Yleinen keskustelu

Joko täällä on mammahousuja käyttäviä? Minun housutyyli ennen raskautta on ollut tiukat farkut jotka jouduin jo rv 6 jättämään kaappiin turvotuksen takia. Yhdet kuminauhavyötäröiset fiksummat housut ollut siitä asti käytössä ja kotona lisäksi collarit yms. Nyt rv 8+5/9+0 tuntuu että kuminauhavyötäröhousutkin puristaa liikaa. Ehkä täytyy luovuttaa ja siirtyä mamma housuihin. 😬Esikoista odottaessa taisin käyttää ehkä rv 15 asti tiukkoja farkkuja mutta ei taida samaa rataa mennä tämä toinen
Juu mammahousut otin käyttöön kun plussasin 🤣.. ekassa raskaudessa vasta rv 8. Mut nyt mielellään käytän jotain muuta kun housuja 😅 odotan mekkokelejä!
 
Joko täällä on mammahousuja käyttäviä? Minun housutyyli ennen raskautta on ollut tiukat farkut jotka jouduin jo rv 6 jättämään kaappiin turvotuksen takia. Yhdet kuminauhavyötäröiset fiksummat housut ollut siitä asti käytössä ja kotona lisäksi collarit yms. Nyt rv 8+5/9+0 tuntuu että kuminauhavyötäröhousutkin puristaa liikaa. Ehkä täytyy luovuttaa ja siirtyä mamma housuihin. 😬Esikoista odottaessa taisin käyttää ehkä rv 15 asti tiukkoja farkkuja mutta ei taida samaa rataa mennä tämä toinen
Oon käyttänyt jo kotona pari viikkoa ja töihin ostin isommat collegepöksyt. Mutta ne nyt on sit vähän turhan isot, olis kätevämmät jos niissä se masukappale olis, eibtarttis nauhoja laittaa kireelle jotka sit painaa mahaa kun istuu 😜 ehkä mä hankin semmoset töihin. Töissä kyl saa mutta ne ei jousta yhtään niin olen käyttänyt olis collareita, paljon mukavammat🙂
 
Hyvä noin päin! Ja mulla kokemusta et varhausultrassa oli lähes viikon pienempi ja sit sen mukaan piti menin nt just 12+2, mut sit olikin 13+4.. et hirveästi heittoa etenkin varhaisultrassa. Ja tuli aivan liikaa huolta etenkin kun oli niin suuria heittoja! Tämä yhdessä raskaudessa, kahdessa muussa pitänyt kaikki hyvin paikkansa ilman isompia heittoja.
Mä oletin että pakastealkion siirron jälkeen ei suurta heittoa sais mut näköjää saa 😂
 
Joko täällä on mammahousuja käyttäviä? Minun housutyyli ennen raskautta on ollut tiukat farkut jotka jouduin jo rv 6 jättämään kaappiin turvotuksen takia. Yhdet kuminauhavyötäröiset fiksummat housut ollut siitä asti käytössä ja kotona lisäksi collarit yms. Nyt rv 8+5/9+0 tuntuu että kuminauhavyötäröhousutkin puristaa liikaa. Ehkä täytyy luovuttaa ja siirtyä mamma housuihin. 😬Esikoista odottaessa taisin käyttää ehkä rv 15 asti tiukkoja farkkuja mutta ei taida samaa rataa mennä tämä toinen
Jeps täällä myös. Eilen just kaivoin parit mammafarkut kaapista ja testasin. Parit "omat" farkut saan vielä kiinni mutta ovat jo ikävän piukat. Lisäksi mulla on parit mustat leveälahkeiset trikoiset housut ja parit sukkahousut. Olin toivonu että vähän pidempään voisin omilla housuilla mennä, mutta tuo vadelma tuntuu vaativan tilaa ts. tää turvotus...😅😅
 
Mullaki on varsinkin iltaisin turvotus välillä aivan jäätävää, mutta työpäivät pärjää onneksi vielä normi farkuilla. Illat sitten collareissa tai leggareissa. Jossain vaiheessa pitää ehkä jotkut mammalegginssit investoida, varsinkin jos tuntuu että pystyy salilla käydä ihan normaalisti 🤔
 
Mullaki on varsinkin iltaisin turvotus välillä aivan jäätävää, mutta työpäivät pärjää onneksi vielä normi farkuilla. Illat sitten collareissa tai leggareissa. Jossain vaiheessa pitää ehkä jotkut mammalegginssit investoida, varsinkin jos tuntuu että pystyy salilla käydä ihan normaalisti 🤔
Miten sulla on oireita muuten tällä hetkellä? Eikös sullakin ollut melko vähäoireinen alkuraskaus? 😊
 
Miten sulla on oireita muuten tällä hetkellä? Eikös sullakin ollut melko vähäoireinen alkuraskaus? 😊
On ollu joo! Ei edelleenkään oikein mitään 😅 Väsymystä ehkä selkeimpänä ollut, mutta tuntuu että tää alkuraskaus on ollut liiankin helppoa *kopkop*. Välillä ollu jotenki epätodellinenki olo miten ihan tavalliselta onkaan tuntunu, ettei oikein itekään usko että sitä muka on raskaana... Tänään oli nt-ultra ja siellä kaikki hyvin joten päätin että ehkä nyt uskaltaa jo nauttia tästä helposta alkuraskaudesta! Toki vielä seulannan tuloksia pitää odotella.

