Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Me olemme alkaneet pikku hiljaa haalimaan tavaroita, kun esikoinen tulossa eikä meillä ole entuudestaan mitään. En halua jättää kaikkea viime tinkaan.. :grin

Vaatteita ajattelin hankkia vasta, kun vauvan sukupuoli on ns. ”varmasti” selvillä. Poikaveikkaushan me jo viime viikolla saatiinkin. Samoin vaunut ym. kalliimmat ostokset tehdään vasta rakenneultran jälkeen.
 
Oon kai vähän taikauskoinen, kun en oo uskaltanut hankkia vauvalle vielä yhtään mitään :oops: Vaikka ollaankin jo ns. turvallisilla viikoilla, oon päättänyt odotella aina rakenneultraan asti, ennen kun aletaan tehdä hankintoja. Tosin nyt viikonloppuna ollaan menossa Ikeaan, saa nähdä tarttuuko sieltä kuitenkin jotain mukaan :grin
 
Mäkään en oo paljo mitään hankkinu, tosin aika paljo on jo esikoiselta vielä tallessa, mm. amme, potta, pinnis, harsoja, rattaat, rintapumppu ja pulloja löytyy jo. Turvakaukalo on varmaan isoin hankinta nyt toiselle ja sukupuolesta riippuen vaatteita pitää uusia. Ja tietenki vaipat ym. semmoset pitää sitte ostaa. Ehkä mäki ootan vielä siihen rakenneultraan ennenku rupeen mitään hommaamaan, siihenkään ei oo enää ku neljä viikkoo. Kaveri tosin anto jo yhen poikamaisen asukokonaisuuden, ku on varma että tulee poika. :D
 
Oon kai vähän taikauskoinen, kun en oo uskaltanut hankkia vauvalle vielä yhtään mitään :oops: Vaikka ollaankin jo ns. turvallisilla viikoilla, oon päättänyt odotella aina rakenneultraan asti, ennen kun aletaan tehdä hankintoja. Tosin nyt viikonloppuna ollaan menossa Ikeaan, saa nähdä tarttuuko sieltä kuitenkin jotain mukaan :grin

Mulla ihan sama, että en ajatellut hankkia mitään ennen rakenneultraa. Kyllä sitä vielä ehtii hankkiin vaikka mitä. :grin
 
Meillä kaikki tarvittava jo hankittuna edellisten jäljitä. Vaateita on sekä tytölle että pojalle et ei edes niitä tarvii.
 
Mä joudun esikoiselle hankkii kakkos istuimen autoon hoitopaikkaan niin ajauduin sit tutkii jo noita kaukaloita. Ja tuli tietenkin hyvä tarjous vastaan niin nyt mietin että hitto tilaisko nyt vai oottaisko sinne kuukauden päähän rakenne ultraan. Se voi vaan maksaa sit useamman satasen se viivyttely. Viimeksi hankin kaukalon joskus rv23 kun olin niin taikauskoinen. Nyt on vähän rapissut se pelko ja enemmän mietityttää rahanmeno.
 
Mä hypistelin kirpparilla vaikka mitä ihania pieniä nuttuja, ja päätin, että rakenneultran jälkeen käyn läpi kaikki vauvanvaatteet, pistän puolet pois ja ostan sitten kolmasosan verran lisää. :hilarious:
 
Nyt on hankintavaihde laitettu päälle ja mm. torin selaus tiheää. Just kävin hakemassa hoitopöydän kotiin.

Olisi kiva ostaa esim. kalusteet kierrätettynä niin pitkälle kun voi ja on järkevää. Onko jotain mitä ei kannata ostaa käytettynä (muuta kuin turvakaukalo)? Esim. patjat, peitteet ja vaunut menee myös varmaan uutena ostoon, ettei ole hometta tms.

Otetaan myös vastaan vinkkejä hyvistä verkko-ostospaikoista tai kirppiksistä pk-seudulta Kävin Kumpulassa Vekarakirppiksellä joka oli ihanan kompakti, mutta ainakaan silloin ei ollut myytävänä oikeastaan mitään vastasyntyneille.
 
Ite ostin esikoiselle käytetyt vaunut ja nyt tulevalle käytetyn vaunukopan uusiin rattaisiin mitkä ostin aikoinaan esikoiselle. Kyllähän periaatteessa kaikki voi ostaa käytettynä, ihan miten haluaa. Tyynyt, peitot ja patjat ostan ainaki uutena, tosin yks käytetty patja meni mummulan sänkyyn.
 
