Yrittämisen 2014 aloittavat

Mä en jotenkin ollenkaan usko, että oisin raskaana. Toivon toki, mutta epäilen suuresti.

Vaikka tiedänkin, että jokainen raskaus on ihan tasan omanlaisensa, niin nyt kaikki on niin eri tavalla kuin edellisellä kerralla, jolloin plussasin vahvasti siis jo olikohan 4 päivää ennen kuin menkkojen piti alkaa. Silloin mä vaan tiesin, että olen raskaana, vaikka ei oltu yritettykään eikä edes puhuttu perheenlisäyksestä. Huoh, pitäisi keksiä jotain tekemistä, ettei vaan odottais ja odottais... väsyttääkin niin jäätävästi, että tänään olen nukkunut jo kahdet päikkärit Ellin kanssa. :eek:
 
:p Isäntä lupas samanlaisen yhden vahingon taktiikan tähänkin kiertoon, eli ei tässä nyt vielä päästä kunnolla koittamaan.
 
Tänään ultrattiin vatsa niiden epämääräisten kipujen vuoksi. Kaikki on kuulemma hyvin, kohtu ja munasarjat näytti hyvältä. Näillä eväillä on siis sitten hyvä lähteä yrittämään, kunhan siihen vaiheeseen joskus päästään :)

Kohdun takana näkyi pieni nestekertymä. Ultraava lääkäri sanoi, että jos olisi normaali kierto (ei rengasta käytössä) hän olettaisi nesteen johtuvan tapahtuneesta ovulaatiosta, sillä oviksen jälkeen tuollainen nestekertymä on tavallista. Munasarjoista ei siis tässä vaiheessa kiertoa (kp 24/28) pystynyt näkemään että olenko ovuloinut, mutta pieni epäilys on siis edelleen, että ovuloin renkaasta huolimatta...

Mitäs teille muille kuuluu? :) Milloin sulla puapru alkais olla seuraava ovis käsillä, jotta pääsisitte "vahinkopäivän" käyttämään? :wink
 
Muokattu viimeksi:
Meidän perheeseen rantautui taas kerran flunssa. Neiti valuttaa nenää, ja mä olen tukossa.

Nyt mennään kp6/29 vissiin, eli viikon päästä varmaan olis se vahinkopäivä sitten käsillä. En oikein tiedä että hakisinkin ovulaatiotestejä vai enkö.... Luottaisko että kierto on samanlainen kuin edellinen vai pelaisiko varmemman päälle?

Mun äiti tuli eilen mun siskonpojan kanssa kylään, ja melkein ensimmäisenä kysyi että olenko raskaana. =) Kuulema silmät on sen näköiset että olisin. Äiti näki silmistä edellisenkin raskauden.. Mutta en mä nyt vaan ole, kun edelleen vuotaa viimeisiä tippoja.

Kiva kuulla Larissa että sinulta ei löytynyt vikoja tutkimuksissa! On huoli pois sitten kun yrittämisen aika koittaa!
 
Voithan sä puapru hakea niitä ovistestejä, jos siltä tuntuu. Esim. pregcheckin testipakkaus ei ole kovin pahan hintainen. Toisaalta, kaikillahan ei ovistestit välttämättä edes näytä ovista oikein ja monesti se oviksen bongailu saattaa lisätä stressiä yrittämiseen, jos ovis näkyy testissä, mutta plussaa ei kuitenkaan pamahda kierron päätteeksi.

Flunssaa on täälläkin, edellisestä kerrasta on piiiiiiitkä aika. Nyt sitten iski, kun alkaa vähän stressi helpottamaan kouluhommien osalta. Mur.:mad:
 
Heh.. meissä on isännän kanssa sellainen perustavanlaatuinen eroavaisuus, että isäntä miettii, pohtii ja puntaroi kun minä taas jotain päähän saadessani haluan sen heti.
Niinpä mä olen vähän tässä pahoittanut mieltäni, kun isäntä on ollut niin vastahankainen ja epäluuloinen tämän mahdollisen tulevan toisen lapsen suhteen. Hän on huolissaan, ettei elämä käy liian raskaaksi minulle, etten vaan väsy liikaa jne. joista sitten taas mulle on tullut sellainen olo, että hänen mielestä en pärjää edes tämän yhden lapsen kanssa.

