Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nähtävästi hoitavat mielummin jotakin vaivaa, eivätkä viitsi selvittää aiheuttajaa. Entäs jos vaan lampsit ja vaadit että kokeet tänne nyt heti.?

T87 mulla meni esikosta vedet kun nousin aamulla sängystä, oli sellainen olo että pitää mennä pissalle, tokasta meni illalla ennen nukkumaan menoa kun menin kakalle, kolmas meni synnärillä kun puhkesivat kalvot:)
Tuskin ne kivuttomat supparit mitään varsinaisesti aiheuttaa ehkä kypsyttää mutta en usko että avaa:)

Hohhoijaa... Mullahan itellä se päänsärky ja näköhäiriöt verenpaineineen osottautu migreeniks, tai siis kohtaukseks mikä ei vaan laukea.. Mutta lääkäri kyl sanoi, että täytyy käydä näytillä ottamassa verikokeet, että voidaan poissulkea raskausmyrkytys, sitä kun ei muuten voi tietää varmaksi. On toi kummallista ihmishengillä leikkimistä :(

Wildis jos sulla on voimia, niin soita kelloa ja sano hoitsulle suoraan, että tästä lähtee valitus potilasasiamiehelle, ja kyse on vakavasta asiasta. Joskus uhkailu voi auttaa. Ihan tajutonta,ammattitaidotonta touhua! Mutta mee ihmeessä suoraan sinne Kyssiin kun vaan pääset, ei tollaseen arvauskeskukseen kannata itteensä mennä sairastuttaan lisää!

Ja niistä kivuttomista suppareista, niitten ei pitäis kyllä paikkoja avata. Lähinnä sitten noi sukkapuikkokivut,alavatsan menkkakivut ja sisäreisien jomotukset kertoo (ainakin mulla) että alakerrassa tapahtuu jotain. Mutta jos paljon harjotussupistaa, kannattaa vähentää tahtia ja levätä.

Mä tilasin parille päivälle kotiapua lääkärikäyntejä varten, mies on työreissulla 19.-29.11 (kiva kiva) ja yksin jään lasten kanssa, niin ja koirakin tarvii lenkittäjää... Sanoin tonne kotiapuun siitä, mutta mitään varmuutta ei ole siitä saanko apua sillon. Täällä kun on säästöjä tehty niin, että on vain yksi työntekijä kotiavussa!?! Ja kunta on pullollaan vanhuksia ja isoja lapsiperheitä.... Hitto mitä touhua!

On kyllä käsittämätöntä touhua Wildis siellä. Uhkailu tosiaan voi edistää asiaa. Ei voi olla niin vaikeaa ottaa yhtä verikoetta.

Ite olen Joensuussa ollut hoidettavana kohta viisi raskautta joista kaksi ollut tehostetussa seurannassa eikä ongelmia ole ollut ikinä vaan hoito ja palvelu ollut erittäin ammattitaitoista.
Viimeksi kävin viikko sitten rv 34 siellä kovien supistelujen takia.
Soiton perusteella halusivat tarkistaa kohdunsuun tilanteen ja mahdollisen keuhkoja vahvistavan kortisonin tarpeen.
Sairaalassa kätilö otti vastaan ja kutsui lääkärin paikalle ja samalla tuli labra ottamaan verinäytteitä.
Lääkäri tarkasti kohdunsuun tilan, ultrasi vauvan ja otti streptokokkinäytteen sekä halusi vielä testata jotakin uutta testiä joka antaa viitteitä synnytyksen käynnistymisestä viikon sisällä.
Alakerran tutkimus sai supistukset ärhäköitymään entisestään jollon niitä tuli 2-3min välein.
Niitä sit illan rauhoittelivat lääkkeillä ja tiputuksella. Seunantaan olisivat halunneet minut yöksi vaan itse toivoin kotia pääseväni, kun tilanne rauhoittui ja kohdunsuulla oli kaikki hyvin.
Eli minulla on ollut Pohjois-Karjalan keskussairaalasta positiiviset kokemukset ja toivottavasti myös toiset sen kokevat.

Wildis siehä joensuussa? :o meille savonlinnassa perhevalmennuksessakin sanottiin että joensuu on valitettavasti todella itsekäs sairaala, että heiltä ei löydy "vieraanvaraisuutta" ulkopaikkakuntalaisia kohtaan. Kuulemma savonlinnasta synnyttämään tulleitakaan ei välttämättä oo kohdeltu kovin hyvin että savonlinnasta suositellaan synnytyspaikaksi mikkeliä tai kuopiota. :) harmittaa kyl itseäkin kun meiltä veivät hyvän osaston! Toivottavasti saat apua ja jos ei auta niin ajakaa vaan sinne kuopioon. :) itsestäkin tuntuu että täältä kylältä pitäs kans ajaa kyssiin että saa kunnon vastaukset ja hoidon ! :)

