Äitiyspakkaus

kaneli87

Sukkela juttelija
Hei!

Kertokaa te ketkä tiedätte, siis milloin äitiyspakkauksen saa tilattua?

Ootteko vielä tutustunu uuteen äitiyspakkaukseen?

Ja siis aiotteko ottaa äitiyspakkauksen?

Itse aion tietysti ottaa sen, kun esikoinen on tulossa. Innolla odotan, kun pääsis sitä tutkimaan :smug:...
 
Sitähän voi hakea sitten, kun raskaus on kestänyt 154 päivää, mä muistelen, että joskus rv 23-25 oon aiemmin tilannut. Samalla kun haetaan muitakin äitiysavustuksia. Neuvolasta saa sen paperin.

Mä kyllä otan pakkauksen taas, olen aina ottanut. Mutta en kauheasti tykännyt tästä uudesta, sininen ei ole mitenkään suosikkiväri.
 
Joo hetken vielä ennenkuin saa hakea.Itse en oikein osaa päättää ottaakko vai ei erikoiselle otin toiselle en.
Ei ehkä hirveän mieluisa ollut tämä uusi pakkaus.Makuupussi on siitä esikoisen pakkauksesta tallella ja se on tosi hieno niin sitä ei uutta tarvis.Ja kynsisakset varmaan jossain sekä lämpömittari.Vaatteita tuossa nyt tulisi jonkin verran mutta mietin kyllä että sillä 140€:lla saisi kuitenkin ehkä enemmän vaatetta kun kirpparilta etsisi.Mutta aikaa on miettiä ja katsotaan sitten kesäkuulla onko kaikki mennyt hyvin ja mitä mieltä sitten ollaan.
 
Taisi mennä juurikin niin, että rakenneultran jälkeen neuvolasta sai paperit ja sitten pystyi tilailemaan.
Aion ottaa taas paketin. Se on kuitenkin muisto mukava, ja sinne laatikkoon saa kerättyä kivasti muitakin muistoja. Varsinkin esikoisen pakkaus oli erittäin hyödyllinen. Mulla ei värimaailmalla ole mitään väliä. Töissäkin koetan muistuttaa lapsille, että ei ole olemassa tyttöjen ja poikien värejä -on vain värejä :wink . Ja tämä siis myös pienellä huumorilla, enkä jatkuvasti pue poikaani pinkkiin, mutta serkulta perityt sukkahousut löytyy myös siin värissä, heh. Sininen ei myöskään ole mun lempivärejä, mutta näillä mennään. Koetan ajatella, että joku toinen äiti varmasti nauttii sitten enemmän minunkin puolesta :p:grin
 
Ajattelin ottaa. Esikoinen kun kuitenkin on tulossa. Siinä on paljon tarpeellista. Tuo toppapuku on auttamatta alussa liian iso, kun itse olen talvivauva (joulukuun alussa synnyin) ja en ollut kuin 49 cm pitkä ja hieman alle kolme kiloinen, Joten tuota kokoluokkaa uskoisin omanikin olevan. Mutta eiköhän se kovimmilla pakkasilla sitten mahdu. Tuo makuupussi tai vastaava on aivan ihana, vaikka todella tumma väriltään onkin. Ei minua haittaa pukea tyttöä siniseen, nuo on kuitenkin niin vähän aikaa käytössä.
 
Aiomme kyllä ottaa paketin, sitä onkin odotettu innolla. Viime vuoden paketti meni välistä, se oli aika kiva, mutta tykkään tämänvuotisesta ehkä jopa vähän enemmän. Sininen on juuri mun lempiväri. Ja tuo uusi makuupussi on aivan ihana! Joissakin vaatteissa olisi saanut olla enemmän värejä, mutta ymmärrän kyllä että neutraaliakin pitää olla.
 
Tsekkasin ton uuden pakkauksen ja ihan kauheasti ei miellytäny. Punaset puolipotkarit on mukava piristys! Täytyy miettiä tarvitaanko enää lisää vaatetta ku vanhatki on tallella ja siilimakuupussikin on niin kaunis verrattuna tohon uuteen siniseen :-D
 
Mä taas tykkäsin tuosta paketista enemmän kuin esikoisen aikaisesta. Mutta enemmän meillä olisi käyttöä sille rahalle kun vaatteita ja muuta löytyy kotoa ja saadaan tutuilta, mutta sitten pitäisi ostaa vaunut ja kaukalo..
 
Mä myös tykkäsin uudesta paketista enemmän ja aion tilata. Muistaakseni viimeistään 2kk ennen laskettua aikaa pitää tilata ja aikaisintaan kun on saanut neuvolasta raskaustodistuksen.
 
Mun silmään oli kovin sinistä, ehkä se makuupussi on "liian sininen" mun makuun, jopa pojalle. Mä taidan olla neutraalien ja pastellivärien ystävä... :joyful:
Mutta ehdottomasti otan pakkauksen sitten jos ja kun niin pitkälle päästään. Ajattelin sitten kutsua pari läheisintä kaveriani sitä ihmettelemään (kun se on ensin siis isännän kanssa ihmetelty) ja toivon samalla siitä tulevan luonteva hetki saada heiltä kallisarvoisia vinkkejä, kun he molemmat ovat jo äitejä ja itse odotan esikoistani. Kun esim. vauvakutsuilla on usein myös lapsettomia kavereitakin, niin he tuskin jaksavat kuunnella kaikkia synnytys-vauva juttuja ja tylsistyvät.
 
