Yrittämisen 2014 aloittavat

No jopas, meillä kolmella tosiaan on samankaltaisuuksia taustoissa!

Renkaita minäkin ehkäisynä muuten käytin, silloin kun vielä suostuin hormonaalista ehkäisyä käyttämään. Ne oli näppäriä kun ei tarvinnut joka päivä muistaa. Mä en kyllä yhtään muista miten mun kierto silloin meni, kun jätin ne pois? Mä oon ollu aika laiska merkkailemaan menkkoja ennen kuin nyt viimeiset vuodet..
 
Nähtävästi tuo mies on edes hieman tätä vauva-asiaa miettinyt pääkopassaan. Tänään, kun laitettiin pyykkejä pois huomasi, että yhdet mun legginsit oli kutistuneet kääpiömittoihin. Tokaisi sitten siihen, että onpa yksi vauvanvaate valmiiksi :eek::grin
 
Hei:
Itse yritettiin vuosi ennen kun tärppäsi. Viime kesän keskemenon jälkeen. otettiin ihan rauhallisesti ja sitten ihan kun olo huononi muutama viikko sitten menin lääkäriin ja sain tietää olevani raskaana. päästiin ennen aikaiseen ultraan raskausviikkojen määrittämseksi. Kaikki hyvin mahan asukilla ja nut yhdeksän viikko aluilla. Varovaisin mielin ollaan. nyt nautin kesästä vauva mahani kanssa
 
Heippa vaan kaikille!

Ajattelin taas tulla mukaan katselemaan ja lueskelemaan muidenkin juttuja itse olen siis 25 mies 35 meillä on jo 3 vuotias tyttö ja kun häntä odotin kirjoittelin ja lueskelin myös tänne tosin tuonne huhtikuu 2011 ryhmään.
Nyt olis siis tervetullut toinenkin ja nyt kuumeisesti odotan alkaako ne menkat vai ei... Nyt siis kp22/28 yk1. Tyttökin tuli kyllä ekalla yrittämällä.. Toivotaan että toinenkin tulisi helposti :)

Onko teillä muuten suositella hyviä raskaustestejä? Mahdollisesti yritän testailla jo pari päivää aikaisemmin.. Tytöstä testasin muistaakseni 4päivää yli oletetun menkkojen alkamis päivän ja selvä plussa silloin apteekin testillä..
Mutta mitä kannattaa käyttää jos aikoo aikaisemmin testata?

Ja mulleon tullu linea negra hyvin hailu viiva mahaan.. Voiko se näin aikasin tulla?? :confused004
 
Heippa Nuuhku! Pregcheckin testit on ainakin halpoja ja luotettavia. Niissä on se perusherkkyys eli 25 mikrog. (jos nyt meni yksikkö oikein). Niitä saa ainakin S-ryhmän isommista ruokakaupoista. Itse testaisin sellaisella ja plussan tullessa varmistaisin viikot digillä :) Netistä tietysti saa testejä vieläkin edukkaammin. Itse en kovin paljoa aiemmin testaisi, ettei tulisi turhia negoja tai positiivisia, joita ei ole tarkoitettu pysyviksi.

Linea negrasta en osaa oikein mitään sanoa, kun meillä ei ole vielä edes yritys käynnissä. Tuolla Raskaaksi 2014- ketjussa olisi varmaan enemmän kokemusta :) Itsekin jutustelen siellä, kun täällä on aika hiljaista.
 
Muokattu viimeksi:
Täytyy varmaan kokeilla tuota merkkiä sitten ja joo perjantaina oli ajatus testata pari päivää siis ajoissa kun olisi viikonloppuna yksi tapahtuma jossa olen mukana. No siellä tietenkin alkoholi tarjoilu ja jos silloin jo saisin plussan niin eipä tarttis miettiä ottaako vai ei ja saisin keksiä hyviä tekosyitä ystäville miks en ota ;D täytyy varmaan tulla kurkkimaan tuota ryhmää :)
 
