Vauvan liikkeet

Mä olen melko varma, että olen alkanut tuntea vauvan liikkeet. Ensimmäistä kun odotan, niin ei ole aiempaa mihin verrata. Viikoilla 16+4 tunsin ensimmäisen kerran, ja sen jälkeen päivittäin, joten uskoakseni se on vauva joka siellä liikkuu. :)
 
Mä en tunne mitään vielä :shifty: Mulla on laiska vauva :meh:

T: kärsimätön mamma
 
Miekää en oo yhtään varma oonko tuntenu liikkeitä, vai onko vaan jotain kuvitelmaa ja suoliston ja vatsan muuta elämää. :meh:
 
Mulla ollut nipistelyä ja möyrintää vatsassa, mutten osaa sanoa ovatko ne vauvan liikkeistä vai mistä johtuvia... Odotan kyllä jo kovasti että liikkeet tuntisi kunnolla!
 
Mä mietin eilen, että tunsinkohan liikkeet. Vähän semmosta väpätystä tuntu alamahalla, mutta saattoi olla jotain tavallista mahan elämäänkin :D niitä selkeitä liikkeitä ja potkuja odotellassa.
 
minulla tuntuu hyvin häviävän vähän jotain ? mulla ikävä kyllä istukka edessä :sad001 harmi, kuitenkin liikkeiden tunteminen vahvistaisi sidettä ja konkretisoisi asiaa..
 
Ilmeisesti tunsin ekat potkut rv 17+3 :) :Heartredistukka sijaitsee edessä ja eka raskaus. Päiväunille mentäessä laitoin kädet mahan päälle ja odottelin että joko tuntuis niin kohta tuntuikin yksi "potku" navan alapuolella oikealla. Sitten toinen ja heti perään kolmas, neljäs ja vielä pari. Samoin kävi nukkumaan mentäessä. Enpä keksi mitä muutakaan nuo tuntemukset olisivat voineet olla. Niin ja yksi ilta pötköttelin sohvalla niin mahaan tuli semmonen ihme paine ja iholle nous kova pallukka?? Sanoin miehelle että apua kokeile sinäki mikä tähän tuli mutta se ehti hävitä. Liekkö sitten pikkuinen kääntynyt tai jotain. Ei ole ennen tuollaistakaan ollut :D :D
 
Pinguliinin kans samoja tuntemuksia, selvästi 16+2 eteenpäin. 18.viikon alussa tuo möykky :D ensin kääntyillään ja sitten asetutaan johonkin kohti (=möykky). Tosi koukuttavaa hupia!!
 
Oih, tänään 16+2 , pitääpä laittaa kädet masulle kun nyt vapaapäivänä on aikaa kuulostella :grin
Tähän asti tuntunut vaan sitä kuplintaa/kevyttä möyrintää alavatsalka nukkumaan käydessä.
 
Minä en vielä tunne mitään vatsan läpi, rv 18+4 :sad001 Mutta sellaista sisäistä kutittelua olen jo tuntenut parisen viikkoa, en keksi että voisivat olla muutakaan kuin vauvan liikkeitä. Kutittelua ei tunnu makuulla mutta istuessa sen voi välillä tuntea, joskus useita kertoja päivässä ja joskus ei ollenkaan. Odottelen kyllä kovasti että tuntisi vatsan läpi kädellä niin mieskin pääsisi tuntemaan :)
 
Taikkuli: Meillä kesti esikoisesta 20-21+ viikoille, kunnes mieskin tunsi kädellä vatsan päältä liikkeet. Siinä siis voi kestää, pitää vain malttaa! :)

Mulla tuntui viikonloppuna (17+1) ekat satavarmat liikkeet vauvasta. Oli ihan erilaista kuin kahdessa ekassa raskaudessa. Ei todellakaan mitään hipsuttelua tai kuplintaa (kuten varsinkin ekassa), vaan todella voimakkaita töytäisyjä. Tuntuvat aina istualtaan ja ovat niin voimakkaita, että aina ihan säikähtää. Viikonloppunakin luulin ensin, että vieressä istunut mieheni olisi tökännyt mua kovaa sormella vatsaan, vaan ei, se taisi olla vain meidän Pöpöläinen. :laughing021 Noita töytäisyjä tuntui ekan kerran pari viikkoa sitten, mutten silloin ollut varma mitä ne olivat. Tuntuivat silloin hyvin satunnaisesti. Nytkään ei tunnu joka päivä, mutta sen verran kumminkin että ei nuo mitään muuta enää voi olla. Hassua on noiden voimakkuus ja se että niitä tuntuu aina kerrallaan vain yksi kova. Ei toivoakaan, että käsi masun päällä saisi houkuteltua liikkeitä tuntumaan vaan ihan omaa tahtiaan vauva pitää.
 
