vauvamaha!

Rehellistä vauvamahaa ei täälläkään vielä ole mutta turvotus on ollut KAMALA alusta asti! 10 viikolla jo hieman helpotti ja oltiin melkein normi mitoissa mut nyt se päätti palata ja tuskin kellekään jää enää arvailujen varaan :D
 
Täällä ei mitään havaintoa vauvamahasta. Tosin esikoisenkin kohdalla massu alkoi näkymään vasta 2kk ennen synnytystä. On sen verran ylimäärästä nahkaa tossa massun kohdalla että ei pahemmin vielä näy ulospäin. Mutta sitten kun on makuullaan tai kippurassa, niin kyllä alamassu on jo pinkeämpi kuin edellisessä raskaudessa.
Mies kyllä tossa yks ilta sanoi, että alkaa toi maha vähä näkymään. Ja rinnat on hänen mielestää kasvanu :p
 
Oi, jännää että joillakin näkyy jo näinkin aikaisin :)

Itselläni on niin paljon tuota mahaa jo ennestään, että tuskinpa näkyy ennen kuin ihan loppusuoralla. Mutta ei se mitään. Sen sijaan oli jännä huomata, että minähän tunnen sen kohdun ihan selvästi kun olen makuulla. Tai olettaisin että se on kohtu. Sellainen kova pieni mötikkö tuossa vähän navan alapuolella. Ei se ainakaan tuossa ole aikaisemmin ollut.
 
Mä sain tänäaamuna ekan kerran kohdun tuntumaan, et on varmaa noussu nyt sit ylös :) Eilen en viel tuntenu sitä vaik makuulla olinkii, tänää tuntu ihan selkeesti.
 
Mä yritin painella ja kokeilla, en itse löytänyt.. :/
 
Rv 11+2. Aamuisin ihan normaalin littana, mutta iltapäivän kuluessa on jo monta viikkoa joka päivä turvonnut sellainen pömppä, että housujen nappi auki vaan. Aamuisin pitää muistaa katsoa, että laittaa jonkun hieman väljemmän paidan päälle, ettei näy. Ja sitten vielä pitäisi olla pitkähihaista, etteivät antiyökkäysrannekkeetkaan näy työkavereille. Ihan hyvä, ettei tämän helteisempää ole ollut :wink
 
Alinah, Sulla taisi myös olla viikkoja vielä aika vähän (kuten mullakin). En ole kokeillut tunnustella kohtua vielä tässä raskaudessa, mutta taitaa olla vielä aika pieni löydettäväksi. Jos löytyykin niin ihan häpyluun yläpuolelta voisi löytyä.
 
Joo eiköhän se muutamien viikkojen päästä ala löytyä. :)
 
Mulla on alapötsi vähä isompi ko ennen raskautta, vaikka kiloja on tainnu lähtee muutama täs raskauen aikana. Mullaki vähä ylipainoo, ei se varmaa hetkeen miltää vauvamahalta näytä. Toinen siis tulossa ja 12+2 suunnilleen nyt. Esikoista oottaessa olin selkeesti hoikemassa kunnossa. Ekan söpön pikkuvauvapömppis kuvan otin 18 viikolla.
 
Turvotus kyllä on melkoinen. Vatsan muoto kuitenkin selkeän vauvamasumainen eikä sellainen läskiröllykkä. Kyllä saa piilotella. Vaikka olen monta kiloa laihtunut oksentamisen takia nyt alkuraskaudessa.. Tänään rv 12+5
 
Mulla tää turvotus on kyllä tosi rajua ja ei oo enää edes aamuisin piilossa vaan 24/7 esillä.. Tosi tosi haastavaa yrittää vältellä ihmisiä (lue : omaa perhettä)....:bookworm:
 
Täällä on ainaki jo parisen viikkoa ollut kunnon kumpu.. :) aika tyhmää sinänsä ku ei voi paljon enää peitellä. Nyt se kumpu siitä kasvaa koko ajan vaan isommaks.. sitä ollaan kunnon valasta sitte joulukuussa. :D nyt rv 13+4
 
hellu94: Valas..heh..ihana vertaus :happy: Mä olen jo vähän lupautunut, että voisin toimia joulupukkina jos kaikki menee hyvin ja päästään sinne asti, en tarvitsisi mahan kohdalle ainakaan lisätäytteitä.. :laughing025
 
Vielä pari päivää sitten väitin kivenkovaan, että ei mahassa näy vielä mitään. Tänään tulikin ongelma vaatteita valitessa, kun tuntui että kaikki paidat oikein korostavat tuota pömppöä. Varmasti on ainakin osaksi pelkkää turvotusta, mutta tänään tuntui ekan kerran että vaikka kuinka vetäisi vatsaa sisään, ei kaikkea saa piiloon. Ylävatsa kyllä liikkuu, mutta alavatsa jää enemmän paikoilleen. Ja tänään siis 13+1.
 
Eilen ja tänään istumasta noustessa juilii alamahaa.. Ah, näitä venymiskipuja..!
 
Mä joudun ottamaan käyttöön mahatuubin tai hiusnauhan, kun ei farkkujen ylintä nappia kärsi pitää kiinni. Hyvä kikka muuten minkä kekkasin ekassa raskaudessani oli, että virittelin ylimmän napin hiusnauhalla kiinni. Eli hiuslenkki napinlävestä solmuun itsensäkanssa ja sitten toinen pää napin ympäri. Nopeaa ja vessassakaan ei vaadi liikaa ähertämistä kun vaan pujotetaan toinen pää napin ympäri. Sille näyttää olevan taas käyttöä:grin Tuubi kun ei estä housuja putoamasta niin taidan eka kokeilla hiusenkkiviritystä.
 
Olen kärsinyt jo muutaman viikon iltapäiväturvotusongelmasta, ja housunnappia on ollut pakko avata, joten ompelin napin sellaisen reikäkuminauhan toiseen päähän, ja sitten vaan nappi farkkujen napinläpeen ja toinen pää farkunnappiin. Kasvunvaraankin on, kun jättää kuminauhan sen verran pitkäksi, että saa farkunnapin myöhemmin seuraavaan reikään. Mutta tuo hiuslenkki on kyllä vielä yksinkertaisempi idea :notworthy
 
Ensimmäistä kertaa sellainen "vauvamahaolo". :) Hirmu pömppis alavatsalla, muttei kuitenkaan sellainen tukala, epämiellyttävä läskiolo. Siinä se pömppis vaan "on" eikä ehkä niin muodottomana kuin aiemmin, kun ylävatsa ei näytä nesteiseltä eikä röllykältä. Tekee jopa ensimmäistä kertaa viikkoihin mieli pitää jotain muuta kuin kaikki muodot hukuttavaa telttaa. Vaikka eihän tuo vielä voi mikään oikea vauvamaha olla, kun kohtukin on niin alhaalla.
 
Takaisin
Top