Vauvan liikkeet

Menna

Puuhakas puhuja
Kohta jo ensimmäiset voivat alkaa tuntemaan vauvan liikkeitä. Miten kuvailisit tuntemuksia ja milloin tunsit liikkeet ensimmäistä kertaa?
 
Siis kyse täytyy olla jostain ilmavaivoista mutta oon nyt parina iltana nukkumaan mentyä tuntenut ihan pientä kuplintaa aivan alavatsalla. Tuntuu kuin "poreilisi" esim, vichyveden kuplat ylöspäin alamahaa. Tunne on todella heikko eli ei huomaa jos ei erikseen keskity asiaan.
Ja tuntuu tosiaan vain siinä selkämakuulka just kun on mennyt pitkälleen. Viikkoja vasta 12+6 niin ei kai ne voi liikkeitä vielä olla?? :oops:
 
Angii, jotkut on kyllä tuntenut liikkeitä jo hyvissä ajoin! Voihan olla, että tuo porina olisi teidän pikkunen :) ja eikös ne viisaammat ole kuvaillut ensiliikkeitä juuri tuollaiseksi kuplinnaksi?
 
Itsekin olen kahtena iltana tällä viikolla kuulostellut, että voisiko jo vauvan liikkeet tuntua. Sitä varmaan vaan odottaa niin kovasti, että kuvittelee. Esikoisesta tunsin liikkeet rv 17 ja silloin oli istukka vielä edessä vaimentamassa. Nyt istukan pitäis olla takana, niin jotenkin odotan tuntevani liikkeitä jo tulevien viikkojen aikana :)
 
Mulla oli kans pienen pientä kuplintaa ihan alavatsalla joskus 12+ viikoilla juurikin nukkumaan mennessä, mutta nyt sitä ei oo ollut, vaikka oon koittanut kuulostella. Luin jostain, että kohtu tässä pikkuhiljaa siirtyy ylöspäin. Mulla ainakin on pikkasen enemmän rasvakerrosta tossa ylempänä kun ihan alhaalla. Jos se kuplinta tuli kohdusta niin se on voinut siirtyä ylöspäin ja siksi en tunne sitä ? :rolleyes: Äh, alkais vaan kunnon liikkeet tuntua niin ei tarttis pohtia niin paljon :p Liikaa aikaa käsissä analysoida jokaista mahan tuntemusta :grin
 
En ensimmäisen kanssa edes tajunnut tuntevani liikkeitä ensimmäiseen kahteen viikkoon, kun kaikkialla vaan toitotetaan, ettei ekaa tunne kuitenkaan ennen viikkoa 19. Kuitenkin sitten viikolla 18 oli pakko myöntää, että se perhonen joka mun alavatsaa oli pari viikkoa kutitellut olikin vauva. Nyt on istukka takana ylhäällä, eli pitäisi olla tuntemusten kannalta ihan parhaassa paikassa.
Muutaman kerran olen sellaista perhosen lepatusta jo tuntenut nukkumaan mennessä, mutta toistaiseksi en ihan vielä tuota vauvan liikkeiksi määrittele. Toki voin vaihtaa mielipidettä tästäkin vaikka huomenna tai aikaisemmin :grin
 
Mulla ne ekat liikkeet ei tuntuneet kuplinnalta, vaan ennemminkin räpellykseltä, uiskelntelulta tai joltain vastaavalta tosi-tosi-hennolta tökkimiseltä ja myllerrykseltä. Vielä ei tunnu läheskään joka päivä, mutta ihan selvästi jo tuntuu. Esikoisesta tunsin 16+ viikolla ja tästä toisesta varmasti 14+ viikolla. Molemmat melko aikaisin siis. Parhaiten olen tähän mennessä tuntenut liikehdintää silloin, kun olen istuvassa asennossa eli kohtu vähän "puristuksissa". Odotan kyllä kovasti aikaa, että liikkeet tuntuu selvästi joka päivä. Siihen on varmaan vielä aikaa!
 
Nyt kun olen päässyt viikolle 16+2 niin voin todeta, että ne jo np-ultran aikaiset, satunnaiset höyhenen kutitukset vatsan sisäpuolella olivat sikiön liikkeitä. Liikkeet ovat olleet koko ajan voimistumaan päin, tosin eivät siltikään päivittäisiä. Ne tuntuvat pääsääntöisesti vain silloin, kun istun (ja hieman etukenossa). Istukka on takana. Koska odotan esikoistani niin olin pitkään epäileväinen noiden tuntemusten kanssa. Nytkin sana "liike" on ehkä liioittelua, ehkä sellaista pienen pientä muljahtelua tai kuin vatsassani olisi käynnissä matopeli. :D Viime perjantaina neuvolassa kuunneltiin sydänäänet ja dobblerin kautta kuului välillä se suhahdus, kun sikiö liikkui. Minä en kuitenkaan siinä asennossa (selinmakuulla) tuntenut yhtään mitään.
 
Huoh... mä luulin koko viime viikon tuntevani jo vähän vauvan liikkeitä, mut nyt tällä viikolla ei ole tuntunut yhtikäs mitään. Alkaa jo huolestuttamaan, vaikka järki sanookin ettei ne viime viikon tuntemukset ehkä ole vauvan liikkeitä olleetkaan. Ja kun raskausoireetkin jatkuu ennallaan niin tuskinpa mitään hätää on. Viikon päästä neuvola, odottavan aika on pitkä...
 
Kyllä mäkin nyt varmuudella voin sanoa, et liikkeitä tuntuu. Ainakin makuultaan ollessa. Tänään 16+6 neuvolassa terkka ei meinannut löytää sydänääniä kun etsi kovin alhaalta, ja pyysin et tarkista tuosta melkein navan korkeudelta, niin johan onnistui. Liikkeet tuntui itsellä, mut olen vain tähän asti kuvitellut niiden olevan suoliston kuplimista.
 
Mulla on liikkeitä tuntunu melkein kaks viikkoa,nyt on rv 17+3 :) anopin koira makoili mahan päällä niin jo alko pampula potkii koiraa :D siis ei semmosia potkuja potkuja mutta liikkeitä jo,lähes joka päivä tuntuu. Etenkin illalla kun menee nukkumaan niin vauva alkaa liikkua :Heartred
 
En mäkään (17+0), kuulostelen kyllä jo kovasti varsinkin iltaisin :)
 
täälläkin vielä odotetaan liikkeitä. Jotain möyryämistä on toki tuntunut, mutta oletin sen olevan ilmaa :grin Nyt 15+4
 
Mulla on 18+0 tanaan ja en oo tuntenu mitaan minka voisin varmasti sanoa olevan vauvan aikaansaamaa. :sorry:
 
Ekassa raskaudessa tunsin tai tajusin liikkeet vasta joskus 18. tai 19. viikolla, nyt ekat hienoiset hipaisut ekan kerran 14+0. Liikkeet eivät ole jatkuneet tai en oo huomannut joka päivä sen jälkeen.. tietty heti miettiny, että miks. Ens viikolla onneks neuvola, niin ei tarvi kauaa odotella sydänäänien kuuntelua.
 
Takaisin
Top