La Helmikuu 2016

Mä kävin jouluun asti joogassa ja pyöräilen melkein päivittäin edelleen. Viikonloppuna kävin myös taas kuntosalilla ja muuten on tullu käytyä ahkeraan kävelemässä. Nyt kun on viikot jo niin pitkällä niin uskaltaa taas liikkuakin enemmän, kun ei haittaa vaikka pikkunen jo tuliskin. :)

Voi eiiii.. Mun on pakko lähtee tänä aamuna käymään synnärin päivystyksessä,kun pistää niin kovasti ylävatsaan oikean rinnan alle, taas yö valvottu sen takia.. :( se voi hyvinkin olla ihan vaan lihaskipua,kun sen siinä kylkiluiden alla missä vauvan jalat on, mut mun on pakko käydä tarkistuttamassa tää lääkärillä,kun vaivaa niin kovasti. Mua ahdistaa jo valmiiks mennä sinne,kun ne on jotenki niin nihkeitä jos sinne meet ja et oo just sillä sekunnilla synnyttämässä,aina kattoo silleen "no mitä sinä nyt tänne oikein tulit?" noh,mut en suostu ottamaan mitään riskejä vaan siksi että joku on mulle tympeä.. Toivon mukaan kaikki on hyvin..

Voi eiiii.. Mun on pakko lähtee tänä aamuna käymään synnärin päivystyksessä,kun pistää niin kovasti ylävatsaan oikean rinnan alle, taas yö valvottu sen takia.. :( se voi hyvinkin olla ihan vaan lihaskipua,kun sen siinä kylkiluiden alla missä vauvan jalat on, mut mun on pakko käydä tarkistuttamassa tää lääkärillä,kun vaivaa niin kovasti. Mua ahdistaa jo valmiiks mennä sinne,kun ne on jotenki niin nihkeitä jos sinne meet ja et oo just sillä sekunnilla synnyttämässä,aina kattoo silleen "no mitä sinä nyt tänne oikein tulit?" noh,mut en suostu ottamaan mitään riskejä vaan siksi että joku on mulle tympeä.. Toivon mukaan kaikki on hyvin..
Kerrohan sitten mitä ne siellä sanoo pistelystä, mulla on ollut juuri oikealla puolella ylhäällä saman kuuloista pistelyä ja vauvan potkut tulee juuri tuohon kohtaan.

Onko kuin moni treenannu lantionpohjalihaksia raskausaikana? Tai urheillu ny viimisellä kolmanneksel? Meillä alkais tällä viikolla jumppa (bailamama) ja vähä jännittää et vielkö uskaltaa mennä jumppaileen..ny menos 34+5

Mammajumpassa kun kävin, treenasin päivää ennen jumppaa ja jumpassa :'D nyt kun työt loppu, oon treenannu lantionpohjanlihaksia joko aamulenkin aikana tai sohvalla kun värittelen tai teen käsitöitä :)

Hävettää ihan kun käsilihakset on kadonnu kokonaan. Mutta jospa ne tulis käyttöön taas kun alkaa vaunujen lykkiminen, vauvan kanteleminen ja säännöllinen lenkkeily palata päiväohjelmaan :)
-mamma-

36+0 tänään ☺
Lantionpohjat ja muut jumpat on jääny.. ehkä muutaman kerran tein oikein sellasta äitiyskirjassa ollutta jumppailuohjetta, mutta se siitä sitten... Vaunulenkkejä, pulkkamäkeä yms on harrastettu mutta aika plösö on ollut raskausaika.

Viikonloppuna oltiin hotellilomalla kaksin joten nyt rentoutunu olo Siellä kaupungilla alkoi ennakoivat supistukset, joita jo olin vähän odotellutkin. Mutta ei nyt oo juurikaan jatkunut. Närästys tuli myös yöllä voimallisesti mutta kahvin vähentäminen on auttanut asiaa.
Huomenna neuvolakontrolli niin selkee tää asentokin. Se hämää, kun ylävatsassa ei tunnu juuri mitään, että liekö sitten istuaĺleen siellä yhä.

Meidän helmivauvasta tuleekin sitten tammivauva mitä todennäköisimmin. Herra päätti kasvaa vauhdilla ja kaiken hyvän lisäksi parkkeerasi itsensä sitkeästi perätilaan. Kääntöyrityksestä huolimatta ei halua kiepauttaa itseään pää alaspäin. Ei kuulemma edes lupaillut kääntymistä. Leikkausaikakin ehti tulemaan postitse - alkaa konkretisoitua koko prosessi...

Kerrohan sitten mitä ne siellä sanoo pistelystä, mulla on ollut juuri oikealla puolella ylhäällä saman kuuloista pistelyä ja vauvan potkut tulee juuri tuohon kohtaan.
Jay,kyllä lääkäri ja kätilö olivat sitä mieltä,että kivut (vaikka kovia ovatkin), johtuvat ihan siitä että vauvan jalat tai pylly hinkkaa kokoajan siihen kipeeseen kohtaan! Eivät löytäneet mistään mitään vikaa,verikokeet ja pissa ok,vauva liikku paljon,virtaukset ja istukka ok.. Ensin aattelivat että ovat sappivaivoja (ne tuntuu oikealla ylävatsassa), mutta verikokeissa ei ollut viitteitä siitä. Eikä ne sappivaivatkaan olisi vaarallisia. Mutta ei auta kun kestää :) onneks huomenna jo 35 :)

Oliks Jenny itsestäänselvyys, että leikkauksella hoidetaan ulostulo? Vai ehdotettiinko muuta? No nyt alkaa sit aika pian olla vauva käsissä ☺

Aamurusko, ei ollu ihan itsestäänselvyys että leikataan. Antoivat kyllä harkita rauhassa, mutta kertoivat hyvin selkeästi että vauvan koko on sen verran reipas ja asento hankala, että leikkaus olisi parempi vaihtoehto vauvalle sekä minulle.

Jenny77, paljonko sinulla on viikkoja sitten kun sektio koittaa? Saanko kysyä että paljonko pikkuisella painoa? Minusta myös tuntuu että aika vauhdilla kasvaa, 34+6 oli 2,5kg,taitaa kyllä ihan käyrillä mennä vielä..
Toisaalta mukavaa kun sitten tiedät päivän jolloin vauva saapuu,ja kerkeät hyvin varautua :)

Takaisin