Vaunut/Rattaat

Huusin tänään itselleni Teutonia Mistral Sports 2005 yhdistelmävaunut. Makso vaan 80 e ja mukaan tulee kaikki mitä on alkuperäsessäkin pakkauksessa ja ohjekirjat. Mielestäni noi on kyl tosi edulliset ku kävin vertailemassa samantyyppisiä vaunuja et oon kyllä ihan tyytyväinen :) Ensimmäinen raskaus täälläkin ni tuntuu et kaikki on nii uutta eikä oo yhtään vertailupohjaa et tietäis esim. mitkä vaunut ois hyvät..
 
Me käytiin eilen hakemassa ne B-dualit uuteen kotiin <3 ja pakko sanoa et ei kyllä uusille häpeä ollenkaan! Tosi hyvin pidetty vaikka vuoden kuitenki käytössä ollu. Onneks ei ostettu uusia kun sai kaikinpuolin uudenveroset ja melkeen puoleen hintaan! Eilen niitä jo Jeminan kanssa testailtiin ja on kyllä tosi hyvät. Tätä ostosta en kadu ja vanhat rattaat saa nyt siirtyä sivuun ja otetaan heti Jeminalle noi uudet käyttöön :)
 
Meillä oli esikoisella ja toisella (molemmat syksyllä syntyneitä) Kuomurattaat pehmeällä kantokopalla. Ja silloin ajateltiin että ei saa olla liian korkeat rattaina. Mutta pehmeä kantokoppa tuli aika äkkiä pieneksi, ja jäi mielikuva että vaunuina ne olivat aika alhaalla. Joten nyt meille tulee ensin vanhana ostetut vaunut ja sitten hommataan rattaat erikseen.
 
Minkä merkkiset rattaat teillä oli rominna? luin vaan et noi teutonia mistral vaunut on vissii aika lyhyet ja mun mies on sentään 190 cm pitkä, kiva sen sit työnnellä niitä vaunuja :D Itse olen onneks tälläinen 163cm lättäjalka emoticon  Mä ajattelin et se pehmeä kantokoppa ois parempi ja lämpimämpi talvella..
 
Ne oli ulkomuistista Simeon veikkaisin. Hyvän näköiset ja muuten hyvät. Mutta muistan että selkä oli itsellä aina ärtynyt kun joutui enemmän asettelmaan lasta tai koppaa. Itse olen 174 pitkä, joten en nyt niin kauhean pitkä ole. Vertailin niitä silloin vuonna 2001 ja istumakorkeus ratas asennossa oli suurin piirtein vastaava kuin rattailla. Kun ajattelimme sitä ettei painopiste nouse liian korkealle ratas asennossa,, jossa sitä kuitenkin enemmän tarvitaan. Kantokopassa oli irrotettava levy pohja. Kun sen irrotti sai hyvän makuupussin joka taipui istuma-asentoon. Ja kantokoppa oli lämmin. Mutta kuopuksella, joka kasvoi vähän reippaammin (syntyessään 50 cm 30.9. ei meinannut pituus ja leveys riittää kevääseen) Pussi oli täysi!
 

Mä oon pyöritelly kaikkia vaunusivuja koneella melkeen ylikuumenemiseen asti. Ykkössuosikkina on Emmaljungan Edge Duo Combit. Täällä korvessa ku asustelee, nii on pakko olla sellaset et pääsee tuulessa ja tuiskussa eteenpäin nii asfaltilla ku rämeikössä ;) Oon niitä pyöritellykki ja tosi jämäkän oloset on. 

Pitäs vaan nyt soitella rajan toiselle puolelle ja tehä varaus vaunuista. Niitä ku ei sit varmasti siellä oo, jos vaan lähtee osteleen  :/ Ja jos ne sit kertos et onko vielä viime vuojen malleja jemmassa varastossa.

 
Mulla on Basson merkkiset yhdistelmät, mitkä pistän myyntiin kyllä jahka marraskuu lähenee...Tälläselle 162cm likalle oikein ihanat vaunut kyllä. Harmittaa, että pitää niistä luopua. Mut niissä on pehmee kantokoppa ja heittoaisa, mikä varmasti kesällä tulee otettua käyttöön ja noi iiiihanat (itselle välttämättömät) ISOT pyörät edessä ja takana.. Mä kun tykkään kävellä oikeastaan kelissä ku kelissä (joo en sateeseen lähde) ni talvella en ois millää pärjänny pikkusilla kääntyvillä pyörillä.
 
