Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joulunyytti. Suppo tietysti " kärki" eli terävä pää edellä, ja se laitetaan kokonaan peräsuoleen. Minä laittaisin hoitopöydällä ja pitäisin sormea hetken pyllyreiän edessä ja vauvan jalkoja suorana laittamisen jälkeen. Parikin minuuttia kun pystyt vauvan kanssa höpöttelemään niin eiköhän se suppo siellä pysy.

Kiitos timbe neuvoista :) viimeyö meni ihan hyvin ilman kuumetta ja itkuja. Saa nähä nouseeko kuume myöhemmin vai selvitäänkö ilman vaivoja :) miten mie olin lukevinani netistä jostai lääkäri sivustolta että suppo laitetaan tylppä pää edellä niin sitten se peppureikä tai sulkijalihas saa paremmin sen sisäänsä tai jtn :'D Entiedä, vaikka loogisesti itsekkin laittaisin tietenki terävä pää eellä..

No mutta sithän se tulis vaan paremmin sieltä pois kun ohuempi pää olis ulos päin :D

Täällä on käytössä 4 aventin tuttia. Steriloin tutit keittämällä 1-2 vrkn välein. Muuten meillä on aina vedenkeittimessä keitetty vesi, jolla huuhtelen tutteja useita kertoja päivässä.
Kylvyssä käydään 2krt viikossa. Välillä laitan veteen muutaman tipan öljyä.

Haha, ei ihme että laiskottaa tuon tuttien pesun kanssa, kun meillä on vaan kolme tuttia! Enkä oo kyllä kertaakaan huuhdellut, ellei ole tuntunut tarpeelliselta... Keittelen joo, mutta jos tutti ei tipu maahan tms. niin en ole kyllä keitosten välillä huuhdellut... Olisikohan pitänyt...? Hengissä tuo murunen ainakin vielä on...

Mitäpä mieltä olette uudesta äitiyspakkauksesta? http://www.kela.fi/aitiyspakkaus

Tykkäsin enemmän 2015 vuoden pakkauksesta, mutta tuossa ihania ovat makuupussi, pöllökuosinen potkari, koirabody ja raidalliset puolipotkarit. Lakanat on kanssa aika södet. Aika tummia värejä ja paljon sinistä/sinivihreetä.

Mä tykkään tästä uudesta enempi. Käyttämättä jäis toki paljon turhaa (talkki, kortsut, libresset, kuolalappu, kylpymittari, nauhalakki...), mut haalari ja makuupussi ainaki paljon nätimmät ku viime vuonna. Varmaan sama ongelma noissa vaatteissa ku aina, et mitotukset on jotenkin outoja, lyhyitä ja leveitä vaatteita. Silti sitä jokaisen kolmen kohdalla äitiyspakkauksen ottanut ja säästänyt haalarit ja makuupussit muksuille ja saavat sit ne jos joskus osaavat arvostaa :)

Tykkäsin myös 2015 vuoden äitiyspakkauksesta enemmän, mutta tämän vuoden pakkauksessa lakanat, koirabody ja kevyt toppapuku oli mieleen :)

Molemmissa pakkauksissa on paljon kivoja juttuja, vaikka turhiakin löytyy. :) Jos voisin, yhdistelisin näistä kahdesta parhaat palat! Esim uuden pakkauksen makuupussi on aikas ihana!

Mitäpä mieltä olette uudesta äitiyspakkauksesta? http://www.kela.fi/aitiyspakkaus

Tykkäsin enemmän 2015 vuoden pakkauksesta, mutta tuossa ihania ovat makuupussi, pöllökuosinen potkari, koirabody ja raidalliset puolipotkarit. Lakanat on kanssa aika södet. Aika tummia värejä ja paljon sinistä/sinivihreetä.
Sama juttu, vaikken sitä ottanut niin 2015 parempi. Aika poikamainen tämä uusi ja tulee oma kasaripakkaus mieleen...huonolla tavalla. :hilarious:

Musta tuo uusi pakkaus näyttää paljon kivemmalta kuin edellinen. Ihanan kirkkaita värejä, se mua 2015 pakkauksessa eniten jurppi kun oli niin pliisut värit.

Mun mieleen oli uudesta pakkauksesta vaan makuupussi, lakanat ja vaippa. Itse möin turhat omasta pois ja jätin makuupussin, tarvikkeet ja muutaman vaatteen. Nyt varmaan ostan ton makuupussin joltain, on niin ihana! :) Vaikea on varmasti kuoseilla kaikkia miellyttää, mutta kun olisi edes laatua. Ehdottomasti nukkaisinta mitä meidän kaapista löytyy. Pöllöpotkaritkin päästi väriä.. :(

Mä myin vaan kestovaipan imuineen pois omasta pakkauksesta. Hauska joskus tulevina vuosina, mahdollisten seuraavien lasten kohdalla vertailla 2015 äitiyspakkausta niiden vuosien pakkauksiin.

Mä taas ostaisin juuri niitä pilvivaippoja muiden pakkauksista :D Riemuissani tehnyt kirpparilta yhden kerran löydön ja saanut viidellä eurolla sellaisen. Ne on mun lempparivaippoja tällä hetkellä :) Ne kaikki kaksi :D

Mä taas ostaisin juuri niitä pilvivaippoja muiden pakkauksista :D Riemuissani tehnyt kirpparilta yhden kerran löydön ja saanut viidellä eurolla sellaisen. Ne on mun lempparivaippoja tällä hetkellä :) Ne kaikki kaksi :D
Voi vitsi! Myin omani postien hinnalla eteenpäin ;)

Prismassa myydään pilvivaippoja, eikä hintakaan tainnu olla ku joku 12e muistaakseni :)

Tossa uudessa pakkauksessa aivan ihana se makuupussi, lakana ja unipupu❤️ aika poikamaiset noi värit!

Takaisin