Viimeisen kolmanneksen oireet

Tällä viikolla on alkanut selkeästi väsyttämään enemmän, vaikka viikko on ollut ihan samanlainen kuin edellinenkin. Supistuksia on alkanut tulemaan jos selkeästi rasittaa itseään liikaa, esim kauppakassin kantaminen oli ihan liikaa. Mut ovat menneet hetken levolla ohi.
Syöminen ei tunnu enää kivalta kun tulee ihan älyttömän ähky olo vähäisestäkin määrästä, mutta mikä ihme se on kun mahalaukkua samaan aikaan murjotaan sisältäpäin. Onneksi sain jo ekan kolmanneksen jälkeen kunnon närästyslääkkeet kun ei nuo käsikauppalääkkeet mihinkään auttaneet kun oli muutenkin taipumusta refluksiin. Suosittelen pyytämään lääkäriltä reseptiä jos närästää vikalla kolmanneksella. Niitä löytyy tehokkaitakin jotka on silti turvallisia vauvalle.

Mutta kyllä näiden ja aikaisempienkin oireiden kanssa elää kyllä ja jaksaa loppuun asti. Palkinto on sen arvoinen.:Heartred
 
Poks poks: sanoo viimeistä työyötään varmaan seuraavaan vuoteen valvova kolmivuorotyön tekijä.. 27+0 mennään ja suht "oireettomana" on saanut elellä... Tosin torstaina olin aamuvuorossa ja huonous iski vatsakipuineen, kuulostelin oloani toista tuntia mutta ei helpottanut.. Verenpaineet oli normaalit, samoin vs. Soitin neuvolaan ja sainkin ajan sinne iltapäivälle kun itse olin huolissani vauvan voinnista ja liikkeetkin mielestäni vaimeampia kuin aikasemmin.. Sydänäänet oli ihan normaalit ja liikkeetkin on sen jälkeen tuntuneet hyvinkin voimakkaina, mutta säikäytti kyllä se olo ja itkukin taisi tulla kun niin jo pelästyi... Neukun kanssa tuumailtiin, että johtui varmaan maanantaina aloittamastani rautalisästä se pahoinvointi/vatsakipu... Nyt rautalääke tauolla ja varovasti voi jonkun ajan päästä kokeilla uudestaan joka toinen tai kolmas päivä... Mutta muuten vointi tosiaan ollut hyvä, vaikkakin töissä tarkenee aika hyvinkin!! Mutta jospa se sääukko toisi jo jotain helpotusta näihin sääoloihin pikkuhiljaa...

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Oireita on tullut nyt lähiaikoina oikein ropisemalla. Jos aloittaa kevyemmästä päästä niin otsa täynnä finnejä.

Päiväsaikaan vaivaa kipu häntäluussa (kun teen istumatyötä) ja lievempi kipu nivusissa.
Illalla vatsa on tosi kipeä, jollain tavoin kiristävä tunne, ei kuitenkaan supistele. Myös selkä ja nivuset ovat iltaisin tosi kipeät. Kello seitsemän jälkeen on vaikea kävellä saati kumarrella!

Karmeita lihaskramppeja tulee joka päivä, suonenvedot on pienin murhe kun ne saan helposti laukaistua.
Sen sijaan krampit jossa koko jalkapöytä ja varpaat kääntyy luonnottomasti, ovat hirveitä ja vaikeita saada pois päältä.

Iskias vaivaa silloin tällöin kipeyttämällä kumman jomman lonkan.

Henkiseltä puolelta sitten olo tuppaa olemaan varsin ärtynyt :) Johtunee näistä fyysisistä vaivoista yhdistettynä hormoneihin ja ihmisten vain ja ainoastaan ääliömäisiin kommentteihin. Kukaan ei huomaa jos olen käynyt parturissa, ostanut uusia vaatteita, tai mitään positiivista, sen sijaan kuulen päivittäin päivittelyjä vatsastani ja turvonneesta ulkomuodostani.
Ja voi kauheaa kun tänäänkin laitoin ihonmyötäisen paidan, kyllä siinä on joillekin töllistelemistä.

