Vaunut

Tänne tilattu Saksasta Gesslein F6 air+ vaunut. Houkutti hirveesti ne ihanat värit mitä siellä oli valittavana. Ja huomattavan paljon halvemmaksi tuli kuin Suomesta liikkeen kautta tilattuna. Viikko sitten lähti tilaus ja kolmen viikon päästä pitäs tulla. Voin sitten raportoida kuinka hyvin luvattu toimitusaika ja toimituksen sisältö yms. piti kutinsa.
Heiiiiiiii, mikä paikka? Mä koitin googletella, mutten löytänyt kovin montaa. Kahden vaiheilla, uskalletaanko...
 
epp8, mä laitoin tonne jonnekin aiemmin linkin, josta oisin tilannyt Saksasta Gessleinit. En tiedä, mistä DuracelPupu te tilasitte, mut se linkki, jonka mä laitoin niin mun ystävät tilasivat sieltä eikä toimituksessa tai vaunuissa ollut mitään vikaa :-)
 
Juurikin tuolta babyonlinesta tilattiin. Puolentusinaa nettikauppaa Saksasta löydettiin mutta tuolta sai parhaiten noita "lisävarusteita" ja niiden kanssa hinta oli edullisin. Jos olisi ottanut pehmeällä kantokopalla ja ilman ratasosan tuulisuojaa niin sitten ois tullu muutaman kympin halvemmaksi jostain muualta, mutta kaikissa verkkokauppoissa ei ollut esim tuota kopan vauhtomahdollisuutta.
 
Juurikin tuolta babyonlinesta tilattiin.
---
Onko teille tullut jo vaunut?

Mulle tuli eilen illalla sähköpostiin joku postin sähköinen saapumisilmoitus, että paketti jostain GLS Finlandilta olisi saapunut. Katsoin vielä lähetystunnuksella, niin paketin paino on n. 17kg :eek: En ainakaan muuta keksi tilanneeni kuin vaunut ja kaukalon...

Paketti sinällään näyttää olleen siellä jo silloin kun kävin muillakin postiasioilla, mutta ilmoitussähköposti tuli sitten vasta paria tuntia myöhemmin :rolleyes: Oispa ollut kiva katsoa tämäkin samalla, nyt joutuu poikkeamaan uudestaan.

Muoks: Näköjään tuolla BOS:ssin sivuillakin tilauksessa lukee että "with parcel service GLS", joten juu, eiköhän tämä paketti sieltä ole tullut. Jännittääää! Varmaan vasta pelkkä kaukalo, mutta silti!
 
Muokattu viimeksi:
Mä en esikoisen aikana tehnyt mitään vaunututkimusta - ostin veljenpojan todella vähän käytetyt Brion Happy yhdeistelmät ja on ollut viimeisen kahden vuoden aikan todellla hyvät. Voin suositella. Menee säässä kuin säässä (ilmakumit), todella tukevat ja iso kuljetuskori esim.ruokaostoksille. Näillä rattailla voisin jatkaa, mutta nyt täytyy saada 2,5v + uusitulokas samaan kyytiin, niin päätin hankkia tuplarattaat. Useiden bussissa suorittamieni "haastattelujen" jälkeen päädyin Emmaljungan super viking rattaisiin. Kun esikoinen ei enään kyytiin kaipaa, niin niistä saa hyvät yhden lapsen kulkuvälineet. En oo vaan koskaan tajunnut millaista hifistelyä nää rattaiden tuunaukset voikaan olla :wink. Ja todella kallista hommaa.:woot:. Täytyy olla koppaa, istuinta, sadesuojaa, hyttysuojaa, seisomalautaa, vaunuverhoa, istuinpehmustetta, jalkasuojaa... Esikoisen kanssa kaikki oli yksinkertaisempaa :p.
 