Onhan myyjiä erilaisia, mutta ite ainaki oon niin rehellinen myyjä, etten jättäis kertomatta jos joku on homeessa, patja pissassa tai kaukalo kolaroitu tms. Onhan siinä kuitenki toisen pieni vauva kyseessä. Kaikkiahan ei kyllä kiinnosta, mutta luulis useimpia vanhempia kuitenki.
 
No noi patjat ja tyynyt on sellaiset että mieluummin uutena. esikoisen vanhan voin ottaa kun tiedän ettei hänellä tullut pugluja, pissoja tai oksennuksia sinne.
 
Vaunut ainakin voi ostaa käytettynä, pitää vaan saada suunsa auki, jos ei ostos paikan päällä katseltaessa miellytäkään. Näkee ja haistaa niistä nyt päältä, miten on pidetty. Sama minusta kirpparilla olevista peitoista sun muista, jos tulee vastaan, kyllä niistä tuntee käsissään, onko saatu lahjaksi ja jäänyt käyttämättä, vai ovatko enemmänkin tarkoitettu perheen koiralle.

Moni haluaa uutena ostetuista vaunuista edes vähän takaisin, ellei jopa puolet ostohinnasta, joten niitä pidetään hyvin ja siististi alusta asti. Varsinkin jos ovat jotain hyvänä pidettyä merkkiä, myydään ne kalliilla eteenpäin, mutta ostaja säästää silti pitkän pennin uusiin verrattuna.

Minä olen huoletta ostanut kaukalotkin käytettynä, en voi uskoa, että kohdalleni sattuisi niin epärehellinen vanhempi, että möisi kerran kolaroitua. Eiköhän niin kauhean tilanteen jälkeen ole muutakin mielessä kaukalon varalle kuin tienestit. Toki niissä saa sitten olla tarkkana yhteensopivuuksien sun muiden kanssa.
 
Kaukalossa kun vaan kattoo tarrasta ettei ole yli 5v vanha. Jos muuten ok niin miksi ei.
 
Kiitti vastauksista Eepu, Mimosa-82 ja Sointu-Helmiina! Nähtävästi sitä on nyt jo ehkä vähän ylihuolehtiva :)
 
Meilläkin hankitaan nyt innoissaan tavaroita. Vaunut on tilauksessa, mm. hoitopöytä, pinnasänky, amme, sitteri, vaatteita ja itkuhälytin jo hankittu. Turvakaukalo yhtenä isompana ostoksena vielä tehtävä.

Vakuutusta pitäisi alkaa selvittämään.

Tähtään siihen, että meillä olisi kaikki valmiina viimeistään äitiysloman alkaessa, niin voisin silloin vaan ottaa iisisti ja tehdä ruokaa pakkaseen. :grin
 
Vaikka rakenneultra takanapäin ja kaikki hyvin, niin vieläkään ei ole oikein uskaltanut laittaa hankintavaihdetta päälle. :) Kunnon itkuhälytin ja sisarusrattaat pitäisi hankkia. Olisko kellään hyviä vinkkejä sisarusrattaista? Tai hyvästä itkuhälyttimestä, joka antaa videokuvaa ja toimii pakkasella/kylmällä säällä ulkona ilman piuhoja? :happy:
 
Tommonen itkuhälytin kiinnostaa muakin. Plus että kertoo vaunujen lämpötilan.
 
Käyttökokemusta ei valitettavasti ole, mutta me päädyttiin ostamaan Neonaten BC-8000DV itkuhälytin, joka on langaton, kestää pakkasta -19 C asti ja jossa on videoyhteys. Toivottavasti osoittautuisi hyväksi hankinnaksi, kun ei kuitenkaan mikään halpa ollut.
 
Vaikka rakenneultra takanapäin ja kaikki hyvin, niin vieläkään ei ole oikein uskaltanut laittaa hankintavaihdetta päälle. :) Kunnon itkuhälytin ja sisarusrattaat pitäisi hankkia. Olisko kellään hyviä vinkkejä sisarusrattaista? Tai hyvästä itkuhälyttimestä, joka antaa videokuvaa ja toimii pakkasella/kylmällä säällä ulkona ilman piuhoja? :happy:

Ymmärrän oikein hyvin fiiliksiäsi.

Vaikka itsellä on kunnon hankkimisvaihe päällä, niin välillä tulee pelkoja, että onkohan tässä mitään järkeä ja mitä, jos käykin jotain... Etenkin, kun tehtäviä hankintoja esikoiselle tuntuu olevan niin paljon.
 
Takaisin
Top