vinkkejä pahoinvoinnin välttämiseksi?

Ultsi

Varmaotteinen viestittelijä
Kesäkuunmammat 2015
aattelin pistää tämmösen ketjun pystyyn että vois suoraan hostai käyvä kahtoo oisko muilla vinkkejä huonon olon ehkäsyyn ja huonosta olosta selviämiseen.

oon kuullu jonku verran nuista pahoinvointirannekkeista, aattelin tänään käydä apteekista niitä kysymässä ku meinaa päivät mennä tuohon kärsimiseen. Kokeilis onko niistä mitää hyötyä.

pari kertaa oon mwhujääpuikon syöny ku ollu kuvotusta, kyllä se jonku verran helpottaa mutta ei kovin pitkäksi aikaa. En tiijä mitä syömistä ottasin yöpöydälle että vois aamulla syyvä, oisko siitä ideoita? Suolakeksit alkanu vähä inhottaa ni niiyä ei, babaani tänään meni mutta ei estäny oksenyelua ollenkaa. Kirjotelkaapa tännekki kuultuja ja hyväksi havaittuja vinkkejä :)

ps. Elekää välittäkö kirotusvirheistä, tää ppuhelimella näpyttely on pyllysstä :D
 
Ite voin kyllä noita rannekkeita suositella. Ei ne huonoja päiviä täysin poista, mut miulla ainakin olon tekee siedettäväksi. Sit syön kanssa paljon mandariineja, ne on raikkaita ja saa nesteitä. Koitan syödä just sitä mitä sattuu tekemään mieli, sitä ne neuvolastakin sano, ettei toinna nipottaa niin kauan ku on pahoinvointia :) Vauva saa kaiken tarvitsemansa ja tarkotus olis äiti pitää tolpillaan.
 
Mulle sanottiin neuvolasta, kun soitin, että yrittää syödä vähän väliä jotain, vaikka omenaa tms. Ei varmaan auta kovin rajuihin pahoinvointeihin, mutta kuvotukseen on mulla hieman auttanut, jahka saa ensin syötyä jotain, kun ei oikein tee mieli... o_O
 
Mulla ainakin pätee tuo, että syö tiheämmin pieniä määriä. Aamulla on aivan kamala olo eikä mitään tee mieli. Väkisin vaan yritän syödä vaikka hapankorppua tai tomaattia. Pikkuhiljaa kuvotus häviää ja nälkä tulee tilalle.
 
mä hain tänään apteekista rannekkeet. Oli kyllä kalliit (yli 20€) mutta nyt ku on ehkä oikeesssa kohassa ni olo on parempi, toivotaan et näistä sais vähä apua :) töissä vaan ei pysty pitämään ku oo hoitoalalla ni saa nähä pystynkö olee siellä ollenkaa vai pitääkö jo näin aikasessa vaiheessa hakkee saikkua pahoinvoinnin ja väsymyksen takia.
 
Mulla ei oikeastaan viime raskaudessa auttanut pahoinvointiin mikään. Se loppui kokonaan vasta kun tyttö syntyi. Toivottavasti tällä kertaa pääsis helpommalla.
 
Mulla on aika hyvin auttanut lasillinen appelsiinituoremehua ennen ylösnousua sängystä aamuisin ja sitten että huolehtii pisin päivää siitä, ettei syö liikaa tai ettei ruokaväli oo liian pitkä.
 
Mää kans oon huomannu et jos ei syö about 2h välein jotain nii tulee kuvottava/oksettava/heikko olo...aamuisin vesi maistuu pahalle ja meinaa kuvottaa vaikka oon aina alottanu lasillisella vettä aamuni :/
 
Rannekkeet on hyvät, mutta niin epämukavat että pidän niitä vain silloin kun meinaa oikeasti tulla yrjöt tai on joku tilanne ettei paranis olla ihan mahdoton olo. Ei ne täysin vie pahoinvointia mutta pahimman terän vievät pois.

Viime raskaudessa vedin b-vitamiinilisää ja sama nyt, ja juon piimää.

Mutta pitäs olla melkein kello soimassa parin tunnin välein että syö! Jos iskee nälkä niin tulee paha olo ja ei tee mieli syödä ja siinähän on kierre valmis.

Hiilarit toimii vaikka niillä on se ikävä sivuvaikutus että niistä tulee läskiä :smiley-angelic003 Sitä on jo muutenkin varastot täynnä!
 
Eilen söin tosi usein ja vähän niin oli paljon parempi päivä. Nyt mietin et miten töissä jaksaa kun siellä on tosiaan vaan ne 2 taukoo. Viime viikolla 2 päivää oli töissä tosi huono olo. En sentään oo siellä oksentanut. Mies toi mulle tuoremehua tänää ennen kun ylös nousin.
 
Viimeksi oli paljon pahempi huono olo ja silloin oksensinkin. Imeskelin salmiakkia usein. Se auttoi todella hyvin. Tietenkin on siellä kiellettyjen listalla, mutta kohtuudella olen itse uskaltanut käyttää. Nyt en ole vielä ollut niin huonovointinen, mutta töihin varmaan pitäisi käydä ostamassa salmiakkia. Siellä kun tulee pitkät välit ruokailuihin.
 
Mää muuten suunnittelun nuo viime viikolla hakevani näkkärin töissä siis ja natustavani sen vessassa, vielä en oo toteuttanut.
 
Minä popsin hapankorppuja aina kun alkaa hiemankaan yököttää, usein myös syön korpun tai pari ennen muita ruokia että saisin muutkin ruoka-aineet alas. Viime raskaudessa muistan myös olleeni hapankorppujen suurkuluttaja pahoinvoinnin takia, nyt olen ajatellut että alan kannella niitä jokapaikkaan laukussani mukana kun ne oloani niin paljon (ja nopeasti!) helpottavat.
 
Mä syön noita kaurakorppuja kun tumma leipä ei mee alas....
 
Edellisessä raskaudessa mies kiikutti mulle yöpöydälle kinkkua et pääsin aamulla sängystä ylös ku heikotti sen verta reippaasti :p nyt ei oo vielä ilmenny mitään kummempia, mut saas nähä. Salmiakki oli kyllä mulla kans ja nytki popsin sitä kyllä jonku verran..
 
mä en salmiakkia voi syyvä ku oon jouluun saakka karkkilakossa
 
Mä kävin äsken ostamassa rannekkeet, ja parin viikon pahoinvointi loppui kuin seinään! Vitsit kun oisin hiffannu jo viime raskaudessa, turhaan silloin kärsin.
 
mä en pitemmän päälle huomannu rannekkeista tehoa. Jotenki ne ei koskaa pysyny oikeilla paikoilla. Ilman oon nyt pärjänny ihan hyvin :)
 
Varmaan joudun kokeilemaan rannekkeita, järkyttävä olo ollu vöhä yli viikon. Voin aika lähelle arvioida syömiseni tän viikon aikana (30 näkkäriä, 7 mandariiniä ja 3 omenaa). Lähinnä ainoa mikä pysyy sisällä on vesi. Salmiakkia kokeilin, hetkeks autto mut nyt en pysty syömään 4 eri salmiakkia ku alko jotenkin tökkimään.
Meinaa usko loppua.
 
Takaisin
Top