Äitiyspakkaus

Hakemuksen voi laittaa vasta kun saa neuvolasta raskaustodistuksen. Ja aika nopeasti ainakin 2014 pakkaus tuli jakoon julkistamisen jälkeen. Muistan että jotkut oli siinä murrosvaiheessa saaneet sekoituksia 2013/2014 tuotteista ja siitä nosti jotkut ison haloon. Jotkuthan vaihtaa pakkauksia. Niitä ilmoituksia on netissä yhdessä paikassa, jota täällä ei saa mainita.

Itse en ymmärrä sitä valitusta väreistä tai kuvioista...kyseessä on avustus. Aika etuoikeutettuja ollaan, kun tuollaista voidaan saada. Ja jos tietää olevansa ronkeli, ei pidäottaa. Mä en ole myöskään mikään sinisen ihminen, mutta mun tytölle sopii sininen väri tosi hyvin.

Kyllä mun mielestä pakkauksen sisällöstä saa keskustella ja olla mielipiteitä. Eihän ne muuten pysty kehittämään pakkausta ajan mukana.

Ei se automaattisesti tarkoita sitä et ei arvostaisi tälläistä elettä yhteiskunnalta.

Esikoiselle otettiin pakkaus. Toiselle rahana, koska kaikki tarvittava oli. Nyt olen laittanut aika paljon vauva tavaroita pois, mutta esim.makuupussi ja haalari on tallella. Mietin pakkauksen ja rahan välillä. Päätän varmaan kun näen mitä uudessa pakkauksessa on.

Meillä on avaamattomana varastossa viime vuoden pakkaus, kun ei esikoinen koskaan kasvanut niin, että olisi ollut käyttöä sille pakkaukselle. Tykkäsin kyllä niistä pöllökuoseista tosi paljon! Ajattelin, että tälle ei oteta, ja toivon että saataisiin nyt tuo esikoiselle otettu pakkaus käyttöön.

Kyllä mun mielestä pakkauksen sisällöstä saa keskustella ja olla mielipiteitä. Eihän ne muuten pysty kehittämään pakkausta ajan mukana.

Ei se automaattisesti tarkoita sitä et ei arvostaisi tälläistä elettä yhteiskunnalta.
Keskustelu ja kehitysehdotukset on eriasia kuin se ryöpytys mitä monesta foorumista lukee.
Mutta ehkä mä miellän asiat eritavalla.

En ole vielä ihan varma otetaanko me pakkaus vai ei. Tuntuu, että siellä olisi kyllä varmasti paljon kaikkea tarpeellista ja olisihan se jotenkin kiva saada se ihka ensimmäinen äitiyspakkaus omalle esikoiselle :) Mutta sitten taas monet kaverit ovat sanoneet jälkeenpäin, että olisi mielummin ottanut rahana kuin pakkauksen ja neuvoneet, että kannattaa jättää se pakkaus ottamatta. Kuulemma niin paljon väärän kokoista vaatetta ja tavaraa, jota saa kuitenkin sukulaisilta ja ystäviltä. Ehkäpä odottelen millaiselta tuo tämän vuoden paketti näyttää ja teen sitten päätöksen :)

https://reppuli.com/y/reppuli/reput/äitiyspakkaus-2016-636

Tuolla oli arvailuja saatujen tietojen mukaan miltä tuleva pakkaus tulee näyttämään. Mitäpä ootte mieltä? Ilmeisesti maaliskuun alussa julkaistaan vasta pakkauksen oikea sisältö.

Mun mielestä tuo vaikuttaa ihan kivalta! Finlaysonin Otso -kuosi olisi ihan veikee makuupussissa, mutta tuo toinen vaihtoehto mitä on arvailtu oli vähän kökkö.. Tykkäsin kun vaatteissa oli käytetty valkoista, mustaa ja harmaata. Tykkään myös keltaisesta. Sinänsä mulle on pakkauksen vaatteiden kuosit yms. aika yhdentekeviä. En ole kauhean nirso siitä mitä vauvalle puen päälle, etenkään kotona. Netistä/kaupasta saa kyllä varmasti just sellaisia vaatteita kuin haluaa.

Toivon kyllä, että tulevassakin pakkauksessa ulkohaalarin saisi muutettua makuupussiksi.

