vauvan kanssa harrastaminen

lupu

Vauhtiin päässyt keskustelija
Alotetaas ihan uus ketju tälle asialle.
Käyttekö vauvan kanssa harrastuksissa, uinnissa,muskarissa tms?

Itse kävin muutaman kerran kerhossa mutta se jäi jos oli samaanaikaan neuvolaa tai muuta,meillä sattuu päikkärit just samaan aikaan, niin nyt en ole saanut enää mentyä enkä aloitettua muskaria tai muuta yhteistä harrastusta. Eli olemme vaan kotona, en ole kauhean sosiaalinen että jotenkin osaisin tuollaisissa olla luonnollisesti ja luoda keskustelua muiden äitien kanssa. Olisihan se hyvä varmaan harrastaa jotain mutta helpompi vaan jäädä kotiin :D
 
No me käyään vauvauinnissa ja sitten sen jälkeen perhekerhossa. Mutta oon vähän ujo ja oon epävarma noissa kerhoissa kun ne muut äitit on niin päteviä :D
 
Me ei käydä vielä missään, ollaan vaan kotona, vaunuillaan ulkona, käydään kyläilemässä jne. Lähes joka päivälle on tekemistä, eli vielä ei ole kotona olo tuntunut pitkästyttävältä.

Suunnitelmissa on kylläkin aloittaa uinti (jos ei ryhmään pääse niin ihan perheen kesken käydä uimahallissa) ja muskari kunhan tyttö on vähän isompi.

Luulen muutenkin että tällä hetkellä noi harrasteet palvelisi enemmän mua, että sais mammaseuraa ja verkostoituisi lähialueen mammojen kanssa..

Ollaan siis aateltu ettei vielä ole kiirettä harrastusten kanssa kun tyttö on pieni, ehkäpä sitten kun saa jotain päikkärirytmiä niin aletaan harrastamaan jotain viikoittain :)

Mutta hyvä topic, tästähän saattaa saada jotain ideoita vauva-arkeen! :wink
 
Vauvamuskarissa käyn pojan kanssa ja se on nerokas keksintö! Poika todellakin nauttii siitä.

Uimaan halutaan myös, mutta en tiiä mahdutaanko ryhmään!
 
Joo se kerhohomma tyssäs niihin äiteihib just ketä on käyny jo pitkän aikaa siellä kun katotaan päästä varpaisiin eikä oteta ns. Mukaan ryhmään.perus akkojen kesken.

Ai se muskari on hyvä?
olis vaan pitänyt mennä kun tammikuussa alko,kaisinne vieläkin vois mutta tuo epävarmuutta sellanen ryhmään "keskenkaiken" meneminen. Sehän on sellanen että kestää tietyn kauden kevät? Ja tauko ja alkaa taas. Tuottaa jotenkin ahistusta sellanen ilmottautuminen ja lukukausimaksut,naisena eläminen on vaikeaa :D vauvajumppakin on sellanen et se on alkanut siellänon isompia vauvoja ja taas pitäs mennä mukaan ns.keskenkaiken.plääh
 
Me yritetään päästä vauvauintiin ensi kuusta alkaen, toivottavasti mahdutaan mukaan. Muuten on tosi huono lähtemään mihinkään harrastuksiin, perhekerhoihin, muskariin yms. Kerran oon molemmissa käyny. Ensinnäkin ne on kaikki yleensä aamusta ja meiän aamut on hitaita + tytön ekat päikkärit jotka kestää sen pari tuntia, on aina viim. puolitoista tuntia heräämisestä, joten ei oikein sovi meiän aikatauluihin. En myöskään tunne oloani kotoisaksi täysin vieraiden äitien keskellä ja vaikka muuten itseni suht sosiaaliseksi miellänkin, niin jotenkin en jaksa "väkisin" tutustua ihmisiin.

Päivät tuntuu myös menevän jotenkin hirveetä vauhtia ja mulle on ainakin toistaseks riittänyt se, että käydään välillä vaunulenkeillä ja tavataan mun kavereita, useimmiten niitä, kenellä on myös pieniä lapsia.
 
