vauvamaha!

Pinni87

Satasella mukana keskusteluissa
Vauvamaha... Sitähän ei vielä voi olla mutta olenko mä ainut jonka maha silti paljastaa raskauden!? En ollu näin turvonnut ekasta raskaudesta. Oon 165/50 ja mussa näköjään näkyy heti jos paisuu vähänkin:shifty:
 
Täälläkin on kyllä niin kamala turvotus :eek: ja mies näkee heti rinnoissa muutokset (yllätys yllätys :D ) ovat kuulema selvästi turvonneet ja nännit tummentunut ja kasvanut. Esikoisen kohdalla kropasta alko näkeen selviä merkkejä raskaudesta vasta joskus rv20. Juhannuksena joutu mahaan piilotteleen vaatteiden alla ja takki ei meinaa mennä aina kiinni kun niin turvottaa, että kyllä se maha jo saattaisi raskauden paljastaa jos jonkun tiukan paidan vetäisi päälle :eek:
 
Mä ilmoittaudun! :D massu on jo pyöristynyt vaikka viikkoja vasta 9+3..johtuu varmasti myös siitä että tää on tosiaan jo kolmas joka vatsaa venyttää. Eikä siis oo mikään löllerö vaan ihan maha. Järkyttävää, kun ei vaan saa vatsaa sisään kunnolla vaikka kuin yrittää. Mut näillä mennään. Jos pikkuhiljaa lisääntyvä liikunta alkais taas keventää. Vaikka gramaakaan ei oo tullu lisäpainoa :)
 
Täällä kanssa! Ollu suuria ongelmia mahan piilottamisen kanssa jo kolmisen viikkoa(?), ellei pidempääkin. Se vaan on järkky turvonnut eikä todellakaan minkään maailman mahan sisään vetäminen auta :joyful: (en pidä itseäni isona 172/59). Oon yrittäny töissä käyttää kaikki maholliset löysät paidat jotka kaapista löytyy ja ilman neuletakkia tai huivia en voi mennä mihinkään. Kuinkahan moni työkaveri on oikeesti ihmeissään lomanjälkeen kun on tarkoitus kertoa:hilarious:

Yks päivä huomasin, että lempi takki ei mene kiinni. Tai jos ängen sen kiinni niin rypyttyy mielenkiintoisesti selästä ja kyljistä:shifty:
 
Mä en voi pahoinvoinnin takia pitää kireitä vaatteita, en housuja enkä paitoja ja varsinkin iltaisin tuntuu että lyllerränkin samalla tavoin ku rv40 :playful: uskon että tämä tästä vielä tasaantuu kun turvotus loppuu.. Hope so ainakin sillä haluaisin pitää vauvan salassa niin kauan kuin se on ulkoisesti mahdollista.
 
Mulla on kans jo aivan jäätävän suuri maha, tätä ei kyllä enää helpolla peitellä ja viikkoja vasta 9+3. Ei puhettakaan, et vois tiukkoja paitoja enää pitää ja mammahousut on jo ollu käytössä parisen viikkoa. Ärsyttää oikein, ku en haluais vielä, et kaikki tietää ja ku toisenpuolen isovanhemmatkaan eikä omat lapsetkaan vielä tiedä raskaudesta. Kai tässä on pakko kohta hieman aikaistaa kertomisaikataulua...
 
9+2 ja kyllä on maha kasvanut. Olen kyllä syönytkin erityisen hyvin, mutta harvoin se pelkkään mahaan näin kertyy. Kai se on aika pitkälti turvtustakin. Mutta joutuu tosiaan tekemään töitä vaatevalinnoissa, ettei maha erotu. Onneksi on ollut sen verran vielä viileää, että voi kerrospukeutua ja viikon päästä olen kuukauden lomalla. Lähipiiri jo tietääkin, niin heiltä ei arvitse piilotella :)
 
Tänään 12+2 enkä huomaa vatsan kasvaneen vielä. Turvotusta kyllä on, mutta bebe pysyttelee piilossa. Toisaalta toivoisin, että kumpu tulisi pian esiin, mutta toisaalta onhan tämä elämä aika paljon helpompaa näin, kun menee tavalliset vaatteet vielä päälle. :D
 
Täällä 12+3 ja kyllä vain huomaa:eek:. Toisaalta ihanaa, mutta kyllä ennen np-ultraa sai työtä tehdä vaatteita valitessa, ettei aivan heti paljastu. Turvotustahan se suurimmaksi osaksi on, mutta kyllä musta näkee että raskaana ollaan. Olen aina ollut hoikka, joten ehkä se turvotuskin sitten näkyy eri tavalla, en tiedä.
 
