Viimeisen kolmanneksen oireet

Paratiisitar

Näppärä viestien naputtelija
Marraskuunmammat 2014
Täällä aletaan pikku hiljaa siirtyä viimeiselle kolmannekselle. Millaisia oireita viimeinen kolmannes tuokaan tullessaan vai onko niitä ollenkaan? :wink

Vihdoin alkaa väsymys hellittää, tilalle on tosin tullut yöheräämiset ilman minkään sortin toivoa saada uudelleen unta ainakaan hetkeen.. kaippa se luonto valmistelee kehoa "koitokseen" :rolleyes: Maha alkaa ajoittain olla vähän tiellä joissain askareissa ja aina ei oikein hahmota, miten isoksi se onkaan jo kasvanut.. meinaa törmäillä :grin
 
Millonhan se viimeinen kolmannes alkaa, täällä pöhkö ekan odottelija. No kuitenkin nyt 24+6 ja yöllä kastui lakanat yöpaidan läpi, toinen rinta nimittäin vuotaa aika kovasti nyt öisin. Onkos muille tuttua? Päivällä tiputtaa vain vähän mutta pakko kai alkaa jotain suojaa yöksi miettimään!?

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Alkaakos 3. kolmannes 27.viikolla jos oikein muistan :) Täällä kans tulee jo jotain maidon tapaista päivisin mut öisin en oo huomannu et tulis ainakaan häiritsevästi...
 
Kääk!! Tänään ollu ihan paska päivä. Mun serkku oli meillä käymässä ja selvis vasta melkeen lopuks että sillä on vyöruusu. Miulla ei oo ollu vesirokkoa ja vyöruusu voi sellaisen aiheuttaa. Noh serkulla ollu ae jo yli kuukauden ja kuivunu rakkulatkin jo. Soitin kumminkin lääkäriin, joka sano, että pieni riski on saada tartunta ja nyt vaan pitää oottaa tuleeko näppyjä ja kuumetta. Itämisaika JOPA 2-3 VKO.!!! Tosi kiva ootella niin kauan epätietoisena. Miulla on tosi tosi surullinen mieli :sad001 Vauvakin varmaan aistii sen, kun potkii koko ajan.
 
Täällä on odottaja, joka selvisi ilman mitään ongelmia äidin raskausaikana sairastamasta vesirokosta. Nyt oman raskauden kohdalla tarkistivat, että olin saanut tautiin vasta-aineet ilmeisesti mahassa ollessani. Äidilleni ei edes neuvolassa kerrottu, millaisesta riskistä on kyse kun tauti oli jo kerran puhjennut..

Varmasti tosi kurja odottaa että ilmestyykö näppylöitä, mutta jos nyt viestini vähän pirstystä toisi.

Viikolla 26. mennään, joten ei ihan vielä vikalla kolmanneksella mutta oireina tällä hetkellä "ilahduttavat" närästys ja varsinkin iltapäivisin ilmaantuvat epämukavat supistukset. Alavatsa myös kipuilee aika usein (ei onneksi supistusten yhteydessä)..liekö kyse taas vaan kasvupyrähdyksestä...

Tsemppiä hellekelien kanssa kaikille!
 
Mites te nukutte? Pysyttekö yön ajan kyljellään ja jos nukutte selällänne puuduttaako se? Itse en osaa nukkua kyljellä. Vauva monottaa koko ajan patjaa vasten jos yritän niin nukkua. Selällä kaikista paras, enkä itse ainakaan huomaa mitään haittaa, mutta ohjeiden mukaan sitä tulisi välttää.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä ainaki pystyy nukkuu ihan normaalisti ainakin vielä, vähän tulee potkuja mutta ne loppuu hetken päästä kuitenkin :) Ainoa mikä tällä hetkellä vaikuttaa nukkumiseen on tuo kuumuus :/
 
Pyrin nukkumaan kyljellään, mutta täytyy olla tyyny jalkojen välissä tai häpyluu kipeytyy. Välillä huomaan olevani selälläni eikä ainakaan vielä tee pahaa. Toisinaan taas herään mahalteni ja siitä kun yritän vaihtaa asentoa, vihloo mahaa aivan älyttömästi :eek:
 
