vauvan kanssa harrastaminen

Meidän kunnan uimahallissa vauvauinti on ihan normaalissa lastenaltaassa, joten ei kai siinä sen vauvauinnin jälkeen voi olla sen enempää mitään aineita kuin vauvauinnin aikana? En mä kyllä varmaan ole menossa uimaan vauvan kanssa, ennen kuin päästään siihen vauvauintiin, niin pääsee sitten ohjatusti kokeilemaan ensin. Mietin kyllä, että missä vaiheessa vuosi vauvan kansaa mennä vaikka kylpylään...?
 
Ei varmasti vauvauinnin jälkeen ja kun siinä järjestettyä uintia pidetään niin silloinhan sitä varmaan säännöllisesti testataankin :)
 
Miäpää löysin sellast juttuu et alle 1v saa herkemmin ripulia ja korvatulehuksia vauvauinnista veden mukana tarttuu herkemmin..
meillä ei siis uida :DD
 
Mutta toisaalta vauvaa ei kannata pitää missään puhtauskuplassakaan. Vastustuskyky sairauksia ja allergioita vastaan vahvistuu kun lapsi saa olla luonnollisessa kontaktissa bakteerien kanssa.
Meillä uidaan ja on uitu jo 3kk:n iästä asti :) Uinti mm. kehittää lapsen liikkumis- ja kehonhallintataitoja. Toki käydään nimenomaan vauvauinnissa, jossa vesi on +32 ja muutenkin vanhemmat huolehtivat hyvin pesut ennen altaaseen tuloa.
Kaikki lapset ei tietty edes tykkää uinnista ja muitakin kivoja harrastuksia ja puuhia löytyy :D
 
Kysyin tolta vauvauinnin ohjaajalta niin se kyllä meinas, että vois viedä vauvan normaali uimahalliin kunhan vaan on tarpeeksi lämmin allas. :)
 
Ymmärrän tuon lupun huolen pöpöistä, mutta toisaalta olen VilliVadelman kanssa samoilla linjoilla altistamisestakin. Mahdollisimman ympäripyöreä mielipide mulla siis. :D

Esikoinen kävi vauva uinnissa 1. elinvuotensa. (3kk-12kk) Hänellä oli tänä aikana yksi korvatulehdus, joka tuli vatsataudin ja siitä aiheutuneen kuumeilun yhteydessä (vatsataudin sai selvästi serkultaan.) :wink Eli uskon, että hänen tapauksessaan vauvauinti auttoi sietämään pöpöjä. :) olen itse ollut äitini kanssa vauvauinnissa vuonna 1986, tuolloin se oli aivan uutta. Pidin sitä aina selvänä, että vien lapsenikin vauvauintiin.

Kaikki olemme kuitenkin erilaisia ja jos vauvauinnin takia vauvalle tulee esim. korvatulehdus kierre, niin ei se ole sen arvoista. Vauvan kanssa harrastaminen, kun pitäisi olla sekä lapselle, että vanhemmalle mieluista. :)

Tässä pohdinkin, että ilmoittaudunko kuopuksen kanssa vauvauintiin vai menisimmekö sisarusuintiin. Onko täällä kellään kokemusta sisarusuinnista?
 
Me ollaan mietitty että mennään ehkä vaan perheen kesken kun miehellä on vaihtelevat työvuorot, ei siis päästä joka vko samana päivänä.

Mutta te jotka olette käyneet uimassa vauvan kanssa; eli käytte varmaankin suihkussa vauvan kanssa? Mihin laskette vauvan kun itse puette/riisutte/peseydytte? :D onko jotain käytännön vinkkejä vauvauintiin (ryhmässä/omatoimisesti)? :)
 
Meillä on vauvauintipaikassa niitä kylpytukia (kylpyistumia), joihin vauvan voi laskea. Sellaisenhan voi ottaa mukaan uimahalliin jos kotoa löytyy.
 