No, asiasta keskusteltiin aamulla, ja lopputulema on nyt sitten se, että antaa tulla jos on tullakseen! Ei siis mitään yhtä vahinkoa kuussa, vaan ihan rennosti vaan katsellaan käykö meillä vielä flaksi. Toki puhuttiin, ettei nyt ihan yrittämällä yritetä toistaiseksi, eli mäkin koitan nyt olla kamalasti laskeskelemasta noita kiertopäiviä (ei varmaan onnistu?) ja katsotaan miten menee.. Että sellainen käänne täällä meillä!
 
Hei, mutta tuohan on hyvä käänne! Mulla on kans vähän samanlainen mies. Saa nähdä milloin saan suostumaan edes sen ensimmäisen yrittämiseen... Toivottavasti kesällä :)

Mutta hyvältä kuulostaa teidän meininki, toivottavasti osaat ottaa yrittämisen stressaamatta :)
 
Hei!

Täällä eräs vauvakuumeinen liittyy seuraanne! Ikää meille molemmille mieheni kanssa on kertynyt jo reilu 30v. ja nyt sitten koimme, että aika olisi otollinen kauan kaivatulle esikoiselle. Kyllähän se elämä tietenkin aina voisi paremminkin olla mallillaan, mutta haaveissa meillä ollut aina useampi lapsi (tai ainakin se pari) ja iän puolesta ei kauaa enää ole aikaa hukattavana :)

Täällä ensimmäinen yk menossa. Kuukautisten alkuun reilu viikko, joten jo jännäillään, kuinka keltanokille kävi. :rolleyes:
 
Tervetuloa joukkoon Aurinkoinen! Toivottavasti tärppäisi jo heti ensimmäisestä kierrosta :p:wink Eihän se elämä ja olosuhteen tosiaan ole koskaan täysin valmiita, joten lasten hankkimista on siinä mielessä turha lykätä liian pitkälle.

ON: Täällä ei ole tapahtunut kummempia, kun ei olla yritystä vielä edes aloitettu. Olen nyt tullut siihen tulokseen, että olisin valmis lykkäämään yrityksen aloittamista kesään tai vaikka syksyynkin, jos mies tarvitsee enemmän miettimisaikaa. Reseptin viimeinen rengas tulisi käyttöön syyskuussa, joten sitten en enää haluaisi reseptiä uusia. Avaan keskustelun asiasta miehen kanssa taas tuossa lähempänä kesää. :wink Eihän tuo nytkään äärettömän vastahakoinen ole, sanoi miettivänsä asiaa ja totesi ettei se ehkäisyn pois jättäminen keväällä/kesällä mahdoton ajatus olisi. Hänenkin mielestään esimerkiksi viiden vuoden päästä olisi liian myöhään.

Jotenkin näiden asioiden miettiminen, haaveilu ja täällä palstalla pyöriminen on pitänyt mua hieman järjissäni viime kuukausien ajan :grin Opintojen viimeistely ja etenkin oppari on vienyt musta viimeisetkin mehut. On ollut ihanaa haaveilla tulevaisuudesta ja siitä "oikeasta elämästä" opintojen jälkeen. Viimeiset 4 vuotta tässä opinahjossa ovat kyllä olleet elämäni raskaimmat...
 
Tervetuloa Aurinkoinen minunkin puolesta! Pidetään peukut että kerrasta onnisti! :wink

Kyllähän se tosiaan on niin, että aina voisi asiat olla paremmin lasten saantia ajatellen, mutta kun ei olla ikinuoria niin joskus on vaan otettava härkää sarvista, niin sanotusti. Ja Larissa, ei ole ollenkaan huono juttu kuitenkaan hoitaa opintoja loppuun, stereotyyppisesti voisi ajatella, että jos opinnot lapsen takia jäävät kesken, on niihin sitten hankala enää palata.