En itse edes pidä ulkonäköäni mitenkään "kauheana" mutta toiset saavat aikaan sen olotilan tuolla jatkuvalla huomauttelulla.

Kotona on sitten kiva olla esikoisen kanssa joka on niin suloinen, silittelee vatsaa ja kyselee milloin vauva-sisko tulee ulos. Sen puoleen voisinkin jäädä jo mammalomalle että saisin olla rauhassa kotona suht iloisena ja turvassa ainaisena arvostelun kohteena olemiselta.

Harmittaa kun kukaan tuttu tai edes puolitututtu ei odota lasta, niin ei ole ketään jolle jutella livenä ja joka ymmärtäisi mistä puhun. Mutta onneksi on tämä palasta :)

Ihanaa kuitenkin kun h-hetki tulee yhä lähemmäs enkä millään malttaisi odottaa että saan nyytin syliini! :rolleyes:
Tänään 27 + 6.
 
Kokakola onpa ihmisillä inhottava tapa suhtautua :confused::mad: Täälläkin kyllä tuijotellaan, osa jotenkin kieroon, osa sitten taas hymyilee ja selvästi katselee hymyssä suin masua. Muutama kysellyt näillä helteillä, miten jaksellut ja se on ollut mukavaa. Onko muuten kenelläkään ventovieraat "hyökänneet" mahan kimppuun? :) Todella asiatonta, jos vartalon muutoksia kommentoidaan raskausaikana ja tuohon sävyyn :cool:
 
Voimia Kokakolalle! :Heartred Kyllä on torkeää tuollainen kommentointi, jos vain pystyt niin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos!! Mä oon huomannut myös viime päivinä sen että vatsaa aletaan jo tuijottaa kadulla, kaupassa, bussissa tms. julkisilla paikoilla. Ilmeisesti se pullea raskausmasu on ihmisistä jotenkin niin kiinnostava ja ihmeellinen että sitä pitää tuijotella! :grin No tuijottelen itsekin kyllä monta kertaa päivässä peilistä tätä masua, on se kasvanut niin valtavasti. Mutta asiattomat kommentit on kyllä niin turhia, ihmisillä pitäisi olla jotain käytöstapoja sentään! Tuntematon mummeli toivotteli hyvää vointia kun oltiin parkkeeraamassa autoa kadunvarteen, se oli jotenkin herttaista...
 
Meidän lähiössä on ihan älyttömästi lapsiperheitä ja vaunujengiläisiä, että täällä kun kulkee kauppaan ison masun kanssa, se ei herätä juurikaan pällistelyä tai kommentteja. Vauvoja tai tarhaikäisiä on melkein joka toisella, että on oikein babyboomilähiö. Ei sillä, alueena tämä on tosi lapsiystävällinen, rauhallinen ja luontoa lähellä, mikä sai meidätkin aikanaan muuttamaan tänne,

Oon ihan tyytyväinen, ettei kukaan ventovieras kadulla ole tullut silittelemään masua. Työpaikalla tosin on tulleet nekin ihmiset kokeilemaan masua, jotka muutoin ei tulisi juttelemaan. Se on aika ahdistavaa.
 
Kiitos myötätunnostanne!! Vaikka tiedän osaksi ylireagoivani kommentteihin, niin kyllähän niistä osa on silti törkeitä. Vielä kuin tulevat ihan pyytämättä ilman että olisin itse mitenkään ottanut ulkomuotoani puheeksi.

Kai se noin on kuin Autumnkin sanoi että ihmisistä se raskausmaha on niin jännä että pitää tuijottaa, ja jokainen henkilö luulee olevansa ensimmäinen joka tulee kertomaan tärkeän uutisen että vatsa kasvanut.

