Vauvamasu kuvat <3

Mitäköhän hemmettiä mun mahalle on tapahtunut 1,5 viikossa... Otin eilen (19+5) kuvia ja vertasin reilun viikon takaisiin kuviin (18+2) ja herranjesta mikä ero! Joko se on oikeesti kasvanut, tai sitten tää on sitä mun diagnosoimaa pms-turvotusta (rv 20 eli "menkkojen" aika taas). Pitää tarkistaa tilanne ensi viikolla uudestaan.

Sit olen tosi yllätynyt, että mulle ei ole tullut raskautta edeltävästä ajasta kuin 3 kg painoa lisää ja osahan siitä on istukan, kohdun ja sikiön painoa, joten rasvaa ei pitäisi tuon mukaan olla hirveästi tullut. Ellei sitten lihasmassa ole kadonnut ja korvautunut tuplamäärällä läskiä, ja sitähän ei puntari kerro. Nimittäin tässä on käynyt JUST niinkuin arvelinkin ennen raskautta, kaikki ylimääräinen on kerääntynyt keskivartaloon ja olen edestä ja takaa päin ihan tankin näköinen. Sekin vähä vyötärö, mitä mulla oli ennen raskautta, on nyt muisto vain. Kai se sieltä joskus sitten takaisin taas tulee...

Pyydän anteeksi, nyt on joukossa vähän kyseenalaisia kuvia. Toivottavasti tosiaan pysyn anonyymina, on se sen verran noloa laittaa itsestään tällaisia kuvia nettiin. Saahan nämä sitten kai poistettua, jos tulee katumapäälle... Tuntui vaan jostain syystä tarpeelliselta demonstroida tuota katoavaa vyötäröä. :D

Rv 18+2.jpg Rv 18+2 Rv 19+5.jpg Rv 19+5
Rv 4+0..jpg Rv 4+0 Rv 19+5..jpg Rv 19+5
 
Hyvä sanoa tollasella kropalla että tankin näköinen :D Minä voisin sanoa sitten itsestäni että näytän ryhävalaalta, virtahevolta tai joltain muulta yhtä pieneltä :D
 
Mahankasvu alkoi mulla öbaut samoihin aikoihin :) Tosin lähtötilanne oli aika paljon... *krhm* erilainen. Eli vähemmän lihasta ja enemmän ihoa :grin

Edelleen sun maha näyttää keskivertoon verraten pienehköltä, mutta veikkaan sen johtuvan mm. hyvistä core-lihaksista. Pysyy paketti kasassa. Pikkuhiljaa alkaa kaveri kuitenkin tarvita enemmän elintilaa, eli anna vaan sen mahan kasvaa ihan rauhassa (joka suuntaan). Toi hyvä lihaskunto pitää kyllä homman koossa läpi raskauden, uskon.

Itellä on joutunut hyväksymään tollasen löysän näköisen pussin jo muutaman viikon, samoin sen, että kasvan kanssa leveyssuunnassa enemmän ku eteenpäin :) Painoa oli tullut ekasta neuvolasta +5kg (viikolta 12 vkoon 22) ja koko raskauden alusta yhteensä +7kg. Olin ite huolestunut, terkkari ei.
 
Toki ihminen ei varmaan koskaan ole tyytävinen kroppaansa... Ja voisin kyl tappaa jos saisin joskus Pihlan kropan ittelleni :grin
Mun on ainaki persus todellä lässähtäny, roikkuu varmaan kohta polvitaipeissa :eek: tavallaan oon ollu kroppaani tyytyväinen mut nyt alkaa tää leviiminen nyppimään. Esikosta siis jäi jäljelle +6 kiloo suunnilleen. Nyt oon päättäny et tämän jälkeen tällä mammalla alkaa timmiintymis kuuri. (sen kun vaan sit näkis, eipä ole tässä kavereita kenen kanssa sitten menis...)
 
Se on kumma, kuinka sitä katsoo toisten vartaloita ihan eri silmin kuin omaansa. On vaan tosi kriittinen itselleen ja sitten taas tyhmänä kadehtii toisten ominaisuuksia, mikä nyt ei millään tavalla ole järkevää. Koskaan ei voi olla tyytyväinen, kuten sanko sanoi. Mun silmään täällä ketjussa on näkynyt tosi paljon kauniita vartaloita sopusuhtaisella ruumiinrakenteella varustettuna. :) Joo ja täytyy tunnustaa, että enhän mä niitä kaikkein epäedullisimpia otoksia itsestäni säilytä, vaan jotenkin yrittää kuvatessa pitää lihakset ryhdissä. Toi maha vois olla reippaasti isompi ja leveämpi, jos oikein pönöttäis huonossa ryhdissä. :D

Ja on kyllä tosi tyhmää murehtia jotain ruumiinrakennetta, jolle vaan ei voi mitään. Tai sitä, että kasvaako se maha leveyssuunnassa vai eteenpäin. Välillä sitä vaan sortuu murehtimaan tosi turhia juttuja, että oikein hävettää.

