Varhaisultra

Mä kävin oireiden vähyyden/erilaisuuden vrt aiemmat raskaudet vuoksi varhaisultrassa tänään .ja kas kummaa, siellä oli pikkuinen katkarapu jolla sydän sykki. Tänään mulla menkkojen mukaan 8+1 mut lääkärin mielestä 7+4. Niska-peppumitta 13mm.
Olisikin aika ihanaa jos oksentelu jäisi näin vähäiseksi tällä kertaa.
 
Me käytiin viime viikolla varhaisultrassa. Juurikin tuolla Perhe-Artessa Helsingissä, maksoi 79€. Oli huippu kokemus! Kätilö kertoi tosi tarkkaan missä mennään, mitä mittaili/tarkisti ja mitä mikäkin tarkottais, jos olisi puuttunut (esim. ruskuaispussi, syke) tai ollut muuten huonosti. Saatiin siis hyviä uutisia ja km mahdollisuudeks enää 2-3%. :happy:

Halusin varmistaa, etten mene liian aikaisin, joten varasin ajan arvioidun ovulaation mukaan 7+0 (menkkojen mukaan 7+5). Kätilö mittasi 6+5, mut sanoi, et asento oli sellainen, et häntä saattoi olla piilossa eli voi vastata mun arviota. 6+5 tarkoittais, et olisin saanut plussan jo dpo6 :hilarious:, joten aattelen ainakin vielä, et laskettu aika on ton mun alkuperäisen ovulaatioarvion mukainen (7.11.). :happy:

Varasin uuden ajan vielä 9+5, mutta mietin vielä lähempänä menenkö. Onhan se varmaan turhaa rahan menoa, mut mä haluaisin vaan tietää heti, jos on mennyt kesken, enkä elää viikko- tai kuukausikaupalla turhaan raskaana olevan elämää. :sad001 Noi kkm:t on kyl ihan kakaa. :confused:

Onko muut miettineet, et menisivät vielä toisen kerran vaikka on jo kertaalleen ollut kaikki kunnossa? :grin
 
Me käytiin 14.3 kanssa Perhe-Artessa ja sama kokemus, että oli oikein miellyttävä kätilö ja kertoi mukavan tarkkaan kaikki. Mä olin varannut 7+1, mut olikin vasta 6+2.

Olen myös tässä pohtinut uudelleen menoa, mutta en tiedä. Katson nyt, että mihin menee neuvolan kautta ensimmäinen ultra.
 
Nyt on pakko kysyä, Mä kävin varhaisultrassa jo rv 5+4 ja silloin löytyi jo syke ja katkarapu helposti. Ultra tehtiin vielä mahanpäältä.
Täältä kun on lukenut niin suurinosa käynyt ultrassa vasta rv 6 tai 7 ja välttämättä sillonkaan ei ole sykettä löytynyt.
Miten on mahdollista että itsellä on jo noin varhaisessa vaiheessa löytynyt syke ?

Nyt siis rv 25 ja vauva on ollut myöhemmissä ultrissa aina n. 1,5-2 viikkoa suurempi, täällä ei siis vaihdeta laskettuaaikaa ultran perusteella.
 
Nyt on pakko kysyä, Mä kävin varhaisultrassa jo rv 5+4 ja silloin löytyi jo syke ja katkarapu helposti. Ultra tehtiin vielä mahanpäältä.
Täältä kun on lukenut niin suurinosa käynyt ultrassa vasta rv 6 tai 7 ja välttämättä sillonkaan ei ole sykettä löytynyt.
Miten on mahdollista että itsellä on jo noin varhaisessa vaiheessa löytynyt syke ?

Nyt siis rv 25 ja vauva on ollut myöhemmissä ultrissa aina n. 1,5-2 viikkoa suurempi, täällä ei siis vaihdeta laskettuaaikaa ultran perusteella.
Alkuraskaudessa ultrat ovat tarkempia mitä myöhäisemmät. Myöhemmin alkaa tulla yksilöllisiä eroja ja geenitkin voi jo vaikuttaa, alussa kaikki kasvaa suht samaa tahtia.
Ei oo mitenkään epänormaalia nähdä alkio ja syke jo 5 viikon loppupuolella, ja voihan olla että oot pari päivää pidemmällä, mikä tarkoittaa sitä että ultran aikaan oli jo 5+6 tai 6+. :)

Muoks. Huomasin että tehtiin mahan päältä. Sitten voisin veikata että sulla on kyllä viikkoja enemmän. Yleensä näkyy vaan raskaus- ja ruskuaispussi mahan päältä, ja transvaginaalisessa sit alkiokin. Monesti kävit ultrassa alussa?
 
Muokattu viimeksi:
Varasin minäkin torstai-aamuksi ultran Perhe-Artesta. Silloin on 6+2, klinikan ultra mulla on vasta 7+6 enkä sinne asti jaksa odottaa. Käyn sitten sielläkin jos hyvin menee!

Mulla on maanantai-aamuna työhaastattelu jossa ajattelin kertoa myös raskaudesta (tiedän ettei tarvitse) jos ultra on OK. 6+2 on kuitenkin torstaina tarkka ajankohta joten jotain pitäisi jo näkyä tai kaikki ei ole kunnossa.
 
Varasin minäkin torstai-aamuksi ultran Perhe-Artesta. Silloin on 6+2, klinikan ultra mulla on vasta 7+6 enkä sinne asti jaksa odottaa. Käyn sitten sielläkin jos hyvin menee!

