Neuvola - ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anskunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me ei olla vielä neuvolaan soiteltu. Meidän alkuraskautta seuraillaa naistenpolilla alkuun koska tukilääkitys alotetaan ja sitten kun sydän näkyy pomppoilemassa niin voidaan neuvolaan soitella. Alle kahden viikon päästä siis eka ultra naistenpolilla ja sillon puhutaan siitäkin progesteroni lääkityksestä :)

Viikkoja siis ultrassa tulee olemaan silloin 5+3. En odota tuolloin vielä näkeväni sydämmensykkeitä, mut jos muuten viikkoja vastaava pikkunen siellä olisi :)

jokohan tänään kerkeäisin neuvolaan soittelemaan, työt sotkenu kun en ole halunnut töissä alkaa soittelemaan soittoajalla:grin

Huomenna olis pitäny olla neuvola klo 8, mutta soittivat neuvolasta ja siirsivät ajan 14.00. No ei haittaa, saa vapaapäivänä nukkua pidempään. :)

12.5 eka neuvola. Nyt pitää jostain kaivaa mikä on edullisin ultran täällä pk- seudulla

Onko kenelläkään kokemusta mieslääkäristä raskausaikana? Varasin ajan torstaille raskaus-/synnytyslääkärille(gynekologi). Vähän jännittää, koska en ole koskaan ollut mieslääkärillä ns. naisten asioissa :) Mut tämä lääkäri on kuulemma todella hyvä ja puhuu sujuvaa englantia. Eikä mulla ole edes mitään tietoa, mitä ensimmäisellä käynnillä tapahtuu täällä. Palaan varmasti kertomaan kokemukset ja mahdollisen vahvistetun raskausviikkojen määrän.

Mulla on ollut mies gyne joskus. Mun mielestä miehet ovat monesti jopa parempiakin koska ovat varovaisia. (ainakin mitkä on mun kohalle sattunu) oisko siinä se, että kun heillä ei ole samanlaisia vehkeitä niin ovat sitte hellä kätisempiä :) mulla siis vain pelkkiä hyviä mies gyne kokemuksia :)

Mulla myös yks miesgyne-kokemus. Jännitin ensin tosi paljon, mutta oli sen verran mukava ja ymmärtäväinen, että jäi ihan hyvä mieli siitä käynnistä. :)

eipä vielä ole onnistunut neuvolaan soittelu, vapaalla sit :) tällä pikku kylällä ei oo kun yks neuvolantäti joka onneks on ihan mukava hiukan vanhempi nainen ja neuvolalääkäri tais olla kerran viikkoon paikalla jos ei nyt sit oo kerenny systeemit muuttumaan :)

soitin nyt aamulla neuvolaan viikkoja 7+0 niin sano että jätin viimetippaan :smiley-angelic006heillä vissiin vähän kiire siellä ja sano että nyt oli kyllä ihan viime hetki saada enää aikaa jos haluan osallistua siihen down seulaan... mutta kerran ehtii vielä niin osallistun kyllä siihen saapipa siinä nt ultrassa vähän pidemmän aikaa katella pientä elämän alkua kun mittailevat tarkemmin :) tosin verikokeisiinhan sitä heti sitten joutuu :/ elikkä neuvola aika kahden viikon päästä, tuntuu että tämä tulee tosi nopeasti kun eihän tässä ole siihen ultraankaan enää kun vähän päälle kuukausi, jihuu :smiley-bounce016

minulla oli siellä synnytyksessä viimeksi mies hoitaja :D mutta hoiti kyllä asiansa hyvin ja synnytyksen jälkeenkin kun tuli piikkiä antamaan niin tokas vaan että laskehan housuja ja se piikki oli niin nopeasti persuuksissa ettei ehtiny huomata. itse tykkäsin kyllä, tosi hyvin osasi asiansa ja oli tosi hienovarainen...vaikka aluksi ajattelin että voi luoja kaikkiko tässä pitää kokea :D

soitin nyt aamulla neuvolaan viikkoja 7+0 niin sano että jätin viimetippaan :smiley-angelic006heillä vissiin vähän kiire siellä ja sano että nyt oli kyllä ihan viime hetki saada enää aikaa jos haluan osallistua siihen down seulaan... mutta kerran ehtii vielä niin osallistun kyllä siihen saapipa siinä nt ultrassa vähän pidemmän aikaa katella pientä elämän alkua kun mittailevat tarkemmin :) tosin verikokeisiinhan sitä heti sitten joutuu :/ elikkä neuvola aika kahden viikon päästä, tuntuu että tämä tulee tosi nopeasti kun eihän tässä ole siihen ultraankaan enää kun vähän päälle kuukausi, jihuu :smiley-bounce016
Juu minä soitin heti ku plussan tein ja tänään rv 6+6 on ensimmäinen neuvola :)

Ninni, teilläpäin on aika nopeasti sit ensimmäinen neuvola! :) Meillä on vasta viikoilla 8-10, ja mulla sijottuu eka neuvolatapaaminen viikolle 9. Vielä 2 viikkoa!

Tuu sit kertomaan miten meni :)

joo täällä on kans ollu nuihin aikoihin kun joulutontun ekaneuvola.. oon viime raskaudessa käyny ite 8+3vk ekan kerran niin en ajatellu että pitäs hirmu aikasin soitella kun normisti saa ajan melkein samalle viikolle, mutta onneks soitin! kuitenkin sitten on viikkoja kun sinne neuvolaan pääsen niin 9+0

Viuhti12 sait vauhtia mun neuvolaan soitteluun :D Alunperin oli suunnitelmissa soittaa neuvolaan vasta parin viikon päästä. Nyt sit antoi ajan ensi viikon maanantaille. Laski kiekolla lasketuksi ajaksi 27.11, mutta ovis on mun mielestä ollut noin viikon myöhemmin. Saa nähdä mikä se lopulta on :)

Noniin, nyt on neuvolassa käyty! Oli tosi kiva kokemus ja kiva neuvolatäti ja opiskelija :) Saatiin iso pino kirjoja ja papereita täytettäväksi ja luettavaksi. Lähetteen laittoin äitiyspolille ja labroja. Ens kuun alussa sitten pitää mennä verikokeisiin ja saan äitiyspolilta kirjeen koska pitää mennä ultraan jne.. Eipä siinä kummempia, saan alkaa lukea noita esitteitä. Meinas ensin laittaa sähkösen neuvolakortin, mutta halusin vielä "vanhanaikaisen" paperisen version :D

Ja eipä isä suostunut isäneuvolaan. Mielen saa vielä muuttaa, mutta ei tuo suostu. :/

Takaisin