Vaunut/Rattaat

Mä en ole yhtää tätä blogia lukenut enkä jaksa alusta asti plärää tätä läpi, joten kertokaas mulle hyviä rattaita. Eli ne pitäis soveltuu iha maastoo, kaupunkii ym siis joka paikkaan :D Hintaki olis hyvä ettei mikää älytön ois et edulliset olis ihan hyvä homma kans :P
 
Meillä on noissa vaunuissa ilmakumit, ja ne on vanhat ja käytetty soralla, maantiellä ja kaupungissa, renkaita ei oo vaihettu puhkeamisen vaan kulumisen takia kerran. Suosittelen kyllä!

eevi^ kannattee varmaan katella muutaman vuoden vanhoja käytettyjä, sieltä voi löytyä helmi :) ja edullisesti.
Meillä on emmaljungat mallia en edelleenkään muista ja ohjekirja on todella suuren työn takana kaivaa kaapista :D
 
No mä oon katellu käytettyjä myös, mut en nuista merkeistä oikee tiiä mikä o hyvä ja mikä ei :D ja mä mielummin ostan iha uudet :) ne onki varmaa ainoita juttui mitä haluisin iha uutena :D
 
Eevi - Jokainenhan liputtaa varmasti oman merkkisten vaunujen puolesta... emoticon
Suosittelen että käyt isommassa lasten tarvike liikkeessä, jossa on vaunuja mistä valita. He varmasti siellä osaavat sanoa parhaimmat merkit ja ominaisuudet.
Minusta on hankala netistä koittaa katsella ja lukea, onko näissä nyt heittoaisa ja saiko sitä aisan korkeutta säätää, minkälaiset renkaat näisä nyt oli, tästä kuvasta ei oikein nää mitää, tuleekohan näisä sisarusrattaisa kantokoppa mukana vai passaakohan meidän vaunujen kantokoppa näihin, mitähän näisä on muka niin paljon parempaa kun nämä maksaa 200€ enempi kuin nuo toiset... Yms yms... emoticon
 
No näinhän se on, harmi kun ei voi ottaa vaunuja koeajolle niinkuin autoja :D tai ainakaan sellaisilla ei onnistu jotka esikoista odottaa, kuka sitä nyt tyhjiä vaunuja kehtaa pukella pitkin maita ja mantuja, aina on joku mummo kurkkaamassa vaunuihin :D
en tiiä onko yksikköjen vaunuissa (on varmasti) sellaisia eturenkaita jotka kääntyvät ympäri kääntäessä, tutun kaksosten rattaissa oli sellaiset ja oli muuten todella kätevät kun kaupoissa yrittää käännellä hyllyjen väleihin, eikä ne kyllä suoraan pukattaessa  kääntyilleet ja vääntyilleet miten sattuu niinkuin kaupan kärryissä. Jos uudet ostaisin niin varmasti kyllä tätä ominaisuutta ainakin katselisin.
 
Mä oon kattellu ihan aluks 3-pyöräisiä, mutta nyt matkan varrella ne on vaihtuneet kahteen pienempiin etupyörällisiin. Sellaiset ainakin haluan, joissa etupyörä kääntyy ja on yhdistelmät. Musta ne on näppärät. Oon nyt sit päätynyt kahteen malliin Brion singit tai Hartan Topline S:ät, joissa heittoaisa, eli saa isommat pyörät eteen loskassa. Hintaerotkin tietty on Briot 499€ ja Hartanit 689€, siis uusina. Tässä nyt mietiskellään mitä tehdään, onneks ei ole ihan kauhea kiire vielä emoticon
 
Heippa, minä olen täällä uutena ja epätietoisena.
Onko kenelläkään kokemusta Suomen lastenvaunutukussa myytävistä Knorr-merkkisistä saksalaisista vaunuista, Nizza-malli? Ihastuin vaunuihin, mutta ei ole oikein kokemusta millaiste tarvitsisi ostaa.
Kiva olisi kuulla teidän kokemuksia hyvistä kohtuuhintaisista vaunuista :)
 
Meille hommattiin äsken (appi maksoi) Emaljungan City Crossit, pehmeä kantokoppa, värinä musta-harmaat (joku titan-juttu...). Ei mitään hajua kauppaan mennessä mitä halutaan, hyvin myyjä myi... :)
 
Ostettiin kuukausi sitten Emmaljungan city crossit, pehmeällä kantokopalla, väreinä ruskea-musta/harmaa ja hieman valkoista nahkaa. Tulevat elokuussa kun varastolla ei ole juuri tuota väriä. Hieman se valkoinen mietitytti kaupat tehtyä mutta nyt uskon että päätös oli oikea ja myyjä myös suositteli nahkaa ja juuri noita city crosseja! :) Saadaan sitten isompanakin viedä samoilla kun vaihtuu kätevästi rattaiksi :)
 