Mulla on maanantai-aamuna työhaastattelu jossa ajattelin kertoa myös raskaudesta (tiedän ettei tarvitse) jos ultra on OK. 6+2 on kuitenkin torstaina tarkka ajankohta joten jotain pitäisi jo näkyä tai kaikki ei ole kunnossa.
Saanko kysyä miksi kerrot haastattelussa. En ole siitä oikeen mitää mieltä. Itse sain potkut vakipaikastani koeajalla raskauden vuoksi.
 
Saanko kysyä miksi kerrot haastattelussa. En ole siitä oikeen mitää mieltä. Itse sain potkut vakipaikastani koeajalla raskauden vuoksi.

En halua yllättää äitiyslomauutisella koeajalla, tuntuis vain itsestä pahalta. Mun ei ole myöskään mikään pakko vaihtaa työpaikkaa enkä edes välttämättä halua uutta paikkaa jos raskaus on este sen saamiseen.

Mun alalla on kuitenkin työvoimapula ja mulla on tässä uudessa paikassa suosittelijoita (ex-työkavereita) joten arvelen että mulla on raskaanakin mahdollisuus saada paikka. Pitempiaikaista työpaikkaa tässä kuitenkin etsitään, nykyisessäkin olen ollut jo kaksitoista vuotta.
 
Mulla kävi myös niin että kun kävin viikko sitten ultrassa perhe artessa niin menkkojen mukaan oli 6+6 mutta mittauksessa 6+4 juurikin pohti tuota häntää ettei saanut kunnolla mitattua. Meidän papu ei oo mikään linssi lude :)
 
Kuinka monella ollut mies mukana? Mun mies tulee kyllä, mutta ajattelin mennä huoneeseen yksin, ois outoa olla jalat levällään joku tunkemassa mun jalkoväliin jotain miehen nähden :bag::hilarious: joo typerältä kuulostaa. Varmaan kyllä pyydän sen huoneeseen jos kaikki hyvin :)
 
Mies oli mukana kun esikoisesta käytiin ja istui kiltisti siellä sivustalla niin ettei ollut näkymää itse toimitukseen, mutta näki vauvan siitä näytöltä. :grin Oiskohan siinä ollut joku näkösuojakin.

Muoks. Varhaisultrassa siis. Oli myöhemmissäkin, mut ne tehtiinkin vatsan päältä.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä mies oli mukana esikoisen nt ja rakenneultrassa. Esikoisesta kävin varhaisultrassa, siellä mies ei ollut eikä ollut mukana myöskään istukka- ja lapsivesikontrolleissa. Toisesta lapsesta ei ollut ollenkaan ultrassa mukana
 
Meillä mies ollut mukana joka kerta kaikkien lasten kohdalla. Istunut aina sillain sivussa ettei suoraan näe haaroväliin :D
 
Me käytiin viime viikolla varhaisultrassa. Juurikin tuolla Perhe-Artessa Helsingissä, maksoi 79€. Oli huippu kokemus! Kätilö kertoi tosi tarkkaan missä mennään, mitä mittaili/tarkisti ja mitä mikäkin tarkottais, jos olisi puuttunut (esim. ruskuaispussi, syke) tai ollut muuten huonosti. Saatiin siis hyviä uutisia ja km mahdollisuudeks enää 2-3%. :happy:

Halusin varmistaa, etten mene liian aikaisin, joten varasin ajan arvioidun ovulaation mukaan 7+0 (menkkojen mukaan 7+5). Kätilö mittasi 6+5, mut sanoi, et asento oli sellainen, et häntä saattoi olla piilossa eli voi vastata mun arviota. 6+5 tarkoittais, et olisin saanut plussan jo dpo6 :hilarious:, joten aattelen ainakin vielä, et laskettu aika on ton mun alkuperäisen ovulaatioarvion mukainen (7.11.). :happy:

Varasin uuden ajan vielä 9+5, mutta mietin vielä lähempänä menenkö. Onhan se varmaan turhaa rahan menoa, mut mä haluaisin vaan tietää heti, jos on mennyt kesken, enkä elää viikko- tai kuukausikaupalla turhaan raskaana olevan elämää. :sad001 Noi kkm:t on kyl ihan kakaa. :confused:

Onko muut miettineet, et menisivät vielä toisen kerran vaikka on jo kertaalleen ollut kaikki kunnossa? :grin

Mä kävin ekan kerran 6+1 ja nyt tänään toisen kerran 8+1:) mulla alkoi eilen verenvuoto ja halusin varmistaa asian.

Kaikki oli hyvin ja vuoto tulee todennäköisesti istukasta joka on kohdunsuulla toistaiseksi.
 
Mä kävin oireiden vähyyden/erilaisuuden vrt aiemmat raskaudet vuoksi varhaisultrassa tänään .ja kas kummaa, siellä oli pikkuinen katkarapu jolla sydän sykki. Tänään mulla menkkojen mukaan 8+1 mut lääkärin mielestä 7+4. Niska-peppumitta 13mm.
Olisikin aika ihanaa jos oksentelu jäisi näin vähäiseksi tällä kertaa.

Onnea :)
 
Kuinka monella ollut mies mukana? Mun mies tulee kyllä, mutta ajattelin mennä huoneeseen yksin, ois outoa olla jalat levällään joku tunkemassa mun jalkoväliin jotain miehen nähden :bag::hilarious: joo typerältä kuulostaa. Varmaan kyllä pyydän sen huoneeseen jos kaikki hyvin :)

Mä otan mukaan, kysyin että onko hänen mielestään kiusallinen tilanne tms mutta sanoi että ei haittaa :grin Onhan se vähän outoa varmaan mutta jos siellä ei oo kaikki hyvin niin en halua sillon yksin olla.
 
Takaisin
Top