Mulla on kaksi harrastusta, mihin vauvan kanssa haluan, muskari ja vauvauinti, ja toivottavasti molempiin päästään maaliskuussa. Meillä oli huono säkä, kun aikaisempi muskari-ilmoittautuminen missattiin yhdellä päivällä, ja vauvauinnin ryhmät meni siten, että meidän neidillä ei ollut vielä ikää riittävästi ryhmien alkaessa. Joten nyt sitten toivotaan, että päästään aloittamaan. Toivottavasti ei ole liikaa kaksi uutta harrastusta kerralla, mutta toisaalta meillä on vapaamuotoista ohjelmaa ollut koko ajan sen verran, etten nyt pystymetsästä vie vauvaa ihmisten keskelle...

Perhekahvilaan on pitänyt mennä monta kertaa, mutta meidän lähipaikka on niin "aikaisin" klo 9.30, että me neidin kanssa aamu-unisina ollaan yleensä siihen aikaan vasta aamupesuilla... Enkä ole jaksanut kellon kanssa herätä sinne.

Mutta me siis nähdään aktiivisesti lapsen serkkuja ja muita tuttuja vauvoja, joita lähipiirissä on, joten meidän tyttö on päässyt paljon muita vauvoja tapaamaan. :)

Toi on niin totta, että päivät menee tosi nopeaan!
 
Me ei mahduttu vauvauintiin ja muskariin ei "voida" mennä, kun äitillä ei oo minkäänlaisia lahjoja musiikin saralla. :D

Päivät kuluu tosi nopeasti näinkin, käydään vaunulenkeillä ja kyläilemässä. Välillä shoppaillaan/käydään kahvilla kavereiden kanssa, joilla on myös lapsia. MLL:n vauvakerhoon olisi tarkoitus joku kerta mennä, ehkä jo tällä viikolla.. :)
 
Me käydään sisarusmuskarissa molempien poikien kans ja sit vauvamuskarissa pienemmän kanssa. Sit mun on pitäny ottaa selvää siitä vauvauinnista, tai vaik jos olis jotain perheuintijuttuja et päästäis koko perhe yhdes :) Joteski päivät kuluu nii hurjaa vauhtii, etten mitenkää liiaks niit harrastuksii haluiskaan :)
 
Me ei käydä missään paitsi vaunulenkeillä silloin, kun äippä jaksaa raahata vaunut ulos. :D Meidän harrastus on ollut shoppailu, remontti ja muuttoprojekti. Uudessa kaupungissa aion mennä mammakerhoon ja vauvauintiin, jos vain ajat ovat sopivat. Lisäksi aion etsiä muita mammoja siitä uudesta kaupungista. :)
 
Vastavirrassa, ei muskarissa tarvi olla musikaalinen. :) Tietty jos ei itse yhtään innostu, niin ehtiihän se vauva myöhemminkin musiikin pariin, jos lapsi siitä on kiinnostunut.

Heinukka, täällä Hämeessä ainakin on perheryhmiä vauvauinnissa, ja tiedän niitä olevan ainakin Espoon seudulla. En nyt muista, missä te asuittekaan...
 
Me ei harrasteta vauvan kanssa, ihan hyvin riittää meille nämä omat kuviot. Esikoisen kanssa kävin tosiaan muskarissa mutta se jäi kun palasin töihin. Se oli jotenkin niin hölmöön aikaan, että juuri ja juuri ehdin hakemaan pojan hoidosta, syömään kotona ja sitten mentiin. Se ei ollut oikein mukavaa enää ja lisäksi esikoinen sai hoitopaikasta ihan tarpeeksi virikkeitä ja musisointia :) Ja toisaalta meillä kotona myös musisoidaan kun mies soittaa kitaraa ja esikoinen on monesti mukana oman pikku kitaransa kanssa :Heartred

Muutenkin olen vähän ajatellut, että aletaan varsinaisesti harrastamaan sitten, kun lapset siitä kiinnostuu ja kokeillaan paljon eri lajeja, jos niistä löytyisi joku mukava. Pakko ei ole mitään tehdä. Meinasin esikoisen kanssa mennä ehkä uudestaan muskariin, kun vauva tästä vähän kasvaa, ensi syksynä varmaan kun uusi ryhmä aloittaa. Isompien ryhmä on sen verran myöhemmin, että sinne ehtii vaikka töissä kävisikin. Vauvasta en tiedä vielä, mennäänkö ollenkaan. Niinhän ne sanoo, ettei se vauva varsinaisesti niitä harrastuksia kaipaa mutta äidille se on hyväksi välillä vähän tuulettaa päätään :)
 