Mä sain meidän isältä herqules razor 4 spin kuomurattaat, joita voi sisi käyttää jo ihan pienelle vauvalle, koska sinne saa tyrkättyä kantokopan ja selkänoja menee täys makuu asentoon. Mulla ei ole vielä sitä kantokoppaa hankittu, mutta yks tuttu mulle vissiin myy yhden kopan jos on sopiva näihin, tosins e on oikeasti väärän värinen, mut eipä se mua niin haittaa. Mä vaan olen miettiny sitä että kulkeeko noi pieni renkaiset lumessa? :o oon kuullut jotain että ei kulkis eteenpäin jos on pienet renkaat :s onko kokemusta? siinä tapauksessa joudun hankkimaan jotku talvivaunut jos ei kulje :(

tämmöset rattaat Herqules razor 4 spin
 
Mä ostin Emmaljunga duo edget, värinä silver stitch!! Aivan ihanat!!  Myös samaa väriä oleva hoitolaukku tuli ostettua.



 
Meillä on käytetyt Briot. Jotenkin tuntuu ettei meillä tule vaunuille niin kovin suurta käyttöä muutenkaan olemaan. Ilmaiseksi saatiin mun työkaverilta Cracon matkarattaat joihin saa kaukalon kinni (joka myös saatiin ilmaiseksi työkaveriltani). Häneltä saimme myös pinnasängyn ilmaiseksi.
Olen kyllä todella onnellinen että vielä on olemassa tuommoisia ihmisiä jotka antavat. Hän olisi ne kuulemma lahjoittanut sitten ensikotiin jos meille ei olisi kelvannut. Kun meillä ei enää tarvetta niille niin jatkan lahjoittamista.
 
Meille ainoa mitkä on uutena ostettu on vaunut. Selailin ympäri nettiä käytettyjäkin, mutta päädyin tilaamaan Firkon Twistit. ovat ns. halpavaunujen sarjaa, mutta ajattelin ottaa riskin kun vastas niin hyvin toiveisiin ja sai kohtuu hintaan. Saa nähdä miten toimivat ja kestävät :D kauniilla kuosilla ainakin tulivat :) Halusin kääntyvillä etupyörillä ja vielä niin että kaikki pyörät saman kokoisia.. Näissä vaan etupyörät ovat vierekkäin, saa nähdä miten osaan ajella  :)
 
Meillekin on Emmaljungan City Crossit tulossa city kopalla :)
(tilaus tehty jo pääsiäisenä käsirahalla, odottavat liikkeessä hakua..jos syksymmällä sitten..jos vaan maltan odottaa!)

värinä perinteinen Navy
lisäksi hoitolaukku , jalkapeite + vaunuihin sopiva britaxin turvakaukalo.
vaunut tuntuivat kyllä todella hyvältä :D
 
Minäkin ensin ihmettelin yhdistelmiä netissä ja oikeastaan olinkin päättänyt jo yhdet ns halpis vaunut. Kuitenkin käytiin miehen kanssa varmaan kolmeen kertaan kaikki lähi lastentarvike liikkeet ihmettelemässä ja kokeilemassa ja (oikeastaan miehen ansiosta) päädyttiin Hartan topline x:iin. Väri vaihtoehtoja oli suht vähän ja päätettiinkin tilata ne sitten saksasta kun saatiin vielä pari sataa halvemmalla kun täältä kaupoista...Nyt niiiiin odotan että tulisivat jo, toimitus aikahan ei ole kovin lyhyt.
 
Meillä on nyt noussu ongelmaksi noi rattaat.. Nyt kun pitäis hankkia kaksostenrattaat/sisarusrattaat, ja haluan jotkus edulliset (tietysti. :D ), koska käyttöikä ei varmaan tule olemaan pitkä, joten turha maksaa maltaita sellasista sitten. Siirrytään kuitenkin esikon rattaisiin takaisin jossain vaiheessa kun on sen aika.. (ne ovat yhdistelmät ja niistä halusikin jo silloin pulittaa hiukan enemmän) :)
Ongelma nyt kuitenkin on, että meillä ei ensinnäkään mahdu hissiin(tosi pieni!!!!) mitkään kaksostenrattaat ja kellaritilatkin sijaitsee ylimmässä kerroksessa, eli sielläkin säilytystä on turha edes miettiä.
 Alhaalla on tietysti pyörävarasto, joka nyt luultavasti on ainut vaihtoehto jonne rattaat pitäisi kotona olo ajaksi jättää, ainakin jos yksin olen liikkeellä lasten kanssa. Sekin varasto vaan on niin pieni ja tietysti pelottaa myös kuinka kauan rattaat ehjinä säilyisivät siellä.. :/
kumpa olisi jotkut näpsäkät rattaat, jotka saisi helposti kasaan ja mahd. pieneen tilaan.
Mutta mistä ja millaiset pitäisi hankkia.. onko kellään mitään vinkkejä sisarusrattaista?
Olo alkaa olemaan epätoivoinen.. :s :D
 
