Vauvamahan taputtelu

Keskustelun 'Raskaana' aloitti Uusperhesatu, 22 touko 2018.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. Uusperhesatu Ylläpitäjä Staff Member Administrator

Oletteko törmänneet siihen, että tutut ja ehkä tuntemattomatkin taputtelevat tai muuten koskettelevat vauvamahaa? Millaisia fiiliksiä se teissä herättää?

Minua ei raskausaikana haitannut kaikkein läheisimpien taputtelut (puoliso, oma äiti, paras ystävä), mutta vähänkin etäisempien ihmisten toimesta se tuntui kyllä liian tungettelevalta - siis juuri sellainen lupaa kysymättä tapahtuva koskeminen. En tainnut silti saada sanottua asiasta. Onneksi sitä ei tapahtunut montaa kertaa.
  2. Rosalina Ei muuta elämää Elomammat 2018 Kesäkuunmammat 2015

Jotkut taputtelee joo. Riippuu ihan kuka iholle tulee ja millä "asenteella". Esim esikoisen eskariope lähestyi masua kädet ojossa, en pistänyt lainkaan pahakseni, kun hän on niin ihana ja sydämellinen ihminen. :) mutta jos joku vieraampi ihminen, jonka kanssa ei synkkaa muutenkaan / sukulainen, joka kuvittelee, että hänellä on jokin kirjoittamaton oikeus koskea vatsaani tulee koskemaan niin vaivaannun ja haluaisin liueta tilanteesta pois.:/
  3. Taikapilvi Ihastunut foorumiin Joulumammat 2018

Mä en muista et mahaa ois taputellu kukaan muu kuin mies + kaikki hoitohenkilökunta toki.. Nyt toisen kohdalla tulee uutena taputtelijana sitten esikoinen tietenkin mukaan :) Esim omaa äitiä en ahdistavana kokisi mutta jos vaikka jossain odotushuoneessa tulisi outo mummeli silittelemään niin varmasti ahdistais :grin
  4. Marmoritar Naimisissa foorumin kanssa Helmikuunmammat 2016 Elokuunmammat 2014

Ei onneksi ole tullut yksikään tuntematon mahaa taputtelemaan, mutta näitä puolituttuja kyllä riittää ja täytyy sanoa, että en pidä siitä ollenkaan. Sehän on mun nahkaa ja mun maha, enkä minäkään heihin koske :D
    Enemmänkin oon törmännyt näihin mahaa kommentoiviin ihmisiin, koska raskausmahahan on ihan vapaata riistaa siihen tarkoitukseen...Ainakin heidän mielestään!"Kyllä tuo on ihan selvä poikamaha" "Voi kamala minkä kokoinen, oletko varma ettei siellä ole kuin yksi?" Ja siis mahan muodon perustella tosiaan voi ihan kuka vaan kauppareissulla tulla kertomaan omat fiiliksensä..Voi että! :D
    • Sympatiaa Sympatiaa x 2
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  5. Hankikanto Peruskäyttäjä Kesäkuun äidit 2019

Kuulemma ihmiset saattaa tulla kommentoimaan mahaa vaikka ei olisikaan raskaana... Eihän se päälle näy onko siellä vauva vai ei... Että ihmiset kehtaa joskus olla outoja.
  6. Towanda Tuttu foorumilla

Mulla tuli pari naapurin naista taputtelemaan vatsaa, olihan se vähän outoa. Melkein kaikki työkaverit taputtelivat myös, mutta ollaan niin läheisiä, että se ei haitannut. Kerran yksi tuhdissa humalassa oleva tuntematon mies yritti innoissaan lähestyä vatsaani, mutta häntä sain väisteltyä pyörimällä ympäri. :happy3
  7. HeliAn Aloittelija

Mä en tykkää ollenkaan siitä, kun mun mahaan kosketaan. Mies totta kai saa koskea, onhan se hänenkin ”mahansa”. Onneksi suoraan puhuminen auttaa esim. äidilleni sanoin etten siitä tykkää ja hän asian hyväksyi vaikka tuskin sitä ymmärtää. Olisin varmaan kauhuissani, jos joku vieras katsoisi oikeudekseen mahaan koskea.
  8. Miinie Peruskäyttäjä Maaliskuun äidit 2019

Minulla on varsin suuri "personal space" enkä voi sietää jos minua esim halaillaan ns puskista. Minun mahaan ei kyllä vieraat tule koskemaan enkä ole lainkaan arka sanomaan asiasta. Mahan taputtelu menee mielestäni samaan pooliin takapuolen puristelun/taputtelun kanssa. Ehdoton no no.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 4
  9. Hankikanto Peruskäyttäjä Kesäkuun äidit 2019

Sama täällä. Mulla on esim iso kynnys halata ketään kaveria, lähempien ystävien kanssa kyllä halataan kun tavataan/erotaan. Kaikenlainen kosketus ei-niin-läheisiltä tuntuu ikävältä. Mutta armaan mieheni kosketusta sitä sitten jopa kaipaa jokaiseen päivään. Samaten pienenä muistan istuneeni paljon sylissä. Ehkä se on mihin on tottunut.
  10. Enni Rakastunut foorumiin

Ei onneksi kukaan edes yrittänyt. Minä en halaile kavereitani tai muitakaan, enkä pidä koskettelusta. Olisi todella kiusallista, jos naapuri, työkaveri tai kaveri taputtelisi mahaa. Omalle äidille tai siskolle antaisin luvan, jos kysyisivät. Miehen läheisyyttä ja mahan koskettelua sen sijaan olisin toivonut.

Minulle tämä on aina ollut normaalia ja olisi tosi vaikea kuvitella, että kaveri tai äiti tulisi halaamaan. Saati taputtelemaan mahaa kysymättä. Siksi en koe, että minun tilan tarpeeni olisi mitenkään erikoisen iso, kun en ole lähipiirissäni muunlaiseen tottunut.
    Last edited: 10 elo 2018
  11. Lenkki32 Aloittelija

Mulla ekassa raskaudessa (oliskohan ollut viikoilla 32-33) niin yksissä juhlissa yks vanhempi nainen tuli ja kosketteli, kertoi että itsellään neljä lasta ja kysyi että odotanko kaksosia....joo en, yks vauva vaan mut kiitos vaan...
  12. Bella Swan Moderaattori Staff Member

Läheiset koskettelivat ja taputtelivat raskausvatsaa, aina kyllä kohteliaasti kysyivät luvan. Ja säästyin, ihme kyllä, tuntemattomien lähentelyiltä. Huh, onneksi. Olisi ollut kyllä ahdistavaa joutua kokemaan yllätyshyökkäyksiä!
  13. Nunnu84 Peruskäyttäjä

Edellisten aikana ei onneksi kukaan yrittäny, työkaveri kysyi saako mut siinä ne. Mahan kokoa kyllä tutut päivitteli mutten sitä kokenu silloin pahana. Tuntemattomat ei kommentoinu. Saa nähä kuinka tällä kertaa.
  14. Rintta Tuttu foorumilla Helmikuun äidit 2019

Mua ei haittaa jos perhe/ystävät/työkaverit silittelevät mahaa. Suurinosa on kysynyt luvan ensin. Mutta tuntemattomat onkin sitten eri juttu, se olisi kiusallista...

Jaa tämä sivu