Meilläkin ollaan vähän jo silmäilty yhdistelmävaunuja :) Niitä on ihan kauheesti markkinoilla nykyään!!
Nyt päädyttiin että ostetaan nuo Emmaljungan Edge yhdistelmät. Parilla sukulaisella on sellaset ollut ja kuulemma tosi hyvät ja kestävät. Onko muilla kokemusta näistä?? :)

 
Mulla ei ole kokemusta kyseisistä vaunuista, mutta olen kyllä itsekin käynyt niitä ihailemassa :D päädyttiin kuitenkin saman valmistajan Cross malliin. menee vähän pienempään tilaan ja liikkuvat ketterämmin. Tullaan kuitenkin autoilemaan paljon ja cityelämää lähinnä vietämme :D
perjantaina pääseen taas hipelöimään vaunuja lastentarvikkeeseen! :D pitääkin kattoo onko ne hinnat nyt noussut niinkun myyjä vihjaili :/
väri pitäis vielä valita... :D
 
Me valittiin väriksi harmaa :) ajateltiin että ovat ihan neutraali väri, eikä liian "poikamainen" :) että jos sitä vaikka innostuis lisää lapsia joskus tekemään ja seuraava oliskin tyttö ;) ni ei tarvis sitten harmitella väriä. Ite jotenki ihastuin siihen Edgen "jämäkkyyteen" ja isoihin pyöriin :) meinaa vaan mennä pää sekasin, kun ne kaikki vaunut on niin ihania!! Valinnanvaraa kun on nykyään niin paljon :) Toivottavasti kukin löytää mieleisensä!!! :D
 
Heipsan,

Me saatiin käytettynä emmaljungan rattaat, mallista ei kyl oo mitään hajua. Väri on beige/musta ja ollu sekä tytöllä et pojalla käytössä. Mullaki on kyl ehtona juuri renkaiden koko, koska pakko päästä vähän muhkuraisemmallaki alustalla liikkeelle. Nuissa on kova kantokoppa ja ei mulla oo kyl pehmeestä ees mitään kokemusta. Menee suhtkoht pieneen tilaan autossaki, eli koira mahtuu rattaiden kaa peräkonttiin. Ilmaseksi ko sai nää vaunut siskolta niin ei nyt muuten ollu mitään suurempia vaatimuksia. Jarrut pitää vaan uusia mut muuten ihan iskussa olevat rattaat :)
 
Meidän 70-luvun somisterattaat päätyy parvekkeelle ulkonukutusrattaiksi. "Oikiat" vaunut pitäis siis hommata.

Työkaveri jolla on nyt vuotias poika sanoi että hänelle käytössä on paljastunut tärkeimmäksi ominaisuudeksi se, että vaunuissa on hyvät jouset, jotta vauvan saa rynkytettyä uneen (:D) Ja sitten heillä on turvakaukalo-matkaratas-yhdistelmä jotta rattaat mahtuu auton kyytiin ja naps vaan on helppo käydä automarketissa kun ottaa turvakaukalon irti autosta rattaisiin kiinni. Meillä on kauppaan n. 150 metriä että en tiiä kuinka tähdellistä on ottaa vauvaa automarkettiin, mutta kai sekin päivä joskus koittaa. Ja pitäähän sitä neuvolassa käydä ja sukulaisissa ja...

Nyt kun tietää kumpi on tulossa niin vois aloittaa hankinnat helpoimmasta päästä (valitse vain väri) : ostoslistalla AMME :)
 
Me käytiin kuun alussa hakemassa Kemistä Emmaljungan Duo Egdet, sporttirungolla tieten. Meillä ku tosiaan pitää olla sellaset joilla pääsee eteenpäin niin asfaltilla ku pöpelikössä. Koiraa ku pitää ulkoiluttaa kuiten säässä ku säässä, nii vaavelihan se on mukaan otettava :)
Mä kyllä ihastuin siihen sporttirunkoon. On hyvänkokoset pyörät, jouset ja se heittoaisa. Vaikka onkin painavin runkomalleista, niin meille ehottomasti sopivin.

Mun veljen perheessä on käytössä ihan samat vaunut ja sieltä en oo kuullu ku kehuja. Ja hyvin ku säilyttää, nii menee vaikka seuraavat 15vuotta :D

Matkarattaat ostettiin kans heti, et ei välttämättä joka reissulle tarvi "isoja" vaunuja pakata matkaan. Ja ku kaukalo käy niihin rattaisiin, nii vielä parempi. En varmaan Kuusamossa mitää matkiksia tarvi ku ei nuita kauppojakaa ihan joka nurkalla oo, mutta reissuun sitte matkaan. Ootteko muut hommannu matkarattaita??