Minun vatsaa ei ole tultu kokeilemaan tässä raskaudessa eikä edellisessä. Eivät kai uskalla :devil07

Noh, mutta jos rauhoitun ja mietin aikaa taakse päin, niin muistan itsekin joskus kiinnittäneeni huomiota ventovieraan vauvavatsaan ja tunteneeni pientä kateutta :oops:
 
Täällä ei mitään oireita vieläkään, ei kyllä ollut esikoista odottaessakaan. Mä niin tykkään olla raskaana, olen niin positiivinen ja tyytyväinen itseeni ja raskauden tuomiin muutoksiin

Täällä ihan samat fiilikset! Olo ollut hyvä koko ajan pientä väsymystä lukuunottamatta, tuntuu etten ole ikinä ollut näin onnellinen kun nyt raskausaikana :Heartred Toivottavasti tämä elämänlaadun parantuminen jatkuu myös lapsen syntymän jälkeen :wink Tsemppiä kaikille vikaan kolmannekseen!
 
Mikäs Lumikin vointi on? Toivottavasti on supparit jo hellittäneet! Tsemppiä myös muille hankalien oireiden kanssa painiskeleville. :Heartred

Täällä kärsitään liitoskivuista, kävely on muuttunut taapertamiseksi, ja ekat askeleet seisomaannousun jälkeen on yhtä tuskaa. Onko liitoskipujen lievittämiseksi mitään kikkakolmosta? Särkylääkettä lukuunottamatta? Huomasin myös, että jalkoja turvottaa kovasti työpäivän jälkeen, hurjat painaumat jää sukista ja kengistä. Sormet on myös ihan kuin paketillinen Popseja. :grin tänään rv 29+1.
 
Mulla on liitoskipuihin auttanut kuumavesipullo (auttoi ennen raskautta kuukautiskipuihinkin). Harkkasuppareista aion puhua torstaina neuvolalääkärille, kun niitä on alkanut tulla kotonakin ihan pikkujutuista.

Turvotusta on mullakin kintuissa niin paljon, että ovat välistä ihan kipeät ja vaapun välistä kuin ankka kun lihakset on jumissa. Siihen en oo keksinyt vielä helpotusta, vaikka yritänkin nostaa kintut sohvan selkänojalle ja juoda vettä litratolkulla.
 
Tää viimeinen kolmannes taitaa olla yhtä tuskaa alusta loppuun.. Pienestäkin puuhailusta kipeytyy selkä ja alkaa harkkasupparit. Välillä tullut myös "sukkapuikko"-kipuja. Kumartelu on kaikista pahinta, heti menee vatsa kovaksi. Aion perjantain neuvolassa pyytää josko pääsis tarkastaan kohdunkaulan ettei sinne vaikuta.
Iltaisin on alkanu vaivaan kauhea närästys vaikka en syö edes myöhään mitään suolaista tai raskasta.
Lisäksi niskat ja hartiat on aivan jumissa joka aiheuttaa päänsärkyä. Tiedän sen johtuvan vanhasta tavasta jännittää suuta, joka varmaan johtuu kaikkien muiden kipujen tuomasta stressistä.. :mad: vielä kolme kuukautta... huoh...

Sent from my SM-G3815 using Vau Foorumi mobile app
 
Mikäs Lumikin vointi on? Toivottavasti on supparit jo hellittäneet! Tsemppiä myös muille hankalien oireiden kanssa painiskeleville. :Heartred.

Kiitos kysymästä, eiliseen asti menny aika surkeissa oloissa. Supparit alkanu helpottaan mut myooma aiheuttaa selkäkivut jotka on ihan järkyttäviä!! Eilen käytiin äippäpolilla tarkistuksessa ja kohdunkaulaa oli jälellä vielä joten sen puolesta ei hätää :) Lisäksi istukan virtaukset oli normaalit ja lapsivettä hyvin. :) Huojensi onneksi vähän mieltä tuo.. :) Eli täällä nyt pahimpana nuo selkäkivut ja ummetus... (eli panadolia, luumuja ja levolacia.. yök.)

Jos jotain ihanaa nii eilen tuli vaunut ja äitiyspakkaus + saatiin vauvasta ensimmäinen kunnon sivukuva :love017
 
Huh, täällä on nyt alkanut hikoilu, fyssarilla kun kävin niin aivan vesimärkänä pää, vaikka vain siinä "väänneltävänä"
makasin. sama tänään, vähän kävelin niin paita märkänä. Vähän meinaa välillä hävettää, mutta eihän tuolle minkään saa.. Ja väsymys, voi jestas, nukkuisin ja nukkuisin...
 
