• Foorumilla on huoltokatko, joka on alkanut 30.5. klo 21.00 ja päättyy 31.5. klo 5.00.

The kesäkuu

Mullakin on ollut pari kertaa että oon aatellu että nyt tuli lähtö,vaa lopahtanut sitte kuitenkin. :/ plää. :P no oon varmaa auennut ainaki, jospa ne sit synnärille sanos suoraan että ponnista vaan :D
 
Tuntuu ettei enää meinaa aamulla päästä sängystäkään ylös ku avaa silmät ja huomaa että tässä sitä edelleen ollaan. Tänä aamuna mietin että olis kivaa mennä äitille kylään 2,5 tunnin matkan päähän, eipä oo sielläkään käyty aikoihin ku "ei oo uskaltanu niin kauas". Esikoinen sitä tuntuu ikävöivän kovasti vaikka onkin niin pieni.
 
Ei oo kyllä hiljasesta tietoakaa taas. Ja mulle on nyt neuvolassa painotettu, että ei jää odottelemaan vaan yhteyttä synnärille jos ei tunne liikkeitä normaalisti. Ja sitä painotetaan vielä enemmän nyt ku ollaan yliajalla.
 
Miäki sain liikelaskentalaput varmuuden vuoks, koska tässä vaiheessa ei sais enää olla niitä ihan hiljasia päiviä. Kaks tunnin pätkää pitäis kokeilla ja jos ei liikkeet täyty ni heti soittoa sairaalaan
 
Edellisen raskauden aikana oli paljon puhetta että liikelaskenta säännöllisesti varmuuden vuoksi olisi turhaa, nyt tuntuu taas "trendi" menevän toiseen suuntaan. Ei kyllä ole ollut tässä raskaudessa puhetta liikelaskennasta muuten kuin ulkokäännöksen jälkeen piti 2 päivää tehdä liikelaskentaa ettei tullut komplikaatioita siitä. Varmaan ajatus että "uudelleensynnyttäjä kyllä tietää" vaikka musta tuntuu etten tiiä mistään mitään, oon jo monta kertaa varmistanu netistä että missä vaiheessa supistuksia sinne sairaalaan pitikään lähteä :grin. Liekö se osa sitä säästökuuria kun neuvolakäyntejä vähennettiin niin alettiin odottajilla teettää enemmän hommia :wink
 
Ei mulla oo siis tarvetta ollu, terkka vaan anto ne ohjeet et jos tulee päiviä ku vauva on liian hiljanen. Mullakin on ollut hyvin aktiivinen tää typpi ni huomaa kyllä äkkiä jos on hiljasta. Painotti vaan et näillä viikoilla ei pitäs enää olla päiviä kun ei mittään kuulu
 
Tarvii kyllä sanoa etten oo saanu mitään lappua mistä näkee miten se lasketaan, johtuu varmaan siitä kun tää on niin kova liikkumaan, varsinkin iltaisin :-) kun tulisi vaan jo maailmaan.....
 
Joo siis tarkoitin nimenomaan että siinä missä siitä aiemmin sanottiin kaikille, yhdessä vaiheessa puhuttiin ettei sitä tarvitse seurata ellei itse huolestu. Edes tässä vaiheessa.
 
Heippa kaikille! Ihana lukea muiden odotusta. Olen viimeisen kuukauden istunut sohvalla ja alkukesää olen ihaillut vain ikkunasta. Kävely loppui kuin seinään kun jäin äitiyslomalle. Nostin keittiön laatikoita ja häpylyy murtui, siihen loppui liikkuminen. Nyt olen vkolla 39 ja kauhistuttaa, kun ajattelenkin että vauva kasvaa koko ajan isommaksi. Saas nähdä millainen synnytyksestä tulee.
 