ON. Kp on nyt 18/29(?) ja vasta eilen luulen ovulaation olleen. Oli siis koko päivän sellainen kuukautiskipujomotus mahalla, jota en osaa muulla selittää kuin ovulaatiolla. Peitot on heiluneet trstaina, lauantaina ja sunnuntaina, josko joku olis osunut oikeaan ajankohtaan? :p

Onko kellään muuten ollut vastaavaa? Mulle tuli eilen illalla yhdynnän jälkeen emättimen pohja/kohdunsuu tai joku siellä suunnalla, tosi kipeäksi. Meni yön aikaan ohi, mutta jäi vähän vaivaamaan. Kipu oli samanoloista kun jos yhdynnässä penis menee ns. liian syvälle, mutta tuntui siis jatkuvasti... Voisko jotenkin liittyä siihen ovulaatioon, vai pitäiskö jotenkin muuten huolestua?
 
Puapru, en varmaksi mene sanomaan, mutta olisko kohdunnipukka alempana oviksen aikaan, johtuisko siitä? Ja ei varmaan vaarallista ole, kun noin äkkiä ohi meni kuitenkin :)

ON: Meillä tosiaan olis kaikki asiat aika hyvin kondiksessa vauvan hankintaa ajatellen, kun opinnotkin on kohta pulkassa. Mulla ansiot ei ole suuret (osa-aikaisena teen töitä), mutta oma ala on sellainen että kokopäivätöitä on huonosti tällä alueella saatavilla. Miehellä töitä riittää hyvin ja palkkapussi on mun ansioihin verrattuna hyvä :) Ehkä olis jopa järkevää koittaa sitä lapsenhankintaa nyt kohta. :wink Töitä ehtii tehdä myöhemminkin ja niitä töitä ehkä saisikin helpommin, kun ei työnantajat ajattelisi, että kohta se tuokin alkaa kuitenkin lapsia hankkimaa --> ei kannata ottaa töihin.
 
Kuukausia jo lukenut vauvajuttuja täältä netistä ja kahminut tietoa enemmän kuin tarpeeksi :wink Oman ovulaationi olen tuntenut mielestäni useinkin, en nyt mene varmaksi sanomaan, että joka kuukausi, mutta puolessa välissä kiertoa on alavatsalla ja munasarjojen kohdalla tuntunut nippailut ja välillä ollaan ihan kaksinkerroin jouduttu olemaan.

Ovistikuista on niin paljon jauhettu, että pakkohan se oli kauppaan kipittää ja sellaiset meillekin hankkia. Tässä kierrossa sitten, kierto yleensä sen 28 päivää +-1 pvä, tikuttelin jo ihan senkin takia, että saisi vähän todisteita siitä, että se ovulaatio itselläkin toteutuisi. Aloitin oviksen tikuttelun jo hyvissä ajoin, olisikohan ollut kp 9 lähtien ja satunnaisesti silloin kun muistin. Kp 13 sitten onnistuin saamaan tikkuun kaksi yhtä vahvaa viivaa ja sinä iltana peitot sitten heiluivatkin ahkerasti :p

Päätettiin jo alussa, että ei lähdetä vauvaa yrittämällä yrittää, mutta olihan tuollainen tilaisuus pakko hyödyntää! Ja kyllä, raskaustestitkin odottelevat jo kaapissa valmiina. Huoh.. Odottavan aika on pitkä.

