Vitamiinit

Minisun mama, vitaplex kalaöljykapselit, rainbow d-vitamiini 50mikroa, calcia kalsium+magnesium, rainbow maitohappobakteeri. Loppuraskaudessa täytyy napsia vielä magnesiumia lisäksi, niin loppuu suonenvedot/levottomat jalat :)
 
Mulla on myös tuo Orionin Multivita raskaus ja imetys. Lisäksi käytän Multi-tabsin raskaus omegaa.
 
Mulla on kanssa maitohappobakteerit, ilmeisesti suojaavat ihoasairauksilta esim. Eksemoilta ja atopialta :)
 
Kävin eilen ostamassa tuon multivitan raskausajan monivitamiinin, tähän asti käytin multitabsin family -monivitamiinia... mutta siinä on a-vitamiinia, eikä tarpeeks foolihappoa. Sit lisäksi 100 mg d - vitamiini sillon tällön ja päivittäin möllerit ja maitohappobakteerit (lakto seven tällä hetkellä ). Ja magnesium aina kun muistan ☺
 
Mä hain solgarin prenatal vitskut. Aikas kattava systeemi, raudasta lähtien, mutta haisee ihan tosi pahalle!!! Saas nähdä pystyykö niitä syömään muutaman viikon päästä ollenkaan. Sit mulla on ollut noita tyrni-mustaherukansiemenöljy-kapseleita, mut niissä on nyt sit yhteensä 7,5 mg(vai oliko ug, en muista) sinkkiä. Mietin että voi olla vähän liikaa. Ehkä mä otan niitä kapsuja vaan joskus ja jouluna :).
 
Mulla multitabsin raskaus ja imetys monivitamiinit. Välillä oon harkinnut omegoita, mutta en kovin vakavasti..eikös ne oo aika kalliita?

Repo, söin ennen viime raskautta tyrniöljykapseleita ja neuvolatäti oli sitä mieltä, että ei kannata syödä raskauden aikana.
 
En tiedä miten laadukasta toi mun syömä vitaplexin omega on, mut Prismassa 300 kapselia maksoi n.12e, että ei ole ainakaan mun makuun kalliita :)
 
Juu kattelin terveysportista töissä noista siemenistä tehdyistä öljyistä. Niissä on vissiin sellanen ongelma, että kun ne siemenet kerää niitä ympäristömyrkkyjä. Sama siis kuin esim. pellavansiemenissä. En tiiä, ehkä kannattais jättää syömättä :scratch
 
Mulla menee ne multitabsin raskaus ja imetys monivitamiinit. Miettiny sitä kalaöljykapseleita, sais vaan aikaseksi ostettua o_O
 
Mulla menee tällä hetkellä pelkkä mamavita, neuvolasta sanottiin että olisi riittävä. :)
 
Minisunin multivitamin mama täälläkin, mutta muuten koetan kahmia kaiken tarpeellisen ravinnosta :) Mahdollisimman vähillä lääkkeillä ois toiveissa mennä raskausaika. Perussairauteen kuitenkin päivittäinen lääkitys, niin siinä ihan tarpeeksi ylimääräistä.
 
Mäki syön raskaus ja imetys monivitamiinia ja välillä magnesiumia..
 
Takaisin
Top