Neuvola - ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anskunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
anskumama, paljon sulla olikaan viikkoja sillon? Mulla on samana päivänä kans, sillon 6+5.

Sydänäänet eivät käsittääkseni kuulu vielä 6. viikolla mutta sydämen toiminta on tällöin jo rekisteröitävissä ultraäänellä, doppler havaitsee käsittääkseni kuultavat sydänäänet vasta muutamia viikkoja tästä eteenpäin :)

Mulla on ilmeisesti ultra jo ensi viikon tiistaina, jolloin pitäs omien laskujen mukaan viikkoja olla kasassa 6+6. Mulle tehdään ultra erittäin epäsäännöllisten kuukautisten takia, koska raskauden kestoa ei voi niistä nyt määrittää (menkat olleet viimeksi tammikuun alussa... :D). Että jos ultralla saataisiin sitten tarkkaa tietoa. Itellä on kyllä käsitys raskauden kestosta kun oon tehnyt ennen raskautumista ovulaatiotestejä ja Clearblue Digital on ollut samaa mieltä mun laskujeni kanssa, mut eihän ne tällaisia neuvolassa tosissaan ota.

Jännittää kauheasti :)

Mulla ekassa ultrassa viikkoja 8+2. Eli aika hyvin pitäisi näkyä jos kaikki ok.

Jännittää kyllä!

Mulla eka neuvolakäynti 24.4 ja silloin siis rv 8+3. Kuuluuko/kuunnellaanko siellä ekalla käynnillä sydänääniä? Meilläpäin np-ultran pystyy varamaan vasta ekan neuvolakäynnin jälkeen.. en millään malttaisi odotella ekaan ultraan asti ja varhaisultraan meno täältä tuppukylästä käy vähän hankalaksi, ku yksityisille tosiaan joutuisi menemään.. jännitystä lisää vielä tuleva etelänmatka, jonne siis lähtö 27.4, joten eka ultra ajoittuu vasta matkan jälkeen..

Ei kuunnella ekassa neuvolassa, sydänäänet ei vielä siinä vaiheessa kuulu :)
Hmm.. Eikö sydänäänet kuulu rv 8+3? :) Mä luulin että ne kuuluu jo rv 6.. Mut sen oon kans kuullu, että ekassa neuvolassa ne ei sydänääniä kuuntele. :)

Ninni, sydänäänet kyllä näkyy ultrassa muttei vielä dopplerilla kuulu, n. 10-12 viikoilla alkaa kuulumaan :)

Onko kellään tietoa Tampereen alueen varhaisultrista? Tai siis lähinnä, että mistä saisi edullisimmin, jos nyt siihen päädytään. Ensimmäisessä raskaudessa kävin varhaisultrassa Oulussa ja se oli kyllä halpa! Vaikka eipä tuo ultra nyt autuaaksi tee, kun mitä vaan voi sen jälkeen tapahtua, mutta kyllä se kummasti rauhoittaa mieltä kuitenkin.... :)

Ninni, sydänäänet kyllä näkyy ultrassa muttei vielä dopplerilla kuulu, n. 10-12 viikoilla alkaa kuulumaan :)
Juu kiva kun kerroit, olen ensikertalainen niin en tajua mistään mitään :D :)

Ultrassa neuvolassa käyty tänä aamuna! Siellä näkyi kohdunsisäinen raskaus hyvin varhaisessa vaiheessa ja joku raskauspussi sekä jotain varjoa. Tarjosi sieltä kahden viikon päähän aikaa uudestaan niin pitäis näkyä jo paljon enemmän :) kyllä nyt jännittää taas odotella. Ja kun en tiedä näistä mitään oikein ensikertalaisena. Enkä sitten jännityksessä tajunnut kysyä oliskohan siellä pitänyt näkyä jo jotain enemmän kun sain kuitenkin plussan testiinkin jo reilu 2 viikkoa sitten. Hmm..

Mulla eka neuvola vasta 7pv toukokuuta, viikkoja sillon 10+1 (odotan kolmatta). Neuvolasta pitäis tulla esitietolomakkeet ja aika alkuraskauden ultraan joko tänään, tai viimeistään alkuviikosta. :)

Minä sain ekan neuvolan 6.5. Tuntuu, että sinne on ikuisuus! Vaikka eihän siellä tosiaan tehdä sillä kerralla mitään ja tämä on kuitenkin kolmas :)

Mahtaakohan jos pyytää niin ensimmäisessä neuvolassa kuunnella sydänääniä? :) silloin siis viikkoja 8+

hunajameloni: luulisin että eivät kuuntele, vaikka pyytäisi. Jos sykettä ei saa kuuluviin, niin aiheuttaa vaan odottavalle äidille huolenaiheita.. Sydänääniä kuunnellaan yleensä vasta joko toisella tai kolmannella käynnillä, raskausviikoista vähän riippuen..

Ultrassa käyty, raskauspussi löytyi ja jotain muutakin, joka viittas alkioon, tänään 4+1. Ultraan uudestaan 21.4.

Mä pääsen kurkkimaan joka kuukausi, kun on aika tiivis seuranta tuon myooman takia.

Mulla myös raskautuminen tapahtu ihan hassuilla kiertopäivillä, kun yhet kuukautiset ehti olla esikoisen syntymän jälkeen ja heti imetyksen lopettamisen jälkeen tärppäs! Jotain kp 50+ :grin Neuvolassa eivät siis tienneet tietystikään miten laskea viikot. Ratkaisivat täällä ongelman laittamalla mut labraan hcg-mittaukseen, dpo 19 eli 4+5 tulos oli jo melkein pari tuhatta :woot: Olis kyllä siistiä päästä varhaisultraankin vielä. Esikoisesta kävin vuodon takia, nyt en raskis kun ei ole oikein mitään muuta syytä kuin uteliaisuus :p

Takaisin