Mä oon alkanut ehkä vähän kuitenkin lämmetä paketin vaatteille.Mutta toisaalta kun tulisi varmasti käytettyä makuupussina esim.esikoisen omaa se on niin hieno sellainen beige sydämillä ja siis muutenkin noita ylimääräisiä juttuja on.Niin mietin et 140€:lla vois löytää aika paljon vaatteita sitten kirpparilta/uutena koska meillä ei paljon oo vaatteita eikä noilla äitiyspakkauksen omilla ihan pärjää.
 
Mä varmaan otan sen äitiyspakkauksen, vaikka esikoisen jäljiltä on vm 2014 äp hyvässä kunnossa :) tuli tyttö tai poika :)
 
Otan pakkauksen ihan jo siksi, että haluan säilyttää sen muistoksi lapselle. Kaikki kuosit eivät silmiä hivelleet mutta kivojakin oli joukossa ja sittenhän sen vasta kunnolla näkee kun saa kotiin. Muistan tunnelmat kun sain pakkauksen esikoisesta ja oli kiva fiilistellä sitä silloin ihan rauhassa. Tavaraa siinä on kuitenkin aika paljon ja tuntui hetken ihan joululta. :cat:
 
Otin pakkauksen esikoiselle 2007.
Aika moni vaate jäi siitä silloin käyttämättä mut olihan se ihana hakea kotiin postista ja ihmetellä mitä kaikkea sisälsi. :)
Kahdesta seuraavasta otin rahana ja nyt luultavasti otan tästäkin rahana.
Tyttöjen vaatteet löytyy meiltä ennestään mut pojan vaatteet lähteny jo kiertoon.
Jos nyt tulee poika niin uus pakkaus ois kyllä mielestäni pojalle sopiva.
Mut jättäisin kuitenkin pakkauksesta käyttämättä toppavaatteet ja kevyt toppiksen sekä muutaman muun vaatteen.
Ne ku ei yhtää oo mun mieleeni joten taidan jättää sitten koko paketin väliin.
 
Otan pakkauksen ihan jo siksi, että haluan säilyttää sen muistoksi lapselle. Kaikki kuosit eivät silmiä hivelleet mutta kivojakin oli joukossa ja sittenhän sen vasta kunnolla näkee kun saa kotiin. Muistan tunnelmat kun sain pakkauksen esikoisesta ja oli kiva fiilistellä sitä silloin ihan rauhassa. Tavaraa siinä on kuitenkin aika paljon ja tuntui hetken ihan joululta. :cat:
Muistan myös ton jouluolon. :)

En tiedä vielä ottaisinko paketin vai rahan. Makuupussit, toppavaatteet, peitot, lakanat yms. löytyy kaikki jo ennestään. Ehkä siinä on liikaa meille turhaa tavaraa. Toisaalta en tiedä pääsenkö paljoa kirppareitakaan kiertelemään. Pitää miettiä... Onneks ei tarvitse vielä päättää. :)
 
Me otettiin mein esikoiselle pakkaus ja hyvin tuli käyttöön, tälle tokalle otetaan myös pakkaus. Toimi ensisänkynä ja nyttemmin oon säilöny siihen muistoja esikoisen(10kk) ekasta vuodesta mm vaatteita, onnittelu kortteja jne. Ja mein esikoinen on vielä niin pieni tän toisen syntymän aikoihin ja nukkuu silloin viä pinniksessä, niin saa se pakkaus toimia myös tokan ensisänkynä. Kuitenkin pakkaus sisältää ihan hyvää tavaraa ja ne voi laittaa kiertoon vaikka uffille jos muualle ei kelpaa tai ei halua säilöä.
 
Mä otan pakkauksen, kai...? Kun mitään ei vauvaa varten ole. Ainakin jos on poika tulossa.
Jos tulee tyttö, nii voi olla, että lähdenkin 140 eurolla kirppiksille pyöriin.
En tykännyt oikein mistään tossa uudessa pakkauksessa. Jaa-a, saas nähä...
 
Mä en aio ottaa äitiyspakkausta, edellisestäkin jäi niin paljon kaikkea käyttämättä ja kaikki on tallella. Tykkäsin tosi paljon siitä parin vuoden takaisesta äitiyspakkauksesta kun se tuli ja ajattelin, et on tosi kivoja vaatteita, mut sitten kun lapsi olikin siinä, niin ei ne vaatteet jotenkin sopineetkaan hänelle. Olin tosi yllättynyt. Ja muutenkaan ainakaan esikoisen kanssa ei tullut käytettyä potkareita, joita pakkauksessa oli, koska ne ei pysyneet jalassa ja koot ei vastannut numeroita. Ku luuli et saa ottaa käyttöön niin oli liian iso ja sit sen unohti ja ehti käydä pieneks. :D
 
Oon kanssa miettiny, et jos tulee poika ni sit voisin ehkä ottaa, mutta tytölle tuskin tulee otettua. Edellisestä 2013 pakkauksesta käytössä oli oikeastaan vain makuupussi ja toppapuku, jotka vielä molemmat tallessa ja tää pienihän hukkuu koko ensi talven joka tapauksessa sellaiseen 68-74cm pukuun...
 
Mä otan pakkauksen. Ekaa odotan, niin on kiva päästä tutkimaan mitä kaikkea sieltä löytyy. Mustakin tuntuu jo nyt kuin odottaisi joulua, että pääsee avaamaan äp:n.
 
Takaisin
Top