Plaah, ihan uskomattoman tylsää... neljäs kierto sitten alkoi. Hyvää tässä on kuitenkin se, et kierto lyheni edellisestä yli viikolla. Jospa nää hiljalleen alkas tasoittua renkaiden jälkeen :) Seuraavat otolliset päivät vaan sattuisikin sit juhannukselle, jolloin ollaan näillä näkymin sukulaisten kanssa mökillä, loistavaa :eek: Musta on muutenkin alkanut tuntua, et kun häistä alkaa kulua aikaa, niin vanhemman polven sukulaisilta on alkanut tulla kummallisia kysymyksiä kuulumisiin liittyen "Noh, onkos mitään uutta?". Tai sitten vain kuvittelen asian, kun se on omassa mielessä. Haluaisihan sitä kovin jo jotain muuta konkreettista kuin foolihappopurkin keittiön kaapissa :grin Eipä noista tosin kukaan tiedä, onko meillä edes lapsia toiveissa tms :)
 
Heips! Vähän hiljaista näyttäisi täällä olevan, mutta liitynpä silti juttuun mukaan.:)
Eli taustoista sen verran, että täällä 26v kuumeilija, mies 36v. Nuvaring käytössä noin 6 vuotta ja päätetty miehen kanssa, että kesän juhlintojen jälkeen uusia ei enää osteta, joten Elokuun puolen välin jälkeen alkaa siis yrittäminen. Esikoista siis suunnitteilla molemmille.
Täytyy juu sanoa, että vaikka ajatus lapsesta jossain mielen perukoilla aina on ollut, niin nyt se on tämän vuoden puolella raivannut tiensä sieltä perukoilta toden teolla ihan kunnolla mieleen.. Eli taidanpa olla kuumeen kourissa.. Hehe..:grin
Jotenkin itse huomaamattani olen alkanut intoilemaan vauva-asioista ja nyt onkin jo tunne, että aivan hyvin voisi tulla jo, mutta odotellaan nyt rauhassa (:excited001tulisilla hiilillä) Elokuuta.
 
Tervetuloa Siija :)

Tämä ketju tosiaan on hieman verkkainen, tosin itselleni tässä on ollut melko sopivasti seurattavaa, pysyy kärryillä :grin Tuolla raskaaksi 2014 on aika vilinä, itse en ole sinne vielä ennättänyt esittäytyä, vaikka on ollut tarkoitus. Kaikenlaiset ajatukset on kyllä vallannut pään, vaikka kohtuullisen maltillinen kuumeilija taidan olla. Onneksi pihan laitto on tänä kesänä vienyt mennessään ihan uutena juttuna, niin keskittyy ajatukset vapaalla vähän muuhunkin, varsinkin kun näitä kuukausia alkaa kertyä enemmän kuin olisin toivonut :)
 
Tervetuloa Siija! Juu täällä on vähän hiljaista, siksi miekin höpisen tuolla Raskaaksi 2014 -ketjussa vaikka ei vielä yritetäkään. Kerrohan sitten kokemuksia nuvaringin jälkeisistä oloista, kuumeilusta ja muusta :) Itsekin poden vauvakuumetta ekaa kertaa elämässä :D

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Sehän se onkin, kun on niin ummikko näissä asioissa ettei oikeastaan ole älynnyt miettiä, että hei vaikka jättää ehkäisyn pois niin eihän se raskautuminen toki sormia napsauttamalla tapahdu. Toisaalta olemme kyllä mieheni kanssa sellaista sorttia, että kaikki aikanaan. Tämä on varmaan vaan sellainen asia (raskaaksi tuleminen), että ollaan niin nyky-yhteiskunnassa totuttu saamaan kaikki heti ja nyt.. Aivan varmasti sitä pettyy jos heti ei ala tapahtumaan, minäkin. :p
Tsemppiä kovasti Marras yritykseen ja Larissan kanssa odotelemme sitä aikaa, kun rinkulan saa heittää mäkeen:smiley-bounce015

Lupaan juu ilmoitella, kun täällä alkaa tapahtua ja ylipäänsä mikä fiilis ilman rengasta:happy119
 
Itselleni on hämmentävää se, kun on tottunut suunnittelemaan asioita, milloin mitäkin tapahtuu. Ja tämä on sit jotain, mitä ei voi suunnitella :confused: Tai ainakaan asiat ei sit mene niin... Muuten nuo harmituksen tunteet on kyllä onneksi mennyt vielä melko nopsaan ohi :)
 
Moi!