Ukko yritti aluksi ihan tosissaan mulle ehottaa et ostettas vaan matkarattaat. Pitko nukkuis kuulemma niissä tosi hyvin ja meinas et maastolenkitki on tosi näppärä tehä kevyillä rattailla jossa pienenpienet kääntyvät pyörät, meinas huumorintaju mulla loppua siinä vaiheessa.. :S
 
hih :D miehet!

meillä ei oo ainakaan vielä mitään matkarattaita, katotaan aluksi miten noilla yhdistelmillä pärjätään...eli riittääköö auton tilakapasiteetti :D
 
Osaisko joku sanoa merkkiä ja mallia semmoisista sisarusrattaista, jossa muksut ovat vierekkäin, mutta istumaosat saavat käännettyä eri suuntiin?
Vauva saisi olla minua kohti ja esikoinen voisi vaikka olla nokka menosuuntaan.
 
ninetsu Ainakin Carenan Double Swing rattaissa saa eri suuntiin ne istuinosat ja on uutenakin aika halvat! Me meinattiin ensin ostaa ne, mutta sit kuitenkin päädyttiin noihin Britaxin B-dualeihin kun meillä tuplille ei oikeen oo käyttöä kun kaupungilla käydessä :)
 
Okei, kiitos LauraElina!
Haluaisin tosiaan sellaiset rattaat, että esikoisen saa käännettyä pois päinkin. Ja kuitenkin edulliset, koska niiden käyttöikä on varmasti aika lyhyt kun poika täyttää pian vauvan synnyttyä 2v. Tai sitten jotkut käytetyt.
 
mä sain tänään saksasta tilaamani yhdistelmät kotio :)
SaKa28 merkkiset? ja on ihanat ja ketterät. Näis on ilmakumit ,edessä vähän pienemmät (kääntyvät) renkaat kuin takana mutta kuitenkin tarpeeksi isot että pärjää hyvin lumessa ja maastossa :) nää pienet eturenkaat ku on isommat ku mitä meiä carenan kuomurattaissa :D
Näis on etupyörät halkasijaltaan 25cm ja taka- 30cm :) Nää on ihan superkevyet verrattuna esikoisen aikasiin yhdistelmiin ,sillon meillä oli simo by bertinin yhistelmät.ootan jo innolla et mies tulee kotii nii päästään tesmiin ihan ulkona noit vaunuja :) esikoinen siis saa pitää niitä syksyyn asti rattaina :) me ei tuplia hommattu ku Aleksi on jo melkee 3v silloin ku tää syntyy.aion turvautua seisomalautaan ja talvella pulkkaan.ja sit mull on viell vauvalle manduca jos koen tarpeen laittaa Aleksin rattaisiin :)
 
Osaakos täällä ihmiset mainita että mikä on paras rengas?
ilmakumit? ilmakennot? täyskumit? ihan semmoista normaali ajoa kesällä ja talvella siis.

Jostakin olen lukenut et ilmakumit puhkeis helposti? ja mistähän sais edullisesti vaihtorenkaita (BRIO)? nettikaupoissa ei näy olevan. Ja käykö esim emmaljungat brioihin?
 
meillä käviki sitten paskempi tuuri noitten vaunujen kanssa -.- pitiki ehtiä kehua...
tokalla ulkoilu kerralla niistä pamahti vanne renkaasta paskaks ja runko meni koko kärristä vinkkeliin :S ja ihan siis norm ulkoilussa. huoh...kiva nyt yrittää hoitaa tota asiaa saksalaisen liikkeen kanssa. että mua ottaa päähän.oli niin ihanat vaunut.rahanmenokaa ei ota nii paljoo päähän ,enempi se että mieleiset vaunut oliki ihan sudet :/
no nyt sit metsästään uusia. Aion kyll nyt tällä kertaa sit mennä ja ostaa ihan liikkeestä jostain.


OSAMA.
ilmakumit on maastossa (minusta) parhaat.kulkee hyvin niin soralla ,asfaltilla kuin lumessakin. Mut meill on rattaissa ilmakennot ja kulkee nekin mainiosti :) täyskumeja en itse ostais ELLEI asu jossain kaupungin keskustassa missä ei kauheita lumivalleja kerry
 
Takaisin
Top