Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Tämä hankinta ei ole suoraan vauvalle, mutta kuinka moni on ostanut itselleen dopplerin? Meillä on ollut molempien aikaisempien (alku)raskauksien kohdalla kotidoppler käytössä ja mietin, ostanko sellaisen vielä tähän raskauteen.

Mies osti mulle esikoisen odotusaikana kotidopplerin edes kysymättä minulta. (Varmaan koska tiesi, että varmasti tarvitsen sitä jossain vaiheessa, kun olen tälläinen murehtija :hilarious:).

Se on edelleen tallessa kaapissa. Esikoisen aikaan taisin käyttää kuitenkin vain pari kertaa ja samoin kuopuksen aikaan. Kyllähän se tiettyä turvaa toi, että varmasti tulee käyttöön jossain vaiheessa tässäkin raskaudessa. :)

Toki jotkut sanovat, että voi aiheuttaa turhaa huoltakin, jos sillä ei saakkaan jostain syystä kuulumaan ääntä vaikka kaikki olisikin ihan kunnossa. Ainakin meillä aina kuului todella selvästi. Tietysti varmaan dopplereissakin on eroa. :)
 
En oo vihtiny ostaa doppleria tässäkään raskaudessa, kun sen tarve on kuitenkin melko lyhytaikainen. Kun liikkeet rupeavat tuntumaan, ei sykkeitäkään samalla lailla ole tarvetta kuunnella.
 
Meillä myytiin doppler toisen vauvan odotusaikana pois, kun sille ei ollut enää käyttöä, kun liikkeet alkoi tuntua. Oltiin silloin varmoja, että lapsiluku jää kahteen. Nyt tuntuisi tyhmältä ostaa useamman kymmenen euron doppleria, kun se käyttöaika on kuitenkin vain joitain viikkoja :rolleyes: pitää vielä pohtia asiaa.

Aiemmissa raskauksissa se toi tosi paljon varmuutta, mutta se saattoi johtua vain siitä, ettei omalla kohdalla tainnut käydä kertaakaan siten, että sykkeitä ei olisi viimeistääb pienen etsinnän jälkeen kuulunut.
 
Mulla ei oo aiemmissa raskauksissa doppleria ollut, eikä varmaan tule tämänkään kohdalla. Kuopuksen sydänääniä sai aina neuvolassakin etsiä, kun istukka oli edessä. Ei mun hermot kestäisi etsimistä yksin kotona.
 
Tämä hankinta ei ole suoraan vauvalle, mutta kuinka moni on ostanut itselleen dopplerin? Meillä on ollut molempien aikaisempien (alku)raskauksien kohdalla kotidoppler käytössä ja mietin, ostanko sellaisen vielä tähän raskauteen.

Sain onneksi kaverilta! En kyllä muutoin edes olisi tienyt kapistuksesta. Kiva kuitenkin kun tätä stressaa jo muutenkin ni voi tarvittaessa tarkistaa sydänäänet ❤️ Pari kertaa olen jo yrittänyt, mutta vielä ei taida kuulua
 
Ostin sen dopplerin nyt kuitenkin :hilarious: muistan toista lasta odottaessa, kuinka innoissaan esikoinen kuunteli sykkeitä alkuraskaudessa miehen ja minun kanssa. Ajattelin, että ehkä doppler auttaisi meidän pienempää ja toki isompaakin ymmärtämään, että äidin vastassa kasvaa vauva :rolleyes: aikaisemmissa raskauksissa olen saanut sydänäänet kuuluviin jo reilusti ennen viikkoa 12. Ollaan kuitenkin sovittu, että viikkoa 12 lapset ei sydänääniä saa kuunnella, etteivät lörpöttele tulevasta vauvasta kaikille. Meillä kun ei olla kerrottu raskaudesta vielä kenellekään. Nt-ultran jälkeen kerrotaan miehen kanssa ensin lapsille (tänä vuonna täyttävät 3 ja 6), jotka saavat sitten kertoa mummolle. Mummo (eli minun äiti) lähtee kyllä levittämään uutista kulovalkean tavoin sen jälkeen :hilarious:
 
Täältä löytyy myös ystävältä saatu. En tiedä kuinka tulen sitä käyttämään, mutta omalla tavallaan luo "turvaa" että tiedän että tuolla kaapissa se on ja halutessani voin sitä käyttää. Päätöksen olen kuitenkin tehnyt että en ennen nt-ultraa sitä edes yritä kokeilla.
 
