Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sannnnna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin itsekin kuvittelisin että mahdollisimman pitkälle venytettäis sitä leikkausta. Mutta olen muutenkin tässä istukka asiasta saanut jokaiselta eri lääkäriltä eri mielipiteet asiasta. Yksi jopa sano että olisi jo 2cm pois kohdun suulta niin otappa tästä selvää. Huoh, pitkä aika odottaa taas seuraavaa aikaa. Nyt vaan toivotaan ettei ala vuotaa..

Kuulostaapa aikaiselta. Hurjaa, jos nyt pitäisi lähteä synnyttämään vaikka tietyllä tavalla olen aika kypsä tähän paksuna olemiseen. Tänään siis viikot tasan 35.

Missä vaiheessa vauvan pitäisi olla kääntyneenä? Epäilen vahvasti että oma matkalainen viihtyy parhaiten poikittain :p
Viikkoja nyt siis 31+5

Niin ja mun olo on tosi hyvä ollu koko ajan ei mitään supisteluja tai muuta. Rv 25+ oli veristä vuotoa mut sekin loppu nopeasti. Ja paikat oli hyvin kiinni eikä kohdunkaula ollut lyhentynyt. Tosi stressaavaa vaan kun ei tiedä mihin ja mitä uskoa. Onneksi fyysinen vointi on nyt todella hyvä.

Käpynen, en oo ihan varma tästä sillä mulle sanottiin neuvolassa et vauvat alkaa kääntymään yksilöllisesti rv 31 lähtien ja rv 33 tai 34 aletaan tarkemmin seurailemaan miten on kääntynyt ja ettei käänny takas perätilaan. Ja rv 36 yritetään kääntää jos ei ole vielä kääntynyt tai kiinnittynyt. Jotenkin tuntuu et kauheen myöhään ryhdytään seurailee ja yrittämään kääntämistä, mut tää oli meijän neuvolan ohje tässä asiassa kun kyselin sitä. En sit tiiä miten muilla on.

Ja Vimpa, alko v*tuttaa sun puolesta! Miks sulla ei oo ollu sama lääkäri niissä kontrolleissa? Toi varsinkin sekottaa entisestään, jos jokainen lääkäri sanoo asian olevan eri tavalla.

Viimeksi terkkari sano et viimeinen neuvola lääkäri nii pitäs olla oikeassa asennossa jo eli rv 34-36 tai jotain sille välille.. Sitte ruveta tekemään jotain jos tarvii..

Joo on tää kyllä ihan perseestä suoraan sanottuna, mutta onneksi vauva on kasvanut hyvin ja istukka toimii niin kun kuuluukin. Hirvee stressi kuitenkin kun niin epäselvää tässä vaiheessa kaikki. Olisi kyllä helpompi kun olis joka kerralla sama lääkäri ollut. Aina pitää kertoa jokaiselle sama tarina uudelleen ja vastailla hirveeseen liutaan kysymyksiä. Jospa tää mieli tästä vähän kohenee kun pari päivää taas asiaa sulattelee..

Oliskohan se huono suomi voinut vaikuttaa tuossa asiassa? Jos ehkä tarkoittikin sitä että tarkkailuun siitä vko 35 ja sitten myöhemmin se leikkaus? No enpä tiedä, kumpi olis pahempi, virua siellä osastolla pari viikkoa vai sitten se, että ravaa vauvaa hoitamassa siellä sairaalassa. Tosi harmillinen tilanne, Vimpa :-\ Vieläpä kun löytyy jo useampi lapsi, niin varmasti stressaa! Lohdutuksen sana sektiosta toipumiseen, itse ainakin toivuin siitä todella nopeasti, viikon kuluttua ei ollut enää kipuja lainkaan. Ja painavampiakin tavaroita pystyi alkamaan kohtalaisen nopeasti nostelemaan. Mutta sitähän ei koskaan voi tietää, miten menee ja itseänikin jännittää, että jos joutuu taas sektioon että miten se toipuminen nyt sujuu. Minkä ikäisiä sinun lapsesi ovat, joutuuko heitä vielä nostelemaan?

Niin voi olla että tarkoittiko sitä osastolle joutumista vai mitä mutta niillä sanoilla asian ilmaisi että sillon 35 viikolla leikataan. Lapset on 4v 3v ja 1v6kk että ei nyt älyttömiä nosteluita ole kun nuorinkin jo kävelee ja itse pääsee sänkyynsä ja potalla käy. Nytkin olen nosteluita rajoittanut aika paljon. Fyysisesti olen aina ollut hyvässä kunnossa ja liikkunut paljon niin on tämä loppu raskaus ollut hankala kun ei ole uskaltanut liikuntaa harrastaa nyt kuin ennen. Mukavaa kuulla että sektiosta voi palautua hyvinkin nopeasti. Paljon pelotteluja olen saanut kuulla että kestää kauan ja mitään ei pysty tekemään pitkään aikaan .

