Vauva-arki <3

Mä olen kanssa kotimaisuuden kannalla, mutta mulla oli vahvat ennakkoluulot muumivaippoja kohtaan, olivat meinaan 90-luvun lopussa sellasia jotka ei pitänyt mitään ja niistä lähti kauhea haju. Ehkä mun ois aika päästä noista ennakkoluuloista jo kokeilla itsekin niitä,..tai siis Ilonalle kokeilla :laughing002 Nyt olen ollut Pampersiin enempi kuin tyytyväinen kyllä kun ei tarvi joka aamu alkaa pesemään lakanapyykkiä.
 
Meillä Libero ja Muumi jotka toimii, Pampers falskasi öisin. Anjyskan neuvo hyvä. Silloin on aika vaihtaa kokoa, niin saattaa käydä ylivuotoja jos vaippa on liian pieni tai liian suuri koko käytössä.. Kolmosesta neloseen vaihdettiin niin, että ensin muumin 4 kun oli pienempi. Nyt käytetään merkkejä vuorotellen päivällä ja yöksi Libero. Ja tosiaan Muumin laatu on parantunut paljon sieltä alkuajoista kun oli ihan vitsi :) . Joku tiesi kertoa, että Pirkan vaipat olisi muumin valmistamia..? En ole vielä tutkinut asiaa. Voisi siis myös "hyvällä omallatunnolla" ostaa niitäkin...
 
Muumit ja Pirkat valmistaa Delipap Oy. Käytännössä ovat kai samaa kamaa eri kuoseilla. Itse en ole eroja huomannut varsinkaan housuvaipoissa.
 
Xtra vaipat valmistaa kans sama firma. Xtrassa ja muumissa on iso ero! Muumit toimi meillä hyvin alkuun, sit kun mallia muutettiin jäi liian matalaks ni siirryttiin liberoon. Xtraa kokeiltiin yhen paketin verran ja toista ei meille tuu, päästi pissan kirjaimellisesti läpi, joka vaipan vaihdon yhteydessä joutu vaihtaa vaatteet kun oli kosteet. Eli saman valmistajan vaipoissa voi olla eroa.
 
Meillä Pampers on aiheuttanut lisää pyykkiä mutta Libero toimii paremmin kuin hyvin. Siirryttiin "kaksi vaippapakettia sitten" housuvaippoihin kun meni hermot siihen kun likka ei pysyny paikoillaan vaipanvaihdon ajan. Nytte tottakai makoillaan nätisti. :D

Pakko vielä kirjottaa meidän vauvasta. Hän on höpötteleväinen, iloinen, toooodella temperamenttinen. Oma tahto on tullut jäädäkseen ja jos ei saa mitä haluu niin vääntää tekoitkua (loppuu heti kun itse naureskelee). Miehet on pop. Ensin hieman varovaisesti ensimmäisen minuutin verran. Sen jälkeen kurkitaan kulman takaa leveä hymy kasvoilla :Heartred Naisia ei oikeen edes varota. Ne on heti kavereita. Tunnistan tuossa likassa noitten miesten suhteen itseni lapsena. Aina piti järjestää kunnon show ja olla mahdollisimman suloinen. On tuo vaan niin rakas pieni pötkykä :)

Terv. Entinen NinjaKirppu. :D
 
Satru,minäkin muistan 2000 luvun alun muumivaipat,olivat silloin ihan hirveitä. Mutta nyt on tuotekehityksessä menty kyllä paljon eteenpäin. Uskalsin itse ostaa niitä kun olin saanut postissa ilmaisen näytteen ja vaikutti ihan ok vaipalta :)
 
Meidän poitsu on nyt aloittanut sit kans puremisen. Pikkuhampailla on mukava kokeilla, että mitenkä eri materiaaleihin uppoaa. Pari kertaa puraissut minua. Nyt olen ollut tarkkana, jos näyttää siltä että haukkaisi.. On jäänyt nuolemaan näppejään, kun olen ollut nopeampi väistämään. Heh-heh.
 
Eevis, joo meillekin tuli niitä, mutta en ollut ihan vakuuttunut kun oli vaan pari vaippaa (kauhean epäluuloinen tyyppi oon :D). Täytyy kokeilla kun minäkin mielummin rahani pistän suomalaiseen työhön.
 
