Vitamiinivalmisteet ja lisäravinteet

Minulla on tällä hetkellä käytössä vain Foliren 400 mg foolihappovalmiste, jota oon syönyt jo muutaman kuukauden. Jotain raskausajan monivitamiineja pitäisi kyllä ostaa. Entuudestaan tuttu on Minisunin Mama-monivitamiinivalmiste raskaana oleville ja imettäville.
 
Mä kävin hakemassa just sen Minisunin Mama-monivitamiinin :) muutaman päivän ny napsinu noita ja ehkä kuukauden sitten myöskin ennen raskautumista foolihappoa.

Tänään soitan neuvolaan :Heartred :)
 
Multivita raskaus ja imetys. Siinä oli enempi foolihappoa kuin jos olisi syönyt erikseen foolihappoa. Sen takia multivita. Varsinkin keliakian vuoksi valitsin eniten foolihappoa sisältävän jotta varmasti tarpeeksi imeytyisi. Aloitin jo kesäkuussa kun suositeltiin aloitettavaksi ennen raskautta. Ainut miinus että tabletti on kauhean iso ja kammoan muutenkin isoja nieltäviä tabletteja.
 
Sain kälyltä lähes kokonaisen purkin Minisun Mama-monivitamiinivalmistetta ja niitä nyt olen plussasta asti napsinut. :) En aiemmin edes tajunnut että suositeltaisiin ottamaan esim foolihappolisää jo raskautta yrittäessä, mutta toivotaan että tämä nyt riittää.... :nailbiting:
 
Mulla on kans nyt tuo Multivita raskaana olevalle ja imettävälle käytössä. Oli huima euron hintaero Minisunin vastaavaan tuotteeseen.
 
Mulla on Terra Nova prenatal multivitamin complex :) tais olla ainoita missä myös rautaakin mukana. Itsellä varastorauta vaatii vähän nostoa nii mieluummin otan tätä sit. Ja mahdollisimman luonnonmukainen multivitamiini :)
 
Mulla on Terra Nova prenatal multivitamin complex :) tais olla ainoita missä myös rautaakin mukana. Itsellä varastorauta vaatii vähän nostoa nii mieluummin otan tätä sit. Ja mahdollisimman luonnonmukainen multivitamiini :)

Mulla myös Terra Nova käytössä. Entuudestaan multa löytyy myös Solgarin raskausvitskuja, niin käytän niitä nyt vuoropäivinä :grin
 
Mulla kans joku normaali apteekista saatava raskausajan monivitamiini. :)
 
Mulla on ollu foolihappo ja D-vitamiini. Foolihappopurkki on ihan just loppu niin sit alkaa Multivita raskaus ja imetys :)
 
Raskausajan multivita täällä käytössä. Muuten ei mitään.
 
Mulla käytössä foolihappo ja monivitamiinit :) Alotin foolihapon 2päivää plussan jälkeen, mutta nyt kun sen hermostoputken pitäisi olla sulkeutunut niin ei kai sen purkin loppuun syömisestä mitään haittaa ole? :) Ehkä siis tyhmä miete, mutta kun niitä on varmaan puolet viellä jälellä. Eli onko ok saada yhä foolihappoa ruuan lisäksi tableteista?
 
Foolihappoa kannattaa kyll syödä ihan koko raskausajan. Ja on myös vesiliukoinen vitamiini niin sitä ei kerry elimistöön vaan ylimääräinen poistuu sit. Eli ei mitään vaaraa oo jos saa extraakin. Mieluummin extraa kuin että puutetta siitä.
 
Mullakin on aika paljon foolihappoja ja D-vitamiinia vielä kaapissa, mutta ajattelin siirtyä pian pelkkään tuohon Multivitaan. Jää kyllä sitten turhaan kaapin perälle roikkumaan... Onko siitä mitään HYÖTYÄ, jos syö enemmänkin foolihappoa, vaikkei mitään haittaakaan..? :confused004
 
Tuossa raskausajan multivitassa on foolihappo mukana. Itse syön sitä koko raskausajan eikö tarvitse erikseen montaa purkkia.
 
Mulla tosiaan on nyt D-vitamiini ja foolihappo mut siirryn kohta raskausajan multivitaan. Haluan käyttää noi purkit ensin pois :) Foolihappoa oon syöny jo useamman kuukauden...
 
Mullakin on aika paljon foolihappoja ja D-vitamiinia vielä kaapissa, mutta ajattelin siirtyä pian pelkkään tuohon Multivitaan. Jää kyllä sitten turhaan kaapin perälle roikkumaan... Onko siitä mitään HYÖTYÄ, jos syö enemmänkin foolihappoa, vaikkei mitään haittaakaan..? :confused004

Tuskin siitä nyt mitään sen enempää hyötyä on. Kaikkeahan pitäisi saada riittävästi että kropassa kaikki toimisi kunnolla. Vesiliukoisia jos tulee ylimääräistä niin ei ole haittaa kun ne poistuu yleisimmin pissan mukana. Rasvaliukoisissa sit saattaa tulla yliannostusoireita kun niistä ylimäärä varastoituu rasvasoluihin. Ja näiden yliannostuksen oireet löytyy suht hyvin netistä.

Suomessa varsinkin noi saantisuositukset on melko pieniä siihen verrattuna mitä ois joidenkin tutkimuksien perusteella se oikea tarpeellinen lisä. Itse en kuitenkaan Suomen ravitsemussuosituksien mukaan syö kun se ei sovi itselle ja voin paremmin toisella ruokavaliolla. Terra Novan raskausajan monivitamiinin lisäksi otan D-vitamiinia ja magnesiumia. Terra Novassa 10mikrog niin sen takia lisäksi vielä D-vitamiinikin.
 
Takaisin
Top