Täällä väsymyksestä kärsitään, hirvee hinku olis tehdä kaikkea mutta väsymys ns estää. Muutoin on ollutkin ihan oireetonta =)
 
Voihan häntäluu...kyllä minulla on sellainen ja se ei kestä koko päivän istumistä töissä... mä mahdan olla mahtava näky työpöydän ääressä, kun välillä seisoskelen ahteri pitkällä. :grin Asiakastapaamiset on vielä mennyt ok nojatuoleissa, mutta työtuoli tappaa mut. :confused:
No työkaverin satulatuolia pitänee välillä lainata...
 
Oireena tai vaivana oikeastaan tuo jo 6vk jatkunut selkäkipu. Tänään lääkäri kirjoitti sen vuoksi sairaslomaa kuun loppuun ja jatkaa todennäköisesti sen jälkeen äippälomaan asti, kun ei usko, että se menee paremmaksi enää. Närästystä on ajoittain, että pitää ottaa lääkettä myös iltaisin. Muuten on kyllä seesteinen olo :)
 
Tutulle kuulostaa teidän äippäkollegoiden vaivat. Selkää särkee tolkuttomasti vähän joka asennossa ja vähän väliä tulee noita hikiaaltoja!! Ainakin huomaa että vika kolmannes on alkanut :)
 
Herranen aika. 27+2 tänään. Eikös nyt olla vikalla kolmanneksella? WOW! Oireita: kun on onnellinen; itkuttaa. Kun on vihainen; itkuttaa. Kun on väsynyt; itkuttaa. Kun mies sanoo jotain ajattelematonta; kaukosäädin lensi seinään + itkuttaa. PYHI, eli pihin ja tihin paskamainen sisko pyllyhiki. Saanko kysyä mikä idea siinä on, että arse on hiessä 5 minuuttia sen jälkeen kun on herännyt? ... notta sellasta tänne. Toivottavasti helpottaa kohta :D

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä mennään viikoilla 28+0. Alkuraskaus ollut melko helppo oireiden puolesta, mutta nyt niitä on alkanut ilmaantua! Selkäsärky on yksi pahimmista, tukivyö auttaa jonkun verran, mutta sitä ei pysty työpäivän aikana istumatyössä käyttämään. Ja tällä hetkellä kipu on siirtynyt tuonne ylemmäs selkään, ei niinkään ristiselkään. Häntäluu kipeytyy työpäivän aikana ja siihen vielä parin tunnin työmatkaistumiset päälle. HUH!
Pahoinvointia on tullut ja oksettaa eikä oikein tee mieli syödä, vaikka normaalisti on ollut aina hyvä ruokahalu..
Jalkoja särkee, vasen jalka aina herätessä sellainen pökkelö, että on hankalaa kävellä. Supistuksia alkoi tulla tuossa pari viikkoa sitten kun oli pahin stressi päällä muuton ja töihin palaamisen kanssa. Silloin oli myös itku tosi herkässä. Nyt on supistukset helpottaneet, mutta väsymystä ja paineen tuntua alavatsassa edelleen. Vauva köllöttelee tuolla todella alhaalla ja potkii ahkerasti kylkiin. Onneksi edes noi ilmat on alkanut nyt viilentyä, jotakin helpotusta!

Ja kyllä välillä on parempiakin päiviä. Silloin tuntuu energiseltä ja tästä raskaudesta nauttii :Heartred
 
Myös mulla kipeytyy alaselkä, lähinnä paikallaan seistessä. Sitä ei onneksi oo pakko tehdä ja kävellessä selkä taas ei onneksi kipeydy yhtään Myös työpäivät työtuolissa istuessa ottaa ajoittain koville. Mutta koitan kärvistellä, kyllä minä sinne äippäloman alkuun koitan töissä olla.

Ja sitten kyllä närästää (?). En ole oikein koskaan oppinut tietämään mitä se närästys on, mutta rasvaset ruuat ei ainakaan tee mulle yhtään hyvää.
 
Takaisin
Top