Vauvan kanssa

Peppiina tervetuloa :)
Palautumisesta, hyvin oon palautunut omasta ja lääkärin mielestä:).ei erkaumaa, laskeumaa ja lp lihakset tikissä, tämä lääkärin ja isännän mielipide:wink
Urheilu aloitettu, mut kyl on kunto ottanut osumaa raskauden aikana mut pikku hiljaa...
Syömisestä, mä syön kans aikapaljon proteiini pitoista, vähä hiilarista ruokaa. Napostele en juurikaan kun ei meillä oo mitään naposteltavaa:p tai No tyttöjen kuivattuja hedelmiä mut en nyt niistä niin välitä:p marjoja ja hedelmiä tulee kyl syötyä aikalailla kun ne nyt parhaimmillaan :) enää 5kg niin oltais esikkoa edeltävissä mut lällöä pitäis saada lihaksiks muutettua :D
Seksiä on ollu pariin otteeseen, aika ja jaksaminen (miehen) aika vähästä kyseiseen toimintaan... itsellä olis kyl haluja mut mies joko ei jaksa tai sit se on töissä kun olis mahdollista... huoh:sad001 mut ei kyl kipeeltä oo tuntunut, eikä liukastetta oo tarvinnut... vieläkun sitä joskus sais:wink sit kans semmonen "ongelma", mies ei suostu käyttämään kumia! Mä en hormonaalisiin koske ja steriin olis väh 6kk... se sanoo et ei enempää lapsia halua, mut sit tää kumittomuus? Mitä tästäkin pitäis olla mieltä? Tätä menoa ollaan kohta taas tiineenä:wink
Onko teillä alkanut menkat? Jälkivuoto on loppunut jotain kk sitten eikä menkkoja näy, välillä tulee pientä suttua ja masuun koskee mut siihen se sit jääkin... Siiri nyt 2,5kk (tai jotain sinne päin :D) Ja muistaakseni muista ollu tähän väliin ekat menkatkin... paitsi muksujen 2&3 välissä kun raskauduttiin kerta laakista:wink
Tohon valkovuotoon, itselläkin ollu aika kiitettävää vuotoa ja lääkäri sano että johtuis siitä kun oma hormooni toiminta yrittää löytää balanssia:wink tulehdukset kannattaa pois sulkea jos vuotaa ihan kamalasti...
 
Huh, hetki on kun täällä kerennyt käymään. Paljon luettavaa:D meillä Vilho-pojan kanssa on mennyt ihan ookoosti. Tai siis poika voi kyllä vallan mainiosti, kasvaa ja kehittyy:) 18.pvä tulee kolme kuukautta täyteen ja pääseekin sitten isänsä kanssa aloittamaan vauvauinnin. Äippä on vaan lähinnä väsynyt,itkuinen ja pahalla päällä. Toivottavasti mies kestää:/ en tiedä uskaltaako neuvollassakaan asiasta mainita(vaikean masennushistorian vuoksi), kun kuitenkin passittaavat takaisin lääkkeiden ja psykologin pariin:/ ehkä tää ois vaan alkukankeutta ja olo vielä helpottuu:)
 
Irkku, kyl kannattaa noista tunteista puhua neuvolassa! Ei se tarkota sitä et ne on samoin tein ovat pillleriä suuhun tunkemassa vaan että osaavat auttaa teitä paremmin! Jos vaikka saisit apua kotiin että pääsisit vaikka nukkumaan tms.
Toivotaan että sun olo helpottuu, voimia:)
 
Voimia irkku! Ymmärrän kyllä erittäin hyvin myös tilanteessasi sen että et halua kertoa. Mutta ehkä sieltä osattasiin jotenkin auttaa, niin vauva-aika voisi olla mukavempi:dummy: ja äippä täällä ei menkkoja oo vielkää näkyny (yli 3kk synt.) Sellasta pientä jomoo on...ehkäsystä en vielkää tiije kun mulle ei käy hormonaaliset enkä halua.:stop:
 
Irkku meidän tyttö on teidän poikaa kuukauden vanhempi kun synty 18.4 :D

Mulla tuli ekat kuukautiset aika tarkalleen 3kk synnytyksen jälkeen ja nyt on sitten jo toiset.. En ees muistanu kuin ärsyttäviä kuukautiset on. Nyt varsinki kun alotin pillerit ja kohta otan kapselin nii pillereiden kans vuoto kestäny tavallisen 4 päivän sijaan nyt jo 7 päivää.. :wtf:

Parempi mullekkin ois jos ei hormonaalista käyttäs mutta kun ei kortsuista kumpikaan välitetä nii ei paljon vaihtoehtoja jää. Kierukkaa en halua muilta kuulemieni kokemusten perusteella ja muutenki ei tässä nyt niin hirveän pitkää väliä kumminkaan halua toiseen lapseen.
 