Ekassa raskaudessa mies tunsi liikkeet rv 21+3, joten niitä saa varmaan vielä jonkin aikaa odottaa :)
 
Kylläpä ne liikkeet taisi olla vauvan aiheuttamia :) nyt reilu viikon tuntunu sellasta "muljuamista" ja napakoita töytäsyjä joko kerran tai joskus neljäki kertaa peräkkäin. Eilen oli vähän hiljasempi päivä, tänään liikettä on ollu heti aamusta lähtien melko reippaasti. Edelleenkään käteen en tunne mitään ku toinen ui heti karkuun ku yritän tunnustella vattan päältä :D
 
Innolla kyllä odotan jatkuvia tuntemuksia, mutta oikeasti toivon silti vähän rauhallisempaa kuin edellinen. Kommentti "Hui kamala, se tulee päälle!" kahdelta mummu-ikäiseltä naiselta Siekkareitten keikan jälkeen vessajonossa jotenkin kertoo millaista menoa mahassa oli viimeisen 8 viikkoa. Tuo taisi olla joskus 32+ paikkeilla... Tosin ei tarvinnut miestäkään pyytää kokeilemaan mahaa, kun iltaisin nukkumaan mennessä jätkä monotteli sen selkää ja möyrintä näkyi hyvin selvänä.
Viikko sitten jätkä pukkaili kylkeen päin, mutta nyt onkin sitten ollut rauhallisempaa... mutta kuitenkin toivottavasti pian!!
 
Minäkin yritin eilen tunnustella päältä päin, josko pienet töytäisyt tuntuisivat pinnalle asti. Vumppa taisi vain hermostua kevyestä painelusta ja potki takaisin sen minkä kerkesi :Heartpink Siltikään tönäisyt ja töytäisyt eivät tuntuneet käteen asti. Sitä toivoisi, että mieskin voisi tuntea liikkeet jo pian, niin hänkin pääsisi kokemukseen ihan eritavalla taas mukaan.
 
Tänään tuntui sohvalla lokoillessa yhtäkkiä pari muljahdusta vähän navan alla vasemmalla puolella. Saattoi olla potkuja :) Yritin vähän tökkiä ja usuttaa, mutta uutta "muljahdusta" ei tullut.
 
Mä tunsin vihdoin eilen illalla ekat kunnon liikkeet :smiley-bounce012:smiley-bounce013 Viikkoja oli 16+6 :happy: Ensin tuntui yksi muljahdus navan alla oikealla, sitte toinen ja kolmas. Samaan aikaan tuntui vasemmalta oikealle liikkuva "mato", joka kutitti niin, että meinasin alkaa nauraa :grin Kun laitoin kädet vatsalle, liikkeet loppu. Heti kun otin kädet pois, liikkeet alko uudelleen :happy: Noin minuutin pikkunen jaksoi jumppailla ja sitten rauhottui :Heartred

Samanlaisia tuntemuksia on ollut jo aikasemmin, mutta nyt ne oli ihan selkeet :happy:
 
Eilen juuri aamusta harmittelin, kun mies ei ole vielä päässyt tuntemaan vauvan liikkeitä. Eilen illalla sitten nukkumaan mennessä alkoi hirveä myllerrys masussa, ja kun laitoin käden alavatsalle, niin töyssyt tuntuivat kädelle! Oli pakko hätyyttää mieskin tunnustelemaan vatsaa, ja hienosti hänkin tunsi pienokaisen liikkeet :Heartbigred
 
Mä en oo tuntenut vielä mitään! Nyt 18 + 6. Eilen neuvolalääkäri yllätyksekseni ultrasi ja sanoi kyllä tunteneensa potkun siihen anturiinkin, kun juuri silloin potkaisi.. :grin Et ehkäpä mäkin (ja mieskin) pian ne liikkeet tunnen!
 
Takaisin
Top