Vaunujen vertailua

Joko te olette ostanu vaunut? Mun tekis kauheasti mieli ja löysinkin mieluisat. Lomarahatkin tulis perjantaina ja ainakaan tällä hetkellä niille ei ole muutakaan käyttöä :D uskallanko..?

Vilijonkk4 15+1
 
Ostin kaverilta vanhat Teutonian Prestige -vaunut, kun halvalla sain. :joyful:
Toisaalta omat vaatimukset oli vähäiset: säädettävä työntöaisa, ilmatäytteiset renkaat, ei kääntyviä eturenkaita ja että mahtuu autoon (mielellään koiran kanssa).
 
Kysymys: Mitä vaunuliikkeitä suosittelette pääkaupunkiseudulla?Missä on laajimmat valikoimat?
 
Mietin tota itsekin eilen, kun kattelin mistä löytyy lastentarvikeliikkeitä Helsingissä. Kauhean vähän löysin, Lauttasaaressa vissiin on yksi isompi. Taidan mennä Stockalle. Olin tosi yllättynyt miten olikin niin vähän noita kauppoja.. PItäis vissiin laittaa oma yritys pystyyn :wink

Vantaalla ehkä enemmän? Harmi ettei ole autoa.
 
Kannattaa käydä monessa liikkeessä koska kaikissa ei välttämättä myyä samoja merkkejä. Esim babystyle ei myy emmaljungaa (ainakaa oulussa)..
 
Me hankitiin esikoiselle (nyt 2v4kk) baby jogger fit juoksurattaat, joihin saa kopan kiinni. Niillä olen juossut poitsun kanssa heti hänen ollessaan 2kk :) toiset ns. kaupunkirattaiksi hankittiin baby jogger city minit joihin menee sama koppa kun fiteihin :) näillä ollaan pärjätty mainiosti enkä ole tarvinnut muita! :) Liikunnallisille mammoille suosittelen baby jogger fit tai summit rattaita! tosi hyvät lenkillä! :D
 
Ilmakumi- vs. ilmakennorenkaat? Tullaan vaunuilemaan maastossa ja hiekkateillä. Tilasin vaunut ja vielä sais valita.
 
Ilmakumi jos maastoajelua :)
Niillä on vähän pehmeempää kyytiä ku suodattaa pikkasen sitä tärinää enempi ku ilmakenno
 
Mama85, kiitos hyvästä vinkistä! Mepä aletaan katsella noita rattaita :happy:. Rattaat siis toki meillä on, kun on jo neljäs tulossa, mutta juoksurattaat tarvitsemme.

15+0
 
Hei te kokeneemmat! Onko vaunut kovastikin "kehittyneet" 10 vuoden sisään? Saisin tädiltäni vanhat briot mitkä ovat siistissä kunnossa, mutta kuitenkin mietityttää kun mahdollisuus olisi ostaa uudemmatkin.. Ovat olleet 3 lapsen käytössä ja hyvin kestäneet.
 
Onko kellään kokemusta hauck vipereistä? Löysin tuollaisen 3in1 travelsysteemi paketin edullisesti, mutta ainut miinus ettei tuohon turvakaukaloon taida saada telakkaa ja se olisi meille ehdoton :/ muutenkin tuollaiset iso renkaiset 3pyöräiset kiinnostaisi jos jollain löytyy kokemusta millaiset ovat sitten käytännössä, näyttää ketterille :)
 
Kesäkirppu jos mä hommaisin tollaset nii ostasin kaukalon+telakan erikseen..
Salla 10v vanhat vaunut ajaa varmasti asiansa, onpahan jotkut ja jos osoittautuvat huonoiksi teille nii sitten voi ostaa uudet. Käytetyissä vaunuissa kannattaa olla todella tarkka että on sisällä lämpimässä säilytetyt aina! Ja ettei oo hometta.. Jousitus/renkaat ei varmaan samaa luokkaa oo mutta hyvät ne voi olla silti :) Ainaki mun veljien 13v vanhat tuplarattaat on ihan toimivat pelit :)
 
Pitkällisen pohdinnan jälkeen me ollaan päätymässä Baby Jogger vaunuihin. Ne oli kaikin puolin niin fiksusti tehty, kaikki tapahtui helposti ja yksinkertasesti plus veivät autossa niin pienen tilan, että mahtuu koiratkin hyvin kyytiin. Runkoon saa myös Britaxin kaukalon ilman ylimääräsiä adaptereita. Ihan täydelliset!
 
Meille ostettiin brio smile rattaat ja turvaistuin jonka saa kätevästi klikattua runkoon kii ilman mitään adaptereita. Rattaat ostettiin jo rv 11 tai 12. Monta ultra oli tehty jo tuohon mennessä ni "uskalsi" tilata
 
Täällä varmaan joku osaa kertoa että löytyykö tuplarattaita joita saisi kätevästi kokoontaitettua esim. automatkoja varten jos jonnekin kauemmas toiseen kaupunkiin reissuun menossa perheen kera? :)
 
Kannattaa tutustua Baby Joggerin tupliin. Käytiin kattomassa normeja yhdistelmiä, mutta liikkeen täti ylisti myös niitä tuplia et sellasiin on sit helppo siirtyä jos tulee lisää jälkikasvua.
 
Takaisin
Top