Hän köllötteli yksiössään oikein tyytyväisenä ja kaikki näytti hyvältä 🥰 Todettiin miehen kanssa että toivottavasti hän on syntyessään yhtä helppo kuin mitä on ollut nyt raskausaikana 😆
1000013188.jpg
 
On ollu joo! Ei edelleenkään oikein mitään 😅 Väsymystä ehkä selkeimpänä ollut, mutta tuntuu että tää alkuraskaus on ollut liiankin helppoa *kopkop*. Välillä ollu jotenki epätodellinenki olo miten ihan tavalliselta onkaan tuntunu, ettei oikein itekään usko että sitä muka on raskaana... Tänään oli nt-ultra ja siellä kaikki hyvin joten päätin että ehkä nyt uskaltaa jo nauttia tästä helposta alkuraskaudesta! Toki vielä seulannan tuloksia pitää odotella.

Hän köllötteli yksiössään oikein tyytyväisenä ja kaikki näytti hyvältä 🥰 Todettiin miehen kanssa että toivottavasti hän on syntyessään yhtä helppo kuin mitä on ollut nyt raskausaikana 😆
View attachment 131240
Sama täällä. Oireita hyvin vähän et miettii välillä onkoha tässä ees raskaana. Koska aikasemmista oon ekat 12vkoa oksentanu ja sen jälkeen jatkunu monista hajuista yms 😂 nyt vaan oon ja möllötän ja mietin et miten voi olla helppo raskaus
 
Joko täällä on mammahousuja käyttäviä? Minun housutyyli ennen raskautta on ollut tiukat farkut jotka jouduin jo rv 6 jättämään kaappiin turvotuksen takia. Yhdet kuminauhavyötäröiset fiksummat housut ollut siitä asti käytössä ja kotona lisäksi collarit yms. Nyt rv 8+5/9+0 tuntuu että kuminauhavyötäröhousutkin puristaa liikaa. Ehkä täytyy luovuttaa ja siirtyä mamma housuihin. 😬Esikoista odottaessa taisin käyttää ehkä rv 15 asti tiukkoja farkkuja mutta ei taida samaa rataa mennä tämä toinen
Oon paristi nyt käyttäny mammahousuja, mut on liian isot viä, mutta normifarkut on taas liian pienet. Turhauttaa kulkee jatkuvasti sepalus auki, kun on farkut jalassa 😂 Kävin eilen ostaan HM ja Cubukselta legginssit. Ja kattelin illalla viel HM sivuja, että tilaan lisää niitä. Mutta kriiseilen nyt, että ei meinaa löytyy pitempää paitaa, kun ennoo ikinä ollu mikää leggari fani paitsi pitkinä kalsareina tai mekon kans 😂
 
Hei onks kellekkään muulle määrätty ASA-lääkitystä nyt raskausajalle? Rv12-36 välille.
 
Mikä lääke sulla alotettii?
Mullon menny verenpainelääkitys jo ennestään ja nyt kirjoittivat ton ASA-lääkkeen rinnalle
Miulla menee Albetol 200mg x 3 ja Primaspan 100mg x 1.

Onko sinullakin Albetol? Oliko jo ennen raskautta verenpainelääkitys? Miulla.oli kolmoislääkitys ni ei meinaa oikein tuo Albetol tehota..
 
Hei onks kellekkään muulle määrätty ASA-lääkitystä nyt raskausajalle? Rv12-36 välille.
Mulle suositeltiin sitä aloittaa. Raskausmyrkytyksen estoon. Ikinä oo ollu sitä mutta oliko ikä nyt se riskitekijä ja ylipaino?
 
Miulla menee Albetol 200mg x 3 ja Primaspan 100mg x 1.

Onko sinullakin Albetol? Oliko jo ennen raskautta verenpainelääkitys? Miulla.oli kolmoislääkitys ni ei meinaa oikein tuo Albetol tehota..
Primaspan kirjotettiin nyt, vahvuutta ennoo kattonu viä. Ja joo ollu jo ennen raskautta RR-lääkitys. Söin useemman vuoden Candesartania, mutta vaihdettiin lapsihaaveiden vuoksi Metoprolol 47,5mg.
 
Takaisin
Top