Istukka noussut kokonaan pois kanavan ja kohdunsuun edestä ja on ihan toisella puolella jo kohtua. Tyyppi pää alaspäin ja koko n. 2kg. Kaula vähän lyhentyny mutta vielä ihan täyspitkä joten menisköhän tääki yliajalle...? Painoa tullu 11kg, kääk. Mut just hyvä tilanne kaikessa alkutilanteeseen nähden <3

Siis kohdunkaula. :-) ei vauvan :-)
Istukka noussut kokonaan pois kanavan ja kohdunsuun edestä ja on ihan toisella puolella jo kohtua. Tyyppi pää alaspäin ja koko n. 2kg. Kaula vähän lyhentyny mutta vielä ihan täyspitkä joten menisköhän tääki yliajalle...? Painoa tullu 11kg, kääk. Mut just hyvä tilanne kaikessa alkutilanteeseen nähden <3[/QU

Lääkärissä käynti takana rv 36+1. Käyrässä pienen syke 135-170,liikkeitä tasaisesti ja kohtu työskenteli pieniä liikkeitä koko 25min ajan. Eli kaikki siinä ok. Ultrassa oli sitten vähemmän liikkeitä ja mittoja otti kahteen kertaan, oli raivotarjonnassa ja kaikki ok, ei vielä laskeutunut. Lapsivettä normaalisti. Kasvojen edessä oli käsi koko ajan, vilkutteli sieltä:happy: painoarvio 3085g nyt, eli lääkäri ehottomasti sitä mieltä että olisin rv 37+2!!! :excited001 sanoi että ihan valmis syntymään:gen014 pitää nyt terkalta kysästä tiistaina, että millä viikolla sitä oikeen nyt ollaan:wink
sisätutkimusta ei tehty....ei ole tarpeen kuulemma:dontknow sitä ei ole kertaakaan tehty, eli sittekku mennään synnyttämään ni tehään eka tutkimus...

Mä kävin maanantaina neuvolassa ihan peruskäynnillä,tällä kertaa ei ollu painoa tullu kun1,4kg, hassua kun viime ja sitä edellisellä 5kg :D Turvotusta ollut, mutta kaikki arvot ihan kohdallaan. MUTTA kamalan järkytyksen täti kyllä iskosti mun päähän, lainaten hänen sanoja "No seuraava aika sitten tonne parin viikon päähän, ellet aio tässä välissä käydä synnyttämässä, sitten voitkin ottaa yhteyttä kun olette kotiutunut vauvan kanssa" SIIS MITÄ? rv 35+1 neuvolassa käydessä, emmä nyt ihan vielä voi synnyttää? Tai siis no ainakaan toivottavasti, mitähän tostakin nyt pitäis sitten aatella o_O

Neuvolassa käyty tänään, viikkoja 33+6 :) Kaikki ok, mitä nyt hg vähän matala. Ipanapan painoarvio oli jo yli 2kg, hienosti mennään keskikäyrällä kaikkien mittojen suhteen. SF oli 30! Kuulosti aika isolta mun korvaan, kun viimeks 2vk sit oli 26, mutta kuulemma just niinku pitääkin. Painoa oli tullut taas kilo lisää, eli nyt oli +6,5kg lähtöpainoon. Tuntuu niin kauheelta kun vaaka näytti vähän yli 60 :D heh. Kohta synnärille tutustumaan!!

Maatunen, mä muistan ton tunteen kun huomas et hypättiin uudelle kymmenelle. :D Järkytyin lievästi sanoen, aina ollut sielä 50kg hujakoilla ja sit yhtäkkiä hypätäänkin uudelle kymmenelle 60 :D ja mulla tais vielä heilahtaa se niin että ensin oli 56kg paino ja sit hypättiin 62kg, oli niin kauhee tuo ero, että meinas itku päästä. :D (vaikka normaaliahan tämä on:happy:)

33+6 ja tällä kertaa pääsin neuvolaan. Hb oli 119, painoa tullu viime kerrasta 600g eli koko aikana ööö +4,2kg. Sf oli 31, viimeeks 27 kuulemma ihan normaalia. Raivo tarjonnassa terkan mukaan. 1,5 vkon päästä neuvolalääkärille ja siellä otetaan streptokokki näyte. Sitä ennen vkon kuuri maitohappobakteereja molempiin päihin kuivien limakalvojen takia.

Täälä myös käyty tänään neuvolassa. 36+0 :) sf 32 eli keskikäyrällä mennään. 400g tullut nyt kahden viikon aikana lisää painoa. Mutta sitä onkin kyllä kertynyt jo reilu 12. Hb 131 :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk

Ai niin ja neuvolatäti kertoi että lapsen synnyttyä on kotikäynti niin ei tarvitse vauvan kanssa raahautua neuvolaan :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk

Takaisin