Vaunut

Pori/Rauma! Minkälaiset valikoimat Muksumasseissa on vaunuja? Mitä merkkejä? Onko jommassa kummassa liikkeessä laajempi valikoima? Harkitaan että lähdettäisiin käymään, mutta sivuilta ei löydy osviittaa.
 
Porissa on emmaljungia muutamat kappaleet ja sit vähän muitakin. Ei ihan hirveen iso valikoima ollut syksyllä, kun käytiin, merkkien suhteen, mutta eri malleja oli.
 
Rauman muksumassissa muistaakseni lähinnä emmaljungia ja brion vaunuja, niitä ns. perusmalleja. Oli siellä kyllä muitakin merkkejä, joita en muista, ja malleja.
 
Tosta saa nyt varmaan sen käsityksen et Raumalla olis parempi valikoima mut mä luulen et se on aika pitkälti sama kummassakin.
 
Siis oli Porissakin silloin emmaljungien lisäksi pari eri merkkiä. Malleja oli sit useampi. Mut ei niitä mitenkään hirveen paljon ollut. Muksumassi onki Porissa vissiin ainoo missä pääsee vaunuja kattelee, nytkun lauran lastentarvikke sulki ovensa.
 
Kaveri osti muistaakseni Brion vaunut Porista siitä olisko Pyörä-Pori (??) siinä Neste PorinPortin ja Lidlin välissä.. En kyllä tiedä myydäänkö siellä mitään muita merkkejä.
 
Lilliputissa näytti olevan: Teutonia Fun (viimevuoden malli, 4 väriä, tarjouksessa vähän vajaa 600e), Brio, Nana, ja joitain muita mistä ei oikein erottanut nimiä.. Ahtaassa tilassa, mutta tosiaan vähän kaikenlaista tavaraa - kuten nyt vaikka sen "säkkituolisitterin" Doomo(?) vaaleanpunasävyinen mallikappale tarjouksessa, oisko ollut puoleen hintaan. MuksuMassi Porissa asiantunteva myyjä, Emmaljunga, Brio, ja jotain T-Amberoita..?

Nyt voidaankin sitten jäädä harkitsemaan, että pitäisikö kuitenkin heti valita Super Viking, jos kaikki menee hyvin ja sisarus saataisiin melko nopeaan tahtiin.. Toisaalta aiemmin ihastuttiin kovin kaikkiin vaihtoehtoihin, joita Gesslein tarjoaa tilausvaiheessa.. Aina voidaan toivoa että täältä tulee samanlainen "minä-itte" kuin vanhempansa, eikä haluaisi rattaisiin.

Jollen jo aiemmin maininnut, niin turvakaukaloksi vähän jo löimme lukkoon Kiddyn EvoLunaFixin makaavine automatkustuksineen.
 
Hei ei kellään ole kokemusta kunertin vip yhdistelmistä? Tai tutuilla tai tutun tutuilla.. Ovat halvat rattaat ja arvostelut olleet hyviä mutta silti mietittyttää ostaako ne vai jotkut muut..
 
Osaisiko joku vinkata hyviä ja melko pieniä/ ketteriä yhdistelmävaunuja?

Ongelmana on, että vaunujen tulisi mahtua ahtaaseen hissiin ja säilytettäväksi eteiseen, joten eivät saisi olla mitkään hirmu isot.
niin ja vaikka suht pieniä vaunuja etsin, niin toivoisin löytäväni vaunut, joita voisi käyttää mahdollisimman pitkään.
muutoin vaunuja käyttäisin aika paljon keskustan kaduilla sekä puistojen hiekkateillä..

itse kun en vielä vaunuista paljon mitään tiedä ja en tiedä mitkä olisivat sopivimmat vaunut meille..
 
Muokattu viimeksi:
Mua sittenkin houkuttaisi ostaa ihan uudet vaunut meidän vauvalle, kun meidän porukat sen maksais. Sit tarttis enää se kaukalo ostaa. Me jätetään paljon melko viimetippaan kun tilaa on niin vähän. Kyllä sitä oottaa jo et pääsee isompaan kotiin, mut tää on niin rauhallinen et harmi sinänsä lähtee mut kaikkee ei voi saada! Kyl me vuos tässä ehditään asua.
 
Meillä oli esikoisella, eipä noissa moitittavaa ollunna...

Anteeks tuosta hymiöstä, en saa sitä pois :D

Edit. Sain näköjään kuitenkin.................
 
Minulle on tarjottu pari vuotta vanhoja vähän käytettyjä 150 egua. Mutta en löydä netistä oikein mitään tietoa koko merkistä. Muuta ku keskustelupalstalla haukkuja 2007 luvulla. Onko milloin ostettu teidän vaunut?
 
En muista kyllä niiden vuotta, mut mulle oli vaunuissa tärkeintä se että ne on tukevat ja mukavat työntää, ja että tavarakoriin mahtuis pari ruokakassia :D Olin minä niihin tyytyväinen. Toki vaikee sanoo kun en oo muita vaunuja työnnelly!
 
Tänne tilattu Saksasta Gesslein F6 air+ vaunut. Houkutti hirveesti ne ihanat värit mitä siellä oli valittavana. Ja huomattavan paljon halvemmaksi tuli kuin Suomesta liikkeen kautta tilattuna. Viikko sitten lähti tilaus ja kolmen viikon päästä pitäs tulla. Voin sitten raportoida kuinka hyvin luvattu toimitusaika ja toimituksen sisältö yms. piti kutinsa.
 
Takaisin
Top