Mä kanssa liityn tänne kun on niin pitkästyttävää odottaa odottamista :D Mulla on tyttö pian 9v edellisestä liitosta, miehellä 10 v tyttö ja nyt toivoisimme kovasti yhteistä...Mun työtilanne on vaan nyt sellainen että olen elokuun vielä töissä paikassa, jossa ei voi olla raskaana eli pitäs odotella sinne asti ennen kuin voidaan "antaa tulla"...Voi kun mä en enää jaksais odottaa! Me on puhuttu jo ainakin vuoden verran että haluttais ja mies on ollut alusta lähtien valmis. Hän enemmänkin on pettynyt kun olen lykännyt. Mutta nyt tuntuu että olisin niin valmis ja meidän uusperhe on seesteisessä vaiheessa ja kaikki olis niin hyvin...paitti tuo työ! Samperi! Miten voikin kaks kuukautta tuntuu niinkuin se olis joku tosi pitkä aika...?
 
Tervetuloa mukaan Omppunen!

Yhdyn kyllä ajatuksiisi, tämä.yrittämisen odottaminen on raastavan hidasta! Sitten kun pääsee yrittämään, joutuu odottelemaan plussaa. Sitten vasta alkaa se varsinainen odotus.. Voi tätä naisen elämää :D

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Heippa hei Omppunen :)

Joo siis todellakin kaksi kuukautta ja päivät vaan matelee.. Onhan tossa kesällä kaikenlaista ohjelmaa tiedossa, mutta kun itse olis jo ihan valmis tähän ohjelmanumeroon niin kyllä se on raastavaa.. Eipä mahda mitään.
 
Kiitos Larissa :) Ja moi Silja, onko sulla samanlainen tilanne?

Hohhoijaa, ostin sitten ovistestejä kun haluan tietää miten hyvin itse tunnistan oikean ajan...Tylsää kun tietää että sitä pitää sitten varoo...Entä jos ei saadakaan koskaan lapsia? Että tässä nyt ollaan varovaisia...turhaan. Ei voi tietää. Menkkojen pitäs alkaa parin päivän sisällä. Laskeskelin tossa et jopa 3 kiertoo pitäs "ohittaa" ennenkuin voi antaa luvan tulla. Toisaalta, onko se mun ongelma vai työnantajan, että jos kesken kesää joutus sanoo etten voikaan jatkaa kun tulin raskaaksi, että mitäs nyt tehdään...? Se antaa tietysti musta työntekijänä ehkä huonon kuvan...mut olisko mitään varmaa jatkoa kumminkaan (retorinen kysymys...).
 
Me tehtiin tänään miehen kanssa päätös, että tämä on viimeinen rengas ja enempää ei tältä erää osteta. Yritys ei kuitenkaan ala vielä, mutta on tämä askel oikeaan suuntaan :)

Mulla on myös töiden suhteen sellainen tilanne etten vielä oikein halua/saa tulla raskaaksi. Mua ei toisaalta haittaa odotella esim syksyyn. Itse meinasin myös ihan huvikseni ensi kierrossa tikutella ovista, jotta osaan yhdistää sen mahdollisiin oireisiin. Musta tämä on jo jännää, että pääsee kokemaan luomukiertoja eka kertaa vuosiin! :)

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä siirryin luomukiertoon jo tossa maaliskuussa. Hankin hedelmällisyystietokoneen ajatellen vielä 15-20 hyvää vuotta ennen vaihdevuosia. Mulle ei oikeen mitkään hormonit oo sopineet ja mies...no inhoaa kumin käyttöä. Ja nyt oon tietokoneen kanssa mittaillu aamulämpöjä parin kierron ajan ja aika kivasti on menny. Ihanaa kun ei tarvii syödä pillereitä tms :) Ja on jotenkin luonnollisempi olo, ja halut...no ne on ihan erilaiset nyt etenkin oviksen aikaan! Huh :)
 
Me mennään kumeilla, saa nähdä miten pitkään mies niitä jaksaa :wink :D

Oliko kallis tuo hedelmällisyystietokone? Mulla ei ehkä pinna riittäisi lämpöjen mittailuun joka aamu. Ja pillerit oli ihan pahimpia. Ensinnäkin muistaminen oli vaikeaa ja toisekseen joiduin käymään 5-6 merkkiä läpi ennen rengasta. Ja nyt siis 3 vuoden jälkeen alkoi renkaasta sivuoireet. Mullekaan ei oikein noi hormonit sovi, ainakaan vuosikausia putkeen (nyt on ollut käytössä yli 10 vuotta) eli siksi rengas saa jäädä. Ja tulihan tuo vauvakuumekin :D

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top