Vaunut/Rattaat

ninanina

Vauhtiin päässyt keskustelija
Ajattelin nyt perustaa tälläsen missä voidaan vertailla tulevia rattaita..
Me käytiin tänään kattomassa tollasia Britaxin b-dual sisarusrattaita ja niihin varmaan päädytään.
Pakko vielä hommata tuplat ku esikoinen sen verran "pieni" vielä ettei varmaan jaksa aina kävelle / olla sisaruslaudalla.
Noissa oli kiva ku on sen verran pienet ja kevyet et niillä mahtuu hyvin julkisiinkin :)

Mitäs muut ootte miettiny?
 
Minä jemmasin jo pari vuotta sitten teatteriyhdistyksen varastoa siivotessa Emmaljungan 70-luvun viininpunaiset vakosamettirattaat :) Olleet vissiin rekvisiittana jossain näytelmässä. Samanlaiset oli itselläni ja muutenkin olen vähän retrohöpö. Eihän niillä oikeesti voi juoksulenkille lähteä eikä muuten mutta jos tuossa lähikaupassa ja neuvolassa pääsee pistäytymään. Uusi patja niihin pitää hommata.
 
Meillä on Jeminalla Oran jovi air vaunut ja sitten on jotkut kolmipyöräiset rattaat, joiden nimeä en muista, mutta gracon kaukalo on siihen näppärästi sujahtanut.

Nyt kun on toinen tulossa niin pienellä ikäerolla niin sisarusrattaat olis hankintalistalla ja niinkuin ninanina myös me ollaan ajateltu kallistua noihin britaxin b-dual rattaisiin. Yhdellä kaverilla on ne ja tuntuu ihan kätsyt olevan :)
 
Mulla ei ole minkäänlaista kokemusta  vielä vaunuista / rattaista. Toki olen innoissani niitä jo netistä katsellut ja miettinyt sekä bongaillut muiden vaunuja.
Jos ultrassa on kaikki ok niin sitten oon lähen kyllä kunnolla hypistelemään vaunuja johonkin vaunumarkettiin :D jippiii!
mutta oisko jotain neuvoja / vinkkejä mitkä on ihan ehdottomia ominaisuuksia? tai onko kohdalle sattunut jotain huonoja merkkejä / malleja joissa jotakin vikaa?
 
zibbh ite ostin esikoiselle Emmaljungan Duo Edgen heittoaisalla ku luulin että ne on sellaset mitkä on hyvät.
Ite en niistä tykännyt. Heittoaisaa en tainnut kertaakaan käyttää, Emmaljungat on tosi isot ja tönköt työntää mun mielestä.
Myin ne aika nopeesti pois ja ostettiin tilalle Gracon matkarattaat ja Cresent m300 yhdistelmät.
Niihin oon ollu tosi tyytyväinen emoticon

Nyt jos odottaisin esikoista ja mietinnässä ois muutaman vuoden sisään toinen ni ostaisin varmaan noi Britaxin b-dualit kun ne menee yhdellä tai sitten voi ostaa sisaristuimen niin muuntautuu kahdelle emoticon

Mutta niinku monet muutkin asiat niin tääkin on varmaan tällänen mistä kukakin tykkää aihe.

Ainiin, noissa Cresenteissä ja Britaxeissa on edessä pienet pyörät ja liikkuvat myös lumessa siinä missä isotkin pyörät. Ainakin mun mielestä. Itteleeni ei oo tullu mitään ongelmia niiden kanssa ja ne on sisätiloissa (kaupat/tms) tosi ketterät kun kääntyy pienessä tilassa.

Esikoisen kanssa kun luin kaikkia nettikeskusteluita niin luulin että on pakko olla isot pyörät että pääsee lumessa eteenpäin..
 
Meillä kanssa edessä toi kaksosrattaiden metsästys. :)
Onneks tässä viel hetki aikaa tutkia mihin päätyy. :)

Esikoisella meillä on yhdistelmävaunut, tosi kätevät varsinkin kun oli pieni, sai aina istuimen suoraan autosta rattaisiin kiinni ni ei tarvinnu pientä herättää kauppareissua varten. :)
 
Meille myös pitää jonkinlaiset sisarusrattaat hankkia...

