Vauvan sukupuoli

Jenni-Julia

Vauhtiin päässyt keskustelija
Lokakuunmammat 2014
Aiotteko selvittää sen ? Miksi ja miksi ei? Mä oon ite kahden vaiheilla edelleenkin :D aluksi olin sitä mieltä että ei haluta tietää mutta mutta ..... :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Haluan itse tietää, mutta en ole varma kerrotaanko muille. Voi olla että pidetään yllärinä. :) Itse haluaa kyllä tietää mitä alkaa hankkimaan muksulle, mutta muiden ei tarvitse tietää. :wink Lähinnä, koska en halua stereotyyppistä, vaaleanpunaista tytölle ja baby blue pojalle.. Hyi hyi. Sukupuoli neutraalit värit huomattavasti kivampia.:D
 
Meillä vähän sama kun Johannaisella, halutaan itse tietää, muttei haluttais kertoo. Kaikki kaverit jotka tietää, on sanoneet että pitää sitte heti kertoo kumpi on tulossa... Saatampa sanoo ettei vielä näkynyt... :D
 
Aiotaan kysyä sukupuolta rakenneultrassa. Ei varmaankaan kerrota muille siis edes isovanhemmillle. Toisaalta kaikki vauvan vaatteet ja tarvikkeet on aika vahvasti sukupuoliroolien mukaan joko tyttömäisiä tai poikamaisia, niin helpottaa sitten hankintoja vähän vaikka suht.neutraaleja vaatteita tullaan ostamaan etukäteen.
 
Me halutaan tietää etukäteen. Esikoisenkin kohdalla saatiin tietää ja kerrottiin kyllä kaikille ja kerrottiin myös nimi ennen syntymää. Minusta tuntui kivalta kun kaikki puhuivat, että siellä se "Matti" on ja milloinkohan se mahtaa syntyä yms yms. Toki sanottiin, että nimessä on pieni varaus syntymän jälkeen, mutta nimikin tuntui niin oikealta kun oli käyttänyt sitä jo useamman kuukauden.
 
Eiköhän me kysytä, jos selkeesti esittelevät aarteitaan! Ja varmaan sitten kysyjillekin kerrotaan jos lupaavat olla nimiä ehdottelematta :wink
Esikoisesta ei aikoinaan haluttu tietää, tuntui että se oli osa odotusta! Nyt ollaan miehen kanssa vitsailtu, että jos tulee yksi kumpaakin niin pakkohan ne on värikoodeilla pukea että isikin ne erottaa :D
 
Kysytään kyllä sukupuolta ja kerrotaan kaikille kyselijöille :) Joitakin vuosia sitten ajattelin että haluan sukupuolen yllätyksenä mutta nyt on ihan eri tunnelmat:D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kyllä me halutaan tietää, jos vaan näkyy. :) Ja varmaan kerrotaan muillekin, en pidä itse sitä niin suurena salaisuutena. Mulla on jotenkin vahva tunne pojasta, mutta pojalle keksin vaan tosi huonosti mitään nimivaihtoehtoja... :think005 Siskoille on syntymässä poikavauvat ennen meitä, ja toisen kanssa jo ollaan kinasteltu yhdestä nimestä, vaikka me ei tosiaan edes vielä tiedetä sukupuolta. :whacky011 Poikien nimissä on vaan niin vähän mua miellyttäviä vaihtoehtoja, että en kestä jos nyt ne vähätkin viedään meiltä nenän edestä! Ja koska liikun paljon koirapiireissä, niin sekin ärsyttää, että aina tietää vähintäänkin jonkun koiran sennimisenä, mikä itsestä olisi hyvä nimi lapselle... No, onneksi tässä on vielä puoli vuotta aikaa miettiä!
 
Minulle lääkäri antoi jo alustavan vihjeen NT ultrassa nyt viikolla 13 ja en ollut sitä yhtään vastaan. Hän kysyi kyllä ensin haluanko tietää ja näytti sitten vihjeen kuvalla eli ultra kuva meni siniseksi :) Se oli ihan hauska tapa lääkärin se kertoa.
Minulla on muutenkin ollut koko ajan poikaolo joten olen ihan tyytyväinen. En edes osaisi antaa nimeä tytölle. Olen tosi tyytyväinen. Olen ollut aina poikatyttö ja leikkinyt paljon poikien kanssa joten se maailma on tutumpi. Tietty olisin varmasti kasvattanut tytönkin samalla lailla.
 