Mahdollisuus ekasta kierrosta ja yhdestä kerrasta ovulaation aikaan raskautua on mielestäni häviävän pieni, mutta toivossa on hyvä elää. Jos sitä vaikka oltaisiin nopeasti sikiävää tyyppiä. Ellei, niin jännittäviä hetkiä saadaan elää myös tulevina kuukausina.
:love7
 
Eihän siihen tarvita kuin se yksi kerta joka sopivasti osuu kohdalle.. :wink

Meillä on esikoinen saanut alkunsa keskeytetyllä yhdynnällä niin, että peuhattiin kaksi kertaa peräjälkeen, ilman että isäntä kävi vessassa/pissalla välillä. Ei kyllä silloin ollut edes yritys päällä, mutta osui sitten kai niin kohdilleen. Tiedä häntä. Mä en edes muista koko peuhaamista, niin yllätys oli silloin suuri tammikuun alussa kun ensin tuli kiinnittymisvuoto ja joitain päiviä myöhemmin plussa testiin.

Mä tikutin ovulaatiota kanssa viime kierrossa, mutta ei se oikein ole mun hommaa. Niinpä sitten tässä kierrossa jätin testit ostamatta. Mutta on mullakin vissiin 6 raskaustestiä odottamassa, kun netistä tilasin isomman satsin kerralla. On tavallisia liuskatestejä ja sitten kaksi CB:n digitestiä Pääsiäisen aikaa odotellessa, silloin olis seuraavat kuukautiset alkamassa jos meinaavat.
 
Puapru Enpä itsekään oikein perustanut tuosta tikuttelusta. Tuntui jotenkin kovin "mekaaniselta". Paketin ostin apteekista, olisikohan siinä 7 testiä ollut, muutama vielä jäljellä. Hinta oli kyllä aika suolainen ~45e. Katselin itsekin jälkikäteen, että netistähän niitä olisi saanut tilattua huomattavasti halvemmallakin, mutta jätin nyt toistaiseksi väliin. Käytän nuo loppuun, ja jos ei kuukausien aktiivisesta yrittämisestä huolimatta kuitenkaan tärppää, saatan kaivaa tikut uudestaan esiin :rolleyes:
 
Mitäs tänne kuuluu?

Mulla on jännästä nipistellyt alamahaa tänään. Aamulla laitoin sen jännityksen piikkiin, kun oltiin esikoisen kanssa lähdössä elokuviin ja sitten jännitti miten selvitään mun nopeasta hammaslääkäriajasta, kun en saanut Elliä siksi aikaa hoitoon. No, nyt nuo kumpikin on ohi, ja edelleen nipistelee... Nyt on dpo6 lasketusta ja dpo4 tuntemuksien perusteella.
 
Toivottavasti siellä puapru nipistely olisi sitä jotain :wink

Itsekin mietin tota ovisten tikuttelua (sitten kun tulee ajankohtaiseksi), että en varmaan ainakaan aluksi tikuttele. Mulle ehkä lisäisi stressiä se, että "pitäisi hommailla" tiettyyn aikaan. Rennolla otteella varmaan mennään aluksi, tikuttelemaan ehtii, jos ei näytä muutaman kuukauden sisään tärppäävän.

Mulla alkaa olla aika hyvin asiat, opparin esittelyn pidin eilen eli nyt vaan pienet viilaukset raporttiin, viimeinen kurssi kasaan ja koulu olis pulkassa. :) Sitten vois alkaa miestä taas kuumottelemaan :grin Ei olla puhuttu "vauvan hankkimisesta" tai "yrittämisestä" vaan pelkästään renkaiden pois jättämisestä. Kyllä sen kumpikin tietää, että mitä siitä saattais seurata :grin:rolleyes:
 
Täällä elellään jännittäviä hetkiä. Tänään dpo 11, aamulla tein pregcheckin raskaustestiliuskan, joka näytti mielestäni selkeää negaa. Kp 25/28-29. Menkkamaisia tuntemuksia ollut jo pari päivää. En kuitenkaan heittänyt vielä kirvestä kaivoon (ikuinen optimisti kun olen) vaan kauppareissun yhteydessä kipaisin Apteekista hakemassa Apteq herkän raskaustestin. Ajattelin odotella viikonlopun yli ja jälleen testailla, ellei kuukautisia ala kuulumaan. Vähän kyllä veikkailen, että täällä siirrytään piakkoin yk 2.. :rolleyes:
 
Takaisin
Top