Katselin jokunen viikko sitten B tyttöä, että ihan kuin hän haistelisi eri asioita ja nyt tällä viikolla sain varmuuden asiaan. Tyttö saattaa ensin haistaa vaikka polvea, sitten taputtaa sitä, sitten haistaa uudestaan. Välillä joku haju on vissiin hauska, kun sitten oikein taputtaa käsiä yhteen :grin
 
Jos olen syönyt esim karkkia, niin poika alkaa sylissä ollessaan haistella. Menee ihan lähelle mun suuta ja oikein keskittyy haistamiseen... :D Makea tuoksu varsinkin kiinnostaa, mutta kyllä muutkin oudot hajut.
 
Onks täällä kellää kokemusta muumin housuvaipoista? Meillä alkuun käytettiin muumia mut siirryttiin sit liberoon kun muumi uudistu ja muuttu pienempi kokoseks. Nyt ostin muumin housuvaippoja 6 kokoa, se oli tosi kovaa ja karheeta materiaalia :eek: Ja iso kokonen vaikka on vissii tarkotettu pienemmälle ku muiden merkkien kutonen, 12kg->. En tiiä mitä vaippoja ottais seuraavaks käyttöön kun liberon housuvaippa 5 on pieni, 6 on iso ja muumin 6 on kans iso (ja karhee).
 
Onko jollain kokemusta vauvan konrtauskypärästä? Mä pidin koko ajatusta alunperin naurettavana, mutta ei naurata enää kun molemmat pyrkii seisomaan eri paikoissa..
 
Me käytetään muumi Walkers vaippoja,5 koko 7-14 kg, vaikutti ensin isolta mutta hyvin ne pitää kuitenkin. On kyllä karheampi kuin esim pampersit mutta ei näytä tyttöä haittaavan.
Konttauskypärästä ei ole sitten mitään kokemuksia.
 
Onko niistä Pirkan vaipoista kokemusta? Haluaisin siirtyä suomalaisiin ja mietin, ostanko Muumin teippivaipat vai vähän edullisemmat Pirkan vaipat?
Housuvaippoihin en siirry.
 
Siskoni osti äskettäin paketin Pirkkaa ja on ollut yhtä tyytyväinen kuin Muumeihin, mutta sen lapsi on kyllä jo vähän isompi ja harjottelee pottailua...
 
Minäkin taidan siirtyä teidän innoittamana isänmaallisiin Muumeihin. Suomi nousuun!

Meillä on nykyään kaikki vaipat sopineet. Jopa X-tran. Saatiin niitä ajat sitten lahjaksi ja silloin falskasivat. Nykyään on tuota reittä pojalla enemmän, joten pysyy puntin pitsit paikoillaan..
 
Onks teillä LiLLY kestäny Xtroissa vaipan ulkopinta kuivana? Myö muistaakseni kolmoskoossa kokeiltiin Xtraa ja sillon tuli pissa vaipan läpi, ei ohi, vaan läpi. Vaatteet oli aina pissasta kosteet läpivuotojen takia, sen jälkeen en oo Xtraa suostunu ostaa vaikka tykkäisin kuosista (täysvalkoinen :grin ).
 
IceQueen: Niitä xtran vaippoja pitää ainakin meillä vaihtaa useammin, kuin kalliimpia merkkejä. Sit ei ehdi kastua läpi. Mut muistaakseni aikaisemmin tuli nimenomaan puntista pissat ohi .... Mut siis ei niillä kyllä säästä rahaa, jos sen halvemman hinnan takia ostaa. Mä olen niitä nyt käyttänyt pois, kaapista pyörimästä.
 
Meilläkin ollut eri vaippamerkkejä kokeilussa eikä mikään ole vuotanut.. Luulen, että silloin on vaippa huonosti laitettu tai liian iso. Meillä toinen pissaa kuitenkin reilusti yöllä eikä tule läpi ja liberoa pitää olla! Ei haise kummalliselta,tunnu ihmeelliseltä ja on helppo laittaa sekä pitää kuivana :)
 
Me käytettiin alkuun muumia, mutta ne falskas ihan tyystin joka vaipan kohalla. Sitte vaihettiin liberoon ja se toimi noin 7kk kunnes siitä tuli ihmeellinen ihottuma. Sitte vaihettiin takas muumiin eikä enää falskannukkaan. :eek: nyt käytössä muumin housuvaippa ko en jaksa teippivaipan laitosta tapella :D
 
Takaisin
Top