Mehän sanko saatetaan pyöriä samoilla kuntoilupaikoilla, riippuen mitä tykkäät harrastaa ja missä asut. Ei sitä tiedä vaikka joskus lenkkipolulla tai jumpassa törmättäisiin. :)
 
En mää itekkää oo tyytyväinen omaan kroppaan.. Tai nyt raskausaikana oon ku maha saa kasvaa ja kehtaa pitää tiukkoja vaatteita. Mut sit se pömppö ei viehätä hirveesti ja sit pietään löysiä paitoja.. Mut ehkä siitä ei auta ko haaveilla siitä et omaan kroppaan ois raskausajan jälkeen tyytyväinen. Arpiaki on mut ne ei haittaa niinkää..
 
Kizu, on tuo ainakin edelliseen kuvapäivitykseen verrattuna kasvanut. :) Tässä on vielä aikaa reilusti, kyllä se ehtii vielä kasvaa melkoisesti.
Mulla oli eilen ekaa kertaa ihan kömpelö ja tukala olo mahan kanssa, taitaa alkaa täälläkin maha kasvaa nyt kohinalla. Tähän asti ollut vaan semmoista eipäs-juupas -kasvua, mikä on aina osoittautunut vaan turvotukseksi. Jos kohta saisi äitiyspaidat käyttöön!
 
Pihla: heh hyvä sitte! Kyllä tuokin jo on elämää ruvennut häiritsemään. Kengän nauhojen sitominen, koiran pukeminen ja muu kyykistely rassaa :D
 
Mutta se on kyllä hassua, kuinka sitä oman mahan kasvua ei meinaa huomata tai tajuta. Mäkin vielä ajattelen, että tää on vaan tällainen pömppis, että ihan hyvin voisi luulla vaan hyvin syöneeksi. Sitten kuitenkin olen kuullut kommenttia, että maha näkyy jo. Ja heti tulee tarve selitellä, että turvotusta tuo vaan on, vaikka ei se sitä pelkästään taida enää olla. :)
 
Minäkin just tänä aamuna sanoin miehelle, että eihän tätä mahaa vielä kunnolla edes huomaa normivaatteista. Lähinnä näyttää siltä että naiselle on vain ruoka maistunut. Mies katsoi hetken ja sanoi, että kyllä se kuule vaan näkyy... Omaa napaansa taitaa tuijottaa aina vähän eri tavalla :)
 
Eilen olin menossa suihkuun niin mies tokas "toi sun kroppa on ku suoraa jostain biologian oppikirjasta". Arvaatte varmaan, että siitähän minä riemastuin.... Yritti sit viel paikkailla, et siis just sellanen niinku kuuluukin, mut eihän se kivalta tuntunu! Varsinkaan kun on ite vaan ylpeä tästä kasvavasta masusta ja muu keho (paitsi tissit tietty..) ei oo muuttunu viel mihinkään. Eihän tää enää mikää timmi paketti oo, mut eipä mun mielestä tarvikkaan olla tässä vaiheessa.
 
Mä ainakin heti ton sun miehen kommentin luettuani ajattelin, että olipa kauniisti sanottu. :) Toki asiat voi tulkita monella tavalla, mutta mun korvaan tuo kuulostaa myönteiseltä kommentilta. Ja mun mielestä ne biologian kirjojen raskausvartalot on kyllä aika timmejä ja sellaisia mallinukkemaisia. Tai sellaisia luonnollisen näköisiä. Eikä niiden tissit roiku tai perse ole järkyttävän leveä. :D Joten kiva kommentti mun mielestä. :)
 
Eikä niillä ole biologian kirjoissa jalat täynnä suonikohjuja tai eripariset tissit tai mitään muuta yhtä kaunista..
 
Haha mä otin sen vaan sillee et oon sen mielestä epäseksikkään näkönen, en tajunnu ajatella tolta kannalta :D
 
Tämä tänään :)
 

Liitteet

  • Masu 22+2.jpg
    Masu 22+2.jpg
    152.5 KB · Katsottu: 114
Teillä on aivan ihania masuja! :)

Itse vielä odottelen omaani, 21+1. Olen alunperinkin pyöreä ja painoa tullut 5kg, mutta se on selvästi jotenkin vain levinnyt ympärille eikä nätisti mahankohdalle. Maha on kyllä pullistunut ja luulin jo, että näyttäisi viimein raskausmahalta, mutta erään eilisen kommentin perusteella taitaakin valitettavasti näyttää siltä, että olen vaan lihonnut :wink

Nauttikaa mahoistanne kun ne näkyy, olette tosi kauniita!
 
Musta tuntuu, että tää maha on nyt alkanut todenteolla kasvaa. Niinkuin täällä useat ovat sanoneetkin, että mahankasvu on kunnolla käynnistynyt juurikin puolivälin paikkeilla. Ihan kiva juttu, mutta tuntuu että tää maha on tuonut hetkessä roppakaupalla vaivoja mukanaan tai pahentanut entisiä. Olen kömpelö, jumpassa alkaa sattua mahaan, pakara on jo kolmatta kuukautta helvetin kipeä (ilmeisesti jotain SI-nivelen kipua), pissattaa ja närästää. Pahin ja tuskallisin on toi pakaran kipu. Kiva lähtee reissuun ens viikoks, kun tiedossa on ihan kiitettävästi lentokoneessa istumista = pakara on ihan tulessa.

Ja kun alkuun tuntui, että maha on "normaalia" pienempi, niin on alkanut hirvittää, että nytkö se alkaakin kasvaa ihan silmissä ja on pian ihan kauhee jättiläismaha ja isompi kuin kaikilla muilla yhteensä. :D
 
Takaisin
Top