Me ostettiin pojalle maastokuvioiset Oran Taigat. Olen ollut ihan tyytyväinen. Tottakai varmasti jokaisissa vaunuissa on jotain, mitä haluaisi muuttaa.
Käytiin liikkeessä alkuraskaudesta ostamassa minulle tukivyö ja mies bongasi jo silloin ne maastokuvioiset vaunut. Mies kun harrastaa metsästystä, niin tämän oli ihan pakko saada ne... Käytiin sitten pari kuukautta myöhemmin katsomassa minkälaisia vaunuja siellä liikkeessä on tarjolla ja siellä oli edelleen nämä Oran vaunut ja ne olivat vielä alennuksessa. Joten ne lähtivät meidän mukaan. Eipä ole toisia samanlaisia tullut vastaan...

Nyt sitten kuitenkin tuntuu, ettei niihin tuplarattaisiin viitsisi kovin hirveästi laittaa rahaa, kun varmasti niiden käyttöikä on melko lyhyt. Esikoinen täyttää pian 2 vuotta vauvan synnyttyä. Mietein että kun meillä kerta on Oran vaunut ja kantokassi niihin, niin kannattaisiko ostaa Oran tuplat, niin niihin varmaan passaisi sama kantokassi...? Mies taas tuumasi, että pitää ostaa maastokuvioiset sisarusrattaatkin. emoticon
 
itekin oon kuvitellut että pitää olla isot pyörät jotta pääsee (näissä nykysissä?) suomen talvissa eteenpäin. no, hyvä kuulla että ei välttämättä ole näin :D
mä oon ihan amatööri näissä..pitää tätäkin nyt kysyä. mikä on heittoaisa? :D
 
ninetsu teillähän vois hyvällä tsägällä riittää pelkkä sisaruslautakin ku esikoinen on jo niin "iso" tai sitte ostatte vaan rintarepun missä voi vauvaa kantaa jos esikoinen haluaakin rattaisiin.
Tai sitten käytettynä jotkut sisarusrattaat. Ymmärrän just ton ettei haluis hirveesti niihin sijottaa rahaa ku ei oo hirveen pitkään käytössä kahdella..

zibbh heittoaisa on sellanen missä saa kätevästi muutettua työntösuuntaa jos esim aurinko paistaa /tuulee juuri väärästä suunnasta. Ideana varmasti joo ihan hyvä, mutta tosiaan itse en tullut sitä käyttäneeksi varmaan kertaakaan ja se oli aluksi yksi "pakko olla" kriteeri :D
Ja monissa yhdistelmissä/rattaissa saa kuitenki käännettyä sitä koppaa/ratasosaa.
 
Tämähän on hyvä pohdintaketju. Voi taas vaipua vaunukoomaan emoticon

Meillä on jo siis yhdet pienet näppärät rattaat, mutta koska ikäero tulee olemaan niin pieni on tuplarattaat hankittava. Rahanmenoa tuntuu tulevan enemmän kuin esikoisen kanssa, kun silloin saatiin paljon kamaa ilmaiseksi, mitkä tietenkin ehdittiin jo laittaa kiertoon (osa oli jo niin vanhaa että meni roskiin).

Piti noista pienistä pyöristä sanoa sen verran että meillä on siis Concord Neo- rattaat, jotka ovat aivan unelmat sisätiloissa, julkisissa ja kesällä. Pienet etupyörät ovat kyllä talvella olleet aika hanurista. Jos on sohjoista tai muuten vain ei kovapintainen maa, niin vaunuja joutuu pääasiassa vetämään. Eli me liputetaan isojen pyörien puolesta. Toki ollaan selvitty ja pulkkailtu aika pitkälti talvi, että kannattaa pohtia minkälaiseen käyttöön vaunut juuri teillä tulevat. Mielipideasioita emoticon

Kasasin jo tuossa listan varteenotettavista rattaista (vähän olen innoissani :))
Baby jogger city select (pienet)
phil ja teds (isot)
britax b-dual (pienet)
obaby xi tandem (isot)
mutsy urban rider (isot)
bugaboo donkey (isot)
easywalker (vierekkäin isot)
suluissa isot vai pienet pyörät.
 
