Vauvamaha

Mulla myös radin takia ultra tänään!
Mulla on insuliinihoitoinen radi, niin on noita ylimääräisiä ultria ollut jo vissiin 4.
 
Neuvolan th voi kuulemma ultrata sen verta, että näkee kummin päin vauva siellä majailee. Muuta se ei osaa kuulemma kattoa.
 
Mä en tajua. Mulla on radin takia kyseinen tutkimus ja ultra viikolla 38 (melkein 39). Ja mä pyytämällä pyysin et ois siirretty kaks viikkoo aiemmaks, ettei vaan tartte sitten keisaroida koon takia, kun mulla on niin suuri tulehdusriski. Niin hoitsu kiljuu mulle, ettei missään nimessä! Niitä ei kuulemma tehdä yhtään aiemmin. :sad001
 
Vihaan tätä Turun äitiyshuoltoa! Täällä ei äitiä kuunnella yhtään!
 
No on kyllä perseestä Aeli! :sad001
Mää oon käsittäny et ois ihan yleinen käytäntö, et synnytystapa-arvio tehdään n. rv 36? :eek:
Onneks täällä Tampereella homma toimii, oon ihan super tyytyväinen tohon äitipolin toimintaan! :) Mulla tosiaan tänään ultra, viikot 36+5.
 
Mä en tajua. Mulla on radin takia kyseinen tutkimus ja ultra viikolla 38 (melkein 39). Ja mä pyytämällä pyysin et ois siirretty kaks viikkoo aiemmaks, ettei vaan tartte sitten keisaroida koon takia, kun mulla on niin suuri tulehdusriski. Niin hoitsu kiljuu mulle, ettei missään nimessä! Niitä ei kuulemma tehdä yhtään aiemmin. :sad001

Öö mikähän ihme hoitsu sulle on tullu, kun kyllä mua ainakin kuunnellaan ja tehdään niinku oon pyytäny..? Ja siis Turussa olen myös! Ja kaikki mitä mulle on tehty, niin oon kyl ollu tyytyväinen.. Mulla ei tosin tässä raskaudessa ole radia, mut ensimmäisestä oli ja jos en väärin muista niin kyl se tutkimus tehtiin ennen 38 viikkoa..
 
Huiski, tää oli nimenomaan just diabeteshoitaja. Mä yritin sille selittää, että mulla on kaksi reumaa niihin lääkitys ja kuten mun tiedoista näkyy, mulla tulee haavoihin aina tulehdus, kun vastustuskyky on niin heikko. Leikattiin sitten luomi, hammas tai vaikka sappikivet. Ne tulehtuu aina. Niin silti ei. Kun kuulemma mitään hyötyä siitä ei ole, että arvio tehtäis jo viikolla 36. Mä oon ite ollut 4-kiloinen syntyessäni, eikä äidillä ollut sokereiden kanssa ongelmia. Miehen esikoinen on ollut 4,5 kg, joten geenit kummankin puolelta on jo valmiiksi isoihin vauvoihin.

Ainoa, mikä mua "lohduttaa" on se, että en usko tämän pysyvän enää kauaa sisätiloissa.

Mulla meni hermo jo ekassa neuvolassa. Takana viisi keskenmenoa, eikä siltikään mitään mahdollisuutta päästä varhaisultraan. "Ei meillä täällä Turussa..." on ollut koko ajan vastaus joka asiaan.
 
Minullakin on radi, mutta en pääse synnytystapa-arvioon/ultraan ollenkaan, kun ei ole insuliinihoitoinen. Näin siis Vantaalla.
 
Huiski, tää oli nimenomaan just diabeteshoitaja. Mä yritin sille selittää, että mulla on kaksi reumaa niihin lääkitys ja kuten mun tiedoista näkyy, mulla tulee haavoihin aina tulehdus, kun vastustuskyky on niin heikko. Leikattiin sitten luomi, hammas tai vaikka sappikivet. Ne tulehtuu aina. Niin silti ei. Kun kuulemma mitään hyötyä siitä ei ole, että arvio tehtäis jo viikolla 36. Mä oon ite ollut 4-kiloinen syntyessäni, eikä äidillä ollut sokereiden kanssa ongelmia. Miehen esikoinen on ollut 4,5 kg, joten geenit kummankin puolelta on jo valmiiksi isoihin vauvoihin.

Ainoa, mikä mua "lohduttaa" on se, että en usko tämän pysyvän enää kauaa sisätiloissa.

Mulla meni hermo jo ekassa neuvolassa. Takana viisi keskenmenoa, eikä siltikään mitään mahdollisuutta päästä varhaisultraan. "Ei meillä täällä Turussa..." on ollut koko ajan vastaus joka asiaan.

Mä en voi sanoa muutakuin :wideyed: tuntuu niin hassulta, et samassa kaupungissa ollaan ja sul ei mikää onnistu vaiks ois hyvät syyt ja mul onnistuu ilman syitäkin o_O missä sun neuvola on?
 
Täällä lääkäri vko 37, mutta en sitte tiiä miten tarkkaan aikoo katsoo. Monessa tapauksessa vko 38 voi olla jo vähän myöhäistä ruveta arvioimaan, jos on jo vauva tullut ulos...
 
Neuvola Varissuolla, diabeteshoitaja Tyksissä.
 
fc1856f56aed51e0f1a4ae0d5c86d0d3

Vähä huono kuva.. rv 35
 
Takaisin
Top