Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja L82ady
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En ole käynyt, mutta harkinnut kyllä kovasti. Lahdessa 120€ perhe artella. Tiedä sitte miten hinnat vaihtelee paikkakunnittain. On tässä kuitenkin melkein vielä puolet jäljellä joten oishan se kiva käydä kurkistamassa ja samalla varmistamassa että onhan kaikki hyvin! :)

Me käytiin esikoisesta Felicitaksessa ja tykättiin kovasti. Saatiin video ja kasvokuvia plus ihanasti kaikki rakenteet paperille, että ovat kunnossa. Nyt tästä tokasta käytiin jo viikolla 16 Femedassa Cacciatorella, jolla on aina 4d käytössä mukana. Tykättiin siitäkin ja oli ihan perusteellinen, vaikka etukäteen oli sanottu, että ultraa tosi nopeasti.

Mulle yritettiin soittaa neuvolasta, en ehtinyt vastata. Nyt ihmetyttää et mitä asiaa sieltä on oikeen voinu olla, kun ei ollut viimeks puhetta mistään soittelusta. Seuraava aika on vasta viiden viikon päästä eli outoo jos nyt jo haluttais muuttaa aikaa. Ja mitään labratuloksiakaan en oota vielä kun vasta kolmen viikon päästä saan mennä labraan. Ei vielä sentään huolestuta mut ihmetyttää kyllä kun en keksi mitään syytä soittaa mulle. Soittoaika on ohi tältä päivältä joten joudun ilmeisesti huomiseen asti pähkäilemään ellei sieltä yritetä soittaa uudestaan... ehkä haen jätskin ja relaan. Vauva potkii hurjasti ja itse voin hyvin joten ainakaan paniikkiin en suostu vallattomasta mielikuvituksestani huolimatta.

Minivöö, ekassa raskaudessa mulla oli pari kertaa just tommonen tilanne. Mutta aina kyse oli ajan muutoksesta. Huoli pois! Varmaan vaan kesälomat sun muut sekoittavat pakkaa ja joutuvat sumplimaan aikoja :)

Joo, jonkinlaista käytännön asiaa epäilinkin. Äsken soitettiin uudestaan ja lääkäri oli siellä vaan paremmin ehtinyt tutkia mun keväisiä kilpirauhasarvoja ja niiden taustaa, ja päätynyt siihen et otetaan kontrolliks uudet näytteet.

Tuli kivasti semmonen olo et meistä pidetään huolta :) varmuuden vuoks on aina hyvä tutkii pienetkin jutut.

Nyt olis lääkärintarkistus käytynä. Kohdunkaula oli lyhentynyt sitten edelliskerran, joten lepolomalle lompsis. Alko pikkasen stressaamaan.... Mutta nyt olisi sitten työt tehtynä vähäksi aikaa ja eikun laskettua aikaa odotellessa. Muuten kaikki oli ok, poju iski meille silmää. :)

Oliko sulla megara joku ylimääränen käynti vai mitä? :)
Ihan oli normaali raskaudenseurantaan kuuluva käynti. :) kontrolliin sitten joudun parin viikon päästä. Niin ja neuvolakortissa oli merkitty että kohdunsuu pehmeä. Kylläpä pelottaa että tässä joutuu keskoseb synnyttämään... :(

Okei joo, taidat olla vähän pidemmällä kun mää, ei oo lääkärin aikaa ees varattuna. (Tai on keskiviikolle) mut sairasloman jatkoa haen sillon..
Voi kurja :( nyt vaan toivotaan parasta ja koitat ottaa iisisti!

Onko sulla Megara ollut jotain kipuja ja tuntemuksia? Oon tuota juuri miettinyt, että tunteeko sen jotenkin jos kohdunkaula lyhentynyt? Täälläkun ei mitään tuollaisia rutiinilääkärikäyntejä ole tässä vaiheessa..

Onko sulla Megara ollut jotain kipuja ja tuntemuksia?
Mulla on ollut supisteluja jo jostain rv 16 asti, ja niitä tulee varsinkin rasituksessa. Ei kivuliaita mutta varsin epämiellyttäviä. Välillä vihloo alapäätä, välillä kiristää... En nyt osaa sanoa että onko nuo tuntemukset muuta kuin täysin normaalia raskauteen kuuluvaa. Mutta nyt sitten levätään.

Megaralle tsemppiä ja lepoa! :)
Eilen oli normaali neuvola, 26+1 ja kaikki normaalisti, paitsi verenpaine hieman laskenut ja hemppari oli 99, josta seurasi lähete verikokeisiin. Olo on kyllä ihan hyvä, mulla parhaimmillaankin hemppari 118, ei vaan rauta imeydy ja olen tosi huono ottamaan lisää joka pvä. Ens viikolla sokerirasitus ja seuraava neuski 4vkon päähän, jonka jälkeen 2-3vkon välein. :) Meilläkään ei enää tule lääkäriä, se oli joskus tokan kolmanneksen alussa.

Mäkin oon jonkin verran miettinyt, että mistä sitä tietää mitä nämä tuntemukset aiheuttaa. Siis ei ole selkeitä supistuksia muuten vaan enemmän epämukavuutta kuin esikoista odottaessa. Meillä eka neuvolalääkäri toisen kolmanneksen aluksi ja seuraava lääkäri vasta täysaikaisuuden kynnyksellä. Toki väliin vois pyytää lääkäriä oireiden niin vaatiessa...

Mulla on supistus/epämiellyttävyys menny toisin päin. Ekassa raskaudessa ihan järkkyä supistelua ja koko ajan epämiellyttävä olo mahan kanssa. Nyt tokassa raskaudessa supistelee tosi vähän ja epämiellyttävä olokin liittyy vain paineen tunteeseen/kipuun alhaalla. Ekassa supparit ei aiheuttanut mitään avautumista eikä muuta, kunhan tykkäs kohtu harjoitella.

Minulla ei mitään oireita olla kohdunkaulan lyhentymisestä, muuta kun supistelut. Ajattelin vaan, että nekin ovat normaaleja raskauteen kuuluvia harkkasupistuksia. Vaikkakin osa niistä veti kropan vähän sillain kaksinkerroin. Kipeitä ne ei koskaan ollut. Mutta minkäänlaisia paineen tunteita, joista sairaalassa monet puhuivat, minulla ei ollut. Eräs vuodepotilas sanoi, että tuli sellainen olo, että kyykyssä pitää ponnistaa. Eli oireet on vissiin aika yksilöllisiä, eikä voi varmasti sanoa mikä avaa kohdunkaulaa kenelläkin. Mutta jos on kipeitä supistuksia, niin käsitykseni mukaan niistä kannattaa aina sanoa lääkärille.

Missäs lukemissa muiden lokakuisten sf-mitat kulkee? Oma vatsa tuntunut jo pitkään selkeästi isommalta kuin esikoista odottaessa ja viime viikolla alkanut närästyskin viittasi siihen, että kohdun pohja on korkealla. Aika suurpiirteinen terveydenhoitaja oli, mutta tuskin tuo hänen arvionsa 30cm ihan kamalasti väärässä oli.. Vauvan koko kulkee kuitenkin ultrien mukaan ihan viikkoihin sopivana.

Mulla oli sf-mitta 21cm tuossa viikko sitten, eli rv 23+1. Vähän keskikäyrän yllä, vaikka vauva onkin arvion mukaan pienehkö/siro.

Sf 27, rv 27+0. Yläkäyrällä on kasvanut meikäläisen pötsi koko ajan.

Takaisin