Vauva-arkea

Luinkin ensin Mymmen runon ja säikähdin heti, että mitä nyt on tapahtunut. Valitettavasti osuin oikeaan. Nämä on niin surullisia juttuja, en voi edes kuvitella, miltä pienen prinsessan vanhemmista tuntuu. Saa tosiaan omat murheet satunnaisten yövalvomisten ja itkujen kanssa tuntumaan mitättömän pieniltä ja olemaan entistä kiitollisempi siitä, mitä on elämältään saanut. Kaverin lapsen hautajaisissa (4v) laulettiin seuraava laulu, voin kertoo, että hanat oli auki.

Maan korvessa kulkevi lapsosen tie.
Hänt' ihana enkeli kotihin vie.
Niin pitkä on matka, ei kotia näy,
:,: vaan ihana enkeli vierellä käy. :,:

On pimeä korpi ja kivinen tie
ja usein se käytävä liukaskin lie.
Oi, pianhan lapsonen langeta vois,
:,: jos käsi ei enkelin kädessä ois. :,:

Ja syntikin mustia verkkoja vaan
on laajalle laskenut korpehen maan.
Niin pianhan niihinkin tarttua vois,
:,: jos käsi ei enkelin kädessä ois. :,:

Maan korvessa kulkevi lapsosen tie.
Hänt' ihana enkeli kotihin vie.
Oi, laps' ethän milloinkaan ottaakaan vois
:,: sä kättäsi enkelin kädestä pois. :,:


Todellakin monta jännää on näiden poikien kanssa vielä tulossa, koko ajan saa olla sydänsyrjällään ja mielikuvitus tekee tepposiaan ja eihän heitä voi loputtomiin suojella, toivottavasti saavat sen verran kasvaessaan älliä päähän, että osaavat itsekin huolehtia itsestään. On nämä vaan niin rakkaita. Tuntuu itsekkäältä ajatella tällaisten uutisten jälkeen mutta elämä tosiaan jatkuu ja pakko saada muuta ajateltavaa.
 
Voi ei, kyllä täälläkin kyynel jos toinenkin vierähti lukiessa :sad001 Ei voi muutakun toivoa voimia vanhemmille ja läheisille! Täytyis itse muistaa aina arvostaa ja nauttia pienistäkin jutuista, koska koskaan ei tiedä koska se aika loppuu.
 
Mymmelle voimia ja jaksamista, aina niin ikävä kuulla vastaavanlaisia tarinoita. Suru on varmasti riipivä.

Meillä tuo suojelusenkeli oli ristiäisissä "virtenä", koska itse tiedostan tän maailman pahuuden ja tiedän, ettei pienen lapsenkaan ole täällä turvallista ja niin toivonkin, että Karpolla se oma suojelusenkeli olisi matkassa, rinnalla silloinkin kun esim. koulutie tulee yksin taittaa. Oma äiti lauloi kyseistä laulua mulle kun olin pieni, paljooooon muistoja ja tunnettta.

Mutta jos nyt jotain iloisempaa, täällä nukuttu 7,5h pätkä viime yönä eli unet vaan paranee, ja nyt odottelenkin, et poitsu nukahtaisi aamupäikkäreille. Tää kämppä on niin sikolätti, vaikka kuinka yrittää siivota. Eteisen matto taas täynnä purua, kun kissa tuo varpaistaan sitä ja tiskejä.. huoh.

Mä alan olla vähän mustis, kun Karpolla ja isällä oma ns oma juttu ja kaveri on niin haltioissaan siitä. Eli siis jumppa. Voi sitä naurua ja riemua - välillä pelottaa, et poika tukehtuu nauruunsa. Meillä sen sijaan on nää päivät paljon rauhallisempaa yhdessäoloa, laulua ja loruilua, lukemista ja hengailuu. Illlalla sit semmosta miesten räiskyvää hauskanpitoa. Karpo ihan selkeästi on oma persoonansa mun kaa ja sit taas isälle toisenlainen :D kuulemma rikkaus lapselle, kun ollaan miehen kaa lähes vastakohdat kaikessa toiminnassamme ja tehdään mm asioita eri tavalla.

