Vaivat

Oho siitähän tuli pitkä avautuminen taas..:-o



Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
meillä synnytysvalmennuksessa ei puhuttu asennoista sen enempää, kuin että mainittiin asennon olevan vapaa. eli saa antautua luonnolle ja toimia vaistojen mukaan :D täälläkin taitavat melkein kaikki synnyttää puoli-istuvassa mitään vaihtoehtoja pohtimatta.


Iness, toivottavasti sitten pääset pian jo tositoimiin, ja saisit kerättyä itsellekin vähän voimia ennen sitä!
 
Eikös noita asentoja vaihdella myös sen mukaan, miltä vauvan vointi näyttää? Jos alkaa sykkeet laskea, voidaan kokeilla toisessa asennossa? Luulen, että mulle istualtaan tai jopa kontaltaan oleminen olisi luonnollisempia asentoja synnyttää kuin puoli-istuvassa asennossa, mutta saa nähdä mihin päädytään. Mää toivon, että tuollainen zousanin mainitsema vaistoille antautuminen onnistuu synnytyksen aikana, että oikeasti osaisi kuunnella omaa kehoa eikä vain paniikissa puskea niin paljon kuin jaksaa.

Nyt oli eka yö, kun piti herätä "kesken unien" eli aikaisin, kun lonkat puutui niin pahasti, etten kestänyt enää sängyssä pyörimistä. Mutta eipä tilanne kyllä parantunut ylösnoustessakaan vaan jomotus jatkuu...
 
Iness, meidän oikeus on olla negatiivisiä ja valittavia ;D Mehän tässä "kärsitään" (siis raskaana olevat)

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Mulla vähän sama meininki kuin Inessillä ollut, ei tosin ihan yhtä rajuna. Ja välissä kyllä ummetuskin tuli takaisin rautavalmisteiden takia. Tuota vessajuoksuakin ikävämpää on se ruokahaluttomuus, ei oikein mikään maistuisi varsinkaan päiväsaikaan mutta pakko olisi yrittää ahtaa lautasmallin mukaan kun vauva vielä haluaisi kasvaa kuitenkin. :sad001 En halua lannistaa mutta mulla tää puhdistautumiskuuri alkoi kyllä jo monta viikkoa sitten eikä vieläkään tunnu synnytys olevan lähellä. :wink
 
Iness, älä välitä. Sitä vartenhan nää vertaisfoorumit on että saa purkaa asioita tänne. Ja kukas ymmärtäis paremmin kun samassa tilanteessa oleva. En mäkään viitti aina miehelle valittaa niin valitan sitten teille tänne. :) Onneksi olette olemassa.

Ja todellakin tää on nyt RASKAANA olemista sanan varsinaisessa merkityksessä. Kaikkea muuta kun hehkeä fiilis....
 
Onneks on joku paikka minne valittaa, tuntuu vaan että mies kun kyselee viikolla kuulumisiani kun on muulla nii valitan vaan hänelle miten kaikki on raskasta ja vihaan tätä oloa, viikonloppuisin täytyy aina tsempata itteä ja yrittää vielä miehen kanssa touhuta asioita ja tehdä kun vielä kahdestaan pystyy.
Joo nyt taisi minun puhdistuskausi jo loppua kun nyt ruoka on pysynyt sisällä kokonaan ja ei ihan nii paha olo ole mutta silti muljuaa semmonen huono jossain tuolla, mutta näillä mennään ja toivotaan että vauva syntyis :)

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on nyt vähän oksettava olo ja supistelee mutta toivottavasti se ei nyt mitään tarkoita.
 
Sellasta huonon olon aaltoa mulle tulee myös välillä ja yöunet on muuttuneet yhä katkonaisemmiksi. Lonkat puuduksissa täälläkin ja aina havahtuu hereille.
 
Joo huonoa oloa ollut täälläkin n. Viikon ajan. Ihan kuin krapula yök!

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Mullakin on nyt muutaman päivän ollut maha tosi kipeä ja huonoa oloa kaiken muun lisäksi. Onko tää raskausvaivojen lista oikeasti loputon ?!
 
Mää kysyin eilen neuvolassa tuosta pahasta olosta: paha olo tarkoittaa mulle, että oksettaa. Ja se kuulemma on (myös) loppuajan merkkejä. Enpä ole ikinä ollut näin tyytyväinen siihen että on oksettava olo :wink
 
Just.. Kappas täällä on ollut pikkutuntien valvojia muitakin , mäkin olin neljältä syömässä yöpalaa kun jotenkin on vaan niin levoton olo öisin nyt.. ja menkkakipua hiukan ja aamusta heti paha olo. Kahvia pitää silti saada ni sillä asteikolla ei kai vielä ihan hirveen huono olo :wink
 
Ei se kai ihme ole että kaikenlaista mahakipua on kun vauva on jo niin iso, kai se väkisin tuolla suolistoa painaa.

Nyt mullakin alkaa kävely olla tosissaan hidasta, tuntuu että vauva eilen taas vähän yritti laskeutua. Ei kai se loputtomiin voi laskeutua tulematta pihalle asti. :grin Yritin jumppapallon päällä pompotella ja heilutella että saisi vähän jumiutuneeseen selkään liikettä mutta se kipeytyi vain entisestään ja yö menikin selkäsäryssä. :sad001
 
Täällä oli kans huonosti nukuttu yö. Epäsäännöllisiä mutta napakoita supistuksia tuli harvakseltaan kahdesta puoli seitsemään. Lisäksi tuon ajan ja aamullakin vaivasi inhottavat menkkajuilinnat ja liitoskivut. Puhumattakaan kohdunsuun vihlonnoista kun vauva porasi päätään alaspäin. Tänään taitaa olla meillä siivouspäivä :wink jospa ne supistukset siitä säännöllistyis ja jaksaisivat jatkua loppuun asti. Oon ollu siitä onnellinen, että oon saanu nukkua tähän asti melkein kaikki yöni hyvin (vessataukoja lukuunottamatta), enkä tahtois sitä nyt lopettaa. No ok, lapsen synnyttyä taitaa olla heräilyjä ja valvomisia tiedossa, mutta jos ei sattuis koko ajan joka paikkaan.... (Pientä negatiivisuutta ilmassa kolmannen supisteluyön jälkeen)
 
Huonosti nukuttu yö täälläkin ja ei helpota oloa se että mulla kasvaa metrinen tossa ohtalla.. tosin sekin johtuu varmaan yöunista. Vois koittaa päikkäreitä :)
 
Niinpä lapitar, mustakin tuntuu hyvältä ajatukselta se että vaikka juuri on saanut alkaa taas nukkua koko yön kun esikoinen alkoi tehdä niin ja nurkan takana odottaa jo vauvan kanssa heräilyt niin SILTI on ainakin hetkenpäästä helpompi kammeta sängystä itseään ..
Lohduttaa kyllä kun on teitä muutakin joilla yöt rikkonaisia.. kuuluu kai tähän kohtaan meidän elämää..
 
Takaisin
Top