Vaunujen vertailua

Sellaset missä muksut istuu perääkäin saa varmasti paremmin/pienempään kasaan ku vierekkäiset. Esim monet käyttää tuplamatkarattaina esim noita baby joggerin tuplia tai vastaavia..
 
Käytiin tänään katselemassa kaukaloita ja niiden ratasmahdollisuuksia. Meillä on siis vanhat emmaljungan yhdistelmät, mutta haluttais lisäksi mahdolisuus työnnellä vauvaa turvakaukalossa. Myyjä suositteli Britaxin b motioneita (jotka on niinku matkarattaat), joihin saisi sitten tuollaisen britaxin baby-safe plus shr II kaukalon myös kiinni. Onko jollain kokemusta näistä?
 
Minä myös netistä katsellut noita britax b motioneita ja ajattelin että pitää käydä kokeilemassa niitä liikkeessä joten minäkin olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia jos jollain on!:)
 
Mites noi turvakaukalot, kun eiks niistä joskus ollut suositus, ettei vauvaa pidettäis kaukalossa pitkiä aikoja, jottei tulis selkäongelmia myöhemmin, onkohan tämmöstä suositusta enää? Mietin vaan nuita rattatita mihin kaukalon saa kiinni, kun kauppakeskuksissakin näkee mammoja pyörimässä ja siellähän saattaa mennä jopa tunteja :wideyed: Täytyypä kaivella jos jostain löytys tietoa vai muistelenko aivan väärin...
 
Mites noi turvakaukalot, kun eiks niistä joskus ollut suositus, ettei vauvaa pidettäis kaukalossa pitkiä aikoja, jottei tulis selkäongelmia myöhemmin, onkohan tämmöstä suositusta enää? Mietin vaan nuita rattatita mihin kaukalon saa kiinni, kun kauppakeskuksissakin näkee mammoja pyörimässä ja siellähän saattaa mennä jopa tunteja :wideyed: Täytyypä kaivella jos jostain löytys tietoa vai muistelenko aivan väärin...
Oot oikeessa. Ei suositella. Siks mäkään en hommanu tollasta yhistelmää koska jos mä lähden shoppaileen, matkaa on 100km ja oon siel koko päivän. En rasita vauvaa pitämällä kaukalossa vaan siirrän rattaisiin.. Eikä meillä noi viihdykkään kaukalossa vaaku autossa.
Kaupungissa varmasti toimii jos on vaan esim tunnin ostoksilla nii kyllä vauva sen kestää.. Oon kuullu et max 2h kerrallaan ja sit taukoo, ei toki oo minuutintarkka enkä mäkää 3h automatkalla pidä sen takia taukoo mut en istuta turhaan kaukalossakaan.. Ja tää suositus on siks ettei kaukaloo käytettäs sitterinä kun siihen se ei oo tarkotettu eikä oo ergonominen lapselle. En usko et vauvaa saa rikki parin tunnin shoppailureissulla kaukalossa kunhan se ei oo jokapäivästä :)
 
Nythän on tullut markkinoille Cybex cloud q , jonka saa laskettua suoraksi. Vauvan asentoa saa muutettua välillä. Tämän ei tietenkään voi tehdä ajon aikana, vaan ois varmaankin näppärä just shoppailukierroksille yms. Oltas ehket muuten ostettu se, mutta hinta on todella suolainen. Nyt meille on tulossa Maxi-Cosin pebble plus ja Emmaljungan Supervikingit. Ajateltiin, että varsinkin kun nyt on kyseessä talvivauva on näppärää, ettei tarvitse aina kantaa sitä kaukaloa, vaan sen voi tyrkätä kiinni vaunuihin.
 
Ite tottunu asumaan niin pitkien matkojen päässä isommista ruokakaupoistakin, että herkästi tulis tuo 2h täyteen jo tavallisella ruokakauppareissulla ja ei välttämättä riittäskään.. En kyllä oo kummankaan muksun kohdalla pitkillä matkoilla pitäny ihan sitä varten taukoa, että vauvan selän sais suoraks, vaan pysähdytty jos tarvis :) Eihän sitä vauvaa, tai hänen selkäänsä, rikki saa tosiaan jos välillä kaukalossa joutuu pidempiä aikoja olemaan. Onhan nuissa muissakin vempaimissa(sitterit, hyppykiikut) suosituksia, ettei liian pitkiä aikoja käytettäs ja esim kävelytuolejahan ei suositeltas ollenkaan..
 
Joo ja mietin tuossa juuri, että aikamoinen epeli saa vauva olla, jos ei jo vaadi ruokaa tai vaipanvaihtoa kesken kaiken. Luultavasti siis pidemmällä shoppailureissulla vauva on kuitenkin osan ajasta sylissä/kantoliinassa, joten eiköhän tuo kaukalossa työntely menisi turvaaikojen puitteissa ok, vaikka koko päivä oltaisiinkin liesussa... Mutta oliko siis jollain tuosta britaxin mallista jotain tietoa? Tuntui tukevalta, mutta kevyeltä ja meni tosi pieneen tilaan.
 
Meillä olisi 8- vuotta vanhat Teutonia fun yhdistelmävaunut kovalla kuopalla. Olleet tosi mieleisen. Ongelmana nyt on, että kaikki pyörät on räjähtäneet siis kirjaimellisesti. Näitä ei pystyisi lykkimään edes postilaatikolle. Uudet renkaat saa tilaamalla, mutta ovat aika tyyriit. Nyt mietityttää ostaako kokonaan uudet vai pelkät renkaat? Tosin taitaa uudet vaunutkin aika paljon kustantaa.
 
