+35 ekan odottajat

Kaikkea tekis mieli hankkia, varsinkin jos sattuu kirpparilla näkemään edullista ja priimakuntoista, mut jotenkin ei vielä uskalla... Koska en kärsi raskaus"oloista"/vaivoista niin tää odotus tuntuu jotenkin epätodelliselta... Ennen np-ultraa ei uskalla hankkia mitään... Ultraa saa vielä muutaman viikon odottaa, nyt rv 7+5. (onneks varhaisultrassa 6+1 kaikki oli kunnossa :Heartred)
Raskaudesta ei myöskään ole kerrottu vielä muille kun tuleville isovanhemmille...
Vaunuja olen netistä katellut, kaikki joudutaan hankkimaan koska lähipiirissä ei enää ole pikkuisia joilta olis voinu saada... Käytetyt ostaisin aina mielellän tutuilta jolloin tietää tuotteen historiaa...
Monta ihmeellistä asiaa on vielä edessä :)
 
Mä en kuulu tähän ikäryhmään sikäli, mutta mun oli pakko tulla kurkkimaan kuitenkin. Mun mummi oli varsin iäkäs äidiksi tultuaan, sai maksella vanhanpiian veroakin pitkän pätkää. Meni nimittäin naimisiinkin kovin myöhään ja vielä 16vuotta nuoremman kundin kanssa. Vaari ja mummi oli yhdessä loppuun asti. Mummi kuoli jo ennen kuin ehdin tavata naista, mutta kuulemma varsinainen teräsnainen. Äidin sai ollessaan 43vuotias (jos laskin oikein).

Tuli vaan kauhee hinku kurkkia tänne teidän ketjuun. Kovasti tsemppiä ja tarrasukkia ja paljon iloa ja onnea kaikille teille.

Edit. laskin väärin. Mummi oli 46 saadessaan äidin. Esikoisen hän sai ollessaan 40.
 
Muokattu viimeksi:
Minä täytän 35 toukokuussa ja esikoista odotan. Nyt raskausviikolla 38+6. Onhan tämä jännittävää aikaa, odottaa millon syntyy :) Raskausaika on mennyt hyvin.
 
Onko muikka jo alkanut kertyä raskauskiloja? Olen ylipainoinen kilpirauhasen vajaatoiminnan takia vaikka syön tervellisesti, joten neuvolassa sanottiin että olis hyvä jos ei lähtis alussa vielä paino nousemaan. Nyt on tullut 1,2kg ja 16vk menossa.
 
Lulu, mulla alkoi nousta kanssa noilla viikoilla paino. Nyt on otettu sitten jo lähemmäks 20 kg, mutta ootan kaksosia. Nyt rv 33+5. Mulla myös vajaatoiminta, mutta normaalipaino oli kun raskaus alkoi. Paino tippui reilu 10 kg ennen raskautta kun lopetin viljojen syönnin. Tiesitkö että useasti kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavalla on gluteeniyliherkkyys tai keliakia mikä vaikuttaa aika paljon painoon, aineen vaihdunta hidastuu. Kannattaa kokeilla vaikka jättää vehnä pois ja syödä täysjyväviljaa/ruista.
 
Joo Murmeli, olen kuullut että usein kroppa ei pysty pilkkomaan glutenia. Kaveri jätti pois viljat ja eka lähti turvotus, jonka jälkeen sitten paino putosi kunnolla. Itse syön todella vähän viljatuotteita mutten ole vielä kokonaan jättänyt pois.
 
Kylläpä ärsytti kun töissä pomolle raskaudesta kerroin niin hän (+50v lapseton sinkkunainen) tokas että taitaakin olla sun viimiset mahollisuudet lapsen hankintaan eli ainoaksi tulee varmaan jäämään... Just joo... oon 36 ja uskoisin että toinen tulee vielä joskus ennen kun 40 täytän jos vain luoja suo... murr...
 