Tuo minun kommentti oli vaan heitto lähinnä :D tuo teksti kylläkin löytyy googlettamalla vauvauinnista ja uimahallissa tarttuu ihan aikuisillekkin taudit paremmin veden johdattelemana,muuutta en oo pyötynyt tässä mistään pöpöpelosta,meillä ajaa hienosti bakteerien leviämiset koiran väkisin nuolemisyritykset vauvan naamasta ja käsistä ja muutenkin hyvä kun jaksaa kerran viikossa imuroida :D
 
Niin ja täällä ohjeena oli että turvaistuin vuorata pyyhkeellä ja siinä vauva kantaa altaalle.
itsekkin vois miehenkans tota omatoimista uimista kokeilla :)
 
Me ollaan käyty muskarissa kerran, vaavi oli silloin 2 kk.. Ei kauheasti viihtynyt, ois vaan halunnut imeä tissiä. Niin jätettiin sitten seuraavat kerrat menemättä (kerran viikossa). Ajattelin että vois hyppää taas mukaan , kun vauva on 3 kk ja 1 vko ensi perjantaina kun muskari on taas. Vauva on ainakin alkanut tykkää, kun hänelle lauletaan, hymyilee vaan ihastuneena :wink
Täälläkin kyl mies soittelee kitaraa ja laulaa hänelle yksityiskonsertteja.
 
Meidän hitaasti syttyvä vauva alkaa nyt selvästi nauttia uimisesta kun 2krt/vk käydään. Ennen jyysti nyrkkiä hermostuneena, sitten alko loppuvaiheessa naurattaa vähän. Nyt naurattaa jo melko alussa kun päästään altaaseen. Hienosti sukeltaa.

Tyttö on vaan niin herkkä säikähtämään yms. niin harmittaa, kun yks äiti tuo isomman lapsensa matkassa vaikka ei ilmeisesti oo kaikille sallittua. Ja ku on pieni allas ja tää lapsi pomppii reunoilta veteen niin meidän tyttö säikähtää sitä ja lopulta päättyy aina itkuun se uinti. Minusta vauvauinnin pitäs olla rauhallinen hetki.
 
Emmie kuulostaa kyllä tosi ikävältä, että äiti antaa vanhemman lapsensa riekkua siellä noin. :sad001 Monet noista uinneista vielä maksaakin aika paljon, niin kyllä mua harmittais ihan todella, jos joku tollanen asia pilais meidän uinnit. :sad001
 
Puhele sille ohjaajalle tosta. Musta on typerää siltä äidiltä ettei ajattele muita yhtään eikä komenna muksuaan. Eikä uimahallissa sais edes reunoilta hyppiä.
 
Mä kyllä puhuisin ohjaajalle tai sille toiselle äidille, jos siellä joku häiritsisi meidän uintia. Miellyttäväähän sen pitäisi kaikille olla...

Meillä alkaa kohta sekä uinti että muskari! :) Oon ihan innoissani, vaikka uinnissa jännittää kyllä tytön suhtautuminen. Hän kun on kotona alkanut pelätä suihkua ja kylvyssäkin on vähän jännittynyt...
 
Me käydään maanantaisin srk:n perhekerhossa.
Tiistaisin värikylpy (on viel muutaman kerran tänä keväänä). Torstaisinkin on täällä liki perhekahvilaa mutta se on jäänyt meiltä.
Uimassa ollaan käyty kerran ja ehdottomasti aletaan käymään useammmin, niin poika tykkäs!! Oltiin kaverin ja hänen lapsensa kanssa. He käyvät vauvauinnissa niin uskalsin sitten lähtee pojan kaa mukaan.
Ehkä siihen vauvauintin oikeen koitetaan saada paikka jossaikohtaa.

Sitten on ihan noita kyläilyjä niin poika on ollut kyllä ihmisten keskellä. =)
Osataan rauhottuu toki niitä kotipäiviäkin ettei poika äkkii totu että aina ollaan menossa, hän on melko sosiaalinen nuor mies jo. :D

Facebook-ryhmän vauvatreffeillä oltiin kerran ja kohta on uudet treffit. Kiva mennä kun siellä on samankaupungin 2014 syntyneitä vauvoja. :) Treffit on kai tarkoitus järkätä kerran kuukaudessa.
 
Takaisin
Top