Mä ostin esikoisen raskauden aikana dopplerin (rv10+ muistaakseni) ja se oli kyllä tosi tärkeä sen pari kk ennen kuin liikkeet alkoi tuntua. Nyt se on kaapissa odottamassa, että viikkoja on enemmän ja uskaltaa kokeilla. :)
 
Toistaiseksi olen ostanut vain yhden vauvaan liittyvän asian: vauvakirjan, mutta en ole vielä uskaltanut kirjoittaa siihen mitään. Ostamassani kirjassa on siis sellaisia kohtia, joita voi hyvinkin täyttää jo odotusaikana. Oon kirjoitellut alkuraskauden ajatuksia ja tuntemuksia vihkoon, josta saa tärkeimpiä siirrettyä myöhemmin vauvakirjaan jos siltä tuntuu. En ole ajatellut hankkia doppleria, saa nähdä muuttuuko mieli jossain vaiheessa.
 
Minäkin ostin dopplerin ja sain sillä vauvan sydänäänet kuuluviin :Heartred Mutta ensimmäinen oikea hankinta vauvalle tulee olemaan body - sovimme mieheni kanssa, että jos nt-ultrassa kaikki on hyvin, niin käymme sellaisen ostamassa :happy:
 
Malin ostin dopplerin mutta en oo vielä uskaltanut kokeilla sitä kun se jolta sen ostin, sanoi että on saanut äänet kuulumaan vasta joskus 18 viikolla. Ehkä nyt Ultran jälkeen vois uskaltaa ku tietää että kaikki on hyvin vaikkei ääniä kuuluiskaan
 
Onko kukaan ostanut mitään muuta vauvalle vielä? Alkanut tekemään mieli lähteä kaupoille katsomaan söpöjä vaatteita :dummy1::dummy: mutta uskaltaako tässä vielä?

Miten te jotka odotatte seuraavaa/ia, milloin aloitte tekemään hankintoja?
 
Onko kukaan ostanut mitään muuta vauvalle vielä? Alkanut tekemään mieli lähteä kaupoille katsomaan söpöjä vaatteita :dummy1::dummy: mutta uskaltaako tässä vielä?

Miten te jotka odotatte seuraavaa/ia, milloin aloitte tekemään hankintoja?
Mä käyn varmaan ostamassa jotain vaatetta rakenneultran jälkeen, varsinkin jos sukupuoli selviää. Meillä kun tulee niin pieni ikäero ja esikoiselle ostettiin kaukalot ym. uutena niin niitäkään ei tarvitse päivittää. Jos on toinen tyttö niin hankintoja tulee vielä vähemmän, mutta jotain "omaa" ostan kuitenkin.
 
Meidän ei tarvitse juurikaan hankintoja vauvalle tehdä. Paitsi ehkä ne sisarusrattaat, mitä mies varmasti yrittää vastustella :laughing002 mutta kuopus tarvitsee uuden sängyn, nukkuu vielä pinnasängyssä. Turvaistuimet täytyy joskus sitten lähempänä testata, että kolme mahtuu rinnakkain. Vaatetta on vaikka kuinka paljon sekä pojalle että tytölle.
 
Mun pitäisi hankkia pieniä bodeja (kietaisu) sekä yhdistelmävaunut, sillä möin meidän edelliset tilan puutteen vuoksi. Tuplia tuskin tarvitaan kun ikäero on yli 3v.
 
Mäkin varmaan ostan jotain omia pieniä vaatteita uudelle tulokkaalle raskauden loppuvaiheessa ja turvakaukalo tarvitaan, mutta muuten isot hankinnat on tallessa.

Esikoisen aikaan ostin ekat vaatteet ehkä joskus rakenneultran jälkeen. Toisaalta elettiin putkiremppaevakossa ja muutettiin kotiin vasta reilu kuukausi ennen laskettua aikaa, sit saikin tehdä hankintoja aika vauhdilla :grin tosin saatiin tosi paljon vaatteita ja muitakin tarvikkeita kierrätettynä kavereilta, samoin varmaan on nyt pienimpien vaatteiden kohdalla: ne kiertää kaverilta/sukulaiselta toiselle, kun ei ehdi paljon vauva-aikana kulua. Osa meidänkin vanhoista on vielä kierrossa jollain.
 
Ensin ei uskaltanut ostaa mitään ja nyt sellainen tunne ettei tiedä mistä aloittaa niin ei oo tullu hankittua vielä mitään. Ajatuksen tasolla alkanu isompia juttuja kuten vaunuja miettii ja kävin kyl tarkkaan läpi kans mitä on äitiyspakkauksessa. Ehkä pitäis alottaa hankinnat vaan jostain sukista ja harsoista niin pääsisi alkuun :laughing002
 
Mä ostin tänään ensimmäiset vaatteet :love7
En voinut vastustaa, kun Martinexilla oli tuo kesätori ja sieltä löytyi niin söpöjä Muumivaatteita, jotka olivat väritykseltään neutraaleja ja sopivat näin ollen kummalle vaan sukupuolelle :grin
 
Takaisin
Top