La Helmikuu 2016

oon joo, just viime torstaina oltiin!
Ihan hyvä luento se esittely oli ja päästiin kattoo myös se synnärin puoli (missä tehdään alkutarkastus). koska siellä ei ollut ketään potilasta just sillon. Se on siinä äitipolin vieressä oikealla! Ja virka-ajan ulkopuolella myös ne äitipolin huoneet on synnärin käytössä jos tarttee... :)

Perhana, olis sittenkin kannattanu tulla sille tutustumiskierroksellekin! :) Skipattiin se, kun kummiskin tiesin mistä sinne synnärille mennään jne. (Siellä samaisessa paikassahan on naistentautien päivystys, jossa oon joutunu useamman kerran poikkeen)...

Hei oottehan huomannu te jotka vielä jäitte ilman Lidlin vartalotyynyä, että nyt niitä taas saa lauantaina? Ite aattelin mennä ostamaan toisen tyynyliinan.

Mä hain sen pampersin laatikon ite lastentarvikkeesta.. siis sen babyboxin. Sen saa kaikki raskaana olevat.. googlettaa vaaan babybox. Siel oli kyl erilaisia tavaroita ku tossa mut kuitenkii kaikkii yleishyödyllistä :)

höh, ärsyttävää kun tietenkin toi Lastentarvike on sit ihan toisella puolen kaupunkia! :D

Siihen tarvii siis netin kautta rekisteröityä johonki juttuun ni sen saa vähän niinku liberokassin mut ohjeet löytyy netistä :)
Ees muista enää kunnolla ku hain jo joskus ennen rv20 sen.

Mäki ajattelin hakee lisää tyynyliinoja ku nyt tulee kivempia värejä!:)

Tänään tuli äitiysrahapäätökset huoh. Hyvästi heräteostokset :D

Muoks. Niin noi tyynyliinathan on pakkosaada:D

Siis meidän pienokainen siis edelleen sairaalassa.. Ja joo, onhan tää aikamoista, kun koittaa tasapainoilla kodin ja esikoisen luona olemisen vs sairaalan ja kuopuksen luona olemisen välillä. Ite en ole tapahtuneen kanssa sinut, enkä oman kehoni. Enkä sen, että se saakelin haava/arpi hankaloittaa elämää edelleen niin paljon, etten voi käyttää edes normaaleja housujani vieläkään, koska se kipeytyy aina jos siihen jokin hiukankaan hankaa/painaa.

No, tyttö voi suht hyvin eikä ole tehnyt nyt maanantain jälkeen toistaiseksi enää pulssin laskuja. Syömistä/imemistä hän harjoittelee. Painoa on tullut lisää, nyt 1855g (syntyessä 1050g).JOS kaikki menee hyvin nyt niin saadaan ehkä tyttö kotiin ennen tammikuun loppua.

Tosi kiva siltikin.onnellinen että jaksat tulla kertomaan kuulumisia.

Hienosti pieni on onneks jo kasvanut! Tsemppiä ja kaikkea hyvää teille! Onko teillä pitkä matka sairaalaan?
Onneksi suomessa on näin hyvä sairaanhoito ja teidänkin pieni saa tarvitsemansa avun ja hoidon! <3

Mukava kuulla siltikin.onnellinen että vauva voi hyvin ja kasvaa :). Ole armollinen itseäsi kohtaan, se mitä on tapahtunut on tapahtunut. Tästä on mahdollisuus vain parempaan. Hymyä huuleen ja joka päivä yksikin positiivinen asia voittaa huonon asian! Olet ajatuksissamme :shy:.

Minä meinasin ihan luomuna mennä loppuun asti, kun ei kuopuksenkaan kohdalla kerennyt enää antaa epiduraalia mikä olikin sitten tosi hyvä juttu. Ehkä jos olisi synnytys edennyt hitaampaa, olisin jo huudellut epiduraalin perään ja en olisi päässyt kokemaan voimaannuttavaa synnyttämistä. Siinä keho kyllä työskenteli mun ja vauvan kanssa täydellisesti yksiin. Yhdessä vaiheessa jopa tuntui kun vauvan pää oli puoliksi jo ulkona ja minun mielestäni tunsin orgasmin kaltaisia sykäyksiä ( ilman sitä ihanaa tulemisen tunnetta :facepalm:) olin kyllä että Wtf!! :bag: hävetti vaan vietävästi kun ajattelin että mitähän ne kätilötkin aattelee:banghead:.

Ammeeseen haluan jos yhtään ehdin. Huolena olisi jos vedet menis jo täällä kotona niin joutusin soittamaan ambulanssin, koska sillon vauva laskeutuis vauhdilla ja jos viimeks alusta loppuun kesti 4h. Ja vedet meni vasta kun alko ponnistuttaa niin se on sitten jo myöhäistä lähteä minnekkään..

Matka ei oo pitkä onneksi, mut miehen pitkät työvuorot ja esikoisen hoidonjärjestäminen rajoittaa aika paljon sairaalassa olemista. Toisekseen yritän pitää mielessä, että mulla on kaksi pientä lasta, jotka kummatkin tarvitsee mua. Esikoinen kun reagoi jo siihen melko vahvasti, että jouduin olemaan hänen luotaan pois jo pelkästään leikkauksen takia..

Toistaiseksi saatu ainakin pidettyä tilanne sellaisena, ettei hänestä ole alkanut tuntumaan, että pikkusisarus olisi vienyt äitiä häneltä ja tuonut mustasukkaisuus ongelmia. Kuulemma aika tavallista olisi....

• Tykkään
Reaktiot: Jay
Varmasti kamala ja raskas tilanne. :( toivottavasti saatte vauvan kotiin pian ja elämä siinä mielessä helpottuu.

Täällä tänään 37+0!! Hui. Hirvittää. Viikko ja 3 päivää niin on aika äitipolille.. tarkoituksena oli arvioida silloin käynnistetäänkö synnytys. Nyt toivon ettei käynnistetä.. Meillä kun sattui alkuviikosta kosteusvahinko vessassa, keittiössä sekä lastenhuoneessa. evakkoon pitää lähteä. Ajankohta edelleen epäselvä kun vakuutusyhtiöllä vähän kestää..

Alkaa olemaan vähä malttamaton olo.. vaikka raskaus on sujunu hyvin eikä pahempia kipuja/vaivoja oo nii silti oottaa et sais pian sen pikkusen tänne tuhiseen <3

Tänään rv 35+0 ja ensimmäinen päivä mammalomaa :Heartred Kuuluuko tätä jotenkin juhlistaa? :wink

Mitenkäs te muut ootte meinannu vauvan nukkumisjärjestelyjen kanssa? Nukkuuko perhepedissä, "sivuvaunussa", omassa sängyssään vanhempien makkarissa vaiko omassa huoneessa? Kiinnostais kuulla kokemuksiakin, kun itellä vasta eka tulossa :)

Tänne iski sitten flunssa :( ollaan miehen kanssa molemmat kuumeessa ja on kyllä tosi perseestä. Muutenkaan ei meinaa henki kulkea niin nyt on vielä kärsä tukossa. Tuntuu että joka supistuksista lentää yrjö. Synnytys tästä vielä puuttuiskin...

Takaisin