Air4m, me ostettiin just tuo kaukalo. Se oli ihan ylivoimasen turvallinen hintaluokassaan ja itse tykkäsin myös kantokahvassa olevasta nappulasta, jota painamalla se irtoaa esim vaunuista ja isofixistä. Ei tarvi kurotella kummallekin puolelle. Se lisäks oli säädettävä niin, että lapsi mahtuu siihen vähän jo kasvaneenakin, ei pitäis siis käydä pieneks ihan samantein.
 
Air4m me tilattiin juuri nuo samat! Useammassa liikkeessä myyjät suositteli, eikä löytynyt oikein muita malleja, joissa ilmakumipyörät + menee nopeasti pieneen tilaan kasaan. Meillä on myös lenkkirattaina vanhat emmaljungat.
 
Onko monella vaunuja joihin saa turvakaukalon kiinni? Tässä miettinyt että kuinka tarpeellinen sellainen ominaisuus on..
 
Pauliina, riippuu liikutteko paljon autolla? Silloin esim kauppareissuille ei tarvitse ottaa kuin runko mukaan, eikä vaaveli herää siirroissa.. Että onhan se kätevä jos vaunut on sirot, niin että menee sinne autoon helposti. :D Muuten ostaisin ehkä matkikset tuolla ominaisuudella erikseen autoon.
 
Täällä kaikilla on ilmeisesti tollasia perus- hiukan kalliita meikäläisten kukkarolle olevia vaunuja, niin meillä kun tosiaan edellinen vaunuikäinen on jo yli 7-vuotias, enkä halunnut ostaa monen sadan euron käytettyjä vaunuja, niin päädyttiin ostamaan "halpikset". Vauvakulmasta, alun perin kai jotain puolalaista perää olevat vaunut, joiden merkki oli jotain Baby-merc. Mä tykkään niistä ihan hulluna, on jo siis tilattu ja tullu kotiinsaakka. Kaikki mahdollinen mukana, mitä vaunuissa voi olla, kaukalosta lähtien. On sadesuojat, rengassuojat,hyttyssuojat (sekä kaukaloon että vaunuun),hoitoalunen, hoitolaukku,työntösuunnanvaihto,kantokoppa,ratasosa ja värejä on niin monta ehdolla,ettei oikeen osaa päättää minkä värinen... jne ja hinta alle 300.Kotiinkuljetuksella tuli, olisko ollu 3 viikkoa toimitusaika, ja ne tuli sitte kahdessa viikossa kuitenki. Meillä ei oo tiedossa tän pikkuvitosen jälkeen enää uusiutua, niin nää oli ihan meidän juttu. Varsinkin kun miehelle lapsi on eka, mulle viides. Halusin että hälle asiat on uusia, myös mun mielestä on kivaa,että vaunut on uudet...
Tässä siis ihan toisenlainen ratkaisu. Oon värkänny ja säätäny noita vaunuja tässä kotona sillee, että ne on oikeen mainion oloiset :)
Niin joo ja meidän vaunuihin saa tuon kaukalon myös pelkästään kiinni, niin ei tarvitse olla mukana kuin pelkkä runko ja kaukalo, esim kauppareissuilla...
 
Muokattu viimeksi:
Me tehtiin tänään eka hankinta vauvalle, eli lyhyen taustatyön jälkeen ostettiin käytettynä emmaljungin duo edge sport - vaunut, 250 €. Oli kiva camo beige väritys,isot ilmakumirenkaat huonommillekin teille, heittoaisa ja hyttysverkot ja jalkapeitteet. Riittävä varustelu meille, vaunut oli kuin uudet, eikä nitissy ja natissu. Oon aikasta tyytyväinen :grin
 
Me käytiin katsomassa vaunuja, ja hitto, Emmaljungan Vikingit olis vaan niin kätevät! Oon etsinyt jotain kapeita ja kevyitä kärryjä joilla pääsen helposti bussiin ja kaupoille, ainoa mikä tökkii noissa on hinta. Käytettynäkään ei noita ihan kauhesti ole pyörinyt, jotehn sovittiin miehen kanssa että katselen nyt muita kärryjä, mutta jos en marraskuuhun mennessä ole löytänyt mieleisiä niin kait se on hankittava nuo.

Jos jollakulla on jotain ehdotuksia muista tuontyyppisistä vaunuista, otan ilolla vastaan! Kriteereinä siis kevyet, suht kapeat, kääntyvät etupyörät. Niin ja irrotettava koppa/kantokassi, mutta se taitaa nykyisin kaikissa vaunuissa ollakkin. :)
 
Angeliqa80, mä kans katselin noita "halpisvaunuja" mut mietin että jos ne on sitten kuitenkin ihan lelut... Silmää kyllä miellyttävät mut toisaalta haluaisin hiplata ennen ostoa. Miltä vaikuttavat tukevuuden ja materiaalien puolesta? Vaikuttaako renkaat hyviltä talvea ajatellen?
 
Mä ajattelin tilata kanssa jotkut halvemmat vaunut, on noi muut vähän turhan kalliita mitä 'yleisimmin' käytetään niin meidän budjetille. Ja monella tutulla on just noita Kunert ja Baby Merc vaunuja ja en oo kuullut kun kehuja vaan :) Mä ajattelin just noi Kunertin yhdistelmät tilata, kun kuuluu myös mukaan kaikki turvakaukalot yms härpäkkeet ja ei oo hinnalla pilattu :)
 
Mäkin oon kuullu Kunertista ja Baby Mercistä vaan hyvää. En oo tosin itse kokeillu... Jos haluu asiantuntevaa palautetta eri vaunumerkeistä, niin kannattaa liittyä facessa ryhmään Lastenvaunuhullut. :)
 
Takaisin
Top