Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Mä oon kieltänyt kaiken ostamisen ennen lokakuuta! Tuskin ihana sinne asti selviää, mutta jotenkin haluaa myös elää tätä ei tavarapaljouselämää niin kauan kun vaan voi.

Eka kun on niin uskon et isovanhemmat ainakin menee vähän överiks...
 
Kävin shoppailemassa itselleni, mutta pakkohan se oli käydä vauvojen osastotkin läpi. Melkein tuli itku, kun hypistelin minejä vaatteita ja mietin, että tää on oikeesti totta, pian mä voin näitä ostaa omalle lapselle, ei vain kavereiden. Näytin varmaan myös varkaalta, kun vilkuilin jatkuvasti, näkyykö tuttuja. Ja kun kysyttiin kassalla, tuleeko lahjaksi, vastasin että tulee, ihan vain siltä varalta että joku tuttu olisikin jossain. :laughing002 Nyt siis vasta 7+4. Oon aatellu ostaa suurimman osan vaatteista kyllä käytettynä ja vasta myöhemmin, mut olihan se pakko nyt ostaa pikkuiset 50 senttiset body ja housut sekä talvipipo, kun oli alennuksessa :Heartred
 
Tänään tarttui parit röyhelölegginssit kaupasta matkaan ❤️ Jotenkin oon niin 100% varma että neljän tytön perheeseen ei tule kun tyttö:grin
 
Olen tässä raskaudessa ottanut erilaisen lähestymistavan hankintoihin kuin ensimmäisessä (joka päättyi kkm). Ekassa raskaudessa pelkäsin mahdollista pettymystä niin paljon etten uskaltanut ostaa mitään.
Vaikka nyt ei ole kovin paljon luottavaisempi olo, huonosta kokemuksesta johtuen, olen kuitenkin ostanut jo useamman ihanan ja kummalle tahansa sopivan vaatteen.
 
Saan tuttavalta kokoelman kestovaippoja. Siinä olkoon ensimmäinen hankintani vauvalle. :happy119 Aikooko kukaan muu kestovaippailla? Itse ainakin kotosalla ajattelin käyttää sen mitä rennosti jaksan. Kaikki on vähemmäksi vaippavuoresta. Yksi kestovaippa päivässä, säästää vuodessa 365 kertisvaippaa, eli aika monta paketillista. :gen014
 
Saan tuttavalta kokoelman kestovaippoja. Siinä olkoon ensimmäinen hankintani vauvalle. :happy119 Aikooko kukaan muu kestovaippailla? Itse ainakin kotosalla ajattelin käyttää sen mitä rennosti jaksan. Kaikki on vähemmäksi vaippavuoresta. Yksi kestovaippa päivässä, säästää vuodessa 365 kertisvaippaa, eli aika monta paketillista. :gen014

Esikoisen kanssa kestoilin osittain, eli lähinnä juuri kotosalla. Nyt en ole miettinyt miten teen, sen näkee sitten millainen on vauva ja tilanne :)
 
Täällä kolme kestopeputettua, tosin jokaisella on jossain vaiheessa myös kertiksiä ollut käytössä. Nykyään kääräisen vaipan vaikka pyyhkeestä paremman puutteessa. :grin
 
Mä olen myös kestoillut isompien lasten kanssa ja varmasti tämän kolmannenkin kanssa kestoillaan :)
 
Mä osakestoilin fiiliksen mukaan. Nytkin on yöksi kestovaippa mutta päiväkodissa on menty ihan kertiksillä. Ja vaikeina kehityskausina kun uni oli esikoisen aikaan tiukassa mentiin myös helpoimman kautta. Tätä varmaan toteutan nytkin.

Mä sanoisin että ensimmäinen vauvalle ostettu asia oli se 200€ varhaisultra valokuvaus.
 
Me olemme ajatelleet, että harjoittaisimme varhaiseen vuorovaikutukseen perustuvaa vessahätäviestintää. Toki paljon riippuu tulevasta vauvasta sekä alkuun varsinkin äidin jaksamisesta... Ja sitten vaipat olisi se plan b esim. ulkona liikkuessa tai kyläillessä.
 
Tänään löytyi kirppikseltä uudenveroiset 3 bodya ja 3 housut, yhteensä 6 eurolla. Lisäksi löysin Ruskovillan merinovillaisen väliasun vain 4 eurolla ja on kuin uusi. Muuten varmasti just täydellinen joulukuiselle, mutta harmi kun oli kokoa 50 cm, niin ei mee kauhean kauaa (jos ollenkaan, heh). Mutta oli niin halpa, etten oikeestaan ees aatellu pidemmälle ku nappasin koriin :D
 
Sitähän vois tosiaan itsekin jo alkaa katsella kirpparilla vauvanvaatteita. Huomenna voisin mennä. Mulla ainoa hankinta toistaiseksi kaverilta läjä kestovaippoja.
 
Mä ostin tuossa joku aika sitten kärryihin vaunukopan ku sattu tulemaan halpa vastaan. Muuta en oo vielä hommannu, varmaan vasta rakenneultran jälkeen uskaltaa ostella enempi.
 
Mä olen ostanut sitterin, kantorepun ja kantotakin :)
 
Mä en aio vielä ostaa yhtään mitään, paitsi itselleni väljempiä vaatteita.:joyful: Varmaankin vasta sitten rakenneultran jälkeen alan selvittään, mitä ylipäätään pitäisi hommata. Esikoinen siis kyseessä.
 
Mäkään en ole vielä ostanut mitään mutta päässä muodostuu jo listaa niistä esikoisella hyväksi todetuista asioista. Onneksi en vielä myynyt pois tula-kantoreppua. Se taitaakin olla ainoa mitä on jäljellä.
 
Hups, meidän vauvan vaatekaappi tuli päivitettyä ekoille kuukausille. Listaanpa itsellekin muistiin mitä ostin:

50cm 6 bodya ja 4 housut/puolipotkarit
56cm 10 bodya, neulepaita, 4 potkupukua 12 housut/puolipotkarit
62cm 12 bodya, 2 potkupukua, jumpsuit, 14 housut/puolipotkarit
68/74 body ja 2 housut

Lisäksi 6 päähinettä ja 29 paria sukkia.
Hintaa yht. 30e. Vähän aikaista, mutta enpä viitsinyt jättää ostamatta kun naapurissa oli myynnissä. :grin
 
Oli kyllä hyvä hinta Elsa!

Mä yritän vielä hillitä suurimmat ostokset ennen kuin tiedän vauvan sukupuolen. En nimittäin haluaisi ostaa kaikkea neutraaliin unisex-värimaailmaan, vaan osan vaatteista haluaisin ostaa "selkeästi" tytölle tai pojalle. Esim. röyhelöiset kukkamekot. Vaikka voihan ne aina myydä eteenpäin, jos on halvalla saanut.
 
Hups, meidän vauvan vaatekaappi tuli päivitettyä ekoille kuukausille. Listaanpa itsellekin muistiin mitä ostin:

50cm 6 bodya ja 4 housut/puolipotkarit
56cm 10 bodya, neulepaita, 4 potkupukua 12 housut/puolipotkarit
62cm 12 bodya, 2 potkupukua, jumpsuit, 14 housut/puolipotkarit
68/74 body ja 2 housut

Lisäksi 6 päähinettä ja 29 paria sukkia.
Hintaa yht. 30e. Vähän aikaista, mutta enpä viitsinyt jättää ostamatta kun naapurissa oli myynnissä. :grin
On kyllä hyvä löytö, ei tuommoista kantsi jättää ostamatta! :hello2
 
Takaisin
Top