Kokemuksesta tiedän,että se on joillain lääkäreillä niin, että jos potilas epäilee ite jotain tautia tms. tai pyytää jotain koetta, se on liikaa lääkärille että potilas vois olla oikeassa. Eihän nyt POTILAS voi tietää mistään mitään. Hohhoijaa!
Niin äippä mäkin luulen, että toi koiran oksentelu johtuu sen syömisestä, oli meinaan possunjämiä yks päivä tässä ja isäntä oli antanut ne kaikki jämät sille kerralla ja Tottakai se oli ne ahminut... Toivottavasti ei ole suoli tukossa... On kuiteski jo 11v. koira niin en tiedä kestääkö sen kunto enää mitään leikkausta. On kyllä selvinnyt kahden polven leikkauksesta ja nisäsyövästä, eli aika sissi tyttönen on! Kahden aikaan lääkärille aika ja toivottavasti selviää mikä vaivaa...

aamupäivän tullut jonkun verran suppareita,mutta nyt ovat jo loppuneet...eli ei ilmeisesti ainakaan tänään oo pikkumies syntymässä,oisin kyllä jo niiiin valmis synnärille :)
tänään rv:36+3 :)

Luulis että kukaan ei mitään häviä jos ne varmuudeks ottais ne kokeet, saisit selvyyden. Ja eikai siellä joudu oikeesti olemaan mahatautisten välittömässä läheisyydessä raskaana?? :yuck:

Eihän ne kivuttomat supistukset saa mitään aikaseks? Kun tosiaan ne viikot oli 33+3.

Sitten ku lapsivedet menee niin onko siinä mitään ennakkotuntemuksia vai voiko ne vaan ihan yht'äkkii vaik kaupassa mennä?

Mulla oli sellainen kummallisen levoton olo ja suoli tyhjeni ja sitten alkoi pissattaa ja tuli menkkakipuja ja sen jälkeen lapsivedet levisi veskin lattialle. Ja sitten ne menkkakivut paheni nopeasti ja supistelut alkoi.
Mutta aika nopeaan tahtiin noin kävi, koska vielä pari tuntia ennen olin puuhaillut kotihommia normaalisti.
Kuulemma yksilöllistä, ei pysty mistään oireista ennakoimaan päjähtääkö vedet vai ei.

Wildside, onko mikä tilanne siellä? Kyllä mä puhuisin jo potilasasmiehestä siellä niille hoitajille/lääkäreille. Mitä toimintaa!!!

Täällä käyty tänään kävelemässä vähän turhan rivakkaa tahtia miehen työpaikalla. Halusin pysyä muitten perässä, enkä tajunnut kuunnella omaa kroppaa. Ja ai taatana ku nyt sattuu lantioon ja lonkkaan, varsinkin oikeelle puolelle, ihan kamalaa kipua ku yrittää kävellä tai liikuttaa jalkojao_O

Mitä isänpäivä suunnitelmia ihmisillä on?

Nonii elikkäs menin omalle terveydenhoitajalle neuvolan puolelle ku meni hermo sinne päivystykseen.. Kun sain sen perkeleen piikin persiiseen niin alko jumalattomat supparit ja eikä päänsärky helpottanu ja alko tärinä. Sain siis allergisen kohtauksen siihen päälle vielä..

Terkan luokse siis menin itku silmässä. Hän otti pissinäytteen ja protskut on plussalla. Soitti äippäpolille ja selitti sinne oireet jne ja heti siellä sanottiin et heti näytille. Nyt menossa sinne.

Solavi kiva kuulla, että olet saanut Joensuussa hyvää hoitoa. Meillä synnytysvalmennus 14.11 Joensuussa niin saa vähän kuvaa touhusta. Esikoinen syntyi hyvinkäällä, joka oli ihana paikka.

Tsemppiä kaikille joilla raskaudessa nyt vaikeampaa!

Nyt tuli tehtyä loputkin jouluostokset, sain gigantista vielä alennustakin reippaasti kun ostin kellon joka oli liikkeen mallikappale kyseisten tuotteiden ollessa Helsingissä loppu ja myyjien noteeratessa masun että laskettu aika pian asiakkaalla :)

Solavi kiva kuulla, että olet saanut Joensuussa hyvää hoitoa. Meillä synnytysvalmennus 14.11 Joensuussa niin saa vähän kuvaa touhusta. Esikoinen syntyi hyvinkäällä, joka oli ihana paikka.
On tosi positiiviset.
Naustentautien ja synnytyksien ylilääkäri on alansa huippuosaaja ja arvostettu lääkäri.
Minusta ihana vanha herrasmies eli voit hyvin mennä luottavaisin mielin synnytykseen

Muokattu viimeksi:
Takaisin