Mullaki tuli ekat menkat melkee heti vaan ku se jälkivuoto loppu.. toiset tuli ensimmäisistä 10pvn päästä eikä oo sen koommin näkyny. Kierto hakee kait vielä paikkaansa.. :eek:
 
Onks täällä kukaa pakastanu maitoonsa? Minkälaisii kippoja ootte käyttäny- vai onko tohon tarkotukseen erikseen jotain mitä käyttää?ja mistä niitä saaa:pompus:
 
Vein synnäriltä testiksi pari äidinmaidon pakastuspussia mukanani ja ne oli käteviä mutta turhan suuria ja olen pakastanut muutamat kerrat ihan minigrip pusseissa.. Niihin minikokoisiinkin mahtuu ihan hyvin..
 
En oo ite pakastanu. Mutta muistelen että siihen tarkoitukseen on iha sellaisia paksumpaa muovia olevia muovipusseja mikä on helppo asettaa rintapumpun pulloon ja kerätä maito siihen ja sitten helppohan se on lämmittääkin sulatuksen jälkeen vesihauteessa vaikka siinä pussissa. Laitoksella ainakin oli kun lisämaitoa annettiiin niin juuri tuollaisissa pusseissa ja siellä oli vielä siihen tarkoitukseen tuttipulloki että siihen sai pussin laitettua ja maidon annettua suoraan pussista pullon kautta (vaikeasti selitetty :bored:) ettei niitä pussejaki ollu jonkun rintapumpun merkilläki löytyviä. Olisiko joku medela tai ainu nimellä...
 
Mullakin nuita äidinmaidolle tarkotettuja valmiiks kai steriilejä pusseja. Muutama pussi pakastimesta löytyy mutta ei oo tullu tavaks lypsää..

Vähän aikaa sitte tästä oli puhetta jo mutta kuinkas paljon ilmoja teidän vauvat päästelee? Piereskelee tai röyhtäilee? Meillä yritän tytön röyhtäyttää ruokailun jälkeen varsinki jos on kuulu ilmaa nieleskelevän mutta sitte kun yrittää röyhtäyttää nii ruoka tulee lähes kaikki samantien ylös ja sitte syödään taas uudestaan. Piereskelee paljon kun ilmaa tosiaan menee/jää sinne mahaan mutta ei tyttö onneks oo kiukkunen sen takia niinkö pienenpänä oli.

Oikea imuote oli hankala alussa löytää mutta sitten se löyty ja nyt jostain syystä taas sattuu imettäminen. Ei oo tulehduksia tai mitään mulla.
 
Pierrään ja röyhtäillään aikalailla, mut ei vaikuta pikkusta haittaavan:) tänään on kyl jostain kumman syystä aikapaljon kipuillut mahaansa lieneekö rota rokote syynä? Toivottavasti huomenna parempi!
 
Hyvä kuulla ettei teilläkään Äippä×5 pientä kauheasti se haittaa! Tälleen ekan kohalla tulee mietyttyä vähän kaikkea kun ei tietenkään halua että pienellä on huono olla jos sille jotain vois tehdä.
 
Enkkumamatobe voithan sä vähän vaikka hieroskella masua ja nostella jalkoja koukkuun mahan päälle nii kaasut tulee helpommin pihalle... Tai sit vaan pidät valvotusti masullaan pikkusta:wink
Muistelen ekan kanssa olleen hiukan arvailua ja kokeilua kaiken kanssa, mut kyllä sitä saa vieläkin välillä arvailla et mikä on huudon ja kitinän syynä milloinkin:p
 
Mä oon kans pakastanu maidon pieniin minigrip pusseihin. :)

Meidän poikaki piereskelee hirveesti, mutta enää se ei vaivaa sitä. :) aiemmin sen pierut hais ku rankkitynnyri mutta ei enää ku sen maha on alkanu toimia niin että kakka tulee joka päivä.
 
Eilen kipristeli mahaan ja tänään ollaan aamu suollettu sontaa kun viimeistä päivää... eka lapsi joka rotaan reagoi:/
 
Joko teillä syödään kiinteitä? Mitä ootte antanu/mitä annatten ekalla kertaa? :playful: mä en kyl kovin innolla oota ku poeka tykkää vaan tissistä edelleenki:nailbiting:
 
Meillä ei vielä syödä kiinteitä. Ajattelin alottaa luumulla/muulla hedelmällä, kukkakaalilla tms. :) seuraavan kerran ku käyn kaupassa ni ostan soseita kokeiltavaksi. Meillä poika viihtyy vaan sylissä ni ei oo tietookaan siitä että alkais kääntymään. Lattialla/sohvalla makoilee ihan korkeintaan kaks minuuttia ja alkaa sitten huutamaan ihan täysiä. Mää ootan sitä että tuo poika rauhottuu, ku sen vauva aika on ollu ihan kamalaa itkemistä koko ajan ja itellä on ihan järkky väsymys, kun esikoistaki pitäis jaksaa hoitaa. Saa nähä rauhottuuko kiinteitten myötä vai mikä on...
 
Takaisin
Top