Hikoilu

Mä en oo ikinä ollut sellainen, että hikoilisin litrakaupalla, vaikka ois kuinka kuuma. Sehän vois jopa helpottaa oloa. Kainalot kyllä haisee aiempaa enemmän. Ja kuumissani oon ihan koko ajan. Oon jo nyt ihan hellevaatteissa (sisällä ilman) ja silti oikeen tuskastittaa. Bussit pahimpia. Ja kotona ei viittis pitää ikkunoita auki ja muutenkin välttelen ulkoilmaa, ku siitepölyt vaivaa niin pahasti. Täällä sit vaan läkähdyn. Nukun kanssa ilman peittoa pikkarit vaan päällä.
 
Mulla oli viime yö ensimmäinen märkänä nukuttu. Ja tuolla tarkoitan sitä, että menin nukkumaan märkä toppi päällä. Nukuin todella sikeästi eikä ollut pää läpimärkä aamulla herätessä. 5-6 vuotta takaperin äidiltä muistaakseni kuulin tuosta kikasta, kovilla helteillä märkä vaate päälle niin kroppa viilenee ja olo tuntuu vallan mainiolta. Ulkona ollessa monesti kastelen jonkun huivin ja kiedon päähän, viilentää koko kehoa. Tämä siis nimenomaan kuumuudesta johtuvaan hikoiluun avuksi, en osaa sanoa toimiiko jos hikoilu johtuu hormoneista.

Tuo kuulostaa juu omituiselta, mutta kannattaa kokeilla. :)
 
ostin just meiän mastiffille semmosen takin joka kastellaan kylmällä vedellä ja heitetään sit koiralle päälle. Pitää koiran viileenä mutta ei kastele sitä. Taidanki ite alkaa käyttää sitä :rolleyes:
 
Minua ei ole hikoiluttanut normaalia enempää nyt raskauden aikana, mutta voi juma sitä hikoilun määrää synnytyksen jälkeen! Esikoisen syntymän jälkeen yöhikoilu oli aivan mahdotonta, lakanoita sai olla jatkuvasti vaihtamassa ja unesta heräsin aina hiukset litimärkinä.. eikä ollut edes kuumat kelit kun synnytin syyskuun lopulla.

Tanjamus, muistatko vielä kuinka kauan synnytyksen jälkeen kesti, että hikoilu normalisoitui?
 
Tanjamus, muistatko vielä kuinka kauan synnytyksen jälkeen kesti, että hikoilu normalisoitui?

Kyllä sitä taisi useita viikkoja kestää, en kyllä muista tarkalleen enää..pikkuhiljaa se siitä sitten hiipui. Muutenkin olo oli aika likainen kun hikoilutti, tissit vuoti maitoa ja alapää jälkivuotoa.
 
Joka päivä päätän etten enää juo kahvia, mut aina aamusin hyvät päätökset unohtuu huonosti nukutun yön jäljiltä :depressed: Sitten pukkaa tuskanhikeä koko aamupäivän, ei kiva :smiley-ashamed004 Muuten on saanu olla (vielä) rauhas siltä vaivalta.
 
Mä herään joka yö useita kertoja hikoiluun. Vielä en ole laittanut tuuletinta hurisemaan sängyn viereen koko yöksi. Se auttoi viime raskaudessa. Muistan, että märkää touhua oli alkuaika vauvan kanssa. Nuo edellämainitut omat eritteet ja lisäksi vielä vauvan pulauttelut ja läpimenneet vaipat, jolloin sai lakananvaihtohommia tehdä öisin urakalla. Laitoin jo valmiiksi suojalakanan omaan sänkyyn.
 
Takaisin
Top