Hikoilu

Aiarana

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Onko muita hikoilijoita, etenkin yöhikoilijoita? Onko vinkkejä miten vähentää hikoilua?

Tää hikoilu öisin on jotain aivan älytöntä, viime yönä heräsin ja ihan kuin joku ois heittänyt vettä päälle. Ensin säikähdin, että nyt on lapsivesi lorahtanut, oli jopa selänalustyyny (estää selälleni kääntymisen) ihan litimärkä ja siitä olisi melkeinpä voinut rutistaa hikeä pois. Siinä vähän heräilin ja tajusin, että koko kroppa on yltäpäältä hiessä ja kaikki petivaatteet likomärkiä. Makuuhuoneen lämpötila on aika viileä, niin viileä kuin sen saa ilman, että ikkunaa jättää yöksi auki, eli ei pitäisi huoneen lämpötilan vaikuttaa hikoiluun.

Apua, helteet on vasta tulossa...
 
Tähän asti ei mitään ongelmaa. Viime yönä hikoilin kuin pieni eläin.. Ihan kaikki paikat hiestä märkänä.. Outoa tässä oli se ette ollut edes itsellä kuuma hiki vaan virtasi. ja huoneessakin lämpötila säädetty viileälle
 
Mulla hikoaa onneks vaan jalat (ihanaa),yöllä, päivällä, millon vaan. Muuten on vaan toistaseks KUUMA. Ja normaalisti en kauheesti kyllä hikoile, palelen lähinnä. Vinkkejä ei kyllä oo, täälläkin huoneiden lämpötilat mahollisimman alhaalla *haaveilee ilmalämpöpumpusta*.
 
Tähän asti ei mitään ongelmaa. Viime yönä hikoilin kuin pieni eläin.. Ihan kaikki paikat hiestä märkänä.. Outoa tässä oli se ette ollut edes itsellä kuuma hiki vaan virtasi. ja huoneessakin lämpötila säädetty viileälle

Mulla toissayö, aamulla valui hikipisara tissivakoa pitkin ja ihan nihkeenä koko muija mutta ei mulla kuuma ollu! :eek: Käytän myöskin hikoilun estävää absolut torr:ia kainaloihin kerran viikossa. Eipä kestä senkään vaikutus enää edes kahta päivää :angry1 eli hielle haiseva muija ainakin seuraavan 6.5 viikkoa .
Tässä hyvä syy jättäytyä miehen sukulaisen valmistujaisista, minähän en ole "se vieras joka haisee hielle" varsinkaan kun en ole näitä sukulaisia ennen nähnyt :D Loistava ensivaikutelma.. Ja siis meikäläisen hiki kun on murrosiästä asti haissut turhan voimakkaasti :sad001
 
mä oon nyt heränny kahtena aamuna hikilammikosta :sad001 ei tosiaa kivaa.. oon kans miettiny mitä sit helteillä ku meillä kummiski viilee ilma nyt ja herään yleensä ilman peittoa !!! uuh yök
 
Täällä ilmoittautuu yöhikoilija!! Hikoillut viimeisen kuukauden ajan öisin aivan kamalasti. Ja nyt alkaa myös tuo päivähikoilu varsinkin rintojen alta. Ikkuna öisin auki mutta ei näytä auttavan. Taidanpa siirtyä pelkälle pussilakanalle ja jättää peiton pois!!!!
 
Täällä on kans yks hikoilija! Parina yönä tissivako ihan hiestä märkä ja samalla paita. Koitan nukkua mahdollisimman vähillä vaatteilla ja kaukana miehestä :D
 
No joo, tulee kyllä hikoiltua. Viime yönäkin oli se jalkojen välissä ollu tyyny ja peitto ihan märkinä, että luulin vähintään pissanneeni sänkyyn.
 
mut eks hikoilu oo siitä hyvä et poistaa nestettä elimistöstä ?? eli turvotustaki.. pitää muista juoda ja kesällä suolaa et pysyy tolpillaa.. mut suola minimii ku lisää sit kummiski turvotusta
 
Mää mietiskelin josko ostais lidlin vichyy, halpaa ja ihan ookoo makusta. Sisältää vähä muutaki ku vettä, korvais sillä vaikka joka kolmannen puolilitrasen.. ? :)
 
Täällä hikoillaan kanssa, yöllä ja päivällä.. Tosin oon viel ollu töissä ni toki se hoitotyö sinänsä jo tekee kuumuutta mut muutenki. Öisin oon siirtyny nukkuu jo pelkällä pussilakanalla ja yöpaitojaha mie en muutenkaa käytä et alkkarit jalas vaan..
 
Sodastream hyvä tekee sillä kuplavettä, niin ei tuu turhia suoloja napsittua

Mulla juurikin onkelmana suolojen vähyys, 3-4 litraa vettä päivässä pistää väsyttämään pidemmän päälle :/
 
Mä oon hikoillu siittä saakka kun maitoa on tullut eli rv 26--> :D

En vois kuvitellakaa et pitäisin jotai peittoa päällä, taikka et nukkuisin vaatteet päällä... Oon nauranu et jos joku varas meinaa tul kyläilee nii khyll poka lähtee äkkii ko näkee meikäpossun ilman rihman kiertämää, saattaa jopa sydärin saada! :D
 
Minua ei ole hikoiluttanut normaalia enempää nyt raskauden aikana, mutta voi juma sitä hikoilun määrää synnytyksen jälkeen! Esikoisen syntymän jälkeen yöhikoilu oli aivan mahdotonta, lakanoita sai olla jatkuvasti vaihtamassa ja unesta heräsin aina hiukset litimärkinä.. eikä ollut edes kuumat kelit kun synnytin syyskuun lopulla.
 
Huh huijakaa, jos tämä hikoilu jatkuu vielä tällaisena synnytyksen jälkeen! Tosin silloinhan vasta ne helteet on ja jos tulee viime kesän kaltaiset helteet, niin armoa siinä anellaan. Mutta toisaalta koko talvi lämmintä säätä on odotettu (: Minä heitin peiton pois ja nukuin viime yön pelkällä pussilakanalla, helpotti jonkun verran. Kuukausia on jo tullut nukuttua ilman rihmankiertämää. Mulla ainakin aamuisin on turvotus tuplaten pahempi kuin päivällä, kun yöllä ei kehtaa vettä juoda jottei pissalla tarvitse ravata, ja sitten vielä keho puskee vähänkin nesteen ulos hikenä. Nelisen viikkoa jäljellä enää tätä hauskuutta (:
 
Kyllä joo vähän meinaa hikoiluttaa jo tässä vaiheessa kesää (ja raskautta). Vähän huolettaa kuinka pahaksi tämä vielä äityy kun nyt jo sisälämpötila noussut päivisin pahimmillaan lähelle 30C.. eikä ulkona ole kuitenkaan vielä edes erityisen lämpimät kelit. :meh:
 
Takaisin
Top