Näkyy. Kova työ piilotella, vaikka täällä on kans turvotusta suurin osa. Kai se tän toisen kans sitten pullahtaa aiemmin näkyviin :)
 
Mä oon jo luopunu toivosta peittelyn suhteen :grin Läskiähä mul on tos mahalla vaikka kuinka, mut kyl se silti näyttää ihan oikealata vauvamahalta. Oon myös huomannu et joissai liikkeissä nipistää tota toista suoraa vatsalihasta, eikai ne nyt vielä erkane? Tollasia tuntemuksia tuli molemmis raskauksis vasta joskus puolenvälin tienoilla tai ehkä hiukka ennen mut nyt menos vasta 12+4. Tai jopa vähemmän, sen näkee sit torstaina. Jännittää muuten ihan sikana onko siellä kaikki hyvin, mies kyl on sitä mieltä et turhaan mä jännitän, mut minkä sille voi.
 
Näkyyköhän nyt paremmin, toi toinen kuva oli jostain syystä niin pieni..
 

Liitteet

  • ImageUploadedByVau Foorumi1435073441.345076.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1435073441.345076.jpg
    119.4 KB · Katsottu: 179
Yäääk, mä en tykkää tästä turvotusvaiheesta yhtään! "Oikeat" vauvamasut on musta söpöjä ja niitä lienee kiva esitellä, mutta nykyisestä sotanorsupömpästä ei tule mieleen muuta, kuin "sori, oon syönyt vähän mitä sattuu ja julmetusti ja nyt turvottaa ja läskityttää". Ei todellakaan tee mieli tommosta esitellä edes miehelle, ylisuuret hupparit ja telttapaidat on kova juttu. Lisäksi maha tuntuu fyysisesti erittäin epämiellyttävälle, tukalalle ja pinkeälle, varsinkin jos sitä painaa.
 
Mulla on ennestään tota mahalöllöä ihan kiitettävästi, mutta turvotuksen myötä näyttää kyllä ihan vauvamahalta. Ekasta mulla alkoi tulla maha näkyviin vasta joskus yli rv 20. Niillä paikkeilla ostin ekat äitiyshousut kun piti pystyä istumaan hautajaisissa monta tuntia niin farkuilla ei enää pärjännyt (kun en sattuneesta syystä olisi kehdannut avata nappeja kuten kotona). Toisesta taas maha tuli esiin jo tosi aikaisessa vaiheessa ja tuossa puolen välin kieppeillä naapurikin kysyi et onko laskettu aika jo ihan lähellä.. Katsoin juuri edellisessä raskaudessa otettuja mahakuvia ja silloin oli rv 13+5 tällainen maha mitä mulla on nyt (joka siis vanhaa mahalöllöä ja turvotusta). Silloin lähtökohtana ei siis ollut mahaa. Täytyykin ruveta taas ottamaan mahakuvia itselle talteen. Viime raskaudessa otin suunnilleen 5 viikon välein ja niistä on hauska seurata mahan kasvua. Ekasta raskaudesta ei kuvia olekaan kuin pari mun äidin ottamaa synnytystä edeltävältä päivältä.
 
Mulla tuota läskiä roikkuu tossa matkassa mukana, on pieni pömppis ollu aina.. Saas nähdä koska alkaa oikeesti huomaa kasvavan vauvamasun.
 
Mulla varmaan siks näkyy kun oon jonku 7 kiloa hoikempi ku viime raskauden alkaessa kun en kerinnyt lähtöpainoon mikä esikolta oli. Ja esikon aikaan lähtöpaino oli n 4kg enemmän ku nyt. Kakkoselta maha alkoi näyttää vauvamahalta vasta joskus puolen välin jälkeen kun ei ollut ehtinyt vetäytyä kasaan ennen ku tulin uudestaan raskaaksi. Nyt sit pistin itteni kuntoon ennen tätä vaavia ja kyllä on ollu hyöytyä! :) niin rapakunnossa ollu aikaisemmin että hyh..
 
Mulla taas oli turvotusta rv 8-9, niin että tosiaan näkyi hirmunen pömppömasu. Nyt 10 viikon alkaessa turvotus on kuitenkin hävinnyt ja maha on ihan samanlainen kuin ennen raskautta. Onko kellään käynyt näin, vai pitäisikö huolestua?
 
Ei pidä huolestua, se on ihan normaalia et alun turvotus laskee ja maha näyttää hetken aikaa ihan tavalliselta. Sit se lähtee siitä taas kasvamaan :)
 
Mulla on näköjään turvotusta joka toinen päivä :D eilen näytti ihan vauvamahalta ja tänään on näyttäny samanlaiselta löllöltä kun ennenkin :)
Aamuisin huomaa parhaiten eron, kun ei oo ehtiny syödä mitään. Illalla taas näyttää valaalta :D
 
Takaisin
Top