Ja Triina, varsin mielenkiintoista sekoilua siltä hoitajalta. Luulis, et ois kaikille alan työntekijöille selvää tämmöset veriryhmäjutut. Ei kuiteskaan niin harvinaista oo.
 
Heräsin ja tekstiä oli tullut paljon, mutta nyt itsekkäästi toivon, etten olisikaan lukenut niitä. Jätin monta lukematta, olen pahoillani. Nyt ollaan niin syvissä vesissä, että joudun ottamaan etäisyyttä tähän palstaan, jotta jaksan omassa arjessani.

Surunvalitteluni kaikille, joita suru koskettaa tai on koskettanut. Kenellekään ei sitä toivoisi. :Heartred

Emmy
, kiitos tuosta vauvatusvinkistä! Olen itseasiassa asiasta täysin tietämättömänä vauvattanut vaistomaisesti. Siitä on hyvä jatkaa systemaattisemmin noilla ohjeilla. :)

Toivon kaikille hyvää keskiviikkoa! Nähdään muilla palstoilla. Palaan tännekin, kun olen rauhoittunut. :)
 
Voi Mymme - otan osaa ystäväsi suruun vaikken häntä tunnekaan. :'( Mitä hänen pienelleen tapahtui? On varmaan kamalinta mitä äidille voi sattua, tuo pikkuisensa menettäminen.. :sad001
 
Meilläkin oli Suojelusenkeli Ristiäisissä virtenä. Se on niin surullinen, vakka silti jotenkin kaunis virsi. Aina se jonkun kohdalle osuu se kaikista pahinkin, vaikka epäreilua se on silti. :sad001

Koitan vaihtaa iloisempiin aiheisiin NYT.

Eilen puhuin tuosta vauvatuksesta. Sitä oli ystävälleni ja hänen kuusikuiselle vauvalle suositeltu fysioterapiastakin. Minun piti eilen vauvattaa sitten esikoistakin, kun hän ensin katsoi vierestä, kun vauvatin kuopusta. Voi noita minun poikiani. ♡ Täytyy muistaa olla heistä kiitollinen. Joka ikinen päivä elämässäni.
 
Olen todella pahoillani! Olisi pitänyt miettiä ennen kuin avauduin.. En tarkoittanut pahoittaa kenenkään mieltä ♡
 
Joo kyllä sanattomaksi vetää tuollaiset uutiset. Täytyy olla hyvin kiitollinen siitä, mitä mulla on.
En edes pysty kuvittelemaan, miltä vanhemmista tuntuu. Voimia heille!
Ja Mymme, kaikki varmasti tietää, ettei tarkoituksenasi ollut pahoittaa kenenkään mieltä. Mut on tuo sen verran rankka uutinen, et raskaasti osa sen varmasti ottaa.
 
Ok - en ala tappelemaan tuon vedenkeittimen puhtaus asian kanssa. Minä itse en ole käyttänyt vedenkeitintä mihinkään sterilisointiin. Tässähän oli puhe siitä pitääkö vauvalle annettava vesi keittää sitä paitsi. :D Enpä ole vauvalleni vielä vettä antanut, kun on täysimetyksessä edelleen. Kiitos ja näkemiin.

Pakko vielä palata tähän sen verran, että ethän sä nyt Emmy pahoittanut mieltäsi tästä? Ei ollut tarkoitus ainakaan kenenkään mieltä pahoittaa tai arvostella, miten kukin vetensä keittää... :sad001 Itse en vaan ollut aikaisemmin tullut edes ajatelleeksi sitä, että vedenkeitin ei kaikkia mikrobeja ehdi tappaa, niin ajattelin vaan jakaa sen, minkä itsekin hiljattain opin. Sinänsä en tarkoittanut sen edes liittyvän siihen, kuka ja minkälaista vettä on vauvallensa antanut, tarkoitus oli kommentoida vaan keskustelua vedenkeittimistä ja veden keittämisestä.
 
Terveisiä maitoaltistuksesta. Poikaseni ei suostu juomaan Omneota edes 20 milliä! Kovapäinen kaveri. Söi viimeksi neljän aikaan yöllä.