Kyljellään nukun tyyny jalkojen välissä, auttaa selkäkipuun tuo tyyny :)

Niin ja piti sanomani että vauva monottaa nukkumaan laittaessa, mutta rauhottuu kyllä.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Nukahdan usein selällään tai kyljellä. Mut saatan herätä ties mistä asennosta, jopa mahaltaan. Mulle on sanottu (ja tähän kyllä uskon) että saa nukkua miten vaan jos se ei tunnu miltään. Jos ahdistaa, sattuu, vihloo, huippaa tms niin vasenkylki tyyny jalkojen välissä olisi "oikea oppisin" asento. Esikoista odottaessa pystyin nukkumaan koko ajan viikolle 42 selälleen ja se tuntuikin luontevimmalta.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Lähinnä kyljillään nukun, välillä hetken selällään. Nukun muutenkin kylkiasennossa, niin menee ongelmitta nytkin. Vauva potkii illalla ja öisin asennosta riippumatta :) 2-3 kertaa joutuu yöllä heräämään vessaan, sen verran touhua tuntuu öisin masussa tiettyihin kellonaikoihin olevan, että noustava on tyhjentämään :rolleyes:
 
Täälläkin viiminen kolmannes pyörähti käyntiin keskiviikkona :)
Viime viikkoina riesaksi tullut iskias-kipua, ja liitoskipuja. Nukuttua saan suht hyvin, välillä joutu pyörimään ennenku saa unta ja yöllä täytyy vähintään kerran käydä vessassa. Aamulla heräänki sitte kauheeseen vessahätään :D helteet väsyttää ja on heikko olo :/ turvotuksia ei onneks oo!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
onko muilla miten pahaa turvotusta? täällä ei tahdo osa ballerinoisa mennä enää laisinkaan jalkaan ja nää helteet etenkin turvottaa aivan valtavasti jalkoja. Myös pitkään seisominen turvottaa. Sormetkin turpoaa. Onko joku saanut turvotusta helpottamaan ruokavaliolla tms? Juon paljon vettä, oon syöny ananasta, mutta eipä niistä apua ole ollut :confused:
 
Mulla turpoo lähinnä vaan pitkän päivän päätteeks ja helpottaa heti kun saan jalkoja vähän ylöspäin. Oon tosin syönyt aika paljon mansikoita(uusi himoni), niillä kans nesteitä poistava vaikutus :D
 
Mä oon juonnit nyt näillä keleillä sen 3,5l päivässä, ja se on ilmeisesti tehonnut. Pissalla kyllä sitten joutuu ravaamaan senkin edestä, mutta eipä siinä. Sivuvaikutuksena myös suolisto toimii paremmin :)
 
Turvotusta on, sormissa ja jaloissa lähinnä. Juon vettä ja kivennäisvettä (josta hapot lähteneet pois) päivässä monta litraa. Silti nää helteet alkaa jo heikottaa eikä tee mieli tehdä yhtään mitään. Saisi tulla jo viileämpää! :confused:
 
Täällä menee heittämällä 5litraa vettä päivässä, mansikoista ja ananaksesta ei mitään hyötyä :confused: pitää vaan toivoa, että helteet alkais helpottaa. :)
 
Ei nyt varsinainen oire, mutta.. Onko muille puhuttu mitään mahdollisesti alhaalla olevasta istukasta? Mites konkarisynnyttäjät, onko teille koskaan sattunut eteen? Mulle rakenneultrassa sanottiin, että istukka tosi alhaalla ja että toivotaan, että lähtee nousemaan. En siinä ihmetyksissäni tajunnut kysyä, mitä merkitystä asialla on. Äidin kanssa puhuttuani tajusin, että ilmeisesti siis vaikuttaa synnytystapaan, jos istukka jää alas. Istukka kun ei voi tulla ulos ennen lasta. Olisko siis niin, että mut ultrataan vielä rv 36 ja varmistetaan, missä istukka on? Jotta ei suotta lähdetä synnyttämään alakautta, jos on merkittävä riski, että istukka tulisi ennen lasta, johtuen sen todella alhaalla olevasta sijainnista? Kenelläkään kokemuksia?
 
Takaisin
Top