Mulla oli nyt vaunujen kriteereinä ketteryys ja monipuolisuus. Toiveena on nyt pärjätä yksillä kärryillä. Toisen kohdalla meillä oli enimmillään seitsemät erilaiset.. Hups!
Nyt halusin siis:
-kevyehköt, helposti kääntyvät kärryt
-mielellään neljä pyörää (anoppi ei työnnä kolmipyöräisiä ja isompana ainakin hoitaa jonkin verran)
-että meidän turvakaukalo käy adaptereilla runkoon
-vaunukoppa (aiemmin ollut vain kantokassit)
-ratasosan saa työntäjään päin/ pois päin työntäjästä
-mahtuu meidän autoon
-mielellään ei mustat

Päädyttiin mamas&papas sola-kärryihin ja kaikki muut täyttyi, paitsi väri toive. Turhamaisuudesta tinginkin mieluiten. Täytyy vaan tuunailla jotain..Rattaat ostettiin käytettyinä ja vaunukoppa uutena ja lisäksi adapterit. Oon kyllä tosi tyytyväinen. Koko paketti tuli maksamaan vähän päälle kolme sataa.
 
Kannattaa muuten uudet vaunut käsitellä ulkopinnoilta tekstiilisuojalla ja metalliosat vahata auto tai venevahalla. Helpompi pitää puhtaana. :)

Toki vanhat voi käsitellä samalla tavalla, mutta silloin pesu ennen käsittelyä on tärkeä.
 
Kiitos hyvästä vinkistä elaffy! Eipä olis tullut mieleen :) Tänään mennään noutaan vaunut :D
 
En muista enää, mistä vinkin löysin. Ehkä jostain monikkojulkaisusta.. :)
 
Meitin seepra-kaukalo se sieltä tuli! :Heartpink

Siis tuliko sulle sekä vaunut että kaukalo? Koska teit tilauksen? Tuliko sieltä etukäteen mitään seurantakoodia tms.?

Täällä ei oo vielä kuulunu mitään muuta kun semmonen kiitos tilauksesta tästä linkistä pääset arvioimaan ja antamaan palautetta palvelustamme. Maanantaina tulee meillä tasan neljä viikkoa tilausvahvistuksesta.
 
Epp8 mekin katottiin tota seeprakaukaloo mut päädyttiin kuitenkin tohon tarjouskaukaloon.
 
Siis tuliko sulle sekä vaunut että kaukalo? Koska teit tilauksen? Tuliko sieltä etukäteen mitään seurantakoodia tms.?
Ei tullut mitään ilmoituksia etukäteen ja tällä kertaaa tuli vain kaukalo. Vaunuilla vaan ottaa sen aikansa. Tilattiin 15.3.
Ihmettelin vaan sen painon kannalta, että olisiko voinut olla jo vaunut, mutta mies sitten huomautti, että nopeasti se paino tulee jo kaukalostakin.
 
Niin kyllä kai se tulee painoa siitä kaukalostakin pakkausmateriaaleineen mutta että 17 kiloa. Tuntuu kyllä vähän paljolta...
 
Veikkaan että tuo on ollut joku ennakkoon ilmoitettu "varauspaino", mielestäni jossain lähetyslapussa paino oli muutaman kilon kevyempi.
 
Juuh. Kuulostaa ns järkevämmältä. Täällä jännätään että ehtiiköhän vaunut tulla ennen pääsiäisen pyhiä. Tuohon saksan päähän niinkin luotan että toimitusaika on sen neljä viikkoa, mutta sanotaanko näin että tähän kotimaiseen postiin on kyllä luotto menny jo aikaa sitten. Ei ole kerta eikä kaksi kun ihan kotimaisetkin nettiostokset makaavat lähes viikon jossain postin logistiikkakeskuksessa.
 
Selasin ketjun nopeesti läpi. Taaperolle hankin torista käytettynä ei minkään merkkiset vaunut, oisko ne jotkut Simo merkkiset :D No mut tosi hyvin ollaan niillä pärjätty täällä maalla korven keskellä. Täällä ei tuu ketään koskaan vastaan niin kellepä niitä hienouksia täällä esittelis, kunhan on käytännölliset :) Maksoin niistä vaan 90e ja kuitenkin ne oli ihan melkein uuden veroiset, hyvin pidetty. Niissä saa tämäkin vauva uinua jos suostuu kun on kesävauva. Olen todennut sen että ainakin talvivauvat nukkuu päikkärit hyvin vaunuissa, kolmesta on kokemusta mutta arvoitukseksi jää mitenkä tämä kesävauva nukkuu kesäkuumalla vai pitääkö sisällä viileessä nukuttaa päikkärit...

Tuplarattaita olen hankkimassa ja oon kallistumassa niihin Phil & Teds Navigator 2 merkkisiin. Mutta niistä kirjoitinkin jo tuonno tuplarattaat osioon :)
 
Takaisin
Top