Ja tuleekohan tuossa oikeesti talkki mukana..? Mielummin sinkkivoide:grin

Jos äitiyspakkauksessa todella olis mustaa ja valkoista ja keltaista. Voisin jopa harkita sen ottamista. :)

Tuon perusteella ottaisin tuon pakkauksen, 2013 pakkaus oli niin retro että paljon jäi käyttämättä.

Meillä taas talkki on käyttöön ennemmin kuin mitkään voiteet. Esikoista ei ainakaan ole tarvinnut rasvailla ja harvoin tulleet pepun punoitukset hoituneet talkilla sekä ilmakylvyillä.

Onkohan nää arvaukset pitänyt paikkaansa muina vuosina?

En kyllä tiiä onko tällaisia arvailuja aikaisimpina vuosina edes tehty? Muutenkin olisi ihan mielenkiintoista tietää mihin nuo arvaukset ja "tieto" perustuu.

Oli kyl ihan hauska arvailuleikki tuo :) miehen kans puhuttiin leikkimielisesti mammaveikkauksesta ja se vähän naureskeli tälle miun vaatehöperyydelle...mut toisaalta se on tosi onnellinen, kun miekin olen alkanut iloita tulevasta pienestä ihmisestä <3 pikku hiljaa :)

Mä kyllä ekan kohdalla ihan tarkoitusella kikkailin ja odotin viime hetkeen ennen paketin tilausta, koska halusin sen vuoden uuden paketin ;) Tokan kaa ei otettu pakettia ja ei ehkä tän uudenkaan, koska meillä ne suurimmat (talvipuku, makuupussi) tallessa ja vaatteita nyt löytää kirppiksiltä halvalla muutenkin, joten ehkä sillä rahalla voisi ostaa nyt jotain tarpeellisempaa :)

Mulla taas keltainen on ainoa väri, jota en oikeesti haluais vauvalle pukea! En vaan tykkää siitä :D En mä silti valita, vaikka sitä pakkauksessa oliskin. Olkoot sit kotivaatteina.

Keltainenhan on sopivan neutraali molemmille ;) Mä tykkään kirkkaista väreistä. Toi vuoden 2015 on mun mielestä väreiltään aika tylsä. 2014 apinapussi olis ollu ihana :D

https://reppuli.com/y/reppuli/reput/äitiyspakkaus-2016-636

Tuolla oli arvailuja saatujen tietojen mukaan miltä tuleva pakkaus tulee näyttämään. Mitäpä ootte mieltä? Ilmeisesti maaliskuun alussa julkaistaan vasta pakkauksen oikea sisältö.

Minusta arvailut näyttävät hyvin samanlaisilta kuin 2015-vuoden pakkaus. En ole varma, pidänkö Kivi-kuviosta. Värit ovat melko samanlaiset, paitsi painuvat harmaampaan suuntaan.

Tämän perusteella näyttäis et on aika sama kumman paketin saan, painun joka tapauksessa ostamaan jotain ihanaa tyttömäistä prinsessalleni. Tai edes sellaisen karvapotkarin, jonka avulla hän tulee sulautumaan hyvin karvalapsilaumani jatkoksi. :P

Pakkaus otetaan täälläkin. Ensikertalaisille tiedoksi, että kannattaa hankkia silti pieniä vaatteita, äitiyspakkauksen vaatteissa ei niitä ihan alkuajan vaatteita hirmuisesti ole. Näin kuulin ystävältäni.

Totta Tarzuli! Ja vaatteita loppujen lopuksi muutenkin vähän, ettei niillä todellakaan pitkälle pötki. Muistaakseni koot 56-80 edustettuina, että siitä voi laskea, että montaa ei todellakaan ole per koko. Kirppikset kannattaa ehdottomasti käydä penkomassa! Löytyy housua ja bodya ihan jopa 0-1€/kpl ja hyväkuntoisiakin yleensä. Mä en ole vauvalle varmaan ostanu uutena kuin pari bodya, kaikki muut kirppiksiltä tai saatu sukulaisilta.

Joo, minäkin olen ostanu jotain kirpparilta, samoin jotain oon ostanu uutta ja saan kavereilta. Ihastuin muuten babysoy- merkkisiin vaatteisiin, niissä käytetty soijaa joka tekee vaatteesta entistä pehmeämmän. En ole koskaa aiemmin tähän törmännyt, mutta Raskauskeijusta tilasin muutaman...ja on kyl Supepehmeää... Tosin en tiedä miten kestää käyttöä, siitä ei ole kokemusta. Oiskohan jollakulla?

Takaisin