Onpa ilkee esimies Kupla sulla :sad001 Kyllähän sulla aikaa voi olla vaikka 10 v hankkia lapsia vielä, tietty riskit kasvaa. Mä oon ite koht 37 ja nyt tulossa kaksoset, harkinnan alla on vielä että tuleeko kolmas lapsi tähän, mut en pidä itteeni ikäloppuna. Jos parin vuoden päästä vaikka jos nimenomaan Luoja suo :)
 
Mä ehdin täyttää raskausaikana 40v. ja ikinä en ole itteäni näin vanhaks tuntenut kuin nyt. Vauva-aika pelottaa kun en niistä (ihmis-tai eläin) ole koskaan piitannut. Pikkulapset ovat sen sijaan aina olleet lähellä sydäntä. Mutta kait tästä jotenkin selvitään. Onneks kaveriverkosto on laaja, (kun omat vanhemmat ovat iäkkäitä ja miehen puolella jo edesmenneitä), sieltä löytyy tuoreita äitejä ja isejä kuin isovanhempiakin. Oma kummilapsenikin on jo 25v :D
 
Onneks tiesin etukäteen että pomolla on tapana "päästellä sammakoita" suustaan ja kateuttahan se on monessakin mielessä kun sillä ei oo oikein elämässä asiat onnistunu parisuhteen ja lapsen hankinnan osalta. Oon ollu vuoden opintovapaalla ja onneks ei tarvi kauaa töissä olla ennen äippäloman alkua, varsinkin kun kesä menee osittain toisen esimiehen alaisuudessa ja osittain lomaillessa...
 
Eilen kävin rakenneultrassa ja kirpulla oli kaikki kunnossa. :Heartbigred Ja kun kysyttiin et näkyykö että kumpi niin "Ihmisen Poika"siellä oli. Jokohan sitä uskaltaa jo hengähtää?! Ennen tätä raskautta sain kaksi keskenmeno kylläkin ennen 12 viikkoa. Mutta ne kummittelee mielessä.
 
Ihanaa pikku Myy! Kiva että kaikki on hyvin ja onnea pikku pojasta!
 
Ihana kuulla pikkumyy että kaikki hyvin. Nyt yrität unohtaa menneet keskenmenot ja nautit raskaudesta :) Mulla myös keskenmenoja ennen rv 12 ja nyt on menossa rv 36+2 ♡ Kyllä kaikki mened sullakin hyvin :)
 
Kupla79 mulla oli vähän vastaava tilanne. Ikää mulla on samanverran. Raskautuminen ei ollut mitenkään helppoa. Parin vuoden hedelmöityshoitojen jälkeen kuitenkin tärppäsi. Eipä ollut todellakaan mukavaa kuunnella appiukon naisystävän tölväisyjä siitä kuinka mulla on aivan viimenen mahdollisuus saada lapsia. Ja naureskelut perään. Suutuin kyllä tosissani ja vain vaivoin sain pidettyä suuni kiinni etten sano mitään todella loukkaavaa takaisin. Enpä ole vieläkään anteeksi antanut enkä unohtanut sen sanomisia. Eipä se mun taustasta mitään tiennyt mutta vain täys urpo sanoo tuollaisia asioita päin naamaa.
 
Hei, kiva löytää tänne :) Olen 36 ja kesällä täytän 37. Tänään 19+1 ja juuri kävin lääkärintarkistuksessa kuuntelemassa pikkuisen sydäntä. Ensi viikolla rakenneultra. Jännittää kumpaa odotellaan, aiotaan kysyä :) Kaikki mennyt hyvin tähän saakka. Pikkuinen kovin toivottu, muutama vuosi sitten sairastuin vakavasti eikä tämän toteutuminen ollut tuolloin lainkaan selvää. Kovan koulun joutui käymään mielessään ja valmistautumaan jo mahdolliseen lapsettomuuteen. Kun raskauslupa heltisi viime marraskuussa, niin menipä vain kaksi kiertoa niin yllättäen tämä onnistuikin. Ihmeitä tapahtuu aina :) Huhtikuussa olisi lähtenyt lähete lapsettomuusklinikalle, mutta sitä ei tässä kohtaa nyt sitten tarvittu. Mukavaa, että meitä "varttuneempia" odottajia on täällä ainakin muutamia!
 
Hei pikku myy, täällä kaimasi 42v esikoisen odottaja. Samoilla fiiliksillä menty kuten sinäkin... Täällä 20 viikkoa täynnä rakenne ultra ensi viikolla. Jännää. Oletko syyskuinen odottaja myös? Itse olen Turun suunnalta olisi niin kiva kun olisi joku kohtalotoveri lähellä. Kavereilla lapset isoja, vähintäänkin koululaisia. Peukut ylös että jatkuu kaikki hyvin!
 
Hei Paulapaula
Joo syyskuun puolessa välissä olis LA. Olen pääkaupunkiseudulta.
Oon miettiny et pitäskö mennä 4d ultraan. Näkis kirpun ehkä paremmin ku rakenneultrassa ei oikeen nähny. Kauheesti kirppu jo potkii tai tunnen liikkeet.:happy093
 
Takaisin
Top