Tuntuu ettei enää meinaa aamulla päästä sängystäkään ylös ku avaa silmät ja huomaa että tässä sitä edelleen ollaan. Tänä aamuna mietin että olis kivaa mennä äitille kylään 2,5 tunnin matkan päähän, eipä oo sielläkään käyty aikoihin ku "ei oo uskaltanu niin kauas". Esikoinen sitä tuntuu ikävöivän kovasti vaikka onkin niin pieni.
Mulla alkaa enemmänkin fyysisesti ketuttaa se ylösnousu aamuisin.. tai aamuyöllä.. tai yleensäkään päivällä edes sohvalta :) Eilen kävin vähän kävelemässä rauhallisesti, niin siitäkös iskias veti herneen nenään ja loppupäivän olinkin ihan jumissa... :P
 
Häpyluu murtui laatikoiden nostamisesta? Auts!
Onko yhtään antanut merkkejä, että olisit odotuksen loppusuoralla?
 
Vanha vaiva. Edellisessä raskaudessa kaaduin ulkona ja makasin sängyssä 4 kk ennen synnytystä. Mie luulen että luut ei koskaan ole edes sen jälkeen parantuneet. Juu, on kroppa antanut merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Alaselkä tosi kipeä, supistelee välillä kunnollakin mutta mutta saas nähdä. Päänuppi on tosi kovilla, koska luukivut ovat kovat.
 
Hei epp8. Milloin sulla on laskettuaika, sillä me taidamme olla aika samassa aikataulussa. Mulla on 20.6.
 
On myös fyysistä vetoa maata, mulla aamulla tosin on paras olo kun vauvan pää ei ole kiinnittynyt ja yön aikana "valuu" pois hermoa painamasta. Mutta tunti jalkeilla ja yhtä helvettiä.

Oon kyllä miettinyt että pitäskö soittaa synnärille? Vai päivystykseen? Silloin kun kivut on päällä. Meinasin eilen kaatua tulevan pikkusiskon päälle. Oltiin samaan aikaan vessassa, hän potalla ja kun nousin itse ylös niin se "tulinen veitsi" iski tällä kertaa nivuseen ja jalan juureen ja horjahdin kyyneleet silmissä päin seinää että sain lapsen väistettyä. Tää alkaa olla jo hullua, mä varmaan halvaannun sitten kun vauva syntyy. Silloin kun kipu on pahinta, alkaa jo tuntua peräsuolessakin kummalta. Eikö silloin kun on "normaali" iskias, ja tulee sellaista tuntemusta, ole jo vakava paikka lähellä? Kauhee ku ei osaa oikein mitään tehdä kun tuntuu että synnytys on niin lähellä, vaikka mistä senkin tietää jos vaikka juhannuksenkin jälkeen oon kasassa.
 
Voi Kyfi ja Eevei, teidän vaivat kuulostaa todella kurjilta!

Miten Kyfi sun viimekertainen synnytys meni sen murtuman kanssa? Molemmille jaksuja loppusuoralle!
 
Orvokki, en muista mitään edellisestä synnytyksestä koska olin hirveessä flunssassa ja kuumeessa :) . En edes tiennyt että synnytys oli käynnistynyt kun menin ensiapuun hakemaan droppeja. Ne siellä katsoi mun oloa ja halus vilkaista kohdunkaulaa kun oli niin lähellä laskettua aikaa. Sitten ne vaan tokas että nyt olen väärässä paikassa ja siinä sitten mentiinkin synnyttämään eikä takaisin kotiin nukkumaan. Oli varmaan minun onni, että olin kuumeessa. Nyt tilanne on toinen :). Sitten se toipuminen olikin toinen juttu. Meni varmaan 2 vuotta ennenkuin pääsin sängystä ylös vatsalihasten avulla ja kävely oli tosi vaikeeta. Että silleen. Kyllä se vaan on niin että ei kannata rehkiä ja nostella painavia juttuja raskausaikana. Mieluummin pyytää muita apuun kun itse rehkii. Ei voi mitään. Okei eevei sulla on lähempänä LA kun mulla. Tsemppiä sulle ja toivotasti pääset pian laitokselle!
 
Takaisin
Top