Alunperin en itse halunnut tietaa. Logiikkani meni niin, etta ihan sama kumpi, kunhan olisi kaikki hyvin loppuun asti. Itsellani on ihan mutu-tuntumalta sellainen olo, etta poika on tulossa. Ennen raskautta toivoin tyttoa, en tieda miksi. Kai ajattelin, etta tyttoja on helpompi ymmartaa, mutta nyt on ihan sama. Nyt meilla on etunimi pojalle jo valittuna, koska lista oli niin lyhyt. :) Tytolle olen myos jo mielestani valinnut nimen, mutta taytyy viela pehmitella miestani, etta hankin ymmartaa, miten hyvan nimen olen loytanyt... :wink
 
Kyllä halutaan tietää sukupuoli :) jos sieltä tyttö tulee niin ei paljasteta mutta jos poika niin varmaan kysymyksiin vastataan vaan että kumpikohan ko miehen sukuun ei muita kun poikia synny :D tämän siis tietää vain mie ja mies eli vaikkei kerrota niin arvailuksi muilla menee :wink

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Kyllä aion selvittää ja kovasti kyllä poikaa toivoisin :Heartred
Mutta kumpi vaan ilolla ja rakkaudella otetaan vastaan.
Toivon sydämeni pohjasta että raskaus ja synnytys menee hyvin ja lapsi syntyisi terveenä :)
 
Mä haluaisin tietää, mutta mies ei, joten ei olla vielä päätetty miten tehdään. En halua myöskään niin että mä vaan tietäisin. Keskustelut jatkuu...
 
Elisheva meillä sanoi neuvolan täti, että yksi pari oli tehnyt niin, että mies tiesi ja nainen ei. Loppuun asti oli kuulemma salaisuus pysynyt, eikä tuleva äiti tiennyt, kumman kanssa tultaisiin sairaalasta kotiin. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä isäntä ei haluais tietää ja minä haluaisin, mutta, kun aloin ajattelemaan tarkemmin, niin en mä osais pitää sitä salaisuutena ja en halua etukäteen ihmisten tietävän. Paljon mukavampi on sitten ilmottaa, että kumpi on tullut. :) Eli menee nyt ilmeisesti niin, ettei haluta tietää. :) Eipähän tarvii kierrellä ja kaarrella kyselijöille..

Nimiä ollaan mietitty tässä jo hyvän aikaa sitten ja ainoastaan tyttöjen nimiä, poikien nimiä ei millään edes mietitty.. Jotenkin oli niin hankala miettiä niitä, tytöt oli luonnollisempia. Töissä puhuin tuosta, niin pomo sanoi suoraan, että se on tyttö tulossa teille. Heillä oli poikaa odottaessa ollut, että vain poikien nimiä olivat miettineen.. :grin Saapa sitten nähdä kumpi tulee.
 
Me ainakin halutaan selvitää, selvitettiin esikonkin. Ehkäpä siksi että osataan sitten varta esim tytön vaatteita kun ei viitsi poikien vaatteisinkaan pukea.
 
Täälläkin ollaan niin uteliaita vauvan sukupuolesta, että mielellään halutaan se tietää ennen synnytystä. Minulla on ollut tyttöolo, mutta eihän sitä tiedä. Yhtä rakastettu hän tulee olemaan oli sitten poika tai tyttö. Toivoisin eniten että hän olisi kaikin puolin terve.

Kyllä me varmaan kerrotaan sukupuoli siitä kiinnostuneille. Nimeä ei kyllä kerrota ennen Ristiäisiä. Ei ainakaan kaikille. :wink
 
Minä haluaisin tietää sukupuolen, mies vasta yllätyksenä vauvan synnyttyä. Sanoinkin hälle, että jos tehdään niin että mä saan tietää, mutta häneltä pidetään salassa (ja muiltakin tietty) sukupuoli.
Aikeinani on muutenkin ostella vain neutraalin värisiä vaatteita vauvalle, en pidä pinkistä prinsessa-aiheesta tytöllä tai sinisestä hirviösankariaiheesta pojalla.. :p

Minulla on ollut poikafiilis. En tiedä, johtuuko se siitä, että enemmän toivoisin poikaa.
Silti kun koetan miettiä nimiä, tulee mieleen vaan tyttöjen nimiä ja pari jotain äijänkörilään nimeä.
Mies olisi enemmän kallellaan toiveissaan tyttöön. Mutta meille oikeastaan ihan sama, kumpi sieltä tulee, terveys olisi tärkeintä.
 
Takaisin
Top