Ruokaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Uuniperunoita erilaisin täyttein mm.kikherne,maissi.punasipuli sekoitettuna kermaviilin tai turkkilaisen jogurtin kanssa +mausteita tai guagamole yhdessä uuniperunan kanssa :) myös lihaversioita voi rakennella oman mielen mukaan helposti!

Meillä oli tänää pitkästä pitkästä aikaa uunilohta tuorejuustolla, mäkin uskallan syyä kun tuorejuusto on käyny uunissa :wink perunat kypsy samalla vaivalla samassa vuoassa uunissa.

Meillä pitkästä aikaa possun ulkofilepihvejä kermakastikkeessa, parsaa, perunaa ja salaattia kylkiäisenä. Jälkkäriksi jätskiä hedelmien kera :p

Mä aattelin huomenna tehä lohta, quinoaa ja kasviksia :happy:
Isäntä ei tykkää kalasta, joten teki itelleen meksikonpataa (jota mä taas en siedä, koska en lapsena tykännyt siitä ja silti sitä pakkosyötettiin :depressed:)

Me mentiin tänään helpolla, kun mies lähti töihin niin tehtiin jotain nopeeta. Carbonaaraa. :) Mulla on nyt tiikerikakku uunissa, saas nähdä millasta tulee, ainakin taikina oli hyvää. :grin

Nyt vasta sain tehtyä tuon lohi-kasvis-bulgur"wokin" (ei ollutkaan quinoaa kotona, bulgur on kyllä yhtä nam). Ekaa kertaa ikinä siis, ja onpas hyvää!! :) lapsetkin natusti tyytyväisenä ja sanoivat, et on hyvää.

Vielä kun ois jaksanu tehä tuoreista kasviksista, mutta nyt ei kuollakseen jaksanu. Onneksi on pakasteet hätävarana!!

Miä teen just kasvimaasuunnitelmaa uudelle pihalle<3 meinasin et laitan porkkanat ja kukkakaalit yms. et sais talveks tehtyä pakkaseen pikkumiehelle soseet oman maan vihanneksista! Sulais nää lumet ni vois kärrätä kaivurin pihalle!

Tuo olisikin ihana ajatus! Mun mielestä on niin ihanaa aina kesäisin syödä paljon marjoja, tehdä kasvisruokia ym. kun kaikki saa täältä koti Suomesta :) asun vielä sen verran landella että melkein kaiken saa lähitiloilta :) Kesää odotellessa!

Kävin hakemassa siemeniä, uskalsin jopa ottaa kokeiluun ton sokerimaissin, ku sen kasvatuksesta on koko syksy jauhettu:D porkkanaa, palsternakkaa, kukkakaalia, herneitä ja sipulia näin alkuun, katotaan mitä tulee!

Takaisin