No nii, eilen sitten saapui matkahuollosta meille sisarusrattaat. Tilasin oliivin väriset Carenan Double Swingit vauvan kovalla kantokopalla, se oli väriltään musta. Pitihän ne heti pistää kasaan ja isäntähän ne heti moitti kasaessaan. Oli muoviosia ja kaikki klenasivat, yms yms. Kyllähän sen tiesi, ettei ne kovin "laadukkaat" voi olla, jos niille uutena tuli hintaa kantokopan kanssa reilusti alle 400€. Ovathan nuo meidän Oran yhdistelmät ihan eri luokkaa, mutta jos näillä Carenoilla pärjättäisiin sen aikaa kun sisarusrattaita tarvitaan.
 
"Vaatimuksena" minulla oli, että niissä on isot renkaat ja että vauvan saa itseensä päin ja vanhempi lapsi saa olla nokka menosuuntaan. Ja että ne eivät olisi kovin kalliit, kun varmasti niiden käyttöikä on aika lyhyt.
Miinuksena oli, ettei rattaissa ollut heittoaisaa, eikä aisaa saanut säädettyä. Se oli ehkä hiukan liian korkealla, kun minä en mikään himo-pitkä ole (162cm), mutta eiköhän ne nyt mene. Ne näyttävät ihan hullun leveiltä, vaikka eivät olekaan kuin 10cm meidän Oran rattaita leveämmät. Mutta se vain tekee niistä TOSI leveän näköiset, kun niissä on "kahdet rattaat" vierekkäin.
 
Tilasin samalla molemmille jalkapeitteet, ne olivat tarjouksessa ja maksoivat yhteensä 10€ ja lisäksi tilasin vielä kympillä harsoja. Niin kaikkineen tilaukseni maksoi sen 400€.
 
Ihan just noita samoja rattaita olen meillekkin meinannut, koska edulliset ja itse haluan myös että vauva minuun ja esikko menosuuntaan päin. :)
Niitä kävin katsomassakin ja tosiaan, hiukan eri luokkaa kuin meidän Casperin rattaat, mutta samalla ajatuksella, että käyttöikä tuskin tulee olemaan kovin pitkä, niin niillä kyllä pärjää varmasti sen hetken. :)
ja vaikka ne nyt sitten pitäisikin säilyttää josakin pyöräkellarissa..
 
Ainakin mitä noista Carenoista luin netistä keskustelupalstoilta, niin kaikki kehuivat niitä hyviksi rattaiksi. Että eiköhän niissä kuitenkin ole hinta/laatu-suhde kohdillaan. Ja halusin uudet rattaat, kun kumminkin aika paljon kärrytellään. Tai saa nähdä tuleeko sitä kahden muksun kanssa lähdettyä niin herkästi ulkoilemaan...
Toivottavasti ne saa sitten myytyä, kun tarvetta ei enää sisarusrattaille ole.

Jos meillä olisi heti tärpännyt, kun toista muksua alettiin haaveilemaan, niin tämä toinen olisi syntynyt jo joskus viime kevät-talvella, niin silloin olisi voinut harkita vähän laadukkaampia ja kalliimpia rattaita.

Mutta mennään nyt näillä!
 

Meille mun äiti osti jotkut Brion käytetyt yhdistelmävaunut kirpputorilta, kyllä ne kelpaa :) En uusia kaivannut saada, kun ovat niin hirmuisen hintaisia. En tiedä, miten vanhat nuo vaunut ovat, mutta niitä tarkastellessa ja kokeillessa ei löydetty mitään isoja vikoja, joten pitäisi olla ihan toimivat. Renkaat ei toki ole parhaat mahdolliset, mutta nekin varmaan psytyy tarvittaessa vaihtamaan. 
Vielä tutustuminen noihin vaunuihin on hieman kesken, kun ne ovat edelleen mun vanhempien luona. Nyt viikonloppuna varmaan napataan ne mukaan, et ovat sitten valmiina täällä :)

Noiden lisäksi on mietitty matkarattaiden hankkimista, kun auto on hieman ahdas, mutta eipä sellaisia tulla hankkimaan kuin korkeintaan sitten, kun lapsi pystyy istumaan. Nekin sitten pyritään löytämään käytettynä. 

 
Takaisin
Top