Hopotti harmi että teil on huonoja kokemuksia pienistä pyöristä, meillä ei oo kertaakaan ollu tän talven aikana ongelmia niiden kanssa ku ollaan tuolla sohjossa menty (paitsi mä en harrasta mitään huonolla ilmalla vaunuilua enkä missään metsissä tms)

Toivottavasti kaikki löytäis ittelleen sopivat rattaat :)
Mä luulen et me kallistutaan niihin britaxin b-dualeihin, phil & tedsiä myös ajattelin mut oon täysin 3pyöräisii vastaan :/ ja jotenki ne on musta aika isot verrattuna britaxeihin :)
 
Toivottavasti löydän jonkun hyvän myyjän niin pääsen tekemään vertailuja ja kyselemään tyhmiä ;)
oon kyllä aina haaveillut  Emmaljungan vaunuista..mutta katsotaan nyt emoticon
 
Hei kysyisin teidän kokeneempien mielipidettä: liputatteko kovan vai pehmeän vaunukopan puolesta? :D
hyvät /  huonot puolet`?
onko muuten joku tietty vuodenaika kun kaupasta saa vaunuja alehintaan? työkaverit ovat puhuneet että moni ostanut vuodenvaihteessa viime vuoden malleja edullisesti..mulle se tulee kyllä vähän liian myöhään ;)
 
Meil on noissa Oran vaunuissa kova kantokoppa ja on kyllä ollut ihan hyvä. Pehmeestä kantokopasta ei oikeestaan oo kokemusta niin en osaa sanoa kumpi olis parempi. Toisaalta taas Jemina kun oli pieni ja oltiin yökylässä miehen vanhempien tai mun vanhempien luona niin se kova kantokoppa toimi kätevästi matkasänkynä. Oli sen verran tilavaa mallia :)
 
saiko niissä sitä kopan pohjaa yhtään pystympään asentoon, vai oliko lapsi sitten aina vakaatasossa siinä?
oon nyt saanut kaikenmoisia neuvoja eri ihmisiltä, mutta ensikertalaisena kaikki on niin uutta :D
toi on tietty hyvä juttu että sitä on voinut käyttää myös "matkasänkynä"

Kävin tänään lastentarvike liikkeessä kattelemassa.
Mietin nyt Emmaljungan City Crossin ja Nitro Cityn välillä. Varmaankin vakaa kallistuu enemmän ton City Crossin puolelle, epäilen ettei Nitro Cityllä pääse talvihangissa eteenpäin..kokemuksia kellään  näistä vaunuista?
..mutta toisaalta se Nitro City olisi niin ketterä. liikkui niin sulavasti että... :D
 
Mä tein niin että sit kun Jemina alko haluumaan pystyyn niin otin koko kopan pois ja laitoin vaan makuupussin tilalle ja sit pysty nostaa selkänojaa ihan mihin asentoon tahansa. Talvella sit laitoin lampaantaljan vielä sen makuupussin lisäks niin ei tullu kylmä kun ei ollu sitä koppaa enää :)


Emmaljungista ei oo mulla kokemusta, mutta kysäseppä tuolla yleinen raskauskeskustelu puolella niin varmasti löytyy paljon kokemuksia kyseisistä vaunuista! Meillä sisarusrattaiden hankinta edessä niin ei tuu edes perehdyttyä enää :D
 
Mäkin olin tässä katsellut yhdistelmävaunuja jo parisen viikkoa. Merkittävin valintakriteeri meillä oli se, että mahtuisivat Yariksen peräkonttiin, mikä oli aikamoinen haaste. Lisäksi halusin ostaa vaunut mieluiten käytettyinä. Koska olin ihan ummikko näissä vaunuasioissa, niin marssin muutamana päivänä katsomaan vaunuliikkeen vaunuja ja sitä, mikä merkki mahtuisi auton peräkonttiin. Löysin halvan Chipolino Ultran, joka vaikutti ihan kevyeltä ja kätsyltä. Vaikka tuo Chipolino olikin yhdistelmävaunu/rattaat-osastolla, niin minusta tuo makuuosasto ei ollut tarpeeksi suojaisa lapselle (reunat olisivat voineet olla korkeammalla). Samoin pyörät olivat aika pienet, mikä herätti myös epäilystä.

Mutta mutta. Sitten mun mieheni tuttavaperhe ilmoitti, että heillä olisi Carenan yhdistelmävaunut, jotka voisimme käydä hakemassa. Mentiin siis katsomaan niitä, ja vaikka olinkin skeptinen, niin kyllä ne vain Yarikseen mahtui! Muutenkin nuo vaikutti meille sopivilta kärryiltä. Mitään ei noista siis maksettu, mikä häiritsee mua hieman, koska vaunut oli kuitenkin hyvässä kunnossa ja niistäkin on varmana jotain maksettu aikoinaan. Lisäksi saatiin tuolta perheeltä matkasänky, hoitopöytä ammeen kera ja kantoreppu. Tuo perhe pitää kyllä viedä vähintään illalliselle tästä hyvästä. Huh huh mikä keikka.

Tuosta Yariksesta pitää vielä sanoa, että aiotaan kyllä vaihtaa se farmariin jossain vaiheessa, mutta nyt haluttaisiin vielä körötellä vanhalla kauppakassilla jonkin aikaa. Yaris on niin kiva auto täällä keskustan kaduilla.
 
Mä kans eilen repäsin ja ostin huuto.netin kautta ne Britaxin B-Dual sisarusrattaat, joista aiemminkin oon täällä puhunut. Pitkään mietin noiden Britaxin ja Phil&Teds rattaiden välillä, mut sit kun käytiin kattoo niitä molempia lastentarvikeliikkeessä niin oltiin molemmat miehen kanssa ehdottomasi sitä mieltä, että noi Britaxit on paremmat. Pari päivää sitten ne ilmesty tonne huuto.nettiin ja niistä oli jo tullu paljon kysymyksiä ja yks huuto niin ostin ne sit suoraan sillä osta heti -hinnalla. Sinne meni 350€, mutta säästettiin me kuitenkin reippaasti yli 200€ siihen nähden jos olis uutena ostettu. Perjantaina ollaan menossa hakemaan ne rattaat uuteen kotiin. Innolla odotan et pääsen Jeminan kanssa niitä jo testaileen kun siitä saa sen sisaristuimen irti ja voi yhdelläkin vaan käyttää. Nyt tarvis vielä ostaa Britaxin kaukalo ja jalusta niin sen sais noihin uusiin rattaisiin napsautettua kiinni.

Tääl olis siis tarpeettomana myynnissä viime vuoden puolella ostettu Gracon Logico S turvakaukalo jalustalla + Gracon matkarattaat. Tosi kätevä travel system paketti, jos jollain on tälläselle tarvetta! Vauvaa ei tarvii herättää kun sen kaukalon saa klik vaan kiinni jalustaan ja taas rattaisiin. :)
 
Me ostettiin tänään vaunut! Piti vaan mennä vertailemaan malleja mutta päädyttiin sitten ostamaan samantien kun oli loput vuoden 2010 mallit tarjoushintaan. Saatiin just sellaset, mistä olin haaveillutkin ja värikin just se mitä salaa toivoin! Kyseessä siis Teutonian kolmipyöräiset Spirit S3 mallin yhdistelmät "puolikovalla" kantokopalla ja värinä mun ehdoton lempiväri tumma lila (on tosi nätti sävy!). Hintavat nuo oli silti, vaikka ovh:sta hinta putosikin parisataa, mutta onpa ainakin sit laadukkaat ja pitäis kestää useammallakin lapsella (valmistajan takuu 3 vuotta!). Ihan näin paljoa en ollut ajatellut vainuihin laittaa, mutta nyt osu kyllä ominaisuudet niin täydellisesti kohdilleen, että pakko noi oli saada! Ja ehkä nää Teutoniat saa sitten joskus myytyä eteenpäinkin ihan kivaan hintaan, kun ei enää itse tarvitse...Vertailtiin vastaaviin erimerkkisiin joiden tarjoushinta vain 299 niin eroa oli kyllä mm. kankaiden pestävyydessä ja valonkestävyydessä ja noi halvemmat oli jotenkin kömpelömmän oloiset kun olivat melkein 20 cm pidemmät kun Teutoniat. Jätettiin vaunut liikkeeseen säilytykseen heinäkuuhun asti, joten en vielä pääse niitä hypistelemään, mutta parempi näin kun ei kotona oo mitenkään liikaa säilytystilaa.... Samaan pakettiin ostettiin vielä sellainen amme/hoitopöytä-yhdistelmä, joka on tosi kätevä meidän kylpyhuoneeseen. Ihanaa, että ensimmäiset tärkeät hankinnat on nyt tehty!
 
Takaisin
Top