Me liityttiin sellaiseen aiti-lapsikerhoon ja niilla on toimintaa 5 paivana viikossa. Siella on aerobickia, yogaa, pilatesta, vauvan viittomakielta ja varikylpya seka sitten omansa vahan isommille. Sitten erikseen viela meilla on vauvahieronta. Tama on nyt kolmas viikko kun ei olla paasty kunnolla kaymaan minun sairastelujen ja laakari/sairaala-aikojen takia. Eilen mulla taas alko paa levita ja kaipasin toihin jotta olisi jotain aikuiskontakteja. Huomenna onneks paastaan yogaan ja sitten ens viikolla normi rytmi. Ollaan siis kayty ma vauvahieronnassa, ti pilates, to yoga ja pe ja ke sitten vapaata toimintaa. Kun kaverit suurimmaksi osaksi asuu Lontoossa ja itse ulkopuilella ja sukua ei ole lahella niin on pakko viihdyttaa itseaan muuten kotona leviaa paa. Mina tykkaan seurasta joskin kaipaan valilla raauhaakin. Mies aloittaa pojan kanssa uinnin viikon paasta.
 
Harrastukset vauvan kanssa on mukavia, niin kauan kuin niistä nauttii molemmat, niin lapsi kuin vanhempikin. :) Kuulosti Aamutähden kokemus, niin tutulta, kun ei ollut enää hauskaa juosta muskariin töiden aloittamisen jälkeen..

Esikoisen kanssa kävin vauva-äitijoogassa, vauvauinnissa, muskarissa ja käytiinpä sellaisella kuukauden kestäneessa värikylpy-kurssillakin. :D Kaikki nämä harrastukset eivät olleet samaan aikaan. Tipoittain oli aina sitä sun tätä. Pisinpään käytiin muskarissa. Se aloitettiinkin ensimmäisenä. :wink.

Nyt toiveissa olisi jos toisen kanssa saataisiin vauvauinti edes ohjelmaan. Ja jos rahkeet riittää niin otetaan muskarikin vielä ohjelmaan. :D
 
Me asutaan Omena Satakunnassa, en tiä miten täällä on, mut luulis ny et olis! Koitin puhelimel Pikkujoutsenen nettisivui selat mut se ol iha onnetont touhuu, täytyy men koneel sit ko vaa muistais ja ehtis :)
 
Mullekin riittää ihan hyvin tää touhuilu kotosalla, mutta tosiaan mennään värikylpyyn ja varmasti uimaan, kunhan tässä keritään - voiko vauvan kanssa mennä ihan itsenäisesti uimahalliin? Ainakin vuosaaren lasten allas on kuulemma 30 asteinen. Onko kellään kokemusta?

Itse kun olen jossain määrin ujo, niin kuumottelee noi ryhmätoiminnat, ja just kun ei tiedä, et minkälaisia äitejä ryhmään sattuu osumaan :P mutta haluan, et poika pääsee sosialisoimaan edes hieman muiden pienten kanssa (: toisaalta kyllähän sitä ehtii, vaikka tää vauva-aika mentäiskin ihan perhepiirissä ilman harrasteryhmiä.
 
Mä ainaki luin jostakin, ettei alle 1-vuotiasta sais viedä normaali uimahalliin kun siellä ei niin tutkita jonkun aineen (en nyt muista minkä) pitoisuutta. Kun vauvauinti allas testataan säännöllisesti :)
 
Moni tekee siten, varsinkin, jos ei päässyt mukaan vauvauintiryhmään, että menee heti varsinaisen vauvauinnin jälkeen. Vesi on vielä oikeanlämpöistä. Tuosta testauksesta en tiedä mutta jos semmoista tehdään, niin olisipa sekin sitten tehtynä :)
 
Noh tuo uiminenhan selviää sillä, kun soittaa jollekin hallille ja kysäsee asiasta. Kaveri vaan kehu vuosaarta, et on just lämmin ja oletti näin ollen et sopis myös vauvoille. Toi testaus on kyllä uutta mullekin, mut jospa siis kyselemään (:

..ja onhan sit tos itsekseen mentäessä myös se, et osaako vauvan kaa sit olla altaassa :D noh katsellaan...
 
Ainakin meidän altaassa kuulemma tehdään isompi koe kerran kk ja pienempi koe joka päivä. :) en tosiaan muista mikä aine se oli, kloriitti(?) :) tuommoseen vain törmäsin netissä, kun mietin voinko viiä muulloinki uimaan.
 
Takaisin
Top