Nyt nukahti vaunuihin hetkeksi onneksi!
 
Hui Triina, sanoiko lääkäri mitään noin pitkästä ruokatauosta? Mä näistä allergiajutuista mitään ymmärrä mutta menikö altistus nyt siis mönkään?
 
Vielä me kokeillaan uudelleen kohta... Kaikki vaan ihmettelevät miksei syö. Kerron kun tiedän enemmän!
 
Pakko vielä palata tähän sen verran, että ethän sä nyt Emmy pahoittanut mieltäsi tästä? Ei ollut tarkoitus ainakaan kenenkään mieltä pahoittaa tai arvostella, miten kukin vetensä keittää... :sad001 Itse en vaan ollut aikaisemmin tullut edes ajatelleeksi sitä, että vedenkeitin ei kaikkia mikrobeja ehdi tappaa, niin ajattelin vaan jakaa sen, minkä itsekin hiljattain opin. Sinänsä en tarkoittanut sen edes liittyvän siihen, kuka ja minkälaista vettä on vauvallensa antanut, tarkoitus oli kommentoida vaan keskustelua vedenkeittimistä ja veden keittämisestä.

En loukkaantunut Omena. :) Kannattaakin kyllä kaikki mahd. neuvot heittää kehään. Näitä kuitenkin lukee niin moni muukin kuin me. Tosi asiahan se on, että vedenkeitin keittää veden vain kiehumispisteeseen. Vesi ei kerkiä kiehua siinä kuin ehkä ~10sec. Eli liedellä veden keittäminen on vauvalle parempi vaihtoehto.
 
Kiitos Emmy vauvatus muistutuksesta. Sain siitä ohjeet kaverilta aiemmin mutta olin jo aivan unohtanut koko jutun. Koitan tietty jotain jumppailla pienen kanssa aina mutta muistan että ne vauvatusohjeet oli kivat. PItääpä kaivaa ne paperit esille. Tässä on ns. vain selviydytty viime ajat.

Viime yö meni taas takapakkia just kun olin iloinnut että pieni tottuu kehtoon. Eli ensin alkoi hyvin ja nukahti kehtoon ja nukkui siellä ehkä 2 tuntia kunnes...heräsi ihan pirteänä. Olisi halunnut vain leikkiä ja virnuili ja kujeili.

Syötin siis lisää ja sitten tuli mahavaivoja ja niitä koitin helpoittaa eri asennoissa ja siihen meni sitten 3 tuntia ja megakakka tuli vihdoin ja helpotti olo.

Tämän jälkeen koitin vielä saada pikkuisen kehtoon mutta kun pikkuinen ei siellä viihtynyt niin luovutin ja otin viereeni. Olin tässä vaiheessa itse jo tosi poikki ja niinpä nisä suuhun ja valot pois sai pojan rauhoittumaan mutta tietty vieressäni.

Tänään sain taas laitettua ruokaa ja syötyä niin että pieni katsoi Plonts de Kikker animaatiota youtubesta. Olen aina kärsinyt siitä että syödessä pieni itkee ja niinpä omasta ruokailusta ei voi nauttia mutta tällä uudella kikalla pieni vaan naureskelee ja hihkuu ja pysyy tyytyväisenä.
 
Ööh, pitänee ottaa yöllä aikaa ja lukee mitä täällä oikeen on tapahtunut. :eek: Nyt en ehdi mutta n. 10 sivua tekstiä tullut sitten viime käynnin!!! :eek:

Vauva-arki on mennyt niin nopeesti jotenkin niin ei oo tullut läppärii avattua. Tarttis näköjään useemmin!

Jotain surullista, sen huomasi heti.. :sad001

Toivottavasti myös iloisia asioita! :) Me aloiteltiin ukkelin kanssa värikylpyharrastus. :)
 
Vähä söpöö, miehet innoissaa sössäämäs värien kans, vähä maistelemas sinistä mustikkaa, voivoi ku meijän raimo-kaaleppi on söpö kun se tuolla telmii x)
 
Takaisin
Top