Vihdoinkin! Eli heinäkuun höpinät

-Stardust-

Näppärä viestien naputtelija
Ei Martuti nyt "kiireiltään" kerkeä tänne päivittelemään, ni alotan tän heinäkuun ketjun.

Kuvitella!! Se on viimein heinäkuu!! Ja meän heinäkuisten vauvoja onki jo syntyny useampi. Ihan kohta se on meän loppujenki vuoro.

Itellä nyt viikon sisään viimein tullu se ahistus, että nyt pitää laittaa kaikki kuntoon vauvaa varten. Koko kevät ja kesä menny tossa katto-ja piharempassa (piha ei siis ihan oo vielä valmis...), mut nyt on aikaa sitte keskittyä kodin sisäpuolelle.

Pinnasängyn päätin nyt viime tinkaan alkaa vielä tuunaamaan. Saatiin esikoisen aikaan Ikeasta pinnasänky kaupan päälle, ku ostettiin siihen patja. Tarjous oli prinsessa Victorian vauvan syntymän kunniaksi. Mulla on sitä himottanu jo pidemmän aikaa vähän maalata, ni samahan se on, ku niin halpaki oli. Käytän neljää eri pastellista väriä ja sit hion pinnan vähän kuluneeksi.

Makuuhuone pitää järkätä uusiksi, ku päätin nyt lopulta, että hoitopöytä tuleeki käyttöön. Ensin aattelin, että kodinhoitohuoneen pöytä saa riittää, mutta koska arvostan pöytätilaa pyykinlajittelussa (ja pyykkihän tulee vaan lisääntyyn), ni haluan sieltä pöydät tyhjiksi.

Ja sit löysin varastosta viimein sen laatikon, missä on ne pienimmät lastenvaatteet. Ja siellä oli kaivattu nallepuku (semmonen paksumpi fleecehaalari), musta collegehaalari ja muita ihanuuksia esikoisen ajalta.

Pesukone huutanu koko päivän, sillä haluan pestä kaikki sohvanpäälliset, päiväpeitteet ym. missä vauvan kaa sitte makoillaan. Ja minäkin viimein aloin mielessäni pakkaamaan sairaalakassia ja kirjotin jopa listaa, mitä pitää kaupasta vielä hankkia (eilen löysin jo Kapphahlista hyvät imetysliivit) ja mitä pitää laukkuun muistaa pakata.
 
Nii i kauan odotettu heinäkuu ja tj 6 päivää laskettuun aikaan. :) kaikki melkein valmiina sänky enää pitää pedata pikkuiselle valmiiksi. :) ja tuttei keittää mukaan sairaalakassiin.

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Eilen keitin tutit, rintakumit, pullon ja muut. En vielä lypsykoneen osia, ku tuskimpa heti tarvii.
 
Täällä oli olis kaikki tikissä :) Sairaalakassi ehkä hieman vajaana odottaa eteisessä mutta kaikki muu vauvaan liittyvä puunattu ja hinkattu. Eilen saatiin anopilta mieheni unileluja ja ne laitoin äsken nököttämään pinnasänkyyn. Oma uninalleni odottaa saunassa jahka kuivaa.
Hui, mua jännittää ystävän puolesta, kolmatta päivää käynnistellään sairaalassa (korkeet verenpaineet) ja koko ajan ootan et tulee viesti: Esko on syntynyt! :wink Meillä tosiaan tasan 1kk laskettujen välillä (27.6 ja mulla 27.7.)
Tää viikko on kyl ollut sellane himoviikko, tekis mieli vaan syödä mut olen saanut pidettyä itseni kasassa ja palkitsen itseni vasta lauantaina ku on karkkipäivä. :D Sitä odotellessa.
 
Kiitti -Stardust- heinäkuun höpinöistä :)

Ihe täällä jo melkein keksimällä keksii touhuumista ja tekemistä. onneks on tuo ikuisuus projekti kakkosmökki, tänään siivoilin siellä. on siis sellanen vanha (vm-45 oleva) mökki tässä meillä varastona, sisältää kaiken pois silmistä, pois mielestä niin sitten onkin välillä oikein hauska pitää kunnon suursiivousta siellä :grin

Pitäisköhän ihekin muuten noita tutteja alkaa keitellä varmuuden vuoks.. esikoista ei kiinnostanu ekoina kuukausinaan syödä tuttia, mut eihän sitä tästä toisesta tiiä.
 
Mä ehdin laittaa vauvalle tavarat valmiiksi täällä Turun kodissa, mutta nyt tulikin sitte paikkakunnan muutos, joten nyt ne on kaikki pakattuna kasseihin ja säkkeihin. 5.7 on muuttopäivä saa nähä olenko vielä silloin yhtenä kappaleena :grin Laskettuaika on 8.7. Remontti uudessa kodissa pahasti kesken :sad001 Toivottavasti keittiö edes ehtisi tulla tällä viikolla.
Tänään neuvolakäynti, jossa kaikki hyvin. Tosin 1kg painoo tullu viikossa lisää, toivotaan, että nlatäti on oikeassa, että se vaan johtuu turvotuksesta eikä mun syömistä herkuista :grin Huomenna täytyy soitella uudelle paikkakunnalle nlaan sekä synnärille mitkä siellä käytännöt, ku nyt olen käyny tuolla Tyksissä. Olisin mieluusti siellä synnyttänyt, mutta poika ei näköjään halua olla turkulainen :eek::grin
 
Hip hei, heinäkuu! :smiley-bounce012
Ja tollaset ilmat et takki ja pipo päässä saa koiria käyttää :confused: Tosin on tossa hyvät ja huonot puolesa, sillo aikasemmi ku oli niitä helteitä ni en sietäny yhtää olla auringossa ja ahisti koko aja ku oli nii kuuma mutta sit ku on tälläi sateista ja kylmää ni miulla ei oo oikei vaatteita :grin Takki ei mahu kiinni enää, hupparit ei myöskää ja jos menee ni ne on iha napapaitamallia ku maha nostaa niitä ylös :grin Mut itellä paljo helpompi olo ja olla ku on tollasta viileempää vaikka normaalisti oon hullu auringonpalvoja :rolleyes:
 
Kans tykkään kun on vähä viiliämpää. Vetoketju hupparit mahtuu hyvinki :) ja kans en kestäny helteillä olla kauaa edes terassilla vaik kattoki siinä. :p

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Taas sataa :sad001 Ei pääse vaunulenkille :sad001 Tai pääsis, mutta mut on tehty sokerista.. :p Iltapäivällä / illalla ehkä olis sateet ohi, niin sitten päässee lenkille... Eilen sentäs pääsi lenkkeilemään :)
 
Mulla kans ongelma jos tarvii jotain siistimpää laittaa päälle kun ei oo oikeen muita mukavia housuja kun lökärit. Olin niin varautunut et meen mekoilla tän loppuraskaus ajan.
 
Juuh ois hiukan lämpimämpää kun vaatteet jää pieniks kun olin kans varautunut kesäsempiin vaatteisiin. On pitänyt lainata mieheltä huppareita että saa vatsan piiloon kun en enää tässä vaiheessa viitsi uusia vaatteita ostaa rv 39+2.
 
Tosiaan vaatetuksen kannalta olis hyvä, että olis oikeasti kesä. Yhdet ainoat mamma housut joilla kehtaa kulkea yleisillä paikoilla ja ne tuntuu jotenkin ikäviltä, vaikkakin oikean kokoiset. Olis kiva kun olis niin lämmin, että vois mekolla olla ilman mitään sukkiksia / legginssejä. Kai se on toi turvotus mikä tekee housujen pitämisestä ilkeeltä. o_O
 
kesäisiä kelejä tässä olis ihekin kaivannu just tuon vaatetuksen suhteen. onneks on yhet farkut mitkä kivalta vielä jalassa tuntuu.. muuten kyl omille kylille kuljen lökäreissä! mut just jos tarkenis, niin capreja olis vaikka muille jakaa mitä käyttää sekä tunikoja.. mut ei.. :rolleyes:
 
Mie oon kulkenut kanssa lökäpöksyissä ja hupparissa melkein koko kesän. Tuntuu ihan juhlalta kun voi pistää kesämekon päälleen ja siinä tarkenee. Itse kulkisin kaikkein mieluiten mekoissa koko ajan, ei kiristä ja on helppo heittää niskaan. Kelit vaan on ollu täälläkin sellaisia ettei tarkene koiraa ulos viemään ellei oo kunnolla päällä.

Voi kun nää viimeiset hetket ennen synnytystä kulkis nopeammin (tänään rv 38+0). Täällä ei oo minkäänlaisia enteilyjä että junioria kiinnostaisia luopua vuokrayksiöstään. Päivä päivältä oma olo vaan alkaa olla tukalampi eikä asiaa auta miehen hyvää tarkoittavat kommentit siitä että hänestä kyllä vaikuttaa että mun kroppa on alkanut enteilemään synnytystä. Joopa joo, eikö herra oo istunutkaan lääkärikäynneillä mun seurana tutkimushuoneessa kuuntelemassa sitä ettei mitään oo tapahtunut. Ja sitä paitsi itse tiiän kyllä millaiselta mun kropassa tuntuu, eikä siellä tunnu miltään.
 
Joo samat fiilikset, et vois lähtee synnyttää, ihan milloin vaan, olisin valmis luopuu tästä pallosta.
MIks odottavan aika tuntuu niin pitkältä?

Mut kiva et täällä rupee jo vauvojakin saapumaan, onhan tää tosiaan meidän kuukausi, joten paljon vauvoja vaan maailmaan ja kaikille hyvää synnytystä myöskin!!!:3some
 
Onkohan muuten Martutilla kaikki menny hyvin, kun ei oo moneen päivään näkyny foorumilla? Toivottavasti kuitenkin kummallakin on kaikki asiat kunnossa eikä oo mitään sattunu.
 
Voi että ku houkuttelee tuol sairaalakassissa oleva suklaalevy! :grin Näiköhä se siellä säilyy ees sairaalalle asti.. :rolleyes: Trippimehujaki jo pari juonu, onneks ostin niitä 16 kpl ni on varaa muutamia hörppiä :taunt014 Vitsi ku sais sen suklaalevyn pois mielestä ja ei muistais koko suklaata mut se ei varmasti onnistu ku se koko aja kummittelee päässä.. :grin
 
Huli samaa minäkin aamulla tänään pohdin, mutta tuli sitten mieleen, että synnytyksestä on vasta viisi päivää (eikös se ollut 27.6?) Voi hyvinkin vierähtää ensisynnyttäjällä jo osastolla oloon tuo aika.. Ja jos/kun ovat kotituneet, voi olla ettei pian jaksa täällä pyörähtää siinä kaiken uuden huumassa sekä kun tänne tulee päivässä niin kauheesti tekstiä ettei yksinkertaisesti vain jaksa kommentoida mitään.

Toivotaan, että pian kuullaan iloisia kuulumisia Martutilta. :)
 
-Heidi- SUKLAALEVY? Säilyy sulla kassissa? Millanen suklaalevy sulla siellä on? :p Mmmmmmm vielä ehtis kauppaan.... :smiley-angelic006
 
Oijoi ei saa puhua suklaasta alkaa tekee miäli ;p noh huomenna kauppaan hakees evästä myös sairaalakassiinki :)

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top