Raskaaksi 2015

Neelia, Eihän se varmaan noin aikasin näy :) mikä dpo?
Pepexxl oli tehnyt ovis testin (ollessab raskaana) ja sain viivat siihen ja muistaakseni joku puhui myös et ennen tädin vierailua saa kaksi viivaa ovistestiin. Ite sain haaleen viivan ovistestiin päivää ennen menkkoja. :)

Junibea, mä ainakin olisin lääkäriin heti yhteydessä jos itsestä tuntuu oudolta tai ei tiedä onko normaalia. Mites se meni "ei ole tyhmiä kysymyksiä" ;)

Junibea, mulla on kerran ollut kohtutulehdus (en ollut raskaana) ja se oli kamalaa. Kamalaa! :dead: Toivottavasti siellä kaikki hyvin!

Hei, kysynpä vielä. Voiko sellainen alkavan flunssan tunne (en ole kipeänä, mutta nenä on tukossa, lämpö oli eilen aamulla ja tänään 37,2c jne., normaalisti n. 36,7c) olla merkki raskaudesta? Vatsassa tuntuu kummalliselta, mutta keksin varmaan nyt näitä oireita itselleni...

Neelia: mulla on yleensä aina alkuraskaudessa lämmöt 37,2 :happy: ja vähän flunssainen ja nuutunut olo. DPO on days past ovulation eli ovulaation jälkeisiä päiviä.

Jos mulla nousee lämpö niin meen lääkäriin tai jos kivut kovenee. Se kipu kohtutulehduksessa voi olla järkyttävää. 2012 olin niin kipee etten voinut sängyssä kylkeä kääntää.

Neelia minulla oli viime raskaudessa hirvittävä jomotus reisissä. Jokunen päivä siitä olin kuumeessa (viime kerrasta vuosia). Neuvolassa sanoivat että lämmöt voivat nousta mutta ei niin paljoa. Muistaakseni 38 tai jotain sinnepäin. Olin sen päivän ja yön kipeänä, aamulla menin kuitenkin töihin kun ei enää kuumetta ollut. En tiedä johtuiko raskaudesta vai sattuiko muuten vaan. En muista kuinka paljon tästä plussasin. Viikon sisällä...?

Itseasiassa mittasin eilen 37,1 (norm. alle 37) ja äsken uudestaan kun tuli puheeksi, 37,2. Ehdin jo innostua kunnes googletin jälleen:

"Ruumiinlämpö kohoaa puolisen astetta ennen ovulaatiota ja pysyy sillä tasolla kuukautisiin asti "

Eli eipä kerro tuokaan mitään :smiley-angry016

Mulla ei kyllä ikinä oviksen jälkeen oo noussut yli 37 ellen oo raskaana ollut :rolleyes: mutta yksilöllisäthän se on ja monesti oon itsekin tippunut korkealta kun olen tulkinnut oireeni raskausoireiksi. Mieli on niin voimakas että saa aikaan oireita :grin ainakin mulla. Siksi toivonkin että mulla ei tällä kertaa menis vauvakuume yli..

Sarina: meillä kans mies ihmetteli :D onkohan tuo tottunu "liian hyvään" tän vajaa viiden vuoden aikana, kun minä oon aina ollu se kuka patistelee vällyihin :D

Mymmelisti: no mulla olis kyl menkat myöhässä jo torstaina, mut ajattelin elää nuukasti noiden testien kans kerrankin, kun en oo hirveesti kehitelly mitään oireita :D

JA KUULKAAS NAISET! En ehtiny miehelle sanoo noista mehiläisenkakkakapseleista (joo ne sai jo uuden nimen töissä :D) mitään muuta kun sokeritasapainon ja mies oli heti et aijaa, no täytyy kokeilla jos vaikka säästyis niiltä oikeilta lääkkeiltä!! Ja siis ihan tosissaan aikoo ainakin kokeilla!

Hei naiset! Täällä palattu Köpiksestä, mutta loma jatkuu. Ilokseni sain oksennustaudin eilen, jihaa! Eilen siis matkustettu tunti junassa ja puoltoista koneessa tän taudin kanssa, olo on ku jyrän alle jääneellä. Nyt istun vessan lattialla nenä kiinni ruudussa ja kuumeilen teijän kaa! Mitään fiksua sanottavaa ei kyllä ole. Paitsi että vitsi Murkku! Plussaahan nyt ni saadaan sille lääkärille jauhot suuhun.

Liisu en yritäkään laskee päiviä mutta dpo 1 yk 9

Liisu, voi kamala tuon oksutaudin kanssa :( paranemisia sinne!

Silv, ihan mahtavaa kun miehes noin helpolla suostui kokeilemaan mehiläisenkakkakapseleita (hahah nauran vielki tolle nimitykselle :D ) :)

Pikaisten googlettelujen perusteellahan tää nenäverenvuoto on vissiin aika yleistäkin alkuraskaudessa?
Enpä kyl silti jaksa uskoa ett siitä on miun kohdalla kyse :D ennemmin epäilen ett oon vaan allerginen jollekin, jolle en aiemmin ollut.. Tai pöly töissä aiheuttaa :o
Sitäpaitsi, voisko edes ne raskausoireet tulla vielä näin aikasessa vaiheessa? :D

Nenna kp24/33(30-35) dpo9 yk11

Pikakommaus puhelimella:

Silv, ihanaa että miehes lähtee ottamaan mehiläisen kakkakapseleita! xD

Anskunen milloin testaat??? ;)

Nennaa taidat plussata ;) ja tietty voi oireet jo tulla jos kiinnittyminen on tapahtunut. Ja sehän tapahtuu yleensä noin dpo 5-9.

Tervetuloa kaikki uudet ja ihanat ihmiset! :)

Larissa kp 24/27-30?, dpo 5, tjot-k. 9

SIlv, joo tuo nimi jää kyllä paljon paremmin mieleenkin mitä se oikea :grin
Liisu, oksennustauti on ihan jotain kamalaa, pikaista paranemista!

Alkakaahan naiset testata, monella on jännät paikat täällä menossa :)

On: Jos kierto ei olis tässä vaiheessa olisin niiin varma jo raskaudesta.. Toista päivää oksettaa, väsyttää ja kamala nälkä koko ajan. Mutta teoreettisesti se nyt vaan ei oo vielä mahdollista kun ovulaatio oletetusti oli pe tai la. Testiin sain tummemman viivan kp 9, mutta sen jälkeen taas samaa haaleeta viivaa tullut koko ajan. Mulla ei oo koskaan ollut huono olo ovulaation aikaan, jos ei sit nyt tule ihan uutena tämä. Tai sit tännekkin on kehkeytymässä tuo oksennustauti :meh: Noh, mutta tää oli se meidän the kierto eli jospa nää nyt kuitenkin olis merkki siitä raskaudesta vaikkei se vielä oikein mahdollista olekkaan :grin

kp 12/26

Jos tää hiiva ei oo alkaneesta raskaudesta johtuvaa niin mä en ala! Oireena ennen plussaa tän voisin hyväksyä mutta